AQSH prezidenti Donald Tramp inauguratsiya qilinganidan beri o‘zining Truth Social ijtimoiy tarmog‘ida 2,2 mingdan ortiq xabarlarni e’lon qildi. Bu uning 2017-2021-yillardagi birinchi prezidentlik davridagi shu davrga nisbatan uch baravardan ko‘proq, deb yozmoqda The Washington Post gazetasi.

Birinchi muddat davomida Tramp X’dan foydalangan, biroq 2021-yil 6-yanvarda uning tarafdorlari Kapitoliyga bostirib kirganidan keyin siyosatchining akkaunti ushbu platforma ma’muriyati tomonidan bloklangan. 2022-yilda X’ning yangi egasi bo‘lgan Ilon Mask blokirovkani bekor qildi, ammo o‘sha paytga kelib Tramp o‘zining Truth Social ijtimoiy tarmog‘idan foydalangan va u yerda hozirda deyarli har kuni xabarlar joylashtirishni davom ettirmoqda.
Nashrning eslatishicha, Amerika prezidenti o‘z tarafdorlari bilan muloqot qilish uchun ijtimoiy tarmoqlardan foydalanishni 10 yil oldin boshlagan, biroq so‘nggi paytlarda uning faolligi sezilarli darajada oshgan. Agar 2017-yilda prezident Twitter’da kuniga ko‘pi bilan 14 ta xabar qoldirgan bo‘lsa, ikkinchi muddatdagi tegishli ko‘rsatkich deyarli 10 baravar ko‘p - Truth Social’da 138 ta post.

Oq uyning ismi oshkor etilmagan xodimining so‘zlariga ko‘ra, Trampga ijtimoiy tarmoqlarda shaxsiy akkauntlarni yuritishda yordamchilarning kichik guruhi ko‘maklashmoqda. Xususan, unga prezident yordamchisi va Oq uy apparati rahbari o‘rinbosari Den Skavino, Natali Xarpning yordamchisi kiradi. Ikkalasi ham Tramp haqidagi hujjatli serial suratga olinayotganda videoga tushgan, kadrlarda Tramp ularga o‘z xabarlarini keyinchalik Truth Social’da chop etish uchun aytib turib yozdirganini ko‘rish mumkin.
Prezidentning ijtimoiy tarmoqlardagi rasmiy sahifalari uchun Oq uyning boshqa xodimlari mas’ul bo‘lib, ular faqat ba’zida rasmiy bayonotlarni kelishish uchun prezident bilan bog‘lanishadi.
“Shu bilan birga, prezident ko‘pincha xabarlarni mustaqil ravishda e’lon qiladi, Oq uy apparati xodimlarini yarim tunda yoki erta tongda televizorda yangiliklarni tomosha qilayotganda g‘aflatda qoldiradi”, dedi nashr suhbatdoshi.
Gazetaning yozishicha, Trampning safdoshlari u Truth Social’ga ko‘p kuch sarflaydi, deb hisoblaydi. Chunki u ushbu ijtimoiy tarmoqqa egalik qiladi va loyihaning muvaffaqiyatidan foyda olishi mumkin. Uning boshqaruv kompaniyasidagi ulushi 2 milliard dollardan ortiq baholanmoqda.
“Bundan tashqari, platforma unga ommaviy axborot vositalari va ijtimoiy tarmoqlarda kun tartibini belgilash imkonini beradi. Chunki uning xabarlari ko‘plab tarafdorlar tomonidan ilib olinadi va boshqa platformalarga tarqatiladi”, deydi Kornell universiteti dotsenti Kler Uordl.

“Bugungi kunda axborot muhiti 2017-yildagidan ko‘ra boshqacharoq, o‘ta tarqoq, ammo hamon o‘sha-o‘sha ta’sirchan. Agar Truth Social'da vaqt o‘tkazmasangiz, buni e’tiborsiz qoldirish oson, lekin buni qilganlar muqarrar ravishda bu postlarga ko‘zi tushadi va ular ko‘radigan va o‘qiydigan barcha sahifalarda, pochta xabarlarida, podkastlarda kuchaytirilgan va takrorlanadigan tezislarni ko‘radi. Agar bu ta’sir ko‘rsatmaganida, u Truth Social'dan foydalanmagan bo‘lardi”, deya tushuntirdi Uordl.
Izoh (0)