Yilning sovuq mavsumida ko‘plab haydovchilar yo‘lda avtomobilning oldindan aytib bo‘lmaydigan xatti-harakatiga yoki jiddiy halokatga olib kelishi mumkin bo‘lgan odatiy xatolarga yo‘l qo‘yadi.
Qishki rezinani hisobga olmaslik
Ba’zi haydovchilar (ayniqsa, nisbatan issiq hududlarda) hali ham qishki rezina kerak emas deb hisoblashadi. Biroq har qanday avtoekspert qish mavsumida yozgi shinalardan foydalanish tormozlanish masofasini sezilarli darajada oshirishini ta’kidlaydi.
Qishki shinalar qor va muz uchun mo‘ljallangan tarkibi va protektori tufayli haydash paytida xavfsizlikni kafolatlaydi. Shu bilan birga shinalar avtomobilning barcha g‘ildiraklariga o‘rnatilishi kerak.
Avtomobilning qishga yetarlicha tayyor emasligi
Ko‘plab haydovchilar qishdan oldin avtomobillarining holatini tekshirmaydi. Ammo tajribali haydovchilar doimo mashinani ko‘zdan kechirishadi, bunga akkumulyator, isitish tizimi, tormozlar va oyna tozalagichlarni tekshirish kiradi. Masalan, xiralashgan faralar yo‘ldagi ko‘rinishni yomonlashtiradi, bu ayniqsa qor yog‘ayotganda va qorong‘i paytda juda xavflidir.
Shuningdek, sovuq tushishidan oldin oyna tozalagichlarning eski cho‘tkalarini yangilash tavsiya etiladi. Shunda ular ko‘rishni qiyinlashtiradigan muz, qor va boshqa yog‘ingarchiliklarda yaxshiroq ishlaydi.
Tormozlardan noto‘g‘ri foydalanish
Qishda yo‘l ko‘pincha qor va muz tufayli murakkablashadi va tormozlardan to‘g‘ri foydalanish yo‘ldagi xavfsizlikning asosiy omili hisoblanadi. G‘ildiraklarning blokirovka bo‘lishiga va avtomobil boshqaruvini yo‘qotishga olib keladigan keskin tormozlashdan saqlanish muhim. Buning o‘rniga sekin tormozlashni tavsiya etamiz: avval gazni bo‘shatib, keyin mashinani keskin harakatlarsiz sekinlashtirish uchun tormozni ehtiyotkorlik bilan bosing. Bu sirpanishning oldini olishga yordam beradi va kutilmagan vaziyat yuzaga kelganda sizga ko‘proq vaqt beradi.
Yetarli yoqilg‘i zaxirasi bo‘lmaslik
Qish mavsumida haydovchilar ko‘pincha bakdagi yoqilg‘i miqdorining yetarliligiga e’tibor bermaydi — u kamida yarmigacha to‘lgan bo‘lishi lozim. Aslida harorat o‘zgarishlari bak devorlarida kondensat hosil bo‘lishiga olib keladi. Bunda yoqilg‘i miqdori qanchalik kam bo‘lsa, yoqilg‘i tizimining barqaror ishlashini izdan chiqarishi mumkin bo‘lgan kondensat paydo bo‘lish ehtimoli shunchalik yuqori bo‘ladi. Hech qachon mashinani deyarli bo‘sh benzin baki bilan qoldirish mumkin emas: muzlagan kondensat nasos ishlashini buzadi yoki uni butunlay ishdan chiqaradi.
Qishda yetarli yoqilg‘i zaxirasini saqlash nafaqat texnik nosozliklarning oldini oladi, balki yo‘lda qo‘shimcha xavfsizlikni ham ta’minlaydi. Misol uchun, agar mashina buzilsa va uzoq vaqt yordam kutishga to‘g‘ri kelsa, yoqilg‘i zaxirasi salon haroratini uzoqroq vaqt issiq saqlashga imkon beradi.
Izoh (0)