Tezlik rekordlarini o‘rnatish orqali kompaniyalar o‘zlari, imkoniyatlari, muhandislik texnologiyalari haqida gapiradi va fizika qonunlariga qarshi chiqadi.
Qaysi modelni birinchi o‘ringa qo‘yish — munozarali masala. Seriyali avtomobillar uchun tezlik rekordi mavjud. Bir necha yildan beri butun dunyo qaysi mashina top-1 bo‘lishi kerak, degan yagona fikrga kela olmayapti.
SSC Tuatara
- Rekord tezlik: 533 km/soat.
- Motor: 7 l, V8.
- Quvvati: 1 350 ot kuchi.
- 100 km/soat tezlikkacha: 2,5 soniya.
Tuatara 2020-yil oktyabr oyida 533 km/soat tezlikka erishdi, bu haqiqat. Ammo tezlik bo‘yicha yangi jahon rekordi haqidagi bayonot bilan bog‘liq video e’lon qilingandan so‘ng, janjal boshlandi. Aniqlanishicha, rolik qoidaga zid ravishda suratga olingan. Shuning uchun guvohlikni rasman hisobga olishning iloji bo‘lmadi. Amerika giperkari haqiqatan ham juda tez tezlikka erisha oladi.
Bir necha oy o‘tgach, SSC yana rekord o‘rnatishga harakat qildi, ammo texnik muammolar tufayli muvaffaqiyatsizlikka uchradi. 2021-yilda kompaniya navbatdagi urinishni e’lon qildi. O‘shanda avtomobilni soatiga 460 km tezlikda haydashga muvaffaq bo‘lindi. Bu birinchi martaga qaraganda ancha kam, ammo dunyoda birinchi o‘rinni egallash uchun yetarli edi
Bugatti Chiron Super Sport 300+
- Tezlik rekordi: 490 km/soat.
- Motor: 8 l, W16.
- Quvvati: 1 577 ot kuchi.
- 100 km/soatgacha tezlanish: 2,4 soniya.
Fransuz giperkari ham dunyodagi eng tez avtomobil unvoniga da’vogar edi. Ammo poygada seriyali model emas, balki takomillashtirilgan va qayta ishlangan versiya ishtirok etdi. Hech kim va hech qachon sotib ololmaydigan avtomobil hayratlanarli 490 km/soat tezlikka erishdi. Shu sababli Chiron Super Sport 300+ rekordchilar ro‘yxatidan o‘chirildi.
Sotuvga chiqarilgan mashina esa “atigi"”439 km/soat tezlikka erishdi. Bu birinchi o‘rinni egallash uchun yetarli emasdi, ammo dunyodagi eng tez avtomobillardan biri bo‘lish uchun yetarli edi.
Koenigsegg Agera RS
- Tezlik rekordi: 457 km/soat.
- Motor: 5,9 l, V8.
- Quvvati: 1 360 ot kuchi.
- 100 km/soatgacha tezlanish: 2,8 soniya.
Koenigsegg superkarlari Shvetsiyada ishlab chiqarilgan. 2017-yilda Agera modeli 457 km/soat tezlik rekordini o‘rnatdi. Keyinchalik uni SSC va Bugatti ortda qoldirdi.
Shuningdek, Agera yana bir nechta jahon rekordlarini o‘rnatgan. U boshqalarga qaraganda tezroq 400 km/soat tezlikka erisha oldi va umumiy foydalanishdagi yo‘lda eng yuqori tezlikda harakatlanadigan avtomobilga aylandi — 445 km/soat.
Hennessey Venom GT
- Tezlik rekordi: 435 km/soat.
- Motor: 7 l, V8.
- Quvvati: 1 244 ot kuchi.
- 100 km/soatgacha tezlanish: 2,7 soniya.
Ushbu model rekordchilar ro‘yxatiga kiritilmagan, chunki u atigi 30 dona tirajda chiqarilgan. Ammo Venom GT 2010-yillarning eng tez avtomobiliga aylandi. U hatto 13,6 soniyada maksimal 300 km/soat tezlikka erishgani uchun Ginnesning rekordlar kitobiga kiritilgan.
McLaren F1
- Tezlik rekordi: 386 km/soat.
- Motor: 6 l, V12.
- Quvvati: 627 ot kuchi.
- 100 km/soat tezlikkacha: 3,6 soniya.
Ajablanarlisi shundaki, bu tezlik rekordini ingliz giperkari 1993-yildayoq o‘rnatgandi. U 2005-yilgacha Koenigsegg CCR tomonidan almashtirilgunga qadar bu pozitsiyani saqlab qoldi. Hozirgacha F1 dunyodagi eng tez harakatlanuvchi 10 ta mashinadan biri hisoblanadi.
Koenigsegg CCR
- Tezlik rekordi: 388 km/soat.
- Motor: 4,7 l, V8.
- Quvvati: 806 ot kuchi.
- 100 km/soat tezlikkacha: 3,2 soniya.
Ushbu rekord 2005-yilda halqa trassada o‘rnatilgan, odatda buning uchun to‘g‘ridan-to‘g‘ri yo‘llardan foydalaniladi. Markaning direktori o‘shanda giperkar to‘g‘ridan-to‘g‘ri 395 km/soatgacha tezlashishi mumkinligini aytadi. Shu bilan birga, poyga oddiy shinalar va yoqilg‘i bilan jihozlangan standart avtomobilda amalga oshiriladi. Shuning uchun rekordni mutlaqo halol deb hisoblash mumkin.
Izoh (0)