• Profilga Kirish
  • 1744009905_435.svg 1744009905_642.svg

  • So‘nggi yangiliklar
  • Asosiy yangiliklar
  • Eng ko‘p o‘qilgan
  • Kolumnistlar
Ўзбекча
Русский
English
  • O'zb
  • Ўзб
  • Рус
  • Eng
  • O'zb
  • Ўзб
  • Рус
  • Eng
  • So‘nggi yangiliklar
  • Asosiy yangiliklar
  • Eng ko‘p o‘qilgan
  • Kolumnistlar
    • USD12904.51
    • RUB161.99
    • EUR14575.64
    • Google play
    • App Store
    • Telegram
    • Toshkentda
      +32°C
      • Andijon
      • Qarshi
      • Buxoro
      • Samarqand
      • Farg‘ona
      • Sirdaryo
      • Jizzax
      • Termiz
      • Namangan
      • Toshkent
      • Navoiy
      • Toshkent vil
      • Nukus
      • Urganch
    • Daryo
      • Internet-nashr
      • Tahririyat haqida
      • Aloqa ma'lumotlari
      • Foydalanish shartlari
      • Maxfiylik siyosati
      • Yangiliklar arxivi
    • Reklama
    • Ijtimoiy tarmoqlar
      • Instagram | Rasmiy
      • Instagram | Lifestyle
      • Instagram | Sport
      • Facebook | Rasmiy
      • OK | Rasmiy
      • YouTube | Daryo
      • YouTube | Daryo Rus tilida
      • YouTube | Daryo Global
    Telegram Youtube Facebook Instagram Twitter vkontakte
    Daryo logo white
    • O‘zbekiston
      • Boshqalar
      • Navoiy
      • Toshkent viloyati
      • Sirdaryo
      • Jizzax
      • Qashqadaryo
      • Surxondaryo
      • Xorazm
      • Buxoro
      • Samarqand
      • Namangan
      • Farg‘ona
      • Andijon
      • Qoraqalpog‘iston
      • Toshkent sh.
      • Mehridaryo
      • Ob-havo
    • Markaziy Osiyo
      • O‘zbekiston (Mahalliy)
      • Afg'oniston
      • Qirg‘iziston
      • Qozog‘iston
      • Turkmaniston
      • Tojikiston
    • Dunyo
    • Pul
      • Biznes
      • Iqtisodiyot
      • Moliya
      • Kripto
    • Madaniyat
      • Kino
      • Kitob
      • Musiqa
      • Shou-biznes
    • Layfstayl
      • Ayollar sahifasi
        • Farzand
        • Go‘zallik
        • Karyera
        • Maslahatlar
        • Moda
        • Retseptlar
      • Texnologiyalar
        • Arxitektura
        • Gadjetlar
        • Ilm-fan
        • Koinot
        • Media
      • Avto
      • Qo‘ziqorin
      • Sayohat
      • Salomatlik
      • Ta’lim
        • Abituriyent
        • Ingliz tilini o’rganamiz
    • Sport
      • Futbol
      • UFC
      • Boks
    infinix
    Daryo.uz - Login
    Daryo.uz Daryo.uz
    Daryo.uz - Login
    Dunyo

    “Halok bo‘lganlardan omon qolganlar ko‘p” — shassi ochilmay qolishi oqibatida ro‘y bergan aviahalokatlar

    29-dekabr kuni Tailanddan Janubiy Koreyaga uchib kelgan samolyot aeroportga shassisiz qo‘ngani tufayli avvaliga yonib, so‘ngra ikkiga bo‘linib ketdi. So‘nggi ma’lumotlarga ko‘ra, bortda bo‘lgan 175 nafar yo‘lovchi va 6 nafar ekipaj a’zosidan 179 kishi halok bo‘lgan. Faqatgina ikki kishi — bir yo‘lovchi va ekipaj a’zolaridan biri omon qolgan.

    Dunyo tarixida havo laynerlarining shassisi ochilmay qolishi tufayli ro‘y bergan aviahalokatlar talaygina. Raqamlarga ko‘ra, ularda qurbon bo‘lganlardan ko‘ra, omon qolganlar soni ko‘proq. “Daryo” ana shunday hodisalarning tafsilotlarini bitta maqolada jamladi.

    Jeju Air aviakompaniyasining Boeing 737-800 samolyoti (2024-yil 29-dekabr)

    • Reys: 7C2216
    • Yo‘nalish: Bangkok – Muan
    • Qurbonlar: 179 kishi
    • Omon qolganlar: 2 kishi
    • Hodisa tafsilotlari: Hodisa sabablari hozircha ma’lum emas. Dastlabki ma’lumotlarga ko‘ra, samolyot qushlar bilan to‘qnashuv tufayli boshqaruvni yo‘qotgan bo‘lishi mumkin. Yonhap ma’lumotiga ko‘ra, shu sabab tufayli shassini boshqarish tizimi ishdan chiqqan.

    Nordwind Airlines aviakompaniyasining Boeing-737 samolyoti (2023-yil 22-avgust)

    • Reys: NWS5547
    • Yo‘nalish: Moskva (Sheremetyevo) – Antaliya
    • Qurbonlar va jarohatlanganlar: Yo‘q
    • Hodisa tafsilotlari: Samolyot Antaliya aeroportiga yaqinlashganda, shassi tizimida nosozlik aniqlangan. Uchuvchilar qo‘shimcha choralar ko‘rib, samolyotni muvaffaqiyatli qo‘ndirishgan. Bortdagi yo‘lovchilar va ekipaj a’zolari orasida jabrlanganlar yo‘q.

    Utair aviakompaniyasining Boeing 737 samolyoti (2018-yil 1-sentyabr):

    • Reys: Moskva—Sochi
    • Yo‘nalish: Moskvadan Sochiga
    • Qurbonlar: Yo‘q
    • Jarohatlanganlar: 18 kishi
    • Hodisa tafsilotlari: Qo‘nish chog‘ida shassi bilan bog‘liq muammo tufayli samolyot pastki qismida qattiq shikastlandi. Bu holatda yong‘in sodir bo‘ldi, lekin barcha yo‘lovchilar va ekipaj evakuatsiya qilindi.

    Bek Air aviakompaniyasining Fokker 100 samolyoti (2016-yil 27-mart):

    • Yo‘nalish: Qizilo‘rdadan Ostonaga
    • Qurbonlar va jarohatlanganlar: Yo‘q
    • Hodisa tafsilotlari: Samolyot Ostona aeroportiga yaqinlashganda, old shassi ochilmay qolgani aniqlandi. Uchuvchilar bir necha marta shassini ochishga urinishsa-da, ammo buning uddasidan chiqisha olmaydi. Oqibatda samolyot old shassisiz qo‘ndiriladi. Bortdagi 116 nafar yo‘lovchi va 5 nafar ekipaj a’zosidan hech kim jabrlanmaydi. Qo‘nish chog‘ida samolyotning metall konstruksiyalari betonga ishqalanib, uchqun chiqaradi, biroq yong‘in sodir bo‘lmaydi.

    JetBlue aviakompaniyasining Embraer-190 samolyoti (2016 yil 25 mart)

    • Yo‘nalish: Nyu York – Nassau (Bagam orollari poytaxti)
    • Qurbonlar va jarohatlanganlar: Yo‘q
    • Hodisa tafsilotlari: Uchuvchilar qo‘nishdan avval, samolyot old shassisida nosozlik borligini aytishgan. Samolyotda bo‘lgan 93 yo‘lovchi va ekipajning 4 nafar a’zosidan hech kim jabrlanmagan.

    Orenburg havo yo‘llari aviakompaniyasining Boeing 777 samolyoti (2016-yil 10-fevral):

    • Yo‘nalish: Punta Kana – Moskva
    • Qurbonlar va jarohatlanganlar: Yo‘q
    • Hodisa tafsilotlari: Moskvaga parvoz qilayotgan havo layneri favqulodda qo‘nishga majbur bo‘lgan. Dominikan Respublikasining Punta-Kana aeroportidan endigina uchgan samolyotning 5 km balandlikka ko‘tarilganda motori ishdan chiqqan. Boeing qo‘nayotgan chog‘da uning shassisidan deyarli asar ham qolmagandi. Samolyot bortidagi 346 yo‘lovchi va ekipaj a’zolari tirik qolgan.

    SkyWest Airlines aviakompaniyasining Bombardier SRJ200 samolyoti (2015-yil 11-mart):

    • Yo‘nalish: Monterrey – Los Anjeles
    • Qurbonlar va jarohatlanganlar: Yo‘q
    • Hodisa tafsilotlari: Samolyot shassisi manzilga bir necha daqiqa qolganda ishdan chiqqan. Komandirning mohirligi aviahalokatning oldini olishga sabab bo‘ladi. Undagi 40 yo‘lovchi va 3 ekipaj a’zosi omon qolgan.

    LOT Polish Airlines aviakompaniyasining Boeing 767 samolyoti (2011-yil 1-noyabr):

    • Yo‘nalish: Nyu York –Varshava
    • Qurbonlar va jarohatlanganlar: Yo‘q
    • Hodisa tafsilotlari: Qo‘nish vaqtida shassi oxirigacha ochilmagan. Uchuvchilar samolyotni shassi ochilmagan holda qo‘ndirishga muvaffaq bo‘lishgan. Hodisa davomida hech kimga ziyon yetmagan.

    IranAir kompaniyasining aviakompaniyasining Boeing 727 samolyoti (2011-yil 8-oktyabr):

    • Yo‘nalish: Moskva — Tehron
    • Qurbonlar va jarohatlanganlar: Yo‘q
    • Hodisa tafsilotlari: Tehronga qo‘nish arafasida samolyotning old shassisi ishdan chiqadi. Eronlik uchuvchi yirik aviahalokatning oldini olishning uddasidan chiqadi va 113 nafar yo‘lovchi omon qoladi.

    “Alrosa” aviakompaniyasining Tu-154M samolyoti (2010-yil 7-sentyabr)

    • Reys: 6R-514
    • Yo‘nalish: Polyarniy (RF Murmansk oblasti) — Moskva
    • Qurbonlar va jarohatlanganlar: Yo‘q
    • Hodisa tafsilotlari: Parvoz vaqtida samolyotning elektr ta’minoti to‘satdan ishdan chiqdi, bu esa shassi va boshqa tizimlarning ishlashida muammolarga olib keldi. Uchuvchilar samolyotni Ijma daryosi yaqinidagi tashlandiq qo‘nish maydoniga qo‘ndirishga majbur bo‘lishdi. Barcha 81 yo‘lovchi va ekipaj a’zolari omon qoldi, hech kim jarohatlanmadi.

    British Airways aviakompaniyasining Boeing 777 samolyoti (2008-yil 17-yanvar):

    • Yo‘nalish: Pekin – London
    • Qurbonlar: Yo‘q
    • Omon qolganlar: 47 kishi yengil jarohat olgan
    • Hodisa tafsilotlari: Hodisaga samolyot yoqilg‘isida muz kristallari hosil bo‘lishi sabab bo‘lgan, bu esa isitish tizimi issiqlik almashtirgichining tiqilib qolishiga olib kelgan. Dvigatellarga yoqilg‘i yetib kelmagani oqibatida samolyot Xitrou aeroportiga qattiq qo‘nishiga to‘g‘ri kelgan. Natijada shassi sinib ketgan va layner uzoq masofaga sudralib borgan. Omadli tasodif tufayli yong‘in kelib chiqmagan va barcha omon qolgan. 

    SAS (Scandinavian Airlines) aviakompaniyasining Bombardier Dash 8-400 (Q400) samolyoti (2007-yil 12-sentyabr):

    • Yo‘nalish: Kopengagen — Stokgolm
    • Qurbonlar va jarohatlanganlar: Yo‘q
    • Hodisa tafsilotlari: Qo‘nish paytida samolyot shassisi ochilmagan. Uchuvchilar samolyotni muvaffaqiyatli qo‘ndirishga erishgan. Tergov xulosasiga ko‘ra, halokatga shassining yuqori bosimli yuvish vositalaridan foydalangani, u korroziyaga qarshi qoplamani yuvib tashlagani sabab bo‘lgan.

    SAS (Scandinavian Airlines) aviakompaniyasining MD-80 samolyoti (2007-yil 27-oktyabr):

    • Yo‘nalish: Kopengagen — Stokgolm
    • Qurbonlar va jarohatlanganlar: Yo‘q
    • Hodisa tafsilotlari: Qo‘nish paytida samolyotning old shassisi ochilmay qolgan. Uchuvchilar samolyotni muvaffaqiyatli qo‘ndirishga erishgan. Yo‘lovchilar va ekipajga ziyon yetmagan.

    JetBlue Airways aviakompaniyasining Airbus A320 samolyoti (2005-yil 21-sentyabr):

    • Reys: 292
    • Yo‘nalish: Burbank (Kaliforniya) – Nyu York
    • Qurbonlar va jarohatlanganlar: Yo‘q
    • Hodisa tafsilotlari: Parvozdan so‘ng samolyotning old shassisi noto‘g‘ri holatda qotib qolgani aniqlanadi. Uchuvchilar Los-Anjeles xalqaro aeroportiga qo‘nishga qaror qilishadi. Qo‘nish paytida old shassi 90 daraja burilgan holda bo‘lsa-da, layner muvaffaqiyatli qo‘ndirildi va hech kim jabrlanmaydi.

    China Eastern Airlines aviakompaniyasining MD-11 samolyoti (1999-yil 22-avgust):

    • Aviakompaniya: China Eastern Airlines
    • Yo‘nalish: Shanxay – Gongkong
    • Qurbonlar: 3 kishi
    • Omon qolganlar: 312 kishi
    • Hodisa tafsilotlari: Qo‘nish paytida samolyot yon tomonga og‘ib ketgan, samolyot shassisi sinib ketgani sababli yong‘in kelib chiqqan. 

    Tu-124 samolyotining Neva daryosiga qo‘nishi (1963-yil 21-avgust):

    • Aviakompaniya: “Aeroflot”
    • Yo‘nalish: Tallin—Moskva
    • Qurbonlar va jarohatlanganlar: Yo‘q
    • Hodisa tafsilotlari: Parvozdan so‘ng old shassi ochilmay qolgani ma’lum bo‘ldi. Uchuvchilar yoqilg‘i tugab borayotgani sababli samolyotni Neva daryosiga qo‘ndirishga qaror qilishgan va ushbu vazifani a’lo darajada uddalashgan. Hodisada hech kim jarohat olmagan, uchoq bortidagi ellikdan ortiq yo‘lovchi va ekipaj a’zolarining bari omon qolgan.
    29.12.2024, 17:15   Izoh (0)   20546
    Facebook Twitter LinkedIn Telegram Email
    #aviahalokat#shassi#samolyot

    Izoh (0)

    Kirish
    Javob qoldiring Bekor qilish

    Mavzuga doir

    Toshkentliklar “Sheremetyevo”dagi fojiadan so‘ng Rossiya elchixonasiga gullar olib kelmoqda

    06.05.2019, 19:57

    Pokistondagi aviahalokatning taxminiy sabablari aytildi

    23.05.2020, 06:12

    Cherchill tashabbusi bilan boshlangan “Dardanell operatsiyasi”, siyosatdan ketishini e’lon qilgan Fidel Kastro va Pragada halokatga uchragan birinchi “Tu-154”. Kun...

    19.02.2023, 09:30

    Qozog‘istonda qulagan samolyot o‘qqa tutilgan bo‘lishi mumkin

    26.12.2024, 09:01

    Qozog‘istonda qulagan samolyotning qora qutisi topildi 

    26.12.2024, 10:10

    Qozog‘istonda halokatga uchragan samolyot xronologiyasi. U o‘qqa tutilgan bo‘lishi mumkinmi?

    26.12.2024, 18:07

    Putin MDH yetakchilarini qanday noz-ne’matlar bilan mehmon qildi?

    26.12.2024, 15:44

    Shavkat Mirziyoyev aviahalokatda ko‘plab insonlar qurbon bo‘lgani munosabati bilan Ilhom Aliyevga hamdardlik bildirdi

    26.12.2024, 15:27

    “Rossiya va Ozarbayjonga aviahalokat bo‘yicha kriminalistik tergovda ishtirok etishga ruxsat berilmaydi” — Kanat Bozumbayev

    26.12.2024, 23:25

    Qozog‘iston rasmiylari samolyot qulashi xronologiyasini e’lon qildi

    27.12.2024, 09:40

    Samolyotning qaysi qismidagi o‘rindiqlar eng xavfsiz? Aviatsiya mutaxassislarining fikri

    27.12.2024, 14:47

    Azerbaijan Airlines Oqtovdagi aviahalokat sababini ma’lum qildi

    27.12.2024, 18:20

    “Embraer 190 halokati haqidagi soxta ma’lumotlar tarqalishining oldini olish zarur” — To‘qayev 

    28.12.2024, 17:15

    Putin Aliyevdan Oqtovdagi aviahalokat uchun uzr so‘radi  

    28.12.2024, 18:22

    Putin To‘qayev bilan AZAL samolyoti halokatiga bog‘liq vaziyatni muhokama qildi 

    28.12.2024, 21:47
    ×Lightbox Image

    Daryo.uz | Sizning muammoingiz yechimi


    ZTE korxonasi GSMA M360 Yevrosiyo forumida suniy intellekt raqamli iqtisodiyot rivojiga qo'shayotgan hissasi haqida ma’lumot berdi


    Oqtepa Lavashdan “Kulgili narxlar”: sevimli taomlar — har bir pozitsiya 10 mingdan 20 ming so‘mgacha bo‘lgan maxsus narxlarda


    Jamg‘armalar bilan qanday ishlash zarur: bank omonatlari, aksiyalar yoki investitsion paketlar? (davomi)


    Kapitalbank xodimlarining raqamli ko‘nikmalarini rivojlantirmoqda 


    TBC Uzbekistan o‘zining sun’iy intellektga asoslangan yechimlari orqali samaradorlikni oshirib, o‘sish sur’atlarini tezlashtirmoqda 


    AKFA Medline University Hospital AHA rasmiy o‘quv markazi maqomini qo‘lga kiritdi


    Huawei Cloud TechWave Summit 2025: Yaqin Sharq va Markaziy Osiyoda muvaffaqiyatni oshirish uchun intellektuallikni tezlashtirish 


    ANORBANK Xususiy sektorni rivojlantirish bo‘yicha Islom korporatsiyasi bilan 10 million AQSH dollariga teng kelishuv imzoladi


    Mobiuz IQAir havo sifati datchigini o‘rnatdi


    Tarmoqda bolalar xavfsizligi : Octobankdan maslahatlar


    Eng chuqur g‘or, eng baland ko‘prik va eng sirli maskan – Namanganga boramiz


    Centrum Air Istanbul va O‘zbekistonning uch shahri o‘rtasida to‘g‘ridan-to‘g‘ri reyslarni yo‘lga qo‘ymoqda


    Huawei O‘zbekistondagi “Tech Carnival”da Intellektual dunyo rivojini jadallashtirmoqda


    APEX BANK Toshkentda Bosh ofis va Markaziy sotuv ofisini ochdi


    Ilg‘or qurilish texnologiyalari asosida qad rostlayotgan Quyi Chotqol GES

     

    Tavsiya etamiz

    Ayol ovchilardan ilg‘or samolyotlarga qadar — Ukraina rus Shahed’larini qanday ovlaydi?

    19 may, 20:10

    “Lend-Liz” yordami sovg‘a bo‘lmagan — Britaniya ikkinchi jahon urushida berilgan yordamni qanday qaytargan edi?

    19 may, 15:00

    “Yovuzlik imperiyasi zaminimizga hech qachon qaytmasligi uchun” — jamoatchilik o‘roq-bolg‘ali qizil bayroq va qora-olovrang lentani taqiqlashni so‘ramoqda

    13 may, 22:22

    Ular doim dunyoda eng yaxshilaridan bo‘lgan — pokistonlik harbiy uchuvchilar haqida

    12 may, 21:30
     
     
     

    So‘nggi yangiliklarga o‘tish

    Rossiyaning Ukrainaga raketa va dronlar bilan qilgan hujumi oqibatida 10 dan ortiq odam vafot etdi

    Dunyo | 25 may, 12:43

    FIFA prezidenti Klublar o‘rtasidagi JCHda Ronalduning ishtirokiga ishora qildi: “Hali vaqt bor” (video)

    Sport | 25 may, 12:39

    Erta hosil va qimmat narx: O‘zbekistonda gilos mavsumi boshlandi

    O‘zbekiston | 25 may, 12:15

    Rossiya chempionatida mavsum yakunlandi. Legionerlarimiz qanday natija qayd etdi?

    Sport | 25 may, 12:01

    Tirnoqlarga nazar: agar sizda shunday belgilar bo‘lsa, darhol shifokorga murojaat qiling

    Go‘zallik | 25 may, 12:00

    Yevropa Ukraina uchun AQSHdan qurol sotib oladi — Bloomberg

    Dunyo | 25 may, 11:37

    Sany power’dan Seer power’ga — yangi nom, yangi maqsadlar

    O‘zbekiston | 25 may, 11:31
    Daryo About Us

    “Daryo” internet-nashrining (O‘zbekiston matbuot va axborot agentligi (O‘zMAA, hozirgi O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti Administratsiyasi huzuridagi Axborot va ommaviy kommunikatsiyalar agentligi) tomonidan 13.03.2015 yil sanasida 0944-sonli guvohnoma bilan ommaviy axborot vositasi sifatida ro‘yxatga olingan. Matnli materiallarni to‘liq ko‘chirish yoki qisman iqtibos keltirishga, shuningdek, fotografik, grafik, audio va/yoki videomateriallaridan foydalanishga “daryo.uz” saytiga giperhavola mavjud bo‘lgan va/yoki “Daryo” internet-nashrining muallifligini ko‘rsatuvchi yozuv ilova qilingan taqdirda yo‘l qo‘yiladi. Chop etiladigan ba’zi ma’lumotlar 18 yoshga to‘lmagan foydalanuvchilarga mo‘ljallanmagan bo‘lishi mumkin. Info@daryo.uz

    Telegram Youtube Facebook Instagram Twitter vkontakte

    © «Simple Networking Solutions» MChJ, 2013–2025

    Yosh bo‘yicha cheklov

    Xato topdingizmi? Ctrl+Enter’ni bosing

    • Foydalanish shartlari
    • Maxfiylik siyosati
    • Reklama
    Nimani qidiramiz?

    Sign In or Register

    Xush kelibsiz!

    Tizimga kiring yoki Roʻyxatdan oʻting.

    Google

    yoki E-Pochta orqali

    Izoh qoldirishingiz, Foydalanish shartlari va Maxfiylik siyosati shartlarini qabul qilganingizni anglatadi

    Roʻyxatdan oʻting

    Roʻyxatdan oʻtganmisiz? Login.

    Google

    yoki E-Pochta orqali

    Sizga parol elektron pochta orqali yuboriladi.

    Izoh qoldirishingiz, Foydalanish shartlari va Maxfiylik siyosati shartlarini qabul qilganingizni anglatadi

    Matnda xato topdingizmi?

    ×

    Rahmat. Biz sizning xabaringizni oldik va xatoni imkon qadar tezroq tuzatamiz.