• Profilga Kirish
  • 1744009905_435.svg 1744009905_642.svg

  • So‘nggi yangiliklar
  • Asosiy yangiliklar
  • Eng ko‘p o‘qilgan
  • Kolumnistlar
Ўзбекча
Русский
English
  • O'zb
  • Ўзб
  • Рус
  • Eng
  • O'zb
  • Ўзб
  • Рус
  • Eng
  • So‘nggi yangiliklar
  • Asosiy yangiliklar
  • Eng ko‘p o‘qilgan
  • Kolumnistlar
    • USD12618.63
    • RUB160.83
    • EUR14516.47
    • Google play
    • App Store
    • Telegram
    • Toshkentda
      +32°C
      • Andijon
      • Qarshi
      • Buxoro
      • Samarqand
      • Farg‘ona
      • Sirdaryo
      • Jizzax
      • Termiz
      • Namangan
      • Toshkent
      • Navoiy
      • Toshkent vil
      • Nukus
      • Urganch
    • Daryo
      • Internet-nashr
      • Tahririyat haqida
      • Aloqa ma'lumotlari
      • Foydalanish shartlari
      • Maxfiylik siyosati
      • Yangiliklar arxivi
    • Reklama
    • Ijtimoiy tarmoqlar
      • Instagram | Rasmiy
      • Instagram | Lifestyle
      • Instagram | Sport
      • Facebook | Rasmiy
      • OK | Rasmiy
      • YouTube | Daryo
      • YouTube | Daryo Rus tilida
      • YouTube | Daryo Global
    Telegram Youtube Facebook Instagram Twitter vkontakte
    Daryo logo white
    • O‘zbekiston
      • Boshqalar
      • Navoiy
      • Toshkent viloyati
      • Sirdaryo
      • Jizzax
      • Qashqadaryo
      • Surxondaryo
      • Xorazm
      • Buxoro
      • Samarqand
      • Namangan
      • Farg‘ona
      • Andijon
      • Qoraqalpog‘iston
      • Toshkent sh.
      • Mehridaryo
      • Ob-havo
    • Markaziy Osiyo
      • O‘zbekiston (Mahalliy)
      • Afg'oniston
      • Qirg‘iziston
      • Qozog‘iston
      • Turkmaniston
      • Tojikiston
    • Dunyo
    • Pul
      • Biznes
      • Iqtisodiyot
      • Moliya
      • Kripto
    • Madaniyat
      • Kino
      • Kitob
      • Musiqa
      • Shou-biznes
    • Layfstayl
      • Ayollar sahifasi
        • Farzand
        • Go‘zallik
        • Karyera
        • Maslahatlar
        • Moda
        • Retseptlar
      • Texnologiyalar
        • Arxitektura
        • Gadjetlar
        • Ilm-fan
        • Koinot
        • Media
      • Avto
      • Qo‘ziqorin
      • Sayohat
      • Salomatlik
      • Ta’lim
        • Abituriyent
        • Ingliz tilini o’rganamiz
    • Sport
      • Futbol
      • UFC
      • Boks
    infinix
    Daryo.uz - Login
    Daryo.uz Daryo.uz
    Daryo.uz - Login
    Markaziy Osiyo

    Xitoy Transkaspiy transport yo‘lagi uchun nega O‘zbekiston va Qirg‘izistonni tanlagan?

    Xitoy Transkaspiy transport yo‘lagini rejalashtirish bosqichida Markaziy Osiyoda temiryo‘l qurishning ikkita variantiga ega bo‘lgan: uni Qozog‘iston yoki O‘zbekiston hamda Qirg‘iziston orqali yotqizish.

    Natijada Xitoy ikkinchi variantni tanlab, O‘zbekiston va Qirg‘iziston bilan hamkorlik qilishga qaror qilgan. KazTransInvest boshqaruvining sobiq raisi Yerjan Artiqbekov AIRAN nashriga bergan intervyusida Xitoy nuqtayi nazariga oydinlik kiritdi.

    Foto: Yerjan Artiqbekov / YouTube

    Xitoyning muqobil yo‘llarni izlashi

    AIRAN jurnalisti Do‘sim Satpayev Xitoyning hamkorlikka tayyorligi haqida gapirib, Transkaspiy transport yo‘nalishi bo‘ylab yuklarni yetkazib berish muddatlari optimal emasligi va yuqori narxlarga shubha bildirdi.

    “Xitoy hamkorlik qilishga tayyor bo‘lsa-da, Transkaspiy transport yo‘nalishi hozirgi vaqtda yuklarni yetkazib berish muddatlari va nisbatan yuqori xarajatlar bo‘yicha boshqa yo‘nalishlardan ortda qolmoqda. Shu sababli Xitoy Qozog‘istonga nisbatan boshqa muqobil transport imkoniyatlarini o‘rganishga qaror qildi”.
    Transport yo‘nalishi / Geopol 21

    Shanxay hamkorlik tashkilotining 2022-yilda Samarqandda bo‘lib o‘tgan sammitida Xitoy—Qirg‘iziston—O‘zbekiston temiryo‘li qurilishi bo‘yicha imzolangan hamkorlik shartnomasi diqqatga sazovor misoldir. Ushbu loyiha Xitoydan Qirg‘iziston, O‘zbekiston, Turkmaniston va undan Turkiya, Ozarbayjon, Yevropa Ittifoqi va Fors ko‘rfazi mamlakatlariga yuk tashishni osonlashtirishga qaratilgan.

    Qozog‘iston oldida turgan muammolar

    Yerjan Artiqbekov Xitoyning Qozog‘iston tranzit muammolarini hal qilishda qiyinchiliklarga duch kelayotganini tushunishi haqida to‘xtalib o‘tdi.

    Foto: YouTube
    “Xitoy Qozog‘iston tranzit masalasini hal qila olmasligini tushundi. Ular Qozog‘iston temiryo‘llarini 2030-yilgacha rivojlantirish to‘g‘risidagi hukumat qarorini o‘qib chiqqach, unda Xitoy talablari ko‘rsatilgan hajmda emasligini tushunishdi. Shuning uchun muqobil usullarni izlashlari kerak edi”.

    Artiqbekov Qozog‘istonning bunday hajmdagi yuklarni tashish imkoniyatidan xavotirlari tufayli Xitoy yuqorida tilga olingan temiryo‘l loyihasini to‘xtatganini aytdi.

    Taklif etilayotgan marshrut taxminan 450-480 kilometrni tashkil etadi, 18 ta stansiya, 80 ta ko‘prik inshootlari va 40 ta tunnelni o‘z ichiga oladi. Artiqbekov tog‘li yerlarni bosib o‘tishda logistika murakkabligini ta’kidlab, Qozog‘iston raqobatbardosh bo‘lib qolishi uchun o‘z infratuzilmasini modernizatsiya qilishi zarurligini aytdi.

    Qozog‘istonning rivojlanish maqsadlari va vazifalari

    Qozog‘istonning 2030-yilgacha bo‘lgan rivojlanish rejalarini muhokama qilar ekan, Artiqbekov o‘z fikrlari bilan bo‘lishdi:

    “Qozog‘istonning 2030-yilgacha rivojlanish rejasi hozirgi zamonga moslashish uchun mavjud, ammo biz 50 yil orqada qolmoqdamiz. Chunki Qozog‘iston sekin va tez qaror qabul qila olmaydi”.

    U xitoylik hamkorlaridan iqtibos keltirgan holda qozog‘istonlik hamkorlarning rivojlanish loyihalarini cheksiz muddatga uzaytirish tendensiyasiga urg‘u berdi. Artiqbekov Qozog‘iston uchun tafovutni bartaraf etish va zamonaviy talablarga javob beradigan infratuzilmasini modernizatsiya qilish zarurligini aytdi. Aks holda imkoniyatlar boy berilishi va Qozog‘istonning global transport sohasida raqobatbardoshligiga to‘sqinlik qilishi mumkin.

    Avvalroq Silk Road briefing nashri Xitoy—Qirg‘iziston—O‘zbekiston temiryo‘li qurilishi qoldirilgani haqida xabar bergandi. Qirg‘iziston Vazirlar Mahkamasi raisi o‘rinbosari Bakit Toroboyev mazkur ma’lumotni rad etdi.

    Xitoy—Qirg‘iziston—O‘zbekiston temiryo‘li qurilishi loyihasi bo‘yicha 2022-yil sentabr oyida Samarqandda bo‘lib o‘tgan SHHT sammiti doirasida uch davlat vakillari tomonidan kelishilgan edi. 2023-yilning 29-aprelida temiryo‘l loyihasining texnik-iqtisodiy asoslari tayyorligi ma’lum bo‘lgan. 19-mayda esa temiryo‘l qurilishi bo‘yicha uch tomonlama hujjat imzolangandi.

    Qirg‘iziston prezidenti Sadir Japarov Xitoy—Qirg‘iziston—O‘zbekiston temiryo‘li loyihasi 35-40 yil ichida o‘zini oqlashini ta’kidlagan.
    16.02.2024, 15:26   Izoh (0)   6664
    Facebook Twitter LinkedIn Telegram Email

    Izoh (0)

    Kirish
    Javob qoldiring Bekor qilish

    Mavzuga doir

    Borrel Yevroittifoq va Markaziy Osiyo o‘rtasida Rossiyani aylanib o‘tuvchi transport yo‘laklarini qurishni taklif qildi

    21.11.2022, 11:43

    O‘zbekiston Ozarbayjon bilan kema qurish loyihalarida ishtirok etishi mumkin

    10.08.2023, 08:35

    “Markaziy Osiyo orqali o‘tgan o‘rta koridor strategik ahamiyatga ega bo‘lmoqda” — Oybek Shayxov

    29.01.2024, 19:30

    Amudaryodan 2023-yilda qaysi davlat ko‘proq foydalangani ma’lum qilindi

    16.02.2024, 12:29

    Qirg‘izistonda Markaziy Osiyo davlatlari vakillari Afg‘oniston bo‘yicha uchrashdi

    15.02.2024, 17:00

    “Tolibon” Turkmaniston bilan savdo-sotiqni kengaytirmoqchi

    15.02.2024, 14:20
    ×Lightbox Image

    Daryo.uz | Sizning muammoingiz yechimi


    InfinBLACK bilan qadimiy shaharlar bo‘ylab sayohatlar


    110% grant va xalqaro amaliyotlar: Central Asian University va AKFA Medline University Hospital rezidentura dasturiga qabul davom etmoqda


    Mikrokreditbank xalqaro moliya institutlari bilan muhim kelishuvlarga erishdi


    InfinBank Visa kartalari bilan endi WeChat Pay va Alipay orqali to‘lash mumkin


    Uzbekistan Airways Seulga kunlik aviaqatnovlarni taklif qiladi


    Uzbekistan Airways bilan Kuala-Lumpur va Bangkokga sayohatni rejalashtiring


    TBC Bank va Bahodir Jalolov firibgarlarga qarshi jangga chiqdi 


    InfinBank pul o‘tkazmalari geografiyasini kengaytirmoqda


    TENET: “Stellar Residence” apartamentlari 24 oygacha bosqichma-bosqich to‘lov bilan 


    Bekobodda "Biznesni rivojlantirish banki"ning  zamonaviy bank xizmatlari markazi ish boshladi


    “O‘zbekinvest” EISK AJ va Slovakiyaning EXIMBANKA SR o‘rtasida hamkorlik to‘g‘risida bitim imzolandi


    Buxoro, G‘ijduvon, zindon, misvok va madrasa – 100 savolga 1 javob


    Hyundai Tucson: 24 oyga bo‘lib to‘lash imkoniyati — qulay, tez, foydali


    Investitsiya nima va u insonlarga nima uchun kerak?


    Acıbadem shifoxonalar tarmog‘ida bolalarda saraton va qon kasalliklarida suyak iligi transplantatsiyasi

     

    Tavsiya etamiz

    Chelyabinskka qulagan meteorit — 540 kiloli osmon jismi qanday topilgan edi?

    19 iyun, 13:31

    Qariyb yarim asrlik mehnat yoxud Eron qanday qilib raketa derjavasiga aylandi?

    18 iyun, 20:05

    Raddiyaga raddiya: “Yuksalish” harakati va “O‘zsuvtaʼminot” AJ bir-birini yolg‘on maʼlumot tarqatishda ayblamoqda

    17 iyun, 00:10

    Eron–Isroil qarama-qarshiligi: urush bosqichma-bosqich qanday avj oldi?

    16 iyun, 14:38
     
     
     

    So‘nggi yangiliklarga o‘tish

    8,6 mlrd so‘mlik zarar: Xorazmda elektrdan noqonuniy foydalanayotgan korxona fosh bo‘ldi

    O‘zbekiston | 19 iyun, 20:00

    TBC Bank va Bahodir Jalolov firibgarlarga qarshi jangga chiqdi

    Reklama | 19 iyun, 19:30

    Buxorodagi bog‘chada uch yoshli bola tok urishidan vafot etdi

    O‘zbekiston | 19 iyun, 19:45

    “Xizmatlar taklif qilish, bu yerning tabiati va sharoitini chet ellarda keng targ‘ib etish kerak” — Shavkat Mirziyoyev

    O‘zbekiston | 19 iyun, 19:29

    Farg‘onada qaynuka pochchasini ketmon bilan o‘ldirdi

    O‘zbekiston | 19 iyun, 19:20

    Abbosbek Fayzullayev Turkiya klubidan taklif oldi — insayder

    Sport | 19 iyun, 19:16

    Toshkent davlat yuridik universiteti “THE Impact Ranking — 2025” xalqaro reytingida 100 pog‘ona yuqorilab, dunyo bo‘yicha 301-o‘rinni egalladi

    O‘zbekiston | 19 iyun, 18:00

    Xonanda Shakira AQSHdagi migrantlarning og‘ir ahvoli haqida gapirdi

    Layfstayl | 19 iyun, 19:00
    Daryo About Us

    “Daryo” internet-nashrining (O‘zbekiston matbuot va axborot agentligi (O‘zMAA, hozirgi O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti Administratsiyasi huzuridagi Axborot va ommaviy kommunikatsiyalar agentligi) tomonidan 13.03.2015 yil sanasida 0944-sonli guvohnoma bilan ommaviy axborot vositasi sifatida ro‘yxatga olingan. Matnli materiallarni to‘liq ko‘chirish yoki qisman iqtibos keltirishga, shuningdek, fotografik, grafik, audio va/yoki videomateriallaridan foydalanishga “daryo.uz” saytiga giperhavola mavjud bo‘lgan va/yoki “Daryo” internet-nashrining muallifligini ko‘rsatuvchi yozuv ilova qilingan taqdirda yo‘l qo‘yiladi. Chop etiladigan ba’zi ma’lumotlar 18 yoshga to‘lmagan foydalanuvchilarga mo‘ljallanmagan bo‘lishi mumkin. Info@daryo.uz

    Telegram Youtube Facebook Instagram Twitter vkontakte

    © «Simple Networking Solutions» MChJ, 2013–2025

    Yosh bo‘yicha cheklov

    Xato topdingizmi? Ctrl+Enter’ni bosing

    • Foydalanish shartlari
    • Maxfiylik siyosati
    • Reklama
    Nimani qidiramiz?

    Sign In or Register

    Xush kelibsiz!

    Tizimga kiring yoki Roʻyxatdan oʻting.

    Google

    yoki E-Pochta orqali

    Izoh qoldirishingiz, Foydalanish shartlari va Maxfiylik siyosati shartlarini qabul qilganingizni anglatadi

    Roʻyxatdan oʻting

    Roʻyxatdan oʻtganmisiz? Login.

    Google

    yoki E-Pochta orqali

    Sizga parol elektron pochta orqali yuboriladi.

    Izoh qoldirishingiz, Foydalanish shartlari va Maxfiylik siyosati shartlarini qabul qilganingizni anglatadi

    Matnda xato topdingizmi?

    ×

    Rahmat. Biz sizning xabaringizni oldik va xatoni imkon qadar tezroq tuzatamiz.