• Profilga Kirish
  • 1744009905_435.svg 1744009905_642.svg

  • So‘nggi yangiliklar
  • Asosiy yangiliklar
  • Eng ko‘p o‘qilgan
  • Kolumnistlar
Ўзбекча
Русский
English
  • O'zb
  • Ўзб
  • Рус
  • Eng
  • O'zb
  • Ўзб
  • Рус
  • Eng
  • So‘nggi yangiliklar
  • Asosiy yangiliklar
  • Eng ko‘p o‘qilgan
  • Kolumnistlar
    • USD12618.63
    • RUB160.83
    • EUR14516.47
    • Google play
    • App Store
    • Telegram
    • Toshkentda
      +27°C
      • Andijon
      • Qarshi
      • Buxoro
      • Samarqand
      • Farg‘ona
      • Sirdaryo
      • Jizzax
      • Termiz
      • Namangan
      • Toshkent
      • Navoiy
      • Toshkent vil
      • Nukus
      • Urganch
    • Daryo
      • Internet-nashr
      • Tahririyat haqida
      • Aloqa ma'lumotlari
      • Foydalanish shartlari
      • Maxfiylik siyosati
      • Yangiliklar arxivi
    • Reklama
    • Ijtimoiy tarmoqlar
      • Instagram | Rasmiy
      • Instagram | Lifestyle
      • Instagram | Sport
      • Facebook | Rasmiy
      • OK | Rasmiy
      • YouTube | Daryo
      • YouTube | Daryo Rus tilida
      • YouTube | Daryo Global
    Telegram Youtube Facebook Instagram Twitter vkontakte
    Daryo logo white
    • O‘zbekiston
      • Boshqalar
      • Navoiy
      • Toshkent viloyati
      • Sirdaryo
      • Jizzax
      • Qashqadaryo
      • Surxondaryo
      • Xorazm
      • Buxoro
      • Samarqand
      • Namangan
      • Farg‘ona
      • Andijon
      • Qoraqalpog‘iston
      • Toshkent sh.
      • Mehridaryo
      • Ob-havo
    • Markaziy Osiyo
      • O‘zbekiston (Mahalliy)
      • Afg'oniston
      • Qirg‘iziston
      • Qozog‘iston
      • Turkmaniston
      • Tojikiston
    • Dunyo
    • Pul
      • Biznes
      • Iqtisodiyot
      • Moliya
      • Kripto
    • Madaniyat
      • Kino
      • Kitob
      • Musiqa
      • Shou-biznes
    • Layfstayl
      • Ayollar sahifasi
        • Farzand
        • Go‘zallik
        • Karyera
        • Maslahatlar
        • Moda
        • Retseptlar
      • Texnologiyalar
        • Arxitektura
        • Gadjetlar
        • Ilm-fan
        • Koinot
        • Media
      • Avto
      • Qo‘ziqorin
      • Sayohat
      • Salomatlik
      • Ta’lim
        • Abituriyent
        • Ingliz tilini o’rganamiz
    • Sport
      • Futbol
      • UFC
      • Boks
    infinix
    Daryo.uz - Login
    Daryo.uz Daryo.uz
    Daryo.uz - Login
    Markaziy Osiyo

    O‘zbekiston va Qozog‘iston O‘rta koridordan qanday foyda olishi mumkin?

    O‘zbekiston va Markaziy Osiyoning boshqa davlatlari uchun O‘rta koridor Yevropa Ittifoqi mamlakatlari bilan tashqi savdoda eng muhim yo‘nalish hisoblanadi. U “rivojlanish dvigateli”ga aylanishi mumkin, deya xabar bermoqda Jahon banki.

    Foto: Flickr

    Markaziy Osiyo va Kavkaz orqali Xitoy hamda Yevropa bozorlarini bog‘lovchi avtomobil, temir yo‘l va dengiz yo‘llari tarmog‘ini — O‘rta koridorni mustahkamlash savdo-sotiqni rivojlantirish, ish o‘rinlari yaratish va tadbirkorlikni rag‘batlantirish orqali iqtisodiyotning rivojlanishiga hissa qo‘shadi.

    Investitsiya va samaradorlik choralarini oshirish 2030-yilga kelib yo‘lak bo‘ylab harakatlanish vaqtini ikki baravar va savdo oqimlarini uch baravarga qisqartirishi mumkin.

    Temir yo‘llarni, shuningdek, intermodal va dengiz obyektlarini modernizatsiya qilishda investitsiyalar zarur. Muvofiqlashtirish, logistika va raqamlashtirishni yaxshilash samaradorlikni oshirishni ta’minlaydi.

    Jahon banki mintaqada savdo va iqtisodiy o‘sish katalizatori sifatida O‘rta koridor salohiyatini ro‘yobga chiqarish uchun hukumatlar va ko‘p tomonlama tashkilotlar bilan hamkorlik qilmoqda. Bank eng dolzarb qisqa muddatli muammolarni hal qila oladigan 10 ta muhim harakatni taqdim etdi:

    1. Olmaota metrosi hududida tirbandlikni kamaytirish uchun temiryo‘l aylanma yo‘lini yaratish. Qozog‘istonning eng yirik shahri Olmaotada barcha yuk poyezdlari shahar markazidan o‘tadi va ularning lokomotivlari dizeldan elektrga almashtirilishi kerak. Shaharni aylanib o‘tish temiryo‘l harakati oqimini yaxshilashi mumkin.
    2. Qozog‘iston va O‘zbekiston o‘rtasidagi chegarani kesib o‘tishda uzoq vaqt kutish kerak. Ushbu muammoni chetlab o‘tish uchun ba’zi kompaniyalar yuklarini tashish uchun uzoq va murakkab yo‘llarni tanlaydi. O‘zbekiston va Qozog‘iston o‘rtasida yangi temir yo‘lning yo‘lga qo‘yilishi yuk egalariga to‘g‘ridan to‘g‘ri yo‘llardan samaraliroq foydalanish imkonini beradi.
    3. Kaspiy dengizi sathining iqlim o‘zgarishi natijasida pasayib ketishi port faoliyatiga ta’sir qilmoqda. Aqtau porti samaradorlikni oshirish uchun maxsus uskunalar va kengaytirilgan port sig‘imiga muhtoj. Masalan, kemaning yuklarni qirg‘oqqa sekin yuklash va tushirish muammosini har bir yuk turi uchun mos kranlardan foydalanish va temiryo‘lga o‘rnatilgan uskunalarni sotib olish orqali hal qilish mumkin.
    4. Harakat tarkibining, ayniqsa Gruziyadagi lokomotivlarning taqchilligi O‘rta koridorning yuk tashish uchun tranzit yo‘li sifatidagi imkoniyatlarini cheklab qo‘yadi, bu esa yetkazib berish muddatini uzaytiradi. Harakatlanuvchi tarkibning ko‘payishi yo‘lakning yuklarni o‘tkazish qobiliyati va samaradorligini oshiradi.
    5. Axalkalaki temiryo‘l stantsiyasini kengaytirish bilan birga Axalkalaki va Turkiya chegarasi o‘rtasidagi temiry‘l aloqasini yaxshilash. Axalkalaki stansiyasi temiryo‘l o‘lchagichni almashtirish nuqtasi bo‘lib xizmat qilgani sababli, undan Turkiyaning Sivas shahriga yangi liniya qurilsa, bu muammo tug‘dirishi mumkin. Axalkalaki-Turkiya chegarasida ikki o‘lchovli temiryo‘l liniyasini joriy etish Gruziya yoki Turkiyada temiryo‘l o‘lchagichni almashtirish imkonini beradi va shu bilan operativ moslashuvchanlikni kengaytiradi.
    6. Gruziyaning Poti porti 2023-yilda maksimal quvvatga yetdi. Potining dengizda ishlash imkoniyatlarini oshirish va ichki temiryo‘l aloqalarini yangilash orqali ko‘proq konteyner tashishni amalga oshirish va konteynerlarning tranzit vaqtini qisqartirish mumkin.
    7. Sivas-Kars-Gruziya chegarasidagi temiryo‘l liniyasi zudlik bilan modernizatsiyani talab qiladi. Cheklangan yuk tashish hajmi va eskirgan texnologiyani hisobga olgan holda, u O‘rta koridor temiryo‘l infratuzilmasidagi eng dolzarb muammo hisoblanadi.
    8. Bosfor bo‘g‘ozi orqali yuqori quvvatli, yer usti temiryo‘l tarmog‘ini rivojlantirish. Bu Istanbulning O‘rta koridor uchun Turkiya liniyasining raqobatbardoshligini pasaytiradigan to‘siq bo‘lib qolish oldini oladi.
    9. Ruminiya va Bolgariyadagi port va temiryo‘l aloqalarini yaxshilash uchun investitsiyalar zarur. Bu ikki mamlakatda, xususan, Markaziy Yevropa va undan tashqarida ichki hamda transchegaraviy aloqalarni mustahkamlashga yordam berishi mumkin.
    10. O‘rta koridor bo‘ylab savdoni osonlashtirish, chegaralarni boshqarish va xizmatlar ko‘rsatishni yaxshilash muhim ahamiyatga ega. Hozirgi vaqtda bojxona va chegara boshqaruvi yetarli darajada raqamlashtirilmagan, bu esa samarali axborot almashinuvini cheklaydi. Bundan tashqari, muvofiqlashtirilgan, rejalashtirilgan va vaqtga oid xizmatlarning etishmasligi mavjud.
    18.04.2024, 13:29   Izoh (0)   7650
    Facebook Twitter LinkedIn Telegram Email

    Izoh (0)

    Kirish
    Javob qoldiring Bekor qilish

    Mavzuga doir

    O‘zbekiston O‘rta koridor orqali Yevropaga birinchi konteyner poyezdini yubordi

    19.12.2022, 11:22

    Boku xalqaro dengiz savdo porti negizida o‘zbek omborlari va konteyner terminallari ochilishi kutilmoqda

    25.12.2022, 12:41

    “Markaziy Osiyo orqali o‘tgan o‘rta koridor strategik ahamiyatga ega bo‘lmoqda” — Oybek Shayxov

    29.01.2024, 19:30

    O‘zbekiston—Qirg‘iziston chegarasida yana bir yashirin tunnel topildi

    18.04.2024, 10:11

    Qozog‘istonda 10 yildan ortiq xalqaro qidiruvda bo‘lgan O‘zbekiston fuqarosi ushlandi (video)

    18.04.2024, 09:32

    Qozog‘iston, Qirg‘iziston va O‘zbekiston Qambarota GES-1 qurilishi bo‘yicha aksiyadorlik jamiyati tashkil etmoqchi

    16.04.2024, 10:23
    ×Lightbox Image

    Daryo.uz | Sizning muammoingiz yechimi


    Buxoro, G‘ijduvon, zindon, misvok va madrasa – 100 savolga 1 javob


    110% grant va xalqaro amaliyotlar: Central Asian University va AKFA Medline University Hospital rezidentura dasturiga qabul davom etmoqda


    Hyundai Tucson: 24 oyga bo‘lib to‘lash imkoniyati — qulay, tez, foydali


    Bekobodda "Biznesni rivojlantirish banki"ning  zamonaviy bank xizmatlari markazi ish boshladi


    Way II Toshkent xalqaro investitsiya forumida ishtirok etmoqda 


    Acıbadem shifoxonalar tarmog‘ida bolalarda saraton va qon kasalliklarida suyak iligi transplantatsiyasi


    InfinBLACK bilan qadimiy shaharlar bo‘ylab sayohatlar


    Uzbekistan Airways Seulga kunlik aviaqatnovlarni taklif qiladi


    G‘alabadan ilhom, kelajak sari dadil qadam – Jahon chempionatiga yo‘l olgan chempionlar uchun BYD avtomobillari tuhfa etildi


    “O‘zbekinvest” EISK AJ va Slovakiyaning EXIMBANKA SR o‘rtasida hamkorlik to‘g‘risida bitim imzolandi


    TENET: “Stellar Residence” apartamentlari 24 oygacha bosqichma-bosqich to‘lov bilan 


    Mikrokreditbank xalqaro moliya institutlari bilan muhim kelishuvlarga erishdi


    InfinBank Visa kartalari bilan endi WeChat Pay va Alipay orqali to‘lash mumkin


    Uzbekistan Airways bilan Kuala-Lumpur va Bangkokga sayohatni rejalashtiring


    InfinBank pul o‘tkazmalari geografiyasini kengaytirmoqda

     

    Tavsiya etamiz

    Qariyb yarim asrlik mehnat yoxud Eron qanday qilib raketa derjavasiga aylandi?

    18 iyun, 20:05

    Raddiyaga raddiya: “Yuksalish” harakati va “O‘zsuvtaʼminot” AJ bir-birini yolg‘on maʼlumot tarqatishda ayblamoqda

    17 iyun, 00:10

    Eron–Isroil qarama-qarshiligi: urush bosqichma-bosqich qanday avj oldi?

    16 iyun, 14:38

    35 yildan so‘ng topilgan sotqin – urush paytida nemislar tomonga o‘tib ketgan ayol qanday fosh bo‘lgandi?

    14 iyun, 17:20
     
     
     

    So‘nggi yangiliklarga o‘tish

    Qashqadaryoda uch yoshli bola kombayn ichiga tushib ketdi

    O‘zbekiston | 19 iyun, 00:20

    Yuridik universitet qoshidagi akademik litseylarning bitiruvchilari suhbat asosida o‘qishga qabul qilinadi

    O‘zbekiston | 19 iyun, 00:10

    Siydik rangi organizmda kechayotgan o‘zgarish va kasalliklardan xabar beradi

    Salomatlik | 19 iyun, 00:00

    Hujjatli qimmatli qog‘ozlarni yo‘q qilish tartibi belgilandi

    O‘zbekiston | 18 iyun, 23:50

    Andijon va Xorazmdagi noqonuniy hujralarda tahsil olayotgan bolalarga jarohat yetkazilgani aniqlandi

    O‘zbekiston | 18 iyun, 23:30

    “Texnologiya olib kelib, jahon bozoriga sarxil va quritilgan mevalarni eksport qilish salohiyatimiz bor” — prezident

    O‘zbekiston | 18 iyun, 23:28

    Tramp AQSHni Yaqin Sharqdagi yangi mojaroga tortishni istamasligini ta’kidladi

    Dunyo | 18 iyun, 23:10

    Klublar o‘rtasidagi JCH. “Manchester Siti” “Vidad”ni ishonchli hisobda mag‘lub etdi

    Sport | 18 iyun, 23:01
    Daryo About Us

    “Daryo” internet-nashrining (O‘zbekiston matbuot va axborot agentligi (O‘zMAA, hozirgi O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti Administratsiyasi huzuridagi Axborot va ommaviy kommunikatsiyalar agentligi) tomonidan 13.03.2015 yil sanasida 0944-sonli guvohnoma bilan ommaviy axborot vositasi sifatida ro‘yxatga olingan. Matnli materiallarni to‘liq ko‘chirish yoki qisman iqtibos keltirishga, shuningdek, fotografik, grafik, audio va/yoki videomateriallaridan foydalanishga “daryo.uz” saytiga giperhavola mavjud bo‘lgan va/yoki “Daryo” internet-nashrining muallifligini ko‘rsatuvchi yozuv ilova qilingan taqdirda yo‘l qo‘yiladi. Chop etiladigan ba’zi ma’lumotlar 18 yoshga to‘lmagan foydalanuvchilarga mo‘ljallanmagan bo‘lishi mumkin. Info@daryo.uz

    Telegram Youtube Facebook Instagram Twitter vkontakte

    © «Simple Networking Solutions» MChJ, 2013–2025

    Yosh bo‘yicha cheklov

    Xato topdingizmi? Ctrl+Enter’ni bosing

    • Foydalanish shartlari
    • Maxfiylik siyosati
    • Reklama
    Nimani qidiramiz?

    Sign In or Register

    Xush kelibsiz!

    Tizimga kiring yoki Roʻyxatdan oʻting.

    Google

    yoki E-Pochta orqali

    Izoh qoldirishingiz, Foydalanish shartlari va Maxfiylik siyosati shartlarini qabul qilganingizni anglatadi

    Roʻyxatdan oʻting

    Roʻyxatdan oʻtganmisiz? Login.

    Google

    yoki E-Pochta orqali

    Sizga parol elektron pochta orqali yuboriladi.

    Izoh qoldirishingiz, Foydalanish shartlari va Maxfiylik siyosati shartlarini qabul qilganingizni anglatadi

    Matnda xato topdingizmi?

    ×

    Rahmat. Biz sizning xabaringizni oldik va xatoni imkon qadar tezroq tuzatamiz.