• Profilga Kirish
  • 1751972643_633.png 1751972643_245.png 1751959824_218.svg 1751959824_520.svg

  • So‘nggi yangiliklar
  • Asosiy yangiliklar
  • Eng ko‘p o‘qilgan
  • Kolumnistlar
Ўзбекча
Русский
English
  • O'zb
  • Ўзб
  • Рус
  • Eng
  • O'zb
  • Ўзб
  • Рус
  • Eng
  • So‘nggi yangiliklar
  • Asosiy yangiliklar
  • Eng ko‘p o‘qilgan
  • Kolumnistlar
    • USD12634.34
    • RUB162.37
    • EUR14821.34
    • Google play
    • App Store
    • Telegram
    • Toshkentda
      +36°C
      • Andijon
      • Qarshi
      • Buxoro
      • Samarqand
      • Farg‘ona
      • Sirdaryo
      • Jizzax
      • Termiz
      • Namangan
      • Toshkent
      • Navoiy
      • Toshkent vil
      • Nukus
      • Urganch
    • Daryo
      • Internet-nashr
      • Tahririyat haqida
      • Aloqa ma'lumotlari
      • Foydalanish shartlari
      • Maxfiylik siyosati
      • Yangiliklar arxivi
    • Reklama
    • Ijtimoiy tarmoqlar
      • Instagram | Rasmiy
      • Instagram | Lifestyle
      • Instagram | Sport
      • Facebook | Rasmiy
      • OK | Rasmiy
      • YouTube | Daryo
      • YouTube | Daryo Rus tilida
      • YouTube | Daryo Global
    Telegram Youtube Facebook Instagram Twitter vkontakte
    Daryo logo white
    • O‘zbekiston
      • Boshqalar
      • Navoiy
      • Toshkent viloyati
      • Sirdaryo
      • Jizzax
      • Qashqadaryo
      • Surxondaryo
      • Xorazm
      • Buxoro
      • Samarqand
      • Namangan
      • Farg‘ona
      • Andijon
      • Qoraqalpog‘iston
      • Toshkent sh.
      • Mehridaryo
      • Ob-havo
    • Markaziy Osiyo
      • O‘zbekiston (Mahalliy)
      • Afg'oniston
      • Qirg‘iziston
      • Qozog‘iston
      • Turkmaniston
      • Tojikiston
    • Dunyo
    • Pul
      • Biznes
      • Iqtisodiyot
      • Moliya
      • Kripto
    • Madaniyat
      • Kino
      • Kitob
      • Musiqa
      • Shou-biznes
    • Layfstayl
      • Ayollar sahifasi
        • Farzand
        • Go‘zallik
        • Karyera
        • Maslahatlar
        • Moda
        • Retseptlar
      • Texnologiyalar
        • Arxitektura
        • Gadjetlar
        • Ilm-fan
        • Koinot
        • Media
      • Avto
      • Qo‘ziqorin
      • Sayohat
      • Salomatlik
      • Ta’lim
        • Abituriyent
        • Ingliz tilini o’rganamiz
    • Sport
      • Futbol
      • UFC
      • Boks
    infinix
    Daryo.uz - Login
    Daryo.uz Daryo.uz
    Daryo.uz - Login
    Markaziy Osiyo

    O‘zbekiston va Qozog‘iston O‘rta koridordan qanday foyda olishi mumkin?

    O‘zbekiston va Markaziy Osiyoning boshqa davlatlari uchun O‘rta koridor Yevropa Ittifoqi mamlakatlari bilan tashqi savdoda eng muhim yo‘nalish hisoblanadi. U “rivojlanish dvigateli”ga aylanishi mumkin, deya xabar bermoqda Jahon banki.

    Foto: Flickr

    Markaziy Osiyo va Kavkaz orqali Xitoy hamda Yevropa bozorlarini bog‘lovchi avtomobil, temir yo‘l va dengiz yo‘llari tarmog‘ini — O‘rta koridorni mustahkamlash savdo-sotiqni rivojlantirish, ish o‘rinlari yaratish va tadbirkorlikni rag‘batlantirish orqali iqtisodiyotning rivojlanishiga hissa qo‘shadi.

    Investitsiya va samaradorlik choralarini oshirish 2030-yilga kelib yo‘lak bo‘ylab harakatlanish vaqtini ikki baravar va savdo oqimlarini uch baravarga qisqartirishi mumkin.

    Temir yo‘llarni, shuningdek, intermodal va dengiz obyektlarini modernizatsiya qilishda investitsiyalar zarur. Muvofiqlashtirish, logistika va raqamlashtirishni yaxshilash samaradorlikni oshirishni ta’minlaydi.

    Jahon banki mintaqada savdo va iqtisodiy o‘sish katalizatori sifatida O‘rta koridor salohiyatini ro‘yobga chiqarish uchun hukumatlar va ko‘p tomonlama tashkilotlar bilan hamkorlik qilmoqda. Bank eng dolzarb qisqa muddatli muammolarni hal qila oladigan 10 ta muhim harakatni taqdim etdi:

    1. Olmaota metrosi hududida tirbandlikni kamaytirish uchun temiryo‘l aylanma yo‘lini yaratish. Qozog‘istonning eng yirik shahri Olmaotada barcha yuk poyezdlari shahar markazidan o‘tadi va ularning lokomotivlari dizeldan elektrga almashtirilishi kerak. Shaharni aylanib o‘tish temiryo‘l harakati oqimini yaxshilashi mumkin.
    2. Qozog‘iston va O‘zbekiston o‘rtasidagi chegarani kesib o‘tishda uzoq vaqt kutish kerak. Ushbu muammoni chetlab o‘tish uchun ba’zi kompaniyalar yuklarini tashish uchun uzoq va murakkab yo‘llarni tanlaydi. O‘zbekiston va Qozog‘iston o‘rtasida yangi temir yo‘lning yo‘lga qo‘yilishi yuk egalariga to‘g‘ridan to‘g‘ri yo‘llardan samaraliroq foydalanish imkonini beradi.
    3. Kaspiy dengizi sathining iqlim o‘zgarishi natijasida pasayib ketishi port faoliyatiga ta’sir qilmoqda. Aqtau porti samaradorlikni oshirish uchun maxsus uskunalar va kengaytirilgan port sig‘imiga muhtoj. Masalan, kemaning yuklarni qirg‘oqqa sekin yuklash va tushirish muammosini har bir yuk turi uchun mos kranlardan foydalanish va temiryo‘lga o‘rnatilgan uskunalarni sotib olish orqali hal qilish mumkin.
    4. Harakat tarkibining, ayniqsa Gruziyadagi lokomotivlarning taqchilligi O‘rta koridorning yuk tashish uchun tranzit yo‘li sifatidagi imkoniyatlarini cheklab qo‘yadi, bu esa yetkazib berish muddatini uzaytiradi. Harakatlanuvchi tarkibning ko‘payishi yo‘lakning yuklarni o‘tkazish qobiliyati va samaradorligini oshiradi.
    5. Axalkalaki temiryo‘l stantsiyasini kengaytirish bilan birga Axalkalaki va Turkiya chegarasi o‘rtasidagi temiry‘l aloqasini yaxshilash. Axalkalaki stansiyasi temiryo‘l o‘lchagichni almashtirish nuqtasi bo‘lib xizmat qilgani sababli, undan Turkiyaning Sivas shahriga yangi liniya qurilsa, bu muammo tug‘dirishi mumkin. Axalkalaki-Turkiya chegarasida ikki o‘lchovli temiryo‘l liniyasini joriy etish Gruziya yoki Turkiyada temiryo‘l o‘lchagichni almashtirish imkonini beradi va shu bilan operativ moslashuvchanlikni kengaytiradi.
    6. Gruziyaning Poti porti 2023-yilda maksimal quvvatga yetdi. Potining dengizda ishlash imkoniyatlarini oshirish va ichki temiryo‘l aloqalarini yangilash orqali ko‘proq konteyner tashishni amalga oshirish va konteynerlarning tranzit vaqtini qisqartirish mumkin.
    7. Sivas-Kars-Gruziya chegarasidagi temiryo‘l liniyasi zudlik bilan modernizatsiyani talab qiladi. Cheklangan yuk tashish hajmi va eskirgan texnologiyani hisobga olgan holda, u O‘rta koridor temiryo‘l infratuzilmasidagi eng dolzarb muammo hisoblanadi.
    8. Bosfor bo‘g‘ozi orqali yuqori quvvatli, yer usti temiryo‘l tarmog‘ini rivojlantirish. Bu Istanbulning O‘rta koridor uchun Turkiya liniyasining raqobatbardoshligini pasaytiradigan to‘siq bo‘lib qolish oldini oladi.
    9. Ruminiya va Bolgariyadagi port va temiryo‘l aloqalarini yaxshilash uchun investitsiyalar zarur. Bu ikki mamlakatda, xususan, Markaziy Yevropa va undan tashqarida ichki hamda transchegaraviy aloqalarni mustahkamlashga yordam berishi mumkin.
    10. O‘rta koridor bo‘ylab savdoni osonlashtirish, chegaralarni boshqarish va xizmatlar ko‘rsatishni yaxshilash muhim ahamiyatga ega. Hozirgi vaqtda bojxona va chegara boshqaruvi yetarli darajada raqamlashtirilmagan, bu esa samarali axborot almashinuvini cheklaydi. Bundan tashqari, muvofiqlashtirilgan, rejalashtirilgan va vaqtga oid xizmatlarning etishmasligi mavjud.
    18.04.2024, 13:29   Izoh (0)   7700
    Facebook Twitter LinkedIn Telegram Email

    Izoh (0)

    Kirish
    Javob qoldiring Bekor qilish

    Mavzuga doir

    O‘zbekiston O‘rta koridor orqali Yevropaga birinchi konteyner poyezdini yubordi

    19.12.2022, 11:22

    Boku xalqaro dengiz savdo porti negizida o‘zbek omborlari va konteyner terminallari ochilishi kutilmoqda

    25.12.2022, 12:41

    “Markaziy Osiyo orqali o‘tgan o‘rta koridor strategik ahamiyatga ega bo‘lmoqda” — Oybek Shayxov

    29.01.2024, 19:30

    O‘zbekiston—Qirg‘iziston chegarasida yana bir yashirin tunnel topildi

    18.04.2024, 10:11

    Qozog‘istonda 10 yildan ortiq xalqaro qidiruvda bo‘lgan O‘zbekiston fuqarosi ushlandi (video)

    18.04.2024, 09:32

    Qozog‘iston, Qirg‘iziston va O‘zbekiston Qambarota GES-1 qurilishi bo‘yicha aksiyadorlik jamiyati tashkil etmoqchi

    16.04.2024, 10:23
    ×Lightbox Image

    Daryo.uz | Sizning muammoingiz yechimi


    riitm aqlli platformasi O‘zbekiston tinglovchilariga 30 million trek taklif etmoqda


    Centrum Air 25-iyuldan Toshkent — Seul to‘g‘ridan-to‘g‘ri reyslarini boshlaydi 


    “KAFOLAT sug‘urta kompaniyasi” AJning moliyaviy barqarorlik reytingi “Fitch Ratings” tomonidan “Ijobiy” prognozi bilan “B+” darajasida tasdiqlandi


    BI Sad’O Business loyihasida ochiq eshiklar kuni bo‘lib o‘tdi va CHILLA aksiyasi boshlandi


    Kia O‘zbekiston bozorini egallamoqda: 2025-yilning birinchi yarmida rekord darajadagi sotuvlar


    Ipak Yo‘li Bankdan Tradeloan: xalqaro bitimlarni moliyalashtirish


    Central Asian University RUR va THE Impact Rankings 2025 xalqaro reytinglarida o‘z mavqeini mustahkamlamoqda


    O‘zbekistonda yangilangan HAVAL H6 rasman ishga tushirildi


    Chiqim va kirim: nazorat sari ilk qadam


    Beeline Uzbekistan hududlarda raqamli rivojlanishni jadallashtirmoqda


    O‘zbekiston Milliy banki xalqaro kapital bozorida 400 mln AQSH dollarlik obligatsiyalarni muvaffaqiyatli joylashtirdi


    Turizmdagi trendlar 2025: Xitoyda Markaziy Osiyoga – Qozog‘iston, O‘zbekiston, Qirg‘izistonga qiziqish o‘smoqda


    Neo Insurance — sug‘urta bozoridagi raqamli o‘zgarishlarning 2 yillik natijasi 


    InfinBANK’dan VISA kartasi endi Swoo Pay ilovasida


    Ichkaridan nazar: Imzo fabrikasi qanday ishlaydi?

     

    Tavsiya etamiz

    Kreml soyasidagi jumboqlar: sirli ravishda vafot etgan rossiyalik tadbirkor va amaldorlar

    10 iyul, 20:40

    Isroilning G‘azodagi qirg‘ini yagona emas: Insoniyat tarixidagi eng yirik genotsidlar qanday sodir bo‘lgandi?

    10 iyul, 19:12

    Patriot: Isroil voz kechgan, Ukraina esa ko‘prog‘iga ega chiqishni istayotgan yarim asrlik tizim haqida nimalar ma’lum?

    8 iyul, 20:45

    “O‘lim sharbati”: SSSRda Stalindan so‘ng ikkinchi qudratli shaxs nomi berilgan qurol qanday paydo bo‘lgandi?

    6 iyul, 15:23
     
     
     

    So‘nggi yangiliklarga o‘tish

    Lego “Transformerlar”dagi Saundveyv deseptikon ko‘rinishidagi yangi konstruktorni taqdim etdi

    Qo‘ziqorin | 12 iyul, 15:20

    Messi Levandovski bilan o‘rtasidagi mojaroga oydinlik kiritdi

    Sport | 12 iyul, 14:45

    Kanadalik olimlar saraton to‘qimasini 3D printerda chop etdi

    Ilm-fan | 12 iyul, 14:30

    Toshkentda 7 bola uydagi hovuzda cho‘kib, ikki nafari halok bo‘ldi

    O‘zbekiston | 12 iyul, 14:05

    “Kalmar o‘yini” yulduzi Xo Son Txe rus tilida kuyladi

    Layfstayl | 12 iyul, 13:40

    Give me Sport. “Oltin to‘p” uchun asosiy da’vogarlar nomi ma’lum bo‘ldi

    Sport | 12 iyul, 13:16
    Daryo About Us

    “Daryo” internet-nashrining (O‘zbekiston matbuot va axborot agentligi (O‘zMAA, hozirgi O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti Administratsiyasi huzuridagi Axborot va ommaviy kommunikatsiyalar agentligi) tomonidan 13.03.2015 yil sanasida 0944-sonli guvohnoma bilan ommaviy axborot vositasi sifatida ro‘yxatga olingan. Matnli materiallarni to‘liq ko‘chirish yoki qisman iqtibos keltirishga, shuningdek, fotografik, grafik, audio va/yoki videomateriallaridan foydalanishga “daryo.uz” saytiga giperhavola mavjud bo‘lgan va/yoki “Daryo” internet-nashrining muallifligini ko‘rsatuvchi yozuv ilova qilingan taqdirda yo‘l qo‘yiladi. Chop etiladigan ba’zi ma’lumotlar 18 yoshga to‘lmagan foydalanuvchilarga mo‘ljallanmagan bo‘lishi mumkin. Info@daryo.uz

    Telegram Youtube Facebook Instagram Twitter vkontakte

    © «Simple Networking Solutions» MChJ, 2013–2025

    Yosh bo‘yicha cheklov

    Xato topdingizmi? Ctrl+Enter’ni bosing

    • Foydalanish shartlari
    • Maxfiylik siyosati
    • Reklama
    Nimani qidiramiz?

    Sign In or Register

    Xush kelibsiz!

    Tizimga kiring yoki Roʻyxatdan oʻting.

    Google

    yoki E-Pochta orqali

    Izoh qoldirishingiz, Foydalanish shartlari va Maxfiylik siyosati shartlarini qabul qilganingizni anglatadi

    Roʻyxatdan oʻting

    Roʻyxatdan oʻtganmisiz? Login.

    Google

    yoki E-Pochta orqali

    Sizga parol elektron pochta orqali yuboriladi.

    Izoh qoldirishingiz, Foydalanish shartlari va Maxfiylik siyosati shartlarini qabul qilganingizni anglatadi

    Matnda xato topdingizmi?

    ×

    Rahmat. Biz sizning xabaringizni oldik va xatoni imkon qadar tezroq tuzatamiz.