AQSH aviakompaniyalari uchuvchilar yetishmovchiligiga duch kelmoqda. Bu parvozlarni tezlashtirishni murakkablashtiradi, ularni o‘quv dasturlarini kuchaytirishga, chet ellik uchuvchilarni yollashga va hattoki samolyotlarni avtobuslarga almashtirishga majbur qiladi. Bu haqda Bloomberg xabar bermoqda.
AQSH Federal mehnat statistikasiga ko‘ra, sanoat 2030-yilgacha har yili o‘rtacha 14 500 yangi uchuvchiga muhtoj. Mutaxassislarning aytishicha, kadrlar muammosi tez orada tugashi dargumon.
Sanoat uchun uchuvchilar yetishmovchiligi haqiqat va ko‘pchilik aviakompaniyalar o‘z rejalarini amalga oshira olmayapti. Chunki uchuvchilar yetishmaydi, keyingi besh yil ichida bu muammo hal bo‘lishi qiyin masala, — deydi United Airlines Holdings bosh direktori Skot Kirbi.
Pandemiya davrida ko‘plab aviakompaniyalar o‘z uchuvchilariga maoshlarini to‘lay olmadi. Buning natijasida ayrim uchuvchilar ishdan ketishga qaror qildi. Kompaniyalar ularning xarajatini qoplay olmadi.
Oradan ikki yil o‘tib kompaniyalar yetarli darajada malakali uchuvchilar topa olmayapti. Ikki yil o‘tgach, aviakompaniyalar marshrut xaritalarini to‘liq tiklash uchun yetarli malakali ekipaj topa olmadi.
Ba’zi aviakompaniyalar reyslar o‘rniga charter avtobuslari bilan ishlamoqda. United aviakompaniyasi Fort-Kollinz shahrida joylashgan Landline bilan shartnoma tuzib, yo‘lovchilar va ularning yuklarini qisqaroq yo‘nalishlar bo‘yicha avtoulovda tashimoqda.
Boshqa kompaniyalar xodimlarni chet mamlakatlardan topishga harakat qilmoqda. Breyeze Airways va SkyWest aviakompaniyalari Avstraliyadan chet ellik uchuvchilarni yollashmoqda.
Aviakompaniyalar uchuvchilarni jalb qilish va ularni ushlab turish uchun maoshlarni oshirmoqda.
Avvalroq Rossiyani aylanib o‘tish tufayli dunyodagi eng uzun havo yo‘li paydo bo‘lgani haqida xabar berilgan edi.
Izoh (0)