Rossiyaning dengizdagi neft eksporti yangi shaklga ega bo‘ladi, chunki Moskva yaqinlashib kelayotgan Yevropa sanksiyalari bilan kurashishga harakat qilmoqda. Bu haqda Bloomberg xabar berdi.
Hindiston Rossiya xomashyosining asosiy xaridori bo‘lib, Xitoydan keyin ikkinchi yirik yuk tashish manziliga aylandi.
Xitoy Rossiyaning Tinch okeani sohilidagi portlaridan jo‘natilgan neft uchun yagona bozor bo‘lganligi sababli Hindiston o‘zining g‘arbiy sohillaridagi portlarga yuklangan barrellarning eng yirik xaridoriga aylandi.
10-iyungacha Rossiyaning g‘arbiy eksport terminallarida kuniga qariyb 860 ming barrel neft Osiyoga yo‘l olishdan oldin tankerlarga ortilgan. Kemalarda kuniga qariyb 210 ming barrel neft uchun mo‘ljallangan manzillar ma’lum bo‘lgach, bu hajm yana ko‘payadi.
Rossiyaning asosiy savdo nuqtasi bo‘lgan Boltiq dengizi va Arktikadagi terminallardan Urals neftining oqimi 10-iyungacha bo‘lgan hafta davomida o‘zgarishsiz qoldi. Ammo Qora dengizda ham, Tinch okeanida ham haftalik hajmlar deyarli chorakka yoki har bir holatda ikkita kemaga kamaydi.
10-iyungacha bo‘lgan haftada jo‘natilgan yuklar hajmi 10 foizga qisqargan bo‘lsa-da, Moskvaning eksport bojidan tushgan daromadi 28 mln dollarga qisqardi.
Mintaqalar bo‘yicha neft eksporti
Primorsk va Ust-Lugadagi Boltiqbo‘yi terminallaridan yuklangan kemalarda neftning umumiy hajmi 10-iyungacha bo‘lgan hafta davomida barqaror bo‘lib qoldi. Shimoli-g‘arbiy Yevropadagi yo‘nalishlarni ko‘rsatadigan tankerlardagi hajm o‘zgarmadi, O‘rta yer dengiziga jo‘natmalar esa oldingi ikki haftaga nisbatan tiklandi.
Biroq hali yakuniy manzilga ishora qilmagan kemalar ishonchli tushirish joylarini ko‘rsata boshlaganda, Osiyoga oqimlar ko‘payishi mumkin.
Bolgariya va Ruminiyaga yetkazib berish avvalgi haftadagi eng yuqori ko‘rsatkichdan tushib ketgan bo‘lsa-da, neftning yarmi Qora dengiz mintaqasida qoldi. Osiyoga yuk tashish qisqardi, bitta kema Hindistonga yo‘l oldi.
Murmanskdagi “Gazprom neft” kompaniyasining “Umba” suzuvchi omboridan ikkita kema yuklangan, biri Rotterdamga, ikkinchisi Hindistonga yo‘l olgan. Uchinchi kema Lukoyl tomonidan foydalaniladigan Kola tankeridan yuk olib, Italiyaning Sitsiliya orolidagi kompaniyaning ISAB neftni qayta ishlash zavodiga yo‘l oldi.
Uzoq sayohatlar va yuk tashish
Oltita tanker Rossiyaning g‘arbiy eksport terminallaridan 10-iyungacha bo‘lgan hafta ichida Hindistondagi yo‘nalishlarga ishora qilib jo‘nab ketdi.
Yana beshtasi yuklari uchun yakuniy manzil aniq ko‘rsatilmagan holda jo‘nab ketdi. Ulardan biri o‘z manzilini Azor orollari, ikkinchisi esa Port Saidga ishora qilmoqda.
Avvalroq energiya inqirozi global iqtisodiyotni qanday o‘zgartirgani haqida xabar berilgan edi.
Izoh (0)