Prezident Shavkat Mirziyoyev raisligida 23-iyul kuni aholi murojaatlari bilan ishlash tizimini yangicha tashkil qilish chora-tadbirlari bo‘yicha videoselektor yig‘ilishi o‘tkazildi.
Yig‘ilishda 2021-yilning 6 oyida Xalq qabulxonalariga bandlik va tadbirkorlik masalalari bo‘yicha kelib tushgan 100 mingta murojaatni to‘liq hokimlik kuchi bilan hal qilish mumkinligi ko‘rsatib o‘tildi.
Misol uchun, Past Darg‘om tumanida tashkil etilgan Mahallabay ishlash markazi 117 ta mahallada xatlov o‘tkazib, 4 ming nafar ishsiz fuqaroni aniqlagan. Kasb va tadbirkorlikka o‘qitish, biznes loyihalarini tayyorlash, kredit va subsidiya olishga ko‘maklashish orqali ularning 3 mingdan ortig‘i band qilingan.
Bunday tashabbuslarni boshqa hududlarda ham joriy qilish muhimligi ta’kidlandi.
Eng ko‘p murojaatlar elektr energiyasi va gaz ta’minoti, bandlik, uy-joy, yer, tibbiy xizmat va xalq ta’limi masalalari bo‘yicha bo‘layotgani qayd etilib, ularni hal qilish choralari ko‘rib chiqildi.
Misol uchun, tibbiyot sohasidagi murojaatlarning qariyb yarmini tashkil etayotgan order tartibi o‘rniga ochiq va shaffof tizim yo‘lga qo‘yilsa, kamida 10 mingta shikoyat kamayishi aytib o‘tildi.
Endi murojaatlarning barchasi yagona elektron bazada jamlanib, Xalq qabulxonalari har chorakda davlat organlarining ochiq reytingini shakllantirishi belgilandi. Barcha vazirlik va idoralar, hokimliklarda murojaatlarni ro‘yxatga olish, ularni ko‘rib chiqish va natijasini nazorat qilish bo‘yicha Yagona onlayn platforma yaratiladi. U orqali monitoring yuritilib, har oyda Senatga va hukumatga tahliliy ma’lumot kiritiladi hamda tanqidiy muhokama qilib boriladi.
Shuningdek, aholi murojaatlarida ko‘tarilayotgan masalalarni hal etish bo‘yicha vazirlik, idora va hudud rahbarlarining hisobotini Senatda har chorakda, mahalliy hokimliklar hisobotini esa Mahalliy kengashlarda har oyda eshitib borish amaliyoti yo‘lga qo‘yiladi.
Yig‘ilishda mutasaddilar aholi murojaatlari bo‘yicha yangicha tizimda ishlash yuzasidan o‘z fikr va rejalarini bayon etdi.
Izoh (0)