• Profilga Kirish
  • 1751972643_633.png 1751972643_245.png 1751959824_218.svg 1751959824_520.svg

  • So‘nggi yangiliklar
  • Asosiy yangiliklar
  • Eng ko‘p o‘qilgan
  • Kolumnistlar
Ўзбекча
Русский
English
  • O'zb
  • Ўзб
  • Рус
  • Eng
  • O'zb
  • Ўзб
  • Рус
  • Eng
  • So‘nggi yangiliklar
  • Asosiy yangiliklar
  • Eng ko‘p o‘qilgan
  • Kolumnistlar
    • USD12591.57
    • RUB153.82
    • EUR14545.78
    • Google play
    • App Store
    • Telegram
    • Toshkentda
      +36°C
      • Andijon
      • Qarshi
      • Buxoro
      • Samarqand
      • Farg‘ona
      • Sirdaryo
      • Jizzax
      • Termiz
      • Namangan
      • Toshkent
      • Navoiy
      • Toshkent vil
      • Nukus
      • Urganch
    • Daryo
      • Internet-nashr
      • Tahririyat haqida
      • Aloqa ma'lumotlari
      • Foydalanish shartlari
      • Maxfiylik siyosati
      • Yangiliklar arxivi
    • Reklama
    • Ijtimoiy tarmoqlar
      • Instagram | Rasmiy
      • Instagram | Lifestyle
      • Instagram | Sport
      • Facebook | Rasmiy
      • OK | Rasmiy
      • YouTube | Daryo
      • YouTube | Daryo Rus tilida
      • YouTube | Daryo Global
    Telegram Youtube Facebook Instagram Twitter vkontakte
    Daryo logo white
    • O‘zbekiston
      • Boshqalar
      • Navoiy
      • Toshkent viloyati
      • Sirdaryo
      • Jizzax
      • Qashqadaryo
      • Surxondaryo
      • Xorazm
      • Buxoro
      • Samarqand
      • Namangan
      • Farg‘ona
      • Andijon
      • Qoraqalpog‘iston
      • Toshkent sh.
      • Mehridaryo
      • Ob-havo
    • Markaziy Osiyo
      • O‘zbekiston (Mahalliy)
      • Afg'oniston
      • Qirg‘iziston
      • Qozog‘iston
      • Turkmaniston
      • Tojikiston
    • Dunyo
    • Pul
      • Biznes
      • Iqtisodiyot
      • Moliya
      • Kripto
    • Madaniyat
      • Kino
      • Kitob
      • Musiqa
      • Shou-biznes
    • Layfstayl
      • Ayollar sahifasi
        • Farzand
        • Go‘zallik
        • Karyera
        • Maslahatlar
        • Moda
        • Retseptlar
      • Texnologiyalar
        • Arxitektura
        • Gadjetlar
        • Ilm-fan
        • Koinot
        • Media
      • Avto
      • Qo‘ziqorin
      • Sayohat
      • Salomatlik
      • Ta’lim
        • Abituriyent
        • Ingliz tilini o’rganamiz
    • Sport
      • Futbol
      • UFC
      • Boks
    infinix
    Daryo.uz - Login
    Daryo.uz Daryo.uz
    Daryo.uz - Login
    O‘zbekiston

    O‘zbekiston yo‘llari jahon standarti talablariga javob beradimi?

    Bugun jahon standartiga javob beradigan yo‘llarni qurish zamon talabiga aylanmoqda. Xo‘sh, bu borada O‘zbekistonda qanday ishlar amalga oshirilmoqda?! O‘zA Iste’molchilar huquqlarini himoya qilish jamiyatlari federatsiyasi yetakchi mutaxassisi Ayjamal Joldasbayevaning shu mavzudagi maqolasini e’lon qildi.

    Foto: O‘zA

    Foto: O‘zA

    Yashirmaymiz, oxirgi besh-olti yil ichida yo‘llar tekislandi, asfaltlandi: manzillarga xotirjam va xavfsiz yetib olishga ishonchimiz oshdi.

    Har yaxshining bir ammosi, bo‘lganidek yo‘llarda muammolar ham yetarlicha. IIV matbuot xizmati xabariga ko‘ra, o‘tgan yili 6 236 ta yo‘l-transport hodisasi yuz bergan va oqibatida 2 262 nafar kishi halok bo‘lgan, 8 458 kishi tan jarohati olgan. Bu bir kunda 6 kishi avtohalokat tufayli vafot etdi, deganidir. Ushbu avtohalokatlarning asosiy qismi Surxondaryo, Jizzax va Buxoro viloyatida, Qamchiq dovonida yuz bergan. Shaharlararo trassalarda muntazam ravishda avtomashinalarning qarama-qarshi yo‘nalishga chiqib ketishi oqibatida YTHlar sodir bo‘ladi. Xo‘sh, bunga nima sabab bo‘lmoqda?..

    Ta’mirdan chiqqan “ta’mirtalab” yo‘llar…

    Kuzatganmisiz, nega yo‘llarimiz ta’mirdan tez chiqadi-yu, ammo uzoq chidamaydi?! Axir, bitta yo‘lni qurib bitkazish uchun oz-muncha xarajat ketadimi?! Yo‘llardagi ta’mirlash ishlari hech qachon tugamaydigandek tuyuladi, menga. Qaysi viloyatga safarga bormaylik, kilometrlarga cho‘zilgan, buzilayotgan yoki tuzatilayotgan yo‘l ustidan chiqamiz. Qarabsizki, bu yo‘llar aslida, yangi qurib bitkazilgan yo‘lning qayta ta’miri bo‘lib hisoblanadi. Nega bizga yo‘llar “chidamaydi”?!

    Aslida, muammo bizda emasligini yaxshi bilamiz. Mana necha yildirki, Qamchiq dovonidagi katta magistral yo‘lning 8 kilometrida hanuz rekonstruksiya ishlari tugallanmagan. Axir, vodiy bilan Toshkentga “ko‘prik” bo‘lgan yagona katta yo‘limiz shu emasmi?! Bu yo‘ldan poytaxtga respublika aholisining 30 foizi o‘tib-qaytadi. “Vodiy pereval” deganda uning to‘rt fasl qor ketmaydigan serviqor tog‘lari ko‘z oldimizga keladi. FVVdan keladigan tinimsiz SMS xabarlar ham aynan Qamchiq dovonidagi yo‘llardagi turli holatlardan ogohlantirishdir.

    D.Sobirov, haydovchi:

    — Toshkent—Andijon yo‘nalishida ko‘p yillardan beri haydovchilik qilaman. Tirikchilik shundan o‘tadi. Lekin har doim yo‘lga chiqqanimda “yuragimni qo‘limga ushlab” ketaman. Chunki Qamchiq dovonida izi ko‘rinmas tirbandlik, notekis yo‘l, o‘ydim-chuqurlardan qochish oqibatida uch marta avtohalokatga uchraganman. Allohga shukur jiddiy zarar yetmadi, lekin qanchalik ehtiyotkor bo‘lmayin, bu yana takrorlanishidan xavotirdaman. “O‘zavtoyo‘l” AKga vodiylik taksichilar bilan juda ko‘p murojaat qilganmiz. Ta’mirlab beriladi, deyishadi. Bu muammo faqat Qamchiq dovonida emas, Surxondaryo, Jizzax, Buxoro viloyatlarida ham bor. Magistral yo‘llardagi halokatlar haqida eshitamiz. “Romitan” magistral yo‘li haqida haydovchilar “dod” deydi. 70 kilometrga cho‘zilgan chuqur va notekislikda yo‘l qoidalariga amal qilib yurishning o‘zi qiyin. Sayyohlar ham Samarqand, Buxoro, Xivaga borishda shu yo‘llardan yuradi-ku!

    “O‘zbekiston haqida hamkasbimdan eshitganman. Tarixiy shaharlar meni qiziqtirib qo‘ygan, — deydi ispaniyalik sayyoh Ortiz Netali. — Keyin Samarqand, Buxoro, Xiva shaharlarida bo‘ldik. Hozir Orol dengizini ham ko‘rmoqchi edik. Ammo biz juda charchadik, poyezd yoki samolyotga chipta olmagan edik. Chunki yengil mashinada ketish qulay. Ammo yo‘lda juda qiynaldik”.

    Yo‘llar jahon standarti talablariga javob berishi kerak, deb chet ellik kompaniyalar bilan hamkorlik qildik. Yo‘l qurish yoki ta’mirlash bo‘yicha tenderlarda mahalliy tadbirkorlardan ko‘ra ularning ishlari afzal ko‘rindi. Natijada sifatsiz, talabga javob bermaydigan yo‘llar qurildi. Tadbirkorlarimizning bo‘lsa, katta magistral yo‘llar qurishga texnika va mablag‘i yo‘q.

    2018—2022-yillarda O‘zbekiston Respublikasida yo‘l harakati xavfsizligini ta’minlash konsepsiyasi tasdiqlanganidan xabarimiz bor. Balki, o‘zgarishlar endi boshlanar…

    Yo‘l belgilari yo‘lni aniq ko‘rsatadimi…

    Ko‘pchiligimiz yo‘l belgilari va yo‘llarda joy nomlari noaniqligi sabab to‘siqlarga duch kelganmiz. Yo‘l belgilari kamligi, u ham noaniq joylashgani (masalan, daraxtlarning tagida, uylarning devorlarida) oqibatida yuz bergan avtohalokatlar ham talaygina. Yo‘l nomlarining to‘g‘ri yozilmagani va statistikadagi nomlar bilan bir xil emasligi sabab ko‘p adashamiz. Masalan, sayyohlar ko‘pincha avtomobilda sayohat qilishni istaydi. Chunki yo‘l-yo‘lakay manzaralarni tomosha qilish, muqaddas joylarda to‘xtab ketish kimni ham qiziqtirmaydi, deysiz. Ammo yo‘l xaritasidagi nomlar bilan “peshtaxta”ga ilingani boshqa-boshqa... Natijada sayohat qilaman, deb kelgan sayyohning vaqti yo‘l izlash bilan o‘tadi. Yo‘l belgilarini to‘g‘ri o‘rnatish shunchalik qiyinmi, deb o‘ylab qolasan, kishi. Belgi daraxtda osig‘liq bo‘lsa, yoki daraxtdan keyin joylashtirilgan, haydovchi esa daraxt ortiga yashiringan belgini ko‘rmay qoidani buzadi. Umuman yo‘l belgilari va yo‘lda joy nomlarini joylashtirishga kim javobgar?

    Yo‘lni qurib bersa bo‘ldi, xarajatini o‘zimiz ko‘taramiz…

    Tekis va asfalt yo‘llar hammaga kerak. Iste’molchilar huquqlarini himoya qilish jamiyatlari federatsiyasiga fuqarolarning murojaatlarida ham aynan qishloqlarda yo‘llarni ta’mirlab berishini so‘rab, tegishli joylardan aniq javob ololmaganligi tufayli murojaat qilganlarning ham soni talaygina.

    Masalan, Qoraqalpog‘iston Respublikasi, Taxtako‘pir tumanida yashovchi fuqaro M. Berdaqov “Qaratereng” OFYda yo‘llarning notekisligi sabab avtohalokatlarning tez-tez sodir etilishi, qish kunlarida “avariya”lar soni ikki barobar oshib ketishi va mahallalarda asfalt yo‘llar yo‘qligi”ni murojaatida keltirgan. Minglab murojaatlarda bu tilga olingan.

    Yo‘lda harakatlanish madaniyati…

    Yaxshi, talabga javob beradigan yo‘l qurib bersin, uning “madaniyati”ga ham amal qilamiz, deyishga shoshilmang. Albatta, avtohalokatlarga faqat yo‘l notekisligi sabab bo‘layotgani yo‘q. Bugun jahon statistikasiga murojaat qiladigan bo‘lsak, 35 foiz avtohalokatlar haydovchining aybi bilan sodir etilarkan. Hamma narsaning o‘z kasb etikasi bo‘lgani singari yo‘lda harakatlanish madaniyati ham bo‘ladi. Axir, haydovchilik guvohnomasi uchun o‘qiyotganimizda avvalo, yo‘l madaniyatini o‘rgatishadi. Yo‘l nazoratchilari qanchalik harakat qilmasin, ammo ularni “chuv” tushirib ketgan haydovchilar qancha?.. Nazorat kameralari qo‘yilgach vaziyat o‘zgardi. Lekin haliyam aholida yo‘l madaniyati to‘la shakllanmagan...

    Yo‘llarimiz…

    O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2017-yil 14-fevraldagi “Yo‘l xo‘jaligini boshqarish tizimini yanada takomillashtirish chora-tadbirlari to‘g‘risida”gi farmoni hamda “O‘zbekiston Respublikasi Avtomobil yo‘llari davlat qo‘mitasi va O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi huzuridagi Respublika yo‘l jamg‘armasi faoliyatini tashkil etish to‘g‘risida”gi qarorida sohaga oid ko‘plab vazifalar belgilandi. Bu odamlarning dilidagi xabar bo‘ldi. Ammo farmonning ijrosi masalasida oqsoqlanishlar bordek.

    05.02.2019, 19:40   Izoh (0)   27570
    Facebook Twitter LinkedIn Telegram Email

    Izoh (0)

    Kirish
    Javob qoldiring Bekor qilish

    Mavzuga doir

    Payariqda “Jamoatchilik nazorati” yakunlariga ko‘ra 12 nafar rahbarga chora ko‘rish belgilandi

    05.02.2019, 19:29

    GM Uzbekistan Afg‘onistonga avtomobil eksport qila boshlaydi

    05.02.2019, 19:03

    Navoiy viloyati tasarrufiga o‘tkazilgan “Zafarobod”da ilk marotaba profilaktika kunlari tashkil etildi

    05.02.2019, 18:56

    O‘zbekiston AQShdan kartoshka yetishtirishni o‘rganishi mumkin

    05.02.2019, 18:48

    O‘zbekistonda onlayn auksion orqali avtomobil raqamlari sotuvi kamaydi

    05.02.2019, 18:22

    “Marhum qiynalib o‘lgan”. Tibbiy ekspert Jamshid Kenjayev ishi bo‘yicha sudda nimalar dedi?

    05.02.2019, 18:09
    ×Lightbox Image

    Daryo.uz | Sizning muammoingiz yechimi


    STEM va biznes yo‘nalishidagi qizlar uchun TBC Bank’dan ta’lim grantlari — O‘zbekistonda gender tafovutini kamaytirish yo‘lida yangi qadam


    Vaqt sinovidan o‘tgan tarmoq: 33-yillik faoliyat, 12 million foydalanuvchi tanlovi va mobil aloqaning yangi arxitekturasi


    “Biznesni rivojlantirish banki” BMT Taraqqiyot Dasturi bilan hamkorlik qiladi


    AKFA energiya tejovchi romlari: iqlimga moslashtirilgan, qulaylikni ko‘zlagan 


    American University of Technologyʼda bakalavrlar uchun ochiq eshiklar kuni


    Toshkentda CRYPTO O₂ forumi bo‘lib o‘tdi: Texnologiya, fintech va tartib‑qoidalar muhokama qilindi 


    Qo‘ng‘iroqlardan mobil internetga: Toshkent mobil aloqadan foydalanish modelini qanday o‘zgartirmoqda


    Avvallari xufiyona iqtisodiyotda faoliyat yuritgan eshitish va gapirishda muammosi bor insonlar endi rasmiy sektorga qo’shilib, Poytaxt Parking jamoasining bir qismiga aylandi


    OKMKda mahalliy dumpkarlardan foydalaniladi 


    Sug‘urta sohasidagi uzoq kutilgan islohotlar: manfaatlar qonun himoyasida 


    InfinBANK va Kwikpay: uyingizga komissiyasiz va mehr bilan xalqaro pul o‘tkazmalari


    Aqlli diversifikatsiya: nima uchun kerak va kapitalni qanday taqsimlash lozim?


    SonetUzStyle tanlovida ishtirok etish uchun arizalar qabuli 15-avgustgacha uzaytirildi


    OKMKda yangi sulfat kislota sexi qurilmoqda


    Endi Ucell ilovasida Yandex Music’ni tinglash mumkin 

     

    Tavsiya etamiz

    Tramp uchun xavotirlar: AQSH prezidenti taniqli shaxslarga yosh qizlarni sotgan Jeffri Epshteynning mijozi bo‘lganmi?

    29 iyul, 17:19

    Bir kechada oddiy ofitsiantdan millionerga aylangan ayol: lotereyadan yutilgan 10 mln dollar mashmashasi

    27 iyul, 09:25
    Audio Icon

    Andijoncha hotamtoylik: “Dunyo sadolari”ga sarflanayotgan milliardlar va shubhali shartnomalar

    24 iyul, 21:25

    “Rossiya allaqachon katta og‘alik maqomini yo‘qotib bo‘ldi”. Ukraina urushi postsovet hududida nimalarni o‘zgartirdi?

    24 iyul, 15:15
     
     
     

    So‘nggi yangiliklarga o‘tish

    Yangi poyabzal oyoqni ursa: noxush muammoning oddiy yechimi

    Layfstayl | 31 iyul, 15:00

    O‘zbekistonda yil boshidan beri qancha ayol himoya orderi olgani ochiqlandi

    O‘zbekiston | 31 iyul, 14:50

    O‘zbekiston U-17 terma jamoasi Angliya, Kanada va Marokashga qarshi o‘rtoqlik uchrashuvi o‘tkazadi

    Sport | 31 iyul, 14:40

    “Yulduzlar jangi” filmidagi uchar motosikl real hayotda taqdim etildi (video)

    Texnologiyalar | 31 iyul, 14:40

    Saudiya Arabistonida odamlar uchayotgan attraksion qulab tushdi (video)

    Dunyo | 31 iyul, 14:33

    Eron aholisi Isroil bilan urush fonida rekord darajada oltin sotib oldi — hisobot

    Dunyo | 31 iyul, 14:30

    Chorvoq shamol elektr stansiyasi qurilishi boshlandi

    O‘zbekiston | 31 iyul, 14:15
    Daryo About Us

    “Daryo” internet-nashrining (O‘zbekiston matbuot va axborot agentligi (O‘zMAA, hozirgi O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti Administratsiyasi huzuridagi Axborot va ommaviy kommunikatsiyalar agentligi) tomonidan 13.03.2015 yil sanasida 0944-sonli guvohnoma bilan ommaviy axborot vositasi sifatida ro‘yxatga olingan. Matnli materiallarni to‘liq ko‘chirish yoki qisman iqtibos keltirishga, shuningdek, fotografik, grafik, audio va/yoki videomateriallaridan foydalanishga “daryo.uz” saytiga giperhavola mavjud bo‘lgan va/yoki “Daryo” internet-nashrining muallifligini ko‘rsatuvchi yozuv ilova qilingan taqdirda yo‘l qo‘yiladi. Chop etiladigan ba’zi ma’lumotlar 18 yoshga to‘lmagan foydalanuvchilarga mo‘ljallanmagan bo‘lishi mumkin. Info@daryo.uz

    Telegram Youtube Facebook Instagram Twitter vkontakte

    © «Simple Networking Solutions» MChJ, 2013–2025

    Yosh bo‘yicha cheklov

    Xato topdingizmi? Ctrl+Enter’ni bosing

    • Foydalanish shartlari
    • Maxfiylik siyosati
    • Reklama
    Nimani qidiramiz?

    Sign In or Register

    Xush kelibsiz!

    Tizimga kiring yoki Roʻyxatdan oʻting.

    Google

    yoki E-Pochta orqali

    Izoh qoldirishingiz, Foydalanish shartlari va Maxfiylik siyosati shartlarini qabul qilganingizni anglatadi

    Roʻyxatdan oʻting

    Roʻyxatdan oʻtganmisiz? Login.

    Google

    yoki E-Pochta orqali

    Sizga parol elektron pochta orqali yuboriladi.

    Izoh qoldirishingiz, Foydalanish shartlari va Maxfiylik siyosati shartlarini qabul qilganingizni anglatadi

    Matnda xato topdingizmi?

    ×

    Rahmat. Biz sizning xabaringizni oldik va xatoni imkon qadar tezroq tuzatamiz.