• Profilga Kirish
  • 1744009905_435.svg 1744009905_642.svg

  • So‘nggi yangiliklar
  • Asosiy yangiliklar
  • Eng ko‘p o‘qilgan
  • Kolumnistlar
Ўзбекча
Русский
English
  • O'zb
  • Ўзб
  • Рус
  • Eng
  • O'zb
  • Ўзб
  • Рус
  • Eng
  • So‘nggi yangiliklar
  • Asosiy yangiliklar
  • Eng ko‘p o‘qilgan
  • Kolumnistlar
    • USD12937.93
    • RUB161.1
    • EUR14665.14
    • Google play
    • App Store
    • Telegram
    • Toshkentda
      +25°C
      • Andijon
      • Qarshi
      • Buxoro
      • Samarqand
      • Farg‘ona
      • Sirdaryo
      • Jizzax
      • Termiz
      • Namangan
      • Toshkent
      • Navoiy
      • Toshkent vil
      • Nukus
      • Urganch
    • Daryo
      • Internet-nashr
      • Tahririyat haqida
      • Aloqa ma'lumotlari
      • Foydalanish shartlari
      • Maxfiylik siyosati
      • Yangiliklar arxivi
    • Reklama
    • Ijtimoiy tarmoqlar
      • Instagram | Rasmiy
      • Instagram | Lifestyle
      • Instagram | Sport
      • Facebook | Rasmiy
      • OK | Rasmiy
      • YouTube | Daryo
      • YouTube | Daryo Rus tilida
      • YouTube | Daryo Global
    Telegram Youtube Facebook Instagram Twitter vkontakte
    Daryo logo white
    • O‘zbekiston
      • Boshqalar
      • Navoiy
      • Toshkent viloyati
      • Sirdaryo
      • Jizzax
      • Qashqadaryo
      • Surxondaryo
      • Xorazm
      • Buxoro
      • Samarqand
      • Namangan
      • Farg‘ona
      • Andijon
      • Qoraqalpog‘iston
      • Toshkent sh.
      • Mehridaryo
      • Ob-havo
    • Markaziy Osiyo
      • O‘zbekiston (Mahalliy)
      • Afg'oniston
      • Qirg‘iziston
      • Qozog‘iston
      • Turkmaniston
      • Tojikiston
    • Dunyo
    • Pul
      • Biznes
      • Iqtisodiyot
      • Moliya
      • Kripto
    • Madaniyat
      • Kino
      • Kitob
      • Musiqa
      • Shou-biznes
    • Layfstayl
      • Ayollar sahifasi
        • Farzand
        • Go‘zallik
        • Karyera
        • Maslahatlar
        • Moda
        • Retseptlar
      • Texnologiyalar
        • Arxitektura
        • Gadjetlar
        • Ilm-fan
        • Koinot
        • Media
      • Avto
      • Qo‘ziqorin
      • Sayohat
      • Salomatlik
      • Ta’lim
        • Abituriyent
        • Ingliz tilini o’rganamiz
    • Sport
      • Futbol
      • UFC
      • Boks
    infinix
    Daryo.uz - Login
    Daryo.uz Daryo.uz
    Daryo.uz - Login
    O‘zbekiston

    Jamoat transportida yo‘lkira haqi uchun avtomatlashtirilgan to‘lovni amalga oshirish vazifalari bilan kim shug‘ullanadi?

    Shu kunlarda “Toshshahartransxizmat” kompaniyasi rahbariyati tomonidan joriy yilning oxirigacha jamoat transportida avtomatlashtirilgan to‘lovni joriy etilishi e’lon qilingan edi. Ushbu vazifani kimlar amalga oshirishi aniq emas, biroq, yangi tizimni joriy etish jarayonida ikki yil davomida amalga oshirilgan tajribalarda qayd etilgan xatolarniinobatga olish kerakligi aniq masalalardan biri bo‘lib qolmoqda.

    Mamlakatimizda o‘tgan yildan boshlab bir qator kompaniyalar tomonidan taklif qilingan tizimlar testdan o‘tkazilgan. Bular asosan, o‘z qurilmalarini joylashtirgan, kartalar va mobil ilovalar ishlab chiqargan mahalalliy ishlab chiqaruvchilar edi. Ilk tizimlar Toshkent shahri, Andijon, Nukus va Samarqand viloyatlarining jamoat transportida tekshiruvdan o‘tkazilgan. Joriy qilingan sinov tizimlardan oxirigisi biri 1-iyulda testdan o‘tkazilgan elektron chiptalar tizimi edi. Bunda transport kartalari ushbu qurilmalarga yaqinlashtirilganda, qog‘ozli chiptalarning vazifasini bajargan edi.

    Ta’kidlash joizki, bir qator test natijalarini inobatga olganda, yangi tizimlardan 3 oygacha bo‘lgan muddat davomida foydalanildi. O‘tgan haftada esa, “Toshshahartransxizmat” kompaniyasi tomonidan jamoat transportida qayd etilayotgan bir qator muammolar tan olindi va ularni bartraf qilish ishlari boshlangani xabar etilgan edi. Jamoat transportida yo‘lkira haqini avtomatlashtirish vazifasi brinchilardan turgani, xususan, 2018-yilning oxirigacha hal qilinishi alohida ta’kidlandi.

    Bundan avval esa, Yagona umumrespublika protsessing markazi (Uzcard) BPC Group xalqaro xolding hamkorligida jamoat transportida yo‘lkira haqi uchun belgilangan to‘lovni avtomatlashtirishga qaratilgan dasturiy-ta’minot majmuasining ishlab chiqqanini e’lon qilgan edi. Xorijiy kompaniya vakillarining ta’kidlashlaricha, avtomatlashtirilgan tizim foydalanuvchining shaxsiy hisob raqamiga asoslangan, jamoat transportida amalga oshiriladigan zamonaviy to‘lov tizimi hisoblanadi. Tizim orqali amalga oshirilgan barcha to‘lovlar esa, markaziy serverda saqlanadi. Uning avzalliklaridan biri, unda zamonaviy bank kartalari (Uzcard, VISA, Mastercard, UPI, MIR) orqali to‘lovlarni amalga oshirish imkoniyatining yaratilgani hamda protsessing markaziga integratsiya qilinishi hisoblanadi. Bundan tashqari to‘lov vositasi sifatida NFC texnologiyalarini qo‘llab-quvvatlovchi istalgan gadjet (smartfon, planshet va qo‘l soatlari) orqali to‘lovlarni amalga oshirish imkoni yaratiladi. Kompaniya ushbu tizimni Rossiya Federatsiyasidagi 26 ta shaharlarining jamoat transportida muvaffaqiyatli joriy qilgan.

    Mahalliy mutaxassislarimiz ishtirok etgan xalqaro konferensiyada, Rossiya Federatsiyasi Transport Vazirligining avtomatlashtirish sohasi ekspertlarining ta’kidlashlaricha, universal avtomatlashtirilgan tizim nafaqat amaldagi to‘lov tizimi, balki mamlakatimizda 2020-yilning 1-yanvarigacha o‘z ishini boshlashi rejalashtirilgan Milliy banklararo protsessing markazi bilan muammolarsiz integratsiya qilinishi mumkin.

    Yana bir muhim masalalardan biri, bu kabi tizimlarning yana nechtasi Respublikada joriy etilishidir. Jamoat transporti sohasi qatorida (avtobus,tramvaylar va metro) xususiy tashuv sohasida (qatnovli taksilar, mikroavtobuslar, pullik avto turar joylar) ham avtomatlashtirilgan to‘lovlarni joriy etishga ehtiyoj sezilishini inobatga olishimiz darkor. Bunda, har bir yo‘nalish uchun alohida dasturiy-ta’minot majmuilarini xarid qilib, joriy etish sezilarli xarajatlarga olib kelishini, natijada, xarajatlar o‘zini oqlamasligini inobatga olinganda, mutaxassislar, barcha to‘lov turlari uchun yagona avtomatlashtirilgan tizimni yaratish va joriy etish maqsadga muvofiqligini ta’kidlashmoqda.

    Bugungi kunga kelib, jamoat transportida to‘lovlarni amalga oshirish tizimining ochiq va yopiq turi mavjud. Yopiq tizim eski texnologiyalarga asoslangan tizim bo‘lib, zamonaviy to‘lov infrastrukturani qo‘llash va bank kartalariga bog‘lanish imkoniyatini chegaralovchi tizimdir. Transport kartalarining balansi esa yo‘lovchilar tomonidan maxsus ixtisoslashgan nuqtalarda, ish kunlari va ma’lum ish vaqtida to‘ldirilishi darkor.

    Ochiq tizim barcha zamonaviy to‘lov tizimlarini qo‘llash va yagona platformada ma’lum xizmatlar uchun avtomatlashtirilgan to‘lovlar jarayonini amalga oshirish imkonini yaratadi. Bu esa o‘z navbatida, bu kabi tizimlarni joriy etishda davlatimiz uchun byudjet xarajatlarining qisqartirilishiga asos yaratadi. Bunda transport kartalarining balansini to‘ldirish uchun 24 soat davomida amal qiluvchi istalgan terminallar va infokiosklar orqali, real vaqtda murojaat qilish mumkin. Buning uchun karta balansini to‘ldirish uchun maxsus nuqtalarni tashkillashtirish ehtiyoji sezilmaydi.

    Ta’kidlab o‘tish joizki, hozirda jamoat transporti uchunavtomatlashtirilgan to‘lov tizimini joriy etishga ehtiyoj sezilayotganda, eski – yopiq tizimni qo‘llash va yillar o‘tib uni yangisiga almashtirish maqsadga muvofiq emasligini anglashqiyin emas. Bu kabi amaliyotni aynan plastik kartalar joriy qilinishi boshlanganda, ya’ni duyet va onlayn kartalar misolida kuzatish mumkin. Shu sababli, aholi orasida noqulayliklar sezilmasligi uchun jamoat transporti uchun avtomatlashtirilgan yagona tizimni joriy etish darkor. Shuningdek, yagona tizimning joriy etilishi natijasida, turizm va biznes sohasining rivojlanishida kuzatilayotgan to‘siqlarni barataraf etish hamda jamoat transporti uchun mo‘ljallangan harajatlarni qisqartirish, ko‘rsatilmagannaqd pullarga chek qo‘yish va xizmatlar sohasida axborotlashtirilgan texnologiyalarni joriy etishni rivojlantirishga asos yaratiladi.

    “Toshshahartransxizmat” kompaniyasining ma’lumotiga ko‘ra, hozirda kompaniyada bir necha tijoriy takliflar ko‘rib chiqilmoqda ekan. Yuqoridagi omillar inobatga olinib, yaqin kelajakda shahar jamoat transportida yo‘lkira uchun avtomatlashtirilgan to‘lovni joriy etuvchi ishlab chiqaruvchi tanlanishi va loyiha amalga oshirilishi kutilmoqda.

    17.10.2018, 10:10   Izoh (0)   23388
    Facebook Twitter LinkedIn Telegram Email

    Izoh (0)

    Kirish
    Javob qoldiring Bekor qilish

    Mavzuga doir

    Endi xaridor avtosalonga avtomobili yetkazilganligi to‘g‘risidagi ma’lumotni GM Uzbekistan sayti orqali bilishi mumkin

    17.10.2018, 09:51

    O‘zbekistonda maktablarni tekshirishga ruxsat beriladigan tashkilotlar ro‘yxati tasdiqlanmoqda

    17.10.2018, 09:10

    Toshkentda Adliya vazirligi aralashuvi bilan 16 ta oila o‘z uyiga ega bo‘ldi

    17.10.2018, 08:56

    Toshkentlik 10 yashar o‘quvchi Rossiyaning “Ajoyib odamlar” teleshousida xotira kuchini namoyish etdi (video)

    17.10.2018, 08:43

    O‘zbekistonda ilk bor Face of Asia tanlovining mamlakat bosqichi bo‘lib o‘tdi (foto)

    17.10.2018, 08:10

    O‘zbek tiliga davlat tili maqomi berilganligining 29 yilligi munosabati bilan aksiya e’lon qilindi

    16.10.2018, 23:55
    ×Lightbox Image

    Daryo.uz | Sizning muammoingiz yechimi


    TezQR InfinBANK orqali Amirsoydagi shalelarga eshiklarni ochadi


    BASHKENT turar joy majmuasida 1 iyun – Bolalarni himoya qilish kuniga bag‘ishlangan mental arifmetika bo‘yicha Chempionat bo‘lib o‘tadi!


    APEX BANK Markaziy savdo ofisi va Bosh ofisini ochishga tayyorgarlik ko‘rmoqda: yangi ko‘lam, yangi imkoniyatlar


    Mobiuz IQAir havo sifati datchigini o‘rnatdi


    AKFA Medline University Hospital AHA rasmiy o‘quv markazi maqomini qo‘lga kiritdi


    Jahon banki O‘zbekistonda elektr taʼminotini yaxshilash uchun 100 mln dollar ajratdi


    Ishonchli tanlov: Haval M6 va 0 % dan boshlanadigan kredit


    “Markaziy Osiyo – Uzbekistan Airways qanotlarida”: Moskvada ilk yillik biznes forum bo‘lib o‘tdi


    Jamg‘armalarni qanday ishlatish kerak: ko‘chmas mulk va investitsiya paketlarini solishtiramiz


    Yangi Note 50: metal hoshiyali, super tezkor 90W zaryadlash, MagCharge simsiz zaryad qurilmasi sovg‘a sifatida


    Ucell: Ustyurt platosining asosiy yo‘l bo‘linmalarida mobil aloqa


    “O‘zbekinvest” Italiya va Ispaniya sug‘urta kompaniyalari bilan hamkorlik bitimlarini imzoladi


    Huawei Cloud TechWave Summit 2025: Yaqin Sharq va Markaziy Osiyoda muvaffaqiyatni oshirish uchun intellektuallikni tezlashtirish 


    Huawei O‘zbekistondagi “Tech Carnival”da Intellektual dunyo rivojini jadallashtirmoqda


    TBC Uzbekistan o‘zining sun’iy intellektga asoslangan yechimlari orqali samaradorlikni oshirib, o‘sish sur’atlarini tezlashtirmoqda 

     

    Tavsiya etamiz

    Ayol ovchilardan ilg‘or samolyotlarga qadar — Ukraina rus Shahed’larini qanday ovlaydi?

    19 may, 20:10

    “Lend-Liz” yordami sovg‘a bo‘lmagan — Britaniya ikkinchi jahon urushida berilgan yordamni qanday qaytargan edi?

    19 may, 15:00

    “Yovuzlik imperiyasi zaminimizga hech qachon qaytmasligi uchun” — jamoatchilik o‘roq-bolg‘ali qizil bayroq va qora-olovrang lentani taqiqlashni so‘ramoqda

    13 may, 22:22

    Ular doim dunyoda eng yaxshilaridan bo‘lgan — pokistonlik harbiy uchuvchilar haqida

    12 may, 21:30
     
     
     

    So‘nggi yangiliklarga o‘tish

    Mexiko shahrida merning kotibi va maslahatchisi otib o‘ldirildi

    Dunyo | 22 may, 00:10

    Baydenning sobiq shifokori uning qancha umri qolganini ma’lum qildi

    Dunyo | 21 may, 23:55

    Xitoyda 650 yillik qadimiy Nog‘ora minorasi tomi qulab tushdi

    Dunyo | 21 may, 23:45

    AQSHda xaker aloqa xizmati bazasiga kirib, 60 ga yaqin amaldorning ma’lumotlarini o‘g‘irladi

    Dunyo | 21 may, 23:35

    Shavkat Mirziyoyev Lyublyanaga yetib bordi

    O‘zbekiston | 21 may, 23:20

    Ispaniyada Ukrainaning sobiq prezidenti maslahatchisi otib ketildi

    Dunyo | 21 may, 23:16

    “Daryo” dayjesti: 21-mayning eng muhim xabarlari

    O‘zbekiston | 21 may, 23:01

    Flik “Barselona” bilan shartnomani uzaytirdi

    Sport | 21 may, 22:45
    Daryo About Us

    “Daryo” internet-nashrining (O‘zbekiston matbuot va axborot agentligi (O‘zMAA, hozirgi O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti Administratsiyasi huzuridagi Axborot va ommaviy kommunikatsiyalar agentligi) tomonidan 13.03.2015 yil sanasida 0944-sonli guvohnoma bilan ommaviy axborot vositasi sifatida ro‘yxatga olingan. Matnli materiallarni to‘liq ko‘chirish yoki qisman iqtibos keltirishga, shuningdek, fotografik, grafik, audio va/yoki videomateriallaridan foydalanishga “daryo.uz” saytiga giperhavola mavjud bo‘lgan va/yoki “Daryo” internet-nashrining muallifligini ko‘rsatuvchi yozuv ilova qilingan taqdirda yo‘l qo‘yiladi. Chop etiladigan ba’zi ma’lumotlar 18 yoshga to‘lmagan foydalanuvchilarga mo‘ljallanmagan bo‘lishi mumkin. Info@daryo.uz

    Telegram Youtube Facebook Instagram Twitter vkontakte

    © «Simple Networking Solutions» MChJ, 2013–2025

    Yosh bo‘yicha cheklov

    Xato topdingizmi? Ctrl+Enter’ni bosing

    • Foydalanish shartlari
    • Maxfiylik siyosati
    • Reklama
    Nimani qidiramiz?

    Sign In or Register

    Xush kelibsiz!

    Tizimga kiring yoki Roʻyxatdan oʻting.

    Google

    yoki E-Pochta orqali

    Izoh qoldirishingiz, Foydalanish shartlari va Maxfiylik siyosati shartlarini qabul qilganingizni anglatadi

    Roʻyxatdan oʻting

    Roʻyxatdan oʻtganmisiz? Login.

    Google

    yoki E-Pochta orqali

    Sizga parol elektron pochta orqali yuboriladi.

    Izoh qoldirishingiz, Foydalanish shartlari va Maxfiylik siyosati shartlarini qabul qilganingizni anglatadi

    Matnda xato topdingizmi?

    ×

    Rahmat. Biz sizning xabaringizni oldik va xatoni imkon qadar tezroq tuzatamiz.