Joriy yilning 9 oyi davomida soliq idoralariga 6 mingdan ortiq murojaat kelib tushdi. Murojaatlarning qariyb 36 foizi Yagona interaktiv davlat xizmatlari portali orqali elektron shaklda kelgan. Bu haqda Davlat soliq qo‘mitasi qo‘mitasi axborot xizmati ma’lum qildi, deya xabar beradi O‘zA.
Murojaatlarni tezkor qabul qilish va zudlik bilan tegishli choralar ko‘rilishini ta’minlash maqsadida, Davlat soliq qo‘mitasi, soliq boshqarmalari va inspeksiyalarida joriy etilgan “ishonch telefonlari”ning uzluksiz ishlashi yo‘lga qo‘yilgan. Bu tizim orqali 800 ga yaqin murojaat tushdi. Ularning aksariyatini savdo va xizmat ko‘rsatish shoxobchalarida savdo qoidalarining buzilganligi, to‘lovlarni plastik kartochkalar orqali amalga oshirishdagi muammolar bilan bog‘liq masalalar tashkil etgan.
Toshkent shahrida yashovchi Muborak Madrahimova Olmazor tumanida joylashgan “Muslima Fayz baraka” savdo majmuasidan santexnika mahsulotlari sotib olmoqchi bo‘lganida unga do‘kon xodimi plastik kartochka orqali savdo qilmasligini bildirgan. Fuqaro bu haqda Toshkent shahar davlat soliq boshqarmasi “ishonch telefoni”ga murojaat qildi. Uning murojaati bozorda faoliyat olib boruvchi soliq inspektorlari ko‘magida joyida hal etilib, M.Madrahimovaga zarur mahsulotlar haqi terminal orqali qabul qilindi.
Navoiy viloyati davlat soliq boshqarmasi “ishonch telefoni”ga “Nargiza” xususiy korxonasiga qarashli xususiy do‘konda xaridorlarga amalga oshirgan savdosi uchun xarid cheki berilmayotgani bayon qilingan. Mazkur holat yuzasidan davlat soliq xizmati organlari tomonidan o‘tkazilgan tekshirish davomida do‘kon sotuvchisi noqonuniy ravishda 100 AQSh dollari miqdorida xorijiy valyutada savdo qilganligi, savdodan tushgan naqd pullar nazorat kassa mashinasidan o‘tkazilmaganligi, bundan tashqari, hech qanday hujjatsiz 700 ming so‘mlik tovar-moddiy boyliklar borligi aniqlangan. Ushbu holatlar bo‘yicha xususiy korxonaga tegishli tartibda qonuniy chora ko‘rildi.
Buxoro viloyati davlat soliq boshqarmasi “ishonch telefoni”ga Jondor tumandagi Po‘latli qishloq fuqarolar yig‘ini hududida yashirin ravishda dorixona faoliyati yo‘lga qo‘yilgani haqida xabar kelib tushdi. Mazkur murojaat yuzasidan davlat soliq xizmati organlari xodimlari tomonidan o‘tkazilgan nazorat tadbirlarida o‘z uyida aholiga noqonuniy dori-darmonlar sotayotgan fuqaro aniqlandi. Ushbu holat yuzasidan tegishli hujjatlar rasmiylashtirilib, noqonuniy dorixonadan 168 turdagi dori-darmon mahsulotlari daliliy ashyo sifatida olib qo‘yildi.
Soliq to‘lovchilarning eng ko‘p uchraydigan savollariga javoblar taqdim etish orqali ularning davlat soliq xizmati organlariga bevosita murojaatlarini qisqartirish, murojaat etuvchilarning vaqtini tejash hamda soliq solish qonunchiligi borasidagi huquqiy madaniyatini yanada oshirishga yordam berish maqsadida, Davlat soliq qo‘mitasi tomonidan “Ko‘p uchraydigan savollar” elektron davlat xizmati joriy etilgan. Bugungi kunda ushbu xizmatga 3 mingdan ortiq savol va javob joylashtirildi.
Izoh (0)