Актёрнинг истеъдоди нафақат ролга киришиш даражаси, балки ижодий мослашувчанлик — мутлақо қарама-қарши жанрлардаги ролларни қойилмақом ўйнаш қобилияти билан ҳам белгиланади.
“Унга ўлим ҳам ярашади” — Мерил Стрип
Мерил Стрип — буюк актрисалардан бири бўлиб, “Оскар” мукофоти учун йигирмадан ортиқ номинацияга эга (масалан, “Крамер Крамерга қарши”, “Софининг танлови”, “Темир хоним” фильмларидаги роллари учун). Стрип ажойиб мослашувчан руҳиятга эга бўлиб, бу унга ҳар қандай қаҳрамонга тўлиқ кириш имконини беради — юз ифодаси, овози ва ҳатто ҳаракатлари ҳам. Шунга қарамай, Мерил Стрип Голливуддаги карьерасини айнан драматик актриса сифатида бошлаган. “Жулия”, “Кийик овчиси” фильмларидаги роллари орқали танилган. Унинг комедия жанрига ўтиши босқичма-босқич бўлган, лекин мукаммал чиқди. Фантастик сатира бўлган “Ўлим унга ярашади” фильмидаги комедик дебютидан сўнг, Стрип “Қаттиққўл хоним” фильмида бизнес оламининг ҳақиқий акуласи, Миранда Пристли образини яратди. Стрипнинг кучли ва ўткир диалоглари Пристли образини ишончли қилади. Кейин эса у “Мамма Миа!” мусиқий фильмида рол ижро этиб, ўзини реинкарнация устаси сифатида кўрсата олди.
“Галактикалар излаб” — Алан Рикман
Алан Рикман — британиялик актёр бўлиб, асосан ўзига хос овози билан машҳур. У худди Тимоти Далтон каби ватани Британияда кўпинча адабий классикаларни саҳналаштиришда иштирок этган. 90 йилларнинг охирларидан бошлаб, унга асосан ёвуз образлар таклиф қилина бошлади, бу роллар унинг овоз тембрига жуда мос тушарди. 1999 йилда чиққан “Догма” ва "Галактикалар излаб” фильмлари Рикманнинг комедия жанрига киришидаги энг эсда қоларли уриниши бўлди. Биринчи фильмда унинг роли асосан эпизодик эди, лекин иккинчи фильмда у тўлиқ актёрлик қиёфасига киради. Рикман театр актёри Александр Дейн ролини ижро этади. Рикманнинг ўзига хос ирония билан тўлдирилган ушбу роли унга янада кўпроқ машҳурлик олиб келади.
“Таътиллар алмашганда” — Кейт Уинслет
Кейт Уинслет катта экрандаги дебютини 15 ёшида қилган. Кўпчилик томошабинлар уни “Титаник”, “Ақл ва туйғу”, “Китобхон” каби драматик фильмлардаги роллари орқали яхши эслайди. Айнан “Китобхон”даги ижроси учун Уинслет “Оскар” мукофотига сазовор бўлган. Бироқ кўплаб актёрлар сингари Кейт ҳам ўзини янги жанрда синаб кўришга ҳаракат қилади. Рождество комедияси бўлган “Таътиллар алмашганда” фильмидаги ролига узоқ вақт тайёргарлик кўради, чунки у бу жанрда етарли даражада профессионал эмасди. Шунга қарамай, Уинслет ижро этган образ унинг характерига ва кўринишига жуда мос тушади. Актриса узоқ йиллик карьерасида илк бор ўзининг болаларча ҳимоясиз томонини намойиш эта олади.
“Ота-оналар билан танишув” — Роберт Де Ниро
70 йилларнинг бошларида Роберт Де Ниро замонавий кинонинг энг машҳур драматик актёрларидан бирига айланган. Скорсезе суратга олган “Таксист”, “Қутурган буқа” каби гангстерлик трилларлардаги роллари Де Нирони дунё миқёсида танитади ва унга илк йирик мукофотларни олиб келади. Шунга қарамай, Скорсезе билан ҳамкорлик ва ундан кейинги Френсис Форд Копполанинг “Чўқинтирган ота 2” фильмидаги роли комедия жанри билан умуман мос келмайдиган тажриба эди. Шунинг учун ҳам Де Ниронинг бу йиллар давомида ичида катта ҳазил туйғуси яширганини кўриш кутилмаган ҳол бўлди. 2000 йиллар бошида чиққан “Ота-оналар билан танишув” — классик комедиялар бўлиб, унда Де Ниро ўзининг одатий драматик ролларидан бутунлай узоқлашган.
Изоҳ (0)