O‘quv faoliyatini yaxshilash, sinfdagi tartibsizliklarni oldini olish va bolalarni kiberbullingdan himoya qilish uchun maktablarda mobil telefondan foydalanishni taqiqlash kerak. Bu haqda YUNESKO hisobotiga tayanib, The Guardian xabar berdi.
Ta’kidlanishicha, smartfonlardan ko‘p foydalanish o‘quv natijalarining pastligi bilan bog‘liq. Texnikidan ko‘p foydalanish esa “o‘z-o‘zini nazorat qilish va hissiy barqarorlikka salbiy ta’sir ko‘rsatishi, tashvish va depressiyani kuchaytirishi mumkin”.
“Umuman raqamli texnologiyalar, xususan, sunʼiy intellekt taʼlimda ’insonga yo‘naltirilgan yondashuv’ga bo‘ysunishi hamda talabalar va o‘qituvchilar o‘rtasidagi yuzma-yuz muloqot o‘rnini bosmasligi kerak”, — deyiladi xabarda.
“Onlayn muloqot insonning jonli muloqotini almashtira olmaydi”, — dedi YUNESKO Bosh direktori Odre Azule.
Texnologiya millionlab odamlar uchun ta’lim imkoniyatlarini ochish potensialiga ega bo’lsa-da, imtiyozlar notekis taqsimlanadi va ko‘plab past daromadli odamlar raqamli ta’limdan foydalana olmaydi.
200 ta davlatdagi ta’lim tizimlari tahliliga ko‘ra, har to‘rt mamlakatdan faqat bittasi maktabda telefondan foydalanishni taqiqlaydi.
Izoh (0)