Korporativ madaniyat — bu faqatgina qoidalar va an’analar to‘plami emas, balki Kompaniyaning DNKsi. Kapitalbankda korporativ madaniyat qanday shakllantirilayotgani, HR-brend, “Top employer” xalqaro sertifikatsiyasini olish haqida Kapitalbank Kuzatuv kengashi raisining maslahatchisi, Kapital Akademiyasi direktori Oksana Lyndanin so‘zlab beradi.
— Korporativ madaniyat nima va u bankda qanday vazifalarni hal qiladi?
— Kapitalbankdagi korporativ madaniyat — bu xodimlarimizni o‘qitish va rivojlantirishga sarmoya kiritish, professional o‘sish va faollik uchun sharoitlar yaratishdir. Bizning asosiy vazifamiz — yuqori malakali mutaxassislarni tanlashdan tashqari, ularning malakalarini rivojlantiruvchi, tashabbuskorlik va ijodkorlikni qo‘llab-quvvatlaydigan ijodiy muhit yaratishdir. Ko‘plab nomzodlar Kapitalbankda ochiq korporativ madaniyatni ta‘kidlaydilar, bu yerda har bir kishi o‘zini namoyon qilish imkoniyatiga ega va har doim tinglanadi. Bizning korporativ madaniyatimizning asosida hamkorlik yotadi, u ishonch, o‘zaro hurmat va albatta halollikka asoslanadi. Kapitalbankning to‘rtta korporativ qadriyatlaridan biri — jasorat, shuning uchun biz innovatsion mahsulotlar yaratishga tayyor, o‘zgarishlarga ochiq, proaktiv va mustaqil nomzodlarni kutamiz.
— O‘tgan yilda korporativ madaniyat va HR-brendni shakllantirish uchun nima qilindi?
— Biz bir nechta asosiy dasturlarni amalga oshirdik, bu esa korporativ madaniyatni sezilarli darajada yaxshilash va bank ichidagi aloqalarni mustahkamlashga imkon berdi. Har yili Kapitalbank xodimlari Kapitalbank RUN dasturi doirasida turli yugurish marafonlarida ishtirok etadilar. Biz 40 kishilik jamoa bilan boshlagandik, hozirda bizning korporativ yugurish jamoamiz 320 kishidan ortiq bo‘lib, tashkilotchilar ma’lumotlariga ko‘ra, O‘zbekistondagi eng katta korporativ jamoa hisoblanadi. Shuningdek, xodimlar uchun yillik Kapitalbank CUP futbol chempionati va har chorakda Kapitalbank Cyber games kibersport chempionatlari o‘tkaziladi. Ushbu tadbirlar xodimlarning norasmiy muloqoti va jamoaviy ko‘nikmalarni rivojlantirish uchun ajoyib imkoniyatlar yaratadi.
Va nihoyat, murabbiylik tizimi va rotatsiya xodimlarimizning professional rivojlanishida muhim rol o‘ynaydi. O‘tgan yili bankda “Top-500” kadrlar zaxirasi dasturi joriy etildi, unda birinchi bo‘lib 273 kishi o‘qitildi va ulardan 8% lavozimga ko‘tarildi. Kadrlar zaxirasidagi xodimlar nafaqat Kapital Akademiyasida maxsus yaratilgan dastur bo‘yicha o‘qitildilar, balki har birida murabbiy mavjud bo‘lib, ular bilan muntazam uchrashuvlar o‘zining tajribali hamkasblaridan amaliy bilimlarni o‘rganish va rivojlanish, murakkab ish vaziyatlarini hal qilish bo‘yicha savollarga javob olishda yordam beradi. Shuningdek, bankda gorizontal rotatsiya tizimi yo‘lga qo‘yilgan, har bir kishi bo‘sh ish o‘rni mavjud bo‘lsa, bankda tasdiqlangan oson qoidalar asosida boshqa bo‘limga o‘tishi mumkin.
— Hozirgi kunda banklar iste’dodli mutaxassislar uchun raqobatlashmoqda. Kapitalbank kadrlarni qanday jalb qiladi?
— Menimcha, Kapitalbankning HR-brendi juda mustahkam, chunki biz doimiy rivojlanish uchun muhit yaratmoqdamiz. Kapitalbankning korporativ qadriyatlaridan biri — liderlik, uning shiori: “rivojlanishga ilhomlantiramiz”, bu qadriyatda biz doimiy ta’lim, rivojlanish va tajriba almashishni muhim deb bilamiz. Front-ofis xodimlari (filiallar, Kontakt markazi va softcollection xodimlari) uchun o‘qitish dasturlaridan tashqari, bankda kadrlar zaxirasi o‘qitish uchun besh oylik modul dasturi, har oylik ochiq treninglar mavjud, ularga bankning har bir xodimi yozilishi mumkin. O‘tgan yili shuningdek, Bank boshqaruvi, departament direktorlar va filial rahbarlarining ishtirokida liderlik dasturi ishga tushirildi. Bunda raqamlarning o‘zi jarayonni ifoda eta oladi: 2024-yilda Kapital Akademiyasida xodimlar turli treninglar va biznes o‘yinlarda 3 084 marta qatnashdi va Kapital People masofaviy ta‘lim tizimida 10 mingdan ortiq masofaviy kursni yakunladi.
Shuningdek, bizda yoshlar bilan ishlash bo‘yicha 3 ta dastur amalga oshirilgan:
“Generation” — maktab o‘quvchilarini professional yo‘naltirish dasturi, biz bu dasturini ingliz maktabi “New Tone” bilan hamkorlikda ishlab chiqdik, unda o‘quvchilar bankning turli bo‘limlarida besh kunlik amaliyotdan o‘tib, haqiqiy vazifalarni bajaradilar. Bu dasturga tengi yo‘q.
Yosh iste’dodli talabalarga grant dasturi, har yili 10 nafar eng yaxshi talabaga Kapitalbank to‘liq yoki qisman ta‘lim xarajatlarini to‘laydi.
“Be a banker” — 3 oylik stajirovka dasturi, bu dasturda oliy o‘quv yurtlari, kollejlar va yosh mutaxassislar ishtirok etadilar. O‘tgan yili dasturda 100 kishi ishtirok etdi, ularning 85% Kapitalbankda ishlashni davom ettirib, mutaxassis lavozimlariga tayinlandilar. Bu dasturimizning samaradorligini ko‘rsatadi, chunki u faqat eng iste‘dodli mutaxassislarni tanlashga yordam bermaydi, balki ularni bizning korporativ muhitimizga integratsiya qilishga yordam beradi. Ularning ko‘pchiligi uchun Kapitalbankda ishlash haqidagi yozuv ishga kirishning birinchi sanasi hisoblanadi, chunki barcha stajyorlar albatta ishga yollanadi va stajirovka davrida ularga maosh to‘lanadi.
Shuningdek, ta’kidlash joizki, Kapitalbankning 67% xodimlari 18-35 yoshdagi yoshlar toifasiga kiradi. Bankning kadrlar siyosati iste’dodli yoshlarni jalb qilish va ularni bankda rivojlantirishga qaratilgan. Shuningdek, Kapitalbank ikkinchi yil ketma-ket har yili 500 dan ortiq yangi ish o‘rni yaratmoqda.
— Hozir sizda qanday rejalar va vazifalar mavjud?
— 2025 yilning fevralida biz O‘zbekistondagi birinchi bank bo‘ldik, dunyo bo‘ylab tan olingan “Top employer” xalqaro sertifikatsiyasini oldik va biz ushbu sertifikatsiyani har yili o‘tkazib, HR jarayonlarimiz eng yuqori xalqaro standartlarga mos kelishini tasdiqlaymiz.
Mart oyida yangi korporativ qadriyatlarni tatbiq etish marafoni doirasida, xodimlar o‘z loyihalarini himoya qilgandan so‘ng, nafaqat mukofotlar, balki loyihalarni amalga oshirish uchun sarmoyalar olishadi. Biz uchun xodimlarimiz bank devorlari ichida inqilobiy yechimlar ishlab chiqish imkoniyatiga ega bo‘lishi juda muhim.
Aprel oyida, iSpring kompaniyasi bilan hamkorlikda O‘zbekistonda birinchi marta sovg‘alar onlayn-do‘koni ishga tushirildi. Treninglarga qatnashib, masofaviy kurslarni tamomlab, shuningdek Bankda o‘tkaziladigan turli tadbirlarda faoliyat ko‘rsatib, xodimlar ballar to‘plashadi, bu ballarni keyinchalik korporativ brendni sotib olish uchun almashtirish mumkin.
Shuningdek, aprel oyining oxirida Kapitalbankning eng yaxshi 56 xodimi liderlik qadriyati doirasida Abu-Dabiga sayohat qiladi (o‘tgan yili eng yaxshi xodimlar Dubayga yuborilgan edi). Shu bilan birga, liderlarni bo‘lim xodimlari o‘zlari tanladilar, ulardan 50% — o‘z hamkasblari tomonidan ilhomlantiruvchi liderlar deb tan olingan mutaxassislar. Kapitalbankda lider — bu lavozim haqida emas, balki boshqalarga namunali bo‘lib, boshqa hamkasblarni rag‘batlantirish haqida. Bu yilgi rejalarimizda “Be a banker” stajirovka dasturini kengaytirish, yangi o‘quv formatlari va jamoaviy tadbirlarni rivojlantirish mavjud. Ikkinchi yarim yilda kadrlar zaxirasi o‘qitilishini davom ettiramiz. Hozirgi kunda bankda bo‘lim boshlig‘i va yuqoriroq rahbar lavozimlarining 78% o‘z kadrlar zaxirasiga ega. Karyera liftimiz muvaffaqiyatli ishlamoqda. 2025 yil uchun bu ko‘rsatkichni 90% ga yetkazish maqsad qilinmoqda.
Yozda esa har yili 60 nafar rahbar ishtirok etadigan an’anaviy liderlik dasturi bo‘lib o‘tadi. Biz shuningdek universitetlar bilan faol hamkorlikni davom ettirib, yanada ko‘proq iste‘dodli talabalarning bank sektori sohasida karyera qurishlariga yordam beramiz. Bizda biror narsa amalga oshirishga intilish mavjud — bu O‘zbekistondagi iste’dodli yoshlar uchun eng yaxshi bank bo‘lishdir va barcha o‘qitish va rivojlanish dasturlarimiz aynan shu maqsadga qaratilgan.
Kapitalbankdagi korporativ madaniyatni shakllantirish — bu tizimli jarayon bo‘lib, o‘qitish, xodimlarni faol jalb qilish va ularning o‘sishini qo‘llab-quvvatlashni o‘z ichiga oladi. Amalga oshirilgan dasturlar va tashabbuslar allaqachon natija berdi: 2024 yilda 500 dan ortiq yangi xodimlar ishga yollanib, ulardan 85% stajyorlar bankda karyeralarini davom ettirdi.
Bundan tashqari, bankning 67% xodimlari 18-36 yoshdagi yoshlar toifasiga kiradi, bu esa kompaniyaning yosh mutaxassislarni jalb qilish va rivojlantirishga yo‘naltirilganligini hamda tanlangan strategiyaning muvaffaqiyatini va O‘zbekistondagi iste‘dodli yoshlar uchun eng yaxshi bank bo‘lishga bo‘lgan kelajakdagi sa‘y-harakatlarni tasdiqlaydi.
Reklama huquqi asosida.
Izoh (0)