Rossiyada yengil avtomobillar ishlab chiqarish quvvatlarining deyarli yarmi to‘xtatildi, deb yozadi “Vedomosti”.
Sanksiyalar va rublning qadrsizlanishi avtomobil ishlab chiqaruvchilarning narxlarni oshirishiga yoki avtomobillar jo‘natishni to‘xtatishiga olib keldi.
Volkswagen Group Rus, Renault, Mercedes, BMW, Hyundai, Toyota kabi kompaniyalar xuddi shunday yo‘l tutishdi.
Hozircha “AvtoVaz”, “Avtotor” (Kia va Hyundai modellari yig‘uvi bo‘yicha), Nissan, Haval, GAZ, UAZ, Mazda Sollers va Isuzu korxonalari ishlab turibdi.
Ehtimol, biz tez orada sanksiyalar, logistika, butlovchi qismlarning yetishmasligi kabi turli sabablar tufayli Rossiyada mahalliy avtomobil ishlab chiqarish butunlay to‘xtashiga guvoh bo‘larmiz, – deydi “Avtostat” ijrochi direktori Sergey Udalov.
Bu O‘zbekistonga qanday ta’sir qiladi?
Sezilarli darajada. Sababi Rossiya O‘zbekistondagi asosiy avtomobil importchilarining uchtaligiga kiradi.
2021-yili Rossiya O‘zbekistonga 4 539 ta avtomobil jo‘natgan. Bundan ko‘prog‘i faqat Janubiy Koreya (6 472) va Xitoydan (8 880) kelgan.
Shuningdek, O‘zbekiston Rossiya bilan avtomobil ishlab chiqarish sohasidagi bir necha loyihalar bo‘yicha hamkorlik qiladi.
2020-yili “Uzavtosanoat” va “Folksvagen Grup Rus” Volkswagen va Škoda avtomobillarining yig‘uvini yo‘lga qo‘ygan edi.
2021-yildan beri Jizzax viloyatida Lada Vesta SW, XRAY va Largus avtomobillari yig‘iladi.
Rossiyaga eksport qilish masalasi ham so‘roq ostida qolmoqda – bir kun avval General Motors Amerikada yig‘ilgan Chevrolet avtomobillarini Rossiyaga yetkazib berishni to‘xtatganini e’lon qilgan edi, biroq bir nechta Chevrolet modellari mamlakatga O‘zbekistondan olib kelinadi.
Avvalroq UzAuto Motors ommabop modellar shartnomalarini yangilashi haqida xabar berilgan edi.
Izoh (0)