Coca Cola birinchi marta keng ko‘lamli yangi yil kampaniyasini boshlaganiga roppa-rosa 100 yil bo‘ldi.
Barchamiz biladigan Santa obrazi; bayram yuk mashinalarining yangi yil karvoni; qutb oq ayiqlarining oilasi va afsonaviy “Bayram kirib keladi ...” qo‘shig‘i har yili sayyoramizdagi milliardlab odamlarga sehrli kayfiyat bag‘ishlaydi.
Yubiley yili ta’sirchan voqealarga bag‘ishlangan bo‘lib, bu bilan brend insoniyatga muhim narsalarni eslatib qo‘yishga qaror qilgan. “Eng yaxshi sovg‘a — birga bo‘lishdir” hikoyasini Coca Cola jamoasi bilan birgalikda Oskar mukofoti sovrindori rejissor, aktyor va ssenariy muallifi Taika Vaytiti va afsonaviy agentlik Wieden + Kennedy (London) aytib berishadi.
Yevropadagi marketing bo‘yicha katta vitse-prezident Valter Susini: “Coca Cola azaldan Yangi yil bilan chambarchas bog‘liq bo‘lib, so‘nggi 100 yil ichida butun dunyo bo‘ylab bir nechta unutilmas kampaniyalar yaratdi. Bu yilgi kampaniya azaliy an’anani davom ettirib, xaridorlarga umid va ijobiy ruh bag‘ishlovchi nomani yetkazish uchun taniqli bayram kampaniyalarimizning ko‘plab elementlaridan, jumladan, rassom Sandblom tomonidan yaratilgan Santa obrazi va Rojdestvo yuk mashinasidan foydalangan. Kampaniya, shuningdek, yangi yilning haqiqiy sehrini aks ettiradi va chinakam qadriyatlar sanalmish, yaqinlaringiz bilan bo‘lish har qanday sovg‘adan azizligini yodga soladi”.
Coca Cola bilan yangi yil kampaniyasining hikoyasi 1920 - yildan boshlangan. O‘sha vaqtlarda jazirama va yozgi chanqoqlik bilan bog‘liq bo‘lgan “yozgi ichimliklar” ishlab chiqaruvchi-kompaniya, misli ko‘rilmagan kampaniyani ... qishda boshlaydi.
AQShda birinchi Yangi yil oldi “Chanqoq mavsum tanlamas” reklama kampaniyasi boshlanadi. Uning yordami bilan Coca Cola, ichimlikni faqatgina yozgi deb hisoblamasliklariga erishishdek muhim vazifani hal qiladi va brend bilan bog‘liq yangi his-tuyg‘ularni yaratadi.
O‘n yil o‘tib, 1930-yilda amerikalik rassom Fred Mitzen Coca Cola’ning Rojdestvo plakati uchun Santaning qo‘lida bir bokal ichimlik ushlagancha katta qizil kiyim kiygan qariya univermag bufeti oldida xaridorlari qurshovida tasvirlangan yangi qiyofasini chizadi.
Ammo hozir biz bilgan Santa tasviri 1931-yilda rassom Xeddon Sandblom tomonidan Coca Cola kompaniyasi buyurtmasiga asosan yaratilgan. 1964-yilda Coca Cola Santaga qizil libos kiydirgan, o‘sha vaqtda taniqli rassom Coca Cola uchun oxirgi marta Santa Klaus obrazini chizgan.
1995-yilda efirda qor qoplangan peyzaj bo‘ylab harakatlanayotgan yangi yil chiroqchalari bilan bezatilgan qizil yuk mashinalari karvoni paydo bo‘ldi. Ushbu rolik uchun maxsus effektlar Jorj Lukasning Industrial Light & Magic animatsiya studiyasi tomonidan yaratilgan, undagi ko‘plab mamlakatlarga moslashtirilgan qo‘shiq esa Rojdestvo va Yangi yil ramzlaridan biriga aylandi.
Yuz yillik tarix davomida Yangi yil kampaniyalari yangi detallarni kashf etdi, qahramonlar va rasmlar o‘zgardi, ammo bitta narsa har doim bir xil bo‘lib qoladi, ya‘ni Santa kattalar va bolalar yoniga o‘zining sevimli qizil-oq libosida keladi va cheksiz mo‘jiza ulashadi.
Bu yil koronavirus pandemiyasi munosabati bilan kompaniya yangi yil syurprizlarini yangi voqelikka moslashtirishga qaror qildi va keng ko‘lamli festivallardan voz kechdi. O‘zbekistondagi Coca Cola o‘z xodimlari va iste‘molchilari xavfsizligini birinchi o‘ringa qo‘yadi. Cheklovlarga qaramay, kompaniya Coca Cola’ning barcha muxlislari uchun samimiy bayram syurprizlarini taqdim etdi. Brend yangi yil kayfiyatini yaratishga birinchi bo‘lib qaror qildi va noyabr oyida “Eng yaxshi sovg‘a — birga bo‘lishdir” yangi yil hikoyasining premyerasini pandemiyaning dolzarb sharoitida drive-in-cinema formatida o‘tkazdi. Muhim narsani yodga solish maqsadida, Coca Cola ta’sirchan voqeani shaxsan boshdan kechirishlari va bu haqda millionlab obunachilariga ijtimoiy tarmoqlarda va ommaviy axborot vositalarida aytib berishlari uchun do‘stlarini birlashtirdi.
Noyabr oyida Yangi yil kayfiyatini maksimal darajaga ko‘targan brend sovriniga avtomobil qo‘yilgan keng ko‘lamli o‘yinni e‘lon qildi. Yangi yil bayrami davrida kompaniya “Yangi yilda omad keladi” aksiyasi ishtirokchilari orasida 21 ta Nissan Sylphy avtomobillarini o‘ynaydi.
31-dekabr kuni esa Zo‘r TV telekanalida barcha tomoshabinlarni Coca Cola va shou-biznes yulduzlaridan kutilmagan musiqiy sovg‘a kutmoqda.
Reklama huquqi asosida.
Izoh (0)