Joriy yilning 20—21-sentabr kunlari Toshkentda “Markaziy Osiyo xalqaro transport yo‘laklari tizimida: strategik istiqbollar va foydalanilmagan imkoniyatlar” mavzusidagi xalqaro konferensiyaning 2-sho‘’ba yig‘ilishida “Temir yo‘l transportini rivojlantirishning xalqaro va mintaqaviy tendensiyalari” mavzusida so‘z yuritiladi. Bu haqda Matbuot va axborot agentligi xabar berdi.
2-sho‘’ba yig‘ilishida ishtirokchilar e’tiboriga,
— Jahon va Markaziy Osiyo temir yo‘l transporti infratuzilmasini rivojlantirish istiqbollari;
— Markaziy Osiyo davlatlari temir yo‘l tarmoqlariga axborot texnologiyalari, marketing va raqamli transport xizmatlarini joriy etish;
— Markaziy Osiyo temir yo‘l transporti infratuzilmasida xorijiy investitsiyalarni jalb qilish va xalqaro moliya tizimlari ishtirokidagi yangi loyihalarni ishga tushirish;
— Markaziy Osiyoda yangi temir yo‘l transportkoridorlarini yaratish va mavjud koridorlarni takomillashtirish;
— Markaziy Osiyo temir yo‘l davlatlari temir yo‘l kompaniyalari o‘rtasida o‘zaro hamjihatlik va hamkorlikning yangi formatlari va usullari;
— Temir yo‘l tariflarini tartibga solish, shu jumladan O‘zbekistonning eksport qiluvchi korxonalariga nisbatan;
— Markaziy Osiyo temir yo‘l transporti infratuzilmasidan xorijiy davlatlarning dengiz portlariga chiqish uchun foydalanish;
— Markaziy Osiyo temir yo‘l transporti kommunikatsiyalari rivojlanishining kompleks muammolari va cheklovlari masalalari bo‘yicha turli xil davlatlardan kelgan mutaxassislarning ma’ruzalari havola qilinadi.
Ma’lumotlarga ko‘ra, bugungi kunda Markaziy Osiyo mamlakatlari temir yo‘llarining uzunligi 22 ming kilometrga teng. Mintaqadagi temir yo‘llarning qariyib 18 foizi O‘zbekiston hududidan o‘tadi. So‘nggi yillarda Markaziy Osiyoda o‘zaro ishonch va do‘stona muhit sharoitida transport loyihalarini ro‘yobga chiqarish bo‘yicha amaliy choralar ko‘rilmoqda.
2016-yil 22-iyun kuni Angren – Pop temir yo‘li ochildi. 2017-yil mart oyida esa Toshkent – Olma ota yo‘nalishi bo‘ylab tezyurar poyezdlar harakati yo‘lga qo‘yilgan.
2017-yilda Amudaryo orqali o‘tadigan Turkmanobod – Forob yangi temir yo‘l va avtomobil ko‘priklari ochilgan. Bu yuk tashish hajmini 2,5 barobar oshirish imkonini berdi.
Joriy yil mart oyida G‘alaba – Amuzang – Xoshadi temir yo‘l liniyasi ishga tushirildi. Bu tranzit yuklarni tashishni rivojlantirishda muhim rol o‘ynaydi. Bundan tashqari Turkmaniston va Afg‘onistonga chiqish uchun qo‘shimcha imkoniyatlar yaratadi.
2011-yilda Afg‘onistondagi ilk temir yo‘l – Hayraton – Mozori Sharif liniyasini bunyod etgan O‘zbekiston ushbu mamlakat iqtisodiyotini rivojlantirishga katta hissa qo‘shmoqda. Istiqbolda Afg‘oniston iqtisodiyotini tiklashga xizmat qiladigan “Mozori Sharif – Hirot” temir yo‘lini qurish loyihasi amalga oshiriladi. Mazkur yo‘l O‘zbekistonning tovar ayirboshlash va tranzit imkoniyatlarini oshirishga xizmat qilishi shubhasiz, natijada esa mamlakatimiz Erondagi, shu jumladan, Bandar Abbos va Chobahor bandargohlariga to‘g‘ridan-to‘g‘ri chiqish imkoniga ega bo‘ladi.
Bo‘lajak konferensiyada mintaqamiz transport-tranzit salohiyatini rivojlantirish, uni xalqaro transport xabiga aylantirish, Markaziy Osiyo orqali o‘tadigan xalqaro transport yo‘laklarining tranzit salohiyatidan samarali foydalanish bo‘yicha takliflar ishlab chiqish kutilmoqda.
Izoh (0)