2016-yilning 13-dekabr kuni Toshkent shahrida O‘zbekiston Respublikasi Oliy Majlisi Senatining sakkizinchi yalpi majlisi ochildi, deya xabar bermoqda O‘zA. Majlisda Vazirlar Mahkamasining taklif etilgan a’zolari, vazirliklar va idoralar rahbarlari, boshqa tashkilotlar, ommaviy axborot vositalari vakillari ishtirok etdi.
Senatorlar o‘z ishini O‘zbekiston Respublikasining 2017-yilgi Davlat byudjeti, davlat maqsadli jamg‘armalarining byudjetlari hamda soliq va byudjet siyosatining asosiy yo‘nalishlari to‘g‘risidagi masalani ko‘rib chiqishdan boshladilar. O‘zbekiston Respublikasining 2017-yilgi Davlat byudjeti, davlat maqsadli jamg‘armalarining byudjetlari hamda soliq va byudjet siyosatining asosiy yo‘nalishlari makroiqtisodiy muvozanatni va barqaror iqtisodiy o‘sishni saqlab qolish vazifalaridan kelib chiqqan holda ishlab chiqilganligi ta’kidlandi. Xususan, yalpi ichki mahsulotning 7,8 foizga, sanoat mahsulotlari ishlab chiqarish 6,9 foizga, qishloq xo‘jaligi mahsulotlari ishlab chiqarish 6,2 foizga, kapital qo‘yilmalar hajmi 9,6 foizga o‘sishi taxmin qilinmoqda.
Soliq siyosatining asosiy yo‘nalishlari iqtisodiyotga tushadigan soliq yukini yalpi ichki mahsulotga nisbatan joriy yildagi 20,2 foizdan 18,9 foizga kamaytirishni, soliq ma’murchiligining shaffofligini ta’minlash orqali uni yaxshilashni, shuningdek, kichik biznes va xususiy tadbirkorlik subyektlarini har tomonlama qo‘llab-quvvatlashni nazarda tutadi.
Soliq tizimining barqarorligini ta’minlash maqsadida asosiy soliqlar va boshqa majburiy to‘lovlarning (foyda solig‘i, obodonlashtirish va ijtimoiy infratuzilmani rivojlantirish solig‘i, yagona soliq to‘lovi, qo‘shimcha qiymat solig‘i va jismoniy shaxslarning daromad solig‘i, yagona ijtimoiy to‘lovning) stavkalarini saqlab qolish taklif etilmoqda.
Bunda mamlakat byudjet siyosatining ijtimoiy yo‘naltirilganligi saqlab qolinadi. Unda byudjet tashkilotlari xodimlari oylik ish haqi, pensiyalar, nafaqalar va stipendiyalar miqdorlarini inflatsiya darajasidan ortiq darajada oshirish orqali aholi daromadlari va turmush darajasini yanada oshirish nazarda tutiladi, bu esa aholining xarid qilish imkoniyatlarini oshirishga ko‘maklashadi. 2017-yilgi ijtimoiy xarajatlar davlat byudjeti barcha xarajatlarining 59,7 foizini tashkil etadi.
2017-yilda iqtisodiyot tarmoqlarini rivojlantirish uchun Davlat byudjetidan ajratiladigan xarajatlar yalpi ichki mahsulotga nisbatan 2,2 foiz miqdorida bo‘lishi taxmin qilinmoqda. Shu tariqa u joriy yilga nisbatan 19,5 foizga oshadi, bu esa keyinchalik byudjetning daromad bazasi oshishini ta’minlaydi.
Senatorlarning fikricha, O‘zbekiston Respublikasining 2017-yilgi Davlat byudjeti, davlat maqsadli jamg‘armalarining byudjetlari hamda soliq va byudjet siyosatining asosiy yo‘nalishlari parametrlari mamlakatni ijtimoiy-iqtisodiy rivojlantirishning ustuvor yo‘nalishlariga, iqtisodiyotni yanada modernizatsiyalash va diversifikatsiyalash hamda xalq farovonligini bosqichma-bosqich oshirish bo‘yicha strategik maqsadlarga mos keladi. Senatorlar 2017-yilgi byudjetnomani qabul qilish to‘g‘risida tegishli qaror qabul qildilar.
Izoh (0)