• Профилга Кириш
  • 1751972643_633.png 1751972643_245.png 1751959824_218.svg 1751959824_520.svg

  • Сўнгги янгиликлар
  • Асосий янгиликлар
  • Энг кўп ўқилган
  • Колумнистлар
O'zbekcha
Русский
English
  • O'zb
  • Ўзб
  • Рус
  • Eng
  • O'zb
  • Ўзб
  • Рус
  • Eng
  • Сўнгги янгиликлар
  • Асосий янгиликлар
  • Энг кўп ўқилган
  • Колумнистлар
    • USD12653.48
    • RUB159.75
    • EUR14871.64
    • Google play
    • App Store
    • Telegram
    • Тошкентда
      +38°C
      • Андижон
      • Қарши
      • Бухоро
      • Самарқанд
      • Фарғона
      • Сирдарё
      • Жиззах
      • Термиз
      • Наманган
      • Тошкент
      • Навоий
      • Тошкент вил
      • Нукус
      • Урганч
    • Daryo
      • Интернет-нашр
      • Таҳририят
      • Алоқа маълумотлари
      • Фойдаланиш шартлари
      • Махфийлик сиёсати
      • Янгиликлар архиви
    • Реклама
    • Ижтимоий тармоқлар
      • Instagram | Расмий
      • Instagram | Лайфстайл
      • Instagram | Спорт
      • Facebook | Расмий
      • OK | Расмий
      • YouTube | Daryo
      • YouTube | Daryo Рус тилида
      • YouTube | Daryo Глобал
    Telegram Youtube Facebook Instagram Twitter vkontakte
    Daryo logo white
    • Ўзбекистон
      • Бошқалар
      • Навоий
      • Тошкент вилояти
      • Сирдарё
      • Жиззах
      • Қашқадарё
      • Сурхондарё
      • Хоразм
      • Бухоро
      • Самарқанд
      • Наманган
      • Фарғона
      • Aндижон
      • Қорақалпоғистон
      • Тошкент ш.
      • Меҳридарё
      • Об-ҳаво
    • Марказий Осиё
      • Ўзбекистон (Маҳаллий)
      • Афгонистон
      • Қирғизистон
      • Қозоғистон
      • Туркманистон
      • Тожикистон
    • Дунё
    • Пул
      • Бизнес
      • Иқтисодиёт
      • Молия
      • Крипто
    • Маданият
      • Кино
      • Китоб
      • Мусиқа
      • Шоу-бизнес
    • Лайфстайл
      • Аёллар саҳифаси
        • Фарзанд
        • Гўзаллик
        • Карьера
        • Маслаҳатлар
        • Мода
        • Рецептлар
      • Технологиялар
        • Архитектура
        • Гаджетлар
        • Илм-фан
        • Коинот
        • Медиа
      • Авто
      • Қўзиқорин
      • Саёҳат
      • Саломатлик
      • Таълим
        • Абитуриент
        • Инглиз тилини ўрганамиз!
    • Спорт
      • Футбол
      • UFC
      • Бокс
    infinix
    Daryo.uz - Login
    Daryo.uz Daryo.uz
    Daryo.uz - Login
    Дунё

    350 кишини ҳаётдан бевақт олиб кетган авиаҳалокатга 25 йил тўлди. Осмонда содир бўлган энг йирик тўқнашувлар ҳақида фоторепортаж

    Бундан роппа-роса 25 йил олдин, 1996 йил 12 ноябрь куни Ҳиндистон устида парвоз қилаётган икки самолётнинг тўқнашуви оқибатида қурбонлар сони бўйича энг йирик авиаҳалокат юз берганди. Ўша фожиада 349 киши ҳалок бўлган. Шу ва осмонда содир бўлган бошқа ҳалокатлар ҳақида «Коммерсантъ» фоторепортаж тайёрлади.

    1996 йил 12 ноябрь куни Ҳиндистоннинг Чархи Дадри шаҳридан 5 км узоқликда Saudi Arabian Airlines авиакомпаниясининг Boeing 747-168B йўловчи самолёти ва Kazakhstan Airlines авиакомпаниясининг Ил-76ТД юк ташувчи самолёти тўқнашиб кетди. Иккала самолётдаги одамларнинг барчаси — Boeing 747 дан 312 нафар ва Ил-76 дан 37 нафар — жами 349 киши ҳалок бўлди. Фалокат сабаблари сифатида учувчиларнинг инглиз тилини яхши билмагани, Ил-76 экипажининг диспетчер буйруқларини нотўғри тушунгани келтирилган.

    1996 йил 12 ноябрь куни Ҳиндистоннинг Чархи Дадри шаҳридан 5 км узоқликда Saudi Arabian Airlines авиакомпаниясининг Boeing 747-168B йўловчи самолёти ва Kazakhstan Airlines авиакомпаниясининг Ил-76ТД юк ташувчи самолёти тўқнашиб кетди. Иккала самолётдаги одамларнинг барчаси — Boeing 747 дан 312 нафар ва Ил-76 дан 37 нафар — жами 349 киши ҳалок бўлди. Фалокат сабаблари сифатида учувчиларнинг инглиз тилини яхши билмагани, Ил-76 экипажининг диспетчер буйруқларини нотўғри тушунгани келтирилган.
    Фото: Reuters

    1979 йил 11 августда «Аэрофлот»нинг иккита Ту-134А самолёти Украинанинг Днепродзержинск (ҳозирги Каменское) тумани осмонида тўқнашди. 178 киши авиаҳалокат қурбонига айланди. Ҳалок бўлганлар орасида Ўзбекистон «Пахтакор» футбол клубининг 17 нафар аъзоси ҳам бор эди (суратда уларга аталган ёдгорлик). Бахтсиз ҳодисага диспетчернинг хатоси сабаб бўлган.

    1979 йил 11 августда «Аэрофлот»нинг иккита Ту-134А самолёти Украинанинг Днепродзержинск (ҳозирги Каменское) тумани осмонида тўқнашди. 178 киши авиаҳалокат қурбонига айланди. Ҳалок бўлганлар орасида Ўзбекистон «Пахтакор» футбол клубининг 17 нафар аъзоси ҳам бор эди (суратда уларга аталган ёдгорлик). Бахтсиз ҳодисага диспетчернинг хатоси сабаб бўлган.
    Фото: «РИА Новости»

    1976 йил 10 сентябрда Югославия (ҳозирги Хорватия)нинг Врбовец шаҳри яқинида British Airways авиакомпаниясининг HS-121 Trident 3B ҳамда Inex-Adria Aviopromet авиакомпаниясининг McDonnell Douglas DC-9-31 самолётлари бир-бирига урилди.

    1976 йил 10 сентябрда Югославия (ҳозирги Хорватия)нинг Врбовец шаҳри яқинида British Airways авиакомпаниясининг HS-121 Trident 3B ҳамда Inex-Adria Aviopromet авиакомпаниясининг McDonnell Douglas DC-9-31 самолётлари бир-бирига урилди.
    Фото: AP Photo

    Врбовец яқинидаги ҳалокатда 177 киши ҳалок бўлди — иккала самолётдаги 176 киши (Trident 3B да 63 нафар ва DC-9 да 113 нафар одам), ердаги бир киши. Тўқнашувга диспетчер хатоси сабаб бўлган. Суратда: қурбонларнинг қариндошлари улар хотирасига аталган ёдгорликка кетмоқда.

    Врбовец яқинидаги ҳалокатда 177 киши ҳалок бўлди — иккала самолётдаги 176 киши (Trident 3B да 63 нафар ва DC-9 да 113 нафар одам), ердаги бир киши. Тўқнашувга диспетчер хатоси сабаб бўлган. Суратда: қурбонларнинг қариндошлари улар хотирасига аталган ёдгорликка кетмоқда.
    Фото: PА Images

    1971 йил 30 июлда Япониянинг Ивате префектураси осмонида All Nippon Airways авиакомпаниясининг Boeing 727-281Аdv йўловчи самолёти ва Япония ҳаво кучларининг F-86F қирувчи самолёти тўқнашиб кетди. Авариядан сўнг Boeing бошқарувни йўқотиб, ерга қулаб тушди, қирувчининг учувчиси эса уни ҳалокат жойидан олиб кетишга муваффақ бўлди. Йўловчи самолёт бортидаги 162 кишининг барчаси ҳалок бўлди. Қирувчи самолётнинг учувчиси ва инструктори ҳалокатда айбдор деб топилди.

    1971 йил 30 июлда Япониянинг Ивате префектураси осмонида All Nippon Airways авиакомпаниясининг Boeing 727-281Аdv йўловчи самолёти ва Япония ҳаво кучларининг F-86F қирувчи самолёти тўқнашиб кетди. Авариядан сўнг Boeing бошқарувни йўқотиб, ерга қулаб тушди, қирувчининг учувчиси эса уни ҳалокат жойидан олиб кетишга муваффақ бўлди. Йўловчи самолёт бортидаги 162 кишининг барчаси ҳалок бўлди. Қирувчи самолётнинг учувчиси ва инструктори ҳалокатда айбдор деб топилди.
    Фото: Wikipedia

    1992 йил 22 декабрда Ливиянинг Триполи тумани осмонида Libyan Arab Airlines авиакомпаниясига қарашли Boeing 727-2L5 йўловчи самолёти Ливия Ҳарбийҳаво кучларининг МиГ-23 қирувчиси билан тўқнашиб кетди, натижада 157 киши ҳалок бўлди. Қирувчини бошқараётган икки учувчи лайнерни хавфсиз жойга олиб ўтишга муваффақ бўлди. Учувчилар ва қирувчининг инструктори бахтсиз ҳодисада айбдор деб топилди.

    1992 йил 22 декабрда Ливиянинг Триполи тумани осмонида Libyan Arab Airlines авиакомпаниясига қарашли Boeing 727-2L5 йўловчи самолёти Ливия Ҳарбийҳаво кучларининг МиГ-23 қирувчиси билан тўқнашиб кетди, натижада 157 киши ҳалок бўлди. Қирувчини бошқараётган икки учувчи лайнерни хавфсиз жойга олиб ўтишга муваффақ бўлди. Учувчилар ва қирувчининг инструктори бахтсиз ҳодисада айбдор деб топилди.
    Фото: Wikipedia

    2006 йил 29 сентябрда Бразилиянинг Мату Гросу штати устида Gol Transportes Aereos авиакомпаниясининг Boeing 737-8EH йўловчи самолёти ва ExcelAire авиакомпаниясининг Embraer EMB-135BJ Legacy 600 хусусий самолёти тўқнашиб кетди. Boeing бортидаги 154 кишининг барчаси ҳалок бўлди. Embraer эса чап қаноти шикастлангани учун Серра-ди-Качимбу аэропортига фавқулодда қўнди, бироқ бортда бўлган етти кишининг ҳеч бири жабрланмаган. Диспетчерлар ва хусусий самолёт учувчилари томонидан қилинган бир қатор хатолар фалокатга сабаб бўлган.

    2006 йил 29 сентябрда Бразилиянинг Мату Гросу штати устида Gol Transportes Aereos авиакомпаниясининг Boeing 737-8EH йўловчи самолёти ва ExcelAire авиакомпаниясининг Embraer EMB-135BJ Legacy 600 хусусий самолёти тўқнашиб кетди. Boeing бортидаги 154 кишининг барчаси ҳалок бўлди. Embraer эса чап қаноти шикастлангани учун Серра-ди-Качимбу аэропортига фавқулодда қўнди, бироқ бортда бўлган етти кишининг ҳеч бири жабрланмаган. Диспетчерлар ва хусусий самолёт учувчилари томонидан қилинган бир қатор хатолар фалокатга сабаб бўлган.
    Фото: AFP

    1978 йил 25 сентябрь куни АҚШнинг Сан-Диэго шаҳри устида Pacific Southwest Airlines авиакомпаниясининг Boeing 727-214 йўловчи самолёти ва Cessna 172 хусусий самолёти тўқнашиб кетди. Иккала лайнер ҳам турар жой ҳудудларига қулаган. Ҳодисада 144 киши ҳалок бўлди — икки самолётдаги 137 киши, ердаги 7 киши.

    1978 йил 25 сентябрь куни АҚШнинг Сан-Диэго шаҳри устида Pacific Southwest Airlines авиакомпаниясининг Boeing 727-214 йўловчи самолёти ва Cessna 172 хусусий самолёти тўқнашиб кетди. Иккала лайнер ҳам турар жой ҳудудларига қулаган. Ҳодисада 144 киши ҳалок бўлди — икки самолётдаги 137 киши, ердаги 7 киши.
    Фото: AP Photo

    Тўқнашувга Boeing экипажининг Cessna 172 ни пайқамай қолиши сабаб бўлган.

    Тўқнашувга Boeing экипажининг Cessna 172 ни пайқамай қолиши сабаб бўлган.
    Фото: AP Photo

    1960 йил 16 декабрда Нью-Йоркда иккита йўловчи самолёти — United Аир Линес компаниясининг Douglas DC-8-11 ва ТраTrans World Airlines компаниясининг Lockheed L-1049-54 Super Constellation самолётлари бошқа-бошқа аэропортларга қўнишга тайёрланиш вақтида тўқнашиб кетди.

    1960 йил 16 декабрда Нью-Йоркда иккита йўловчи самолёти — United Аир Линес компаниясининг Douglas DC-8-11 ва ТраTrans World Airlines компаниясининг Lockheed L-1049-54 Super Constellation самолётлари бошқа-бошқа аэропортларга қўнишга тайёрланиш вақтида тўқнашиб кетди.
    Фото: AP Photo

    Ҳодисадан кейин самолётлар шаҳар устига қулади. Ҳаммаси бўлиб 134 киши фожиа қурбони бўлди, улардан 6 нафари ерда юрганлар эди. Ҳалокатга Douglas самолётининг қўниш олдидан диспетчер белгилаб берган ҳаво ҳудудидан чиқиб кетиши сабаб бўлган.

    Ҳодисадан кейин самолётлар шаҳар устига қулади. Ҳаммаси бўлиб 134 киши фожиа қурбони бўлди, улардан 6 нафари ерда юрганлар эди. Ҳалокатга Douglas самолётининг қўниш олдидан диспетчер белгилаб берган ҳаво ҳудудидан чиқиб кетиши сабаб бўлган.
    Фото: Getty Images

    1993 йил 8 февралда Теҳрон осмонида Iran Air Tours авиакомпаниясининг Ту-154М йўловчи самолёти ва Эрон ҳарбий ҳаво кучларининг Су-24 бомбардимончи самолёти тўқнашиб кетди. Ту-154М ҳавога кўтарилаётган ва Су-24 эса ерга қўнаётган эди. Ту-154 бортидаги 131 кишининг барчаси, Су-24 бортидан эса икки киши ҳалок бўлди. Ҳодиса сабаблари сифатида бомбардимончининг учувчилари ва диспетчери йўл қўйган хатолар келтирилди.

    1993 йил 8 февралда Теҳрон осмонида Iran Air Tours авиакомпаниясининг Ту-154М йўловчи самолёти ва Эрон ҳарбий ҳаво кучларининг Су-24 бомбардимончи самолёти тўқнашиб кетди. Ту-154М ҳавога кўтарилаётган ва Су-24 эса ерга қўнаётган эди. Ту-154 бортидаги 131 кишининг барчаси, Су-24 бортидан эса икки киши ҳалок бўлди. Ҳодиса сабаблари сифатида бомбардимончининг учувчилари ва диспетчери йўл қўйган хатолар келтирилди.
    Фото: Wikipedia

    1956 йил 30 июнь куни United Air Lines компаниясининг Douglas DC-7 ва Trans World Airlines компаниясининг Lockheed L-1049-54-80 Super Constellation самолётлари АҚШнинг Катта канён ҳудуди устида тўқнашиб кетди. Иккала самолётдаги одамларнинг барчаси — DC-7 да 58 ва L-1049 да 70 — жами 128 киши ҳалок бўлди. Фалокат сабаблари ёмон об-ҳаво шароити ва учувчининг кабинетида кўришнинг чеклангани, деб аталди.

    1956 йил 30 июнь куни United Air Lines компаниясининг Douglas DC-7 ва Trans World Airlines компаниясининг Lockheed L-1049-54-80 Super Constellation самолётлари АҚШнинг Катта канён ҳудуди устида тўқнашиб кетди. Иккала самолётдаги одамларнинг барчаси — DC-7 да 58 ва L-1049 да 70 — жами 128 киши ҳалок бўлди. Фалокат сабаблари ёмон об-ҳаво шароити ва учувчининг кабинетида кўришнинг чеклангани, деб аталди.
    Фото: AP Photo

    Мавзуга доир: 200 кишини ўлдирган чарчоқ, штурвалдаги йўловчининг хатоси, уриб туширилмаган ҳарбийлар. Ўзбекистондаги авиаҳалокатлар тарихи

    13.11.2021, 12:40   Изоҳ (0)   37356
    Facebook Twitter LinkedIn Telegram Email

    Изоҳ (0)

    Кириш
    Жавоб қолдиринг Бекор қилиш

    Мавзуга доир

    ЖССТ Афғонистонда 1 млн бола очликдан вафот этиши мумкинлигини маълум қилди

    13.11.2021, 12:05

    Бразилия Конституцион суди компанияларга COVID-19 га қарши эмланмаганларни ишдан бўшатишга рухсат берди

    13.11.2021, 11:52

    Зеленский Грузия ҳукуматидан Саакашвилига онаси ва яқинлари билан кўришиш имкониятини яратишни сўради

    13.11.2021, 10:15

    Британия ҳарбийлари Польшага Беларусь билан чегарадаги тўсиқларни мустаҳкамлашда ёрдам беради

    13.11.2021, 09:56

    Нима учун Швеция йўллари жаҳонда энг хавфсиз? Нега Хелсинкидаги ЙТҲларда ҳеч ким ўлмайди? Нега Ослода ҳайдовчилар пиёдаларни босиб кетмайди?

    13.11.2021, 08:57

    Қирғизистоннинг КХШТдаги вакили лавозимидан озод этилди. Уни тайинлаш вақтида қонунбузарликка йўл қўйилгани аниқланган

    13.11.2021, 08:45
    ×Lightbox Image

    Daryo.uz | Сизнинг муаммоингиз ечими



    “Ўзбекинвест” суғурта компанияси 2025 йилнинг I ярим йиллиги якунларини эълон қилди


    Visa Kapitalbank билан Хитойга: WeChat Pay ва Alipay орқали нақд пулсиз тўловлар – эркин, осон ва хавфсиз


    Yandex Music’да жазирама кайфият учун махсус “Чилла” бўлими пайдо бўлди


    Бизнес ва тадбиркорлик олий мактаби магистратура дастурларига қабул жараёнлари давом этаётганини маълум қилади


    Навоий инновациялар университети 2 миллиард сўмлик грант дастурини эълон қилди 


    Мирзо Улуғбек туманида жойлашган йирик кўчмас мулк аукционга қўйилди


    “Бизнесни ривожлантириш банки” БМТ Тараққиёт Дастури билан ҳамкорлик қилади


    Mobiuz — 8 миллиондан ортиқ абонентлар танлови 


    Суғурта соҳасидаги узоқ кутилган ислоҳотлар: манфаатлар қонун ҳимоясида 


    ОКМКда янги сулфат кислота цехи қурилмоқда


    Вақт синовидан ўтган тармоқ: 33 йиллик фаолият, 12 миллион фойдаланувчи танлови ва мобил алоқанинг янги архитектураси



    Ўзбекистонда тиббий суғурта нима учун зарур: шифокор қараши ва Нео Insurance тажрибаси


    Kia Sonet ва ADM Global: Ўзбекистон автомобиль кластерини маҳаллийлаштирилишига   қарийб 260 млн АҚШ доллари миқдорида сармоя

     

    Тавсия этамиз

    Audio Icon

    Андижонча ҳотамтойлик: “Дунё садолари”га сарфланаётган миллиардлар ва шубҳали шартномалар

    24 июл, 21:25

    “Россия аллақачон катта оғалик мақомини йўқотиб бўлди”. Украина уруши постсовет ҳудудида нималарни ўзгартирди?

    24 июл, 15:15

    Нилдан Фрот дарёсигача: махфийликдан тобора реалликка айланиб бораётган “Катта Исроил” концепцияси

    22 июл, 12:22

    КГБ сохталаштирган жиноят – СССР парчаланиши арафасида ўлим жазоси берилган қария ким эди?

    21 июл, 21:06
     
     
     

    Сўнгги янгиликларга ўтиш

    Эронда номаълум шахслар суд биносига қуролли ҳужум уюштирди 

    Дунё | 26 июл, 18:50

    “Арсенал” салкам 70 млн евролик футболчи харид қилади

    Спорт | 26 июл, 18:30

    АҚШ сенаторлари Трампни Нетаньяхуга босим ўтказишга ундади

    Дунё | 26 июл, 18:05

    “Кимгадир шу керак экан”. Тошкентдаги кўп йиллик арчалар ёнғини уюштирилганмиди? (репортаж)

    Ўзбекистон | 26 июл, 17:41

    Юқори ҳарорат иш қобилиятига қандай таъсир қилади? Кардиолог жавоб берди

    Карьера | 26 июл, 17:35

    Тошкентдаги автоҳалокатда 20 ёшли йигит вафот этди

    Ўзбекистон | 26 июл, 17:29

    Арман Царукян Илия Топурияни жангга чорлади

    Спорт | 26 июл, 17:25
    Daryo About Us

    «Daryo» интернет-нашрининг (Ўзбекистон матбуот ва ахборот агентлиги (ЎзМАА, ҳозирги Ўзбекистон Республикаси Президенти Администрацияси ҳузуридаги Ахборот ва оммавий коммуникациялар агентлиги) томонидан 13.03.2015 йил санасида 0944-сонли гувоҳнома билан оммавий ахборот воситаси сифатида рўйхатга олинган). Матнли материалларини тўлиқ кўчириш ёки қисман иқтибос келтиришга, шунингдек, фотографик, график, аудио- ва/ёки видеоматериалларидан фойдаланишга daryo.uz сайтига гиперҳавола мавжуд бўлган ва/ёки «Daryo» интернет-нашрининг муаллифлигини кўрсатувчи ёзув илова қилинган тақдирда йўл қўйилади. Чоп этиладиган баъзи маълумотлар 18 ёшга тўлмаган фойдаланувчиларга мўлжалланмаган бўлиши мумкин. Info@daryo.uz

    Telegram Youtube Facebook Instagram Twitter vkontakte

    © «Simple Networking Solutions» МЧЖ, 2013–2025

    Ёш бўйича чеклов

    Хато топдингизми? Ctrl+Enter тугмаларини босинг

    • Фойдаланиш шартлари
    • Махфийлик сиёсати
    • Реклама
    Нимани қидирамиз?

    Sign In or Register

    Хуш келибсиз!

    Тизимга киринг ёки Рўйхатдан ўтинг.

    Google

    ёки Э-Почта орқали

    Изоҳ қолдиришингиз, Фойдаланиш шартлари ва Махфийлик сиёсати шартларини қабул қилганингизни англатади

    Рўйхатдан ўтинг

    Рўйхатдан ўтганмисиз? Login.

    Google

    ёки Э-Почта орқали

    Сизга парол электрон почта орқали юборилади.

    Изоҳ қолдиришингиз, Фойдаланиш шартлари ва Махфийлик сиёсати шартларини қабул қилганингизни англатади

    Матнда хато топдингизми?

    ×

    Раҳмат. Биз сизнинг хабарингизни олдик ва хатони имкон қадар тезроқ тузатамиз.