Ko‘plab stereotiplar filmdan filmga o‘tadi. Bunday holatlar tomoshabinlarga juda yaxshi tanish bo‘lib, jonga tegishga ham ulguradi.
Soch tekislash — o‘zgarishning muhim qismidir
Yaqin vaqtgacha oddiy qizning sohibjamolga aylanishi sahnasi bo‘lgan barcha Gollivud filmlarida soch tekislash o‘zgarishning majburiy bosqichi edi. Negadir ijodkorlar jingalaksoch ayol haqiqiy xonimga o‘xshamasligiga ishontirishga harakat qilishadi. Lekin tekis, mukammal uslubdagi sochlar bilan — boshqa masala!
“Malikaning kundaligi”, “Go‘zal ayol” va “Muloyim xonim” filmlari qahramonlari shunday o‘zgarishlardan o‘tishgan. Bu harakat, ehtimol, avval va keyin o‘rtasidagi farqni yanada ta'kidlash uchun ishlatilgandir. Ishonchimiz komilki, sevimli qahramonlarimiz har qanday soch turmagi bilan chiroyli ko‘rinaveradi.
Qahramon o‘zi yashayotgan davrga to‘g‘ri kelmaydi
Filmlarda ko‘pincha o‘zi yashayotgan davrga mos kelmaydigan qahramon bo‘ladi. Natijada haqiqiy tarixiy dramalar emas, balki keng ko‘ylak va korset kiygan zamonaviy ayollar haqidagi filmlar paydo bo‘ladi.
Haqiqiy hayotda, albatta, jamiyatga qarshi chiqqan ayollar bo‘lgan. Biroq, internet foydalanuvchilari ta'kidlaganidek, 19-asr feminizmi 21-asr feminizmi bilan bir xil emas.
Dahshatli hodisalar borgan sari kuchayib boradi
Ko‘pincha qo‘rqinchli film boshida oila yangi uyga ko‘chib o‘tadi. Biroq noma'lum sabablarga ko‘ra, uyda yashovchi yovuz mavjudot dastlab yashirinib, singan idish kabi kichik narsalar bilan qo‘rqitishni boshlaydi va buni faqat bolalar ko‘rishi mumkin. Film oxirida arvohlar eshiklarni yopib, divanlarni siljitishni va qahramonlarning oyoqlaridan sudrashni boshlaydi — odamlarni qo‘rqitish tobora kuchayib boradi.
Korsetlar zulm ramziga aylanadi
Yozuvchilar va libos dizaynerlari ko‘pincha o‘tmishdagi stereotiplardan foydalanadi. Masalan, korsetlar har doim ham filmlarda ko‘rsatilgandek “qiynoqqa soluvchi vosita” bo‘lmagan. “Shamollarda qolgan hislarim” filmidagi sahnani hammamiz eslaymiz: qahramonlar go‘zallik qandaydir vahshiylik me’yoriga mos kelishi uchun korset kiyadi va chuqur nafas olib, korsetni mahkamlash uchun qorinni tortib turish kerak. Ko‘pincha filmlardagi korsetlar ayollar zulmi va adolatsiz go‘zallik me'yorlarining ramzi bo‘lib xizmat qiladi.
Yolg‘iz xaker yordamga keladi
Qandaydir yuqori texnologiyalar haqida gapiriladigan yoki murakkab ishni tergov qilish bilan bog‘liq bo‘lgan filmlarda har doim ajoyib kompyuter dahosi bo‘ladi. Ish uning asosiy qiziqishidir. U har doim ko‘zoynak taqib yuradi, bir zumda tuzatish bilan birga serverlarni chaqmoq tezligida ham buza oladi.
Soch kesish ichki o‘zgarishlar belgisi sifatida ko‘rsatiladi
Ko‘pincha dramalarda qahramonlar qandaydir travmatik tajribani boshdan kechiradi. Ularda sodir bo‘lgan ichki o‘zgarishlarni ko‘rsatish uchun ko‘zgu oldida sochlarini qanday qilib kesishgani ko‘rsatiladi.
Qahramonlar doimo krujkadan ho‘plab ichishadi
Internet foydalanuvchilari kino qahramonlarining qo‘llarida krujka bilan aylanib yurishlari, ba’zan undan ichimlik ho‘plashlarining zerikarli uslubini payqashgan. Qahramonlar nima qilishi muhim emas — u ishlaydi, kuryer bilan uchrashadi, kimnidir kutib oladi — qo‘llarida doimo krujka bo‘ladi. Kino ijodkorlari ko‘pincha ma'lum bir sahnada aktyorning qo‘llarini band qilish uchun shunday usulga murojaat qilishadi.
Bolalar dahshatli narsalarni chizishadi
Agar qo‘rqinchli filmda bola bo‘lsa, ertami-kechmi u g‘alati yoki qo‘rqinchli rasmlarni chiza boshlaydi. Bu kichkina qahramonlar yaratgan rasmlarda ko‘pincha jinoyat sahnalari, boshqalar ko‘ra olmaydigan odamlar yoki yirtqich hayvonlar yoki hali sodir bo‘lmagan, lekin filmning keyingi yarim soatida, albatta, sodir bo‘ladigan narsaning aniq tasvirlari bo‘ladi.
Hashamatli kiyimlar keraksiz matolardan tikiladi
Agar qahramonning muhim tadbiri bo‘lsa-yu, mos kiyim bo‘lmasa, uni qolgan-qutgan materiallardan tikish ular uchun muammo emas. “Shamollarda qolgan hislarim” va “Sehrlangan malika” filmlarida parda hashamatli libosga aylanadi.
Izoh (0)