Toshkent shahrida 14-mart kuni Raqobatni rivojlantirish va iste’molchilar huquqlarini himoya qilish qo‘mitasi tomonidan “Iste’molchilar huquqlarini himoya qilish: muammo va yechimlar” mavzusida xalqaro konferensiya o‘tkazildi. Tadbirda mahsulotlar reklamasi, moliyaviy xizmatlar bozoridagi mavjud holat yuzasidan fikr almashildi, deb xabar bermoqda “Daryo” muxbiri.
Konferensiyada aytilishicha, qo‘mita tomonidan 2023-yilning o‘tgan davri mobaynida kelib tushgan murojaatlarga asosan jami 3 million 259 ming 111 nafar iste’molchiga 75 milliard 600 million 600 ming so‘m zarar yetkazilgani aniqlangan. Ularga 60 milliard so‘mdan ortiq mablag‘ qayta hisob-kitob qilinishi natijasida 2 million 133 ming 721 nafar iste’molchining huquqlari tiklangan. Hozirda qolgan mablag‘larni iste’molchilarga qaytarish choralari ko‘rilmoqda.
Murojaatlarning 10 ming 277 tasi (40,1 foiz) uy-joy kommunal, transport xizmatlari, 9 ming 596 tasi (37,4 foiz) savdo va umumiy ovqatlanish, 4 ming 415 tasi (17,2 foiz) aloqa, moliya va ijtimoiy xizmatlar hamda 1 ming 356 tasi (5,3 foiz) reklama munosabatlari va boshqa masalalarga to‘g‘ri keladi.
Tovar xavfsizligini nazorat qilish ekspertizalari davomida jami 242 nomdagi (50 turdagi) mahsulotlarning nazorat xaridi amalga oshirildi. Natijalarga ko‘ra, 51 nomdagi (12 turdagi) mahsulotlar normativ-texnik hujjatlar talablariga javob bermasligi ma’lum bo‘lgan. Misol uchun, ichki bozordagi L&S kabeli bir qator normalarga javob bermasligi aniqlanib, tegishli choralar ko‘rish uchun Qurilish sohasida nazorat inspeksiyasi va Texnik jihatdan tartibga solish agentligiga yuborilgan.
Izoh (0)