• Profilga Kirish
  • 1744009905_435.svg 1744009905_642.svg

  • So‘nggi yangiliklar
  • Asosiy yangiliklar
  • Eng ko‘p o‘qilgan
  • Kolumnistlar
Ўзбекча
Русский
English
  • O'zb
  • Ўзб
  • Рус
  • Eng
  • O'zb
  • Ўзб
  • Рус
  • Eng
  • So‘nggi yangiliklar
  • Asosiy yangiliklar
  • Eng ko‘p o‘qilgan
  • Kolumnistlar
    • USD12694.97
    • RUB161.6
    • EUR14878.5
    • Google play
    • App Store
    • Telegram
    • Toshkentda
      +26°C
      • Andijon
      • Qarshi
      • Buxoro
      • Samarqand
      • Farg‘ona
      • Sirdaryo
      • Jizzax
      • Termiz
      • Namangan
      • Toshkent
      • Navoiy
      • Toshkent vil
      • Nukus
      • Urganch
    • Daryo
      • Internet-nashr
      • Tahririyat haqida
      • Aloqa ma'lumotlari
      • Foydalanish shartlari
      • Maxfiylik siyosati
      • Yangiliklar arxivi
    • Reklama
    • Ijtimoiy tarmoqlar
      • Instagram | Rasmiy
      • Instagram | Lifestyle
      • Instagram | Sport
      • Facebook | Rasmiy
      • OK | Rasmiy
      • YouTube | Daryo
      • YouTube | Daryo Rus tilida
      • YouTube | Daryo Global
    Telegram Youtube Facebook Instagram Twitter vkontakte
    Daryo logo white
    • O‘zbekiston
      • Boshqalar
      • Navoiy
      • Toshkent viloyati
      • Sirdaryo
      • Jizzax
      • Qashqadaryo
      • Surxondaryo
      • Xorazm
      • Buxoro
      • Samarqand
      • Namangan
      • Farg‘ona
      • Andijon
      • Qoraqalpog‘iston
      • Toshkent sh.
      • Mehridaryo
      • Ob-havo
    • Markaziy Osiyo
      • O‘zbekiston (Mahalliy)
      • Afg'oniston
      • Qirg‘iziston
      • Qozog‘iston
      • Turkmaniston
      • Tojikiston
    • Dunyo
    • Pul
      • Biznes
      • Iqtisodiyot
      • Moliya
      • Kripto
    • Madaniyat
      • Kino
      • Kitob
      • Musiqa
      • Shou-biznes
    • Layfstayl
      • Ayollar sahifasi
        • Farzand
        • Go‘zallik
        • Karyera
        • Maslahatlar
        • Moda
        • Retseptlar
      • Texnologiyalar
        • Arxitektura
        • Gadjetlar
        • Ilm-fan
        • Koinot
        • Media
      • Avto
      • Qo‘ziqorin
      • Sayohat
      • Salomatlik
      • Ta’lim
        • Abituriyent
        • Ingliz tilini o’rganamiz
    • Sport
      • Futbol
      • UFC
      • Boks
    infinix
    Daryo.uz - Login
    Daryo.uz Daryo.uz
    Daryo.uz - Login
    O‘zbekiston

    Shavkat Umurzoqov: Mashina olishda ‘shapka’ va navbatlar bo‘lmaydi

    “Gazeta.uz”da “O‘zavtosanoat” kompaniyasi boshqaruvi raisi Shavkat Umurzoqov haqida maqola e’lon qilindi. Ushbu maqola to‘lig‘icha e’tiboringizga havola qilinadi.

    Shavkat Umurzoqov.

    Shavkat Umurzoqov.
    Foto: Shuhrat Latipov/ “Gazeta.uz”

    “Bizning bozorda talab taklifdan juda ortiq. Agar aholining avtomobillarga egalik darajasini hisoblasak, 1000 kishiga 70 ta avtomobil to‘g‘ri keladi. Qo‘shni Qozog‘istonda bu ko‘rsatkich 217 tani tashkil etadi. Agar zavodlarimiz to‘liq quvvatda ishlasa va yiliga 300 mingta mashina sotsa, ularni ortda qoldirishimiz uchun 13 yil kerak bo‘ladi. Bu ko‘rsatkich bozorimiz qanchalik ‘och qolgani’ni ko‘rsatadi”, — dedi u.

    Shavkat Umurzoqov avtomobillar taqchilligi sun’iy ravishda vujudga kelganini, bunga qasddan kerakli miqdordagi avtomobillar ishlab chiqarilmagani sabab bo‘lganini ta’kidladi.

    “Avtomobil sotib olish uchun shartnomalarning kam miqdorda tuzilishi korrupsion tuzilmalar va boshqa sabablar bilan bog‘liq. Biz oylik ishlab chiqarish hajmini ikki marta — 26−27 mingtagacha oshirdik, bu avvalgi oylarga qaraganda 120 foizga ko‘p demakdir”, — dedi u.

    GM Uzbekistan dilerlari bilan ishlashda vaqtinchalik “qo‘lda boshqarish”ga o‘tildi, dedi Shavkat Umurzoqov.

    “Har kuni ertalab biz ularga limit beramiz, shartnomalar yo‘qligi sabablarini so‘raymiz. Kim samarasiz ishlayotgan bo‘lsa, uning limitini kamaytiramiz va uni kim yaxshi sotayotgan bo‘lsa, o‘shalarga beramiz. Dilerlar mijozlar orqasidan quvishiga o‘rganib qolganga o‘xshaydi, ular biz ishlab chiqarish hajmini oshirayotganimizga ishonishmayapti. Mijozlar uchun ishlash kerak, hammasi shaffof bo‘lishi kerak”, — dedi “O‘zavtosanoat” rahbari.

    “O‘zavtosanoat”ning maxsus ishchi guruhi avtosalonlarni tekshirish vaqtida ariza berilmagan turib qolgan avtomobillarni avtobozorga chiqarilayotganini aniqladi.

    “Uchta yoki to‘rtta avtosalonda bir kunda turib qolgan 100 ta mashina aniqlandi. Avtosalonlarda esa 80 taga yaqini turibdi. Dilerlarda mashina bor, navbat hosil qilinmoqda, ular shunchaki sotishmayapti. ‘Shapka’ kutishadi. Ariza yo‘q deyishadi. Shuning uchun biz, modomiki ular o‘z ishlarini eplay olmas ekan bu mashinalarni bozorga olib chiqib, ularni o‘sha yerda sotishga qaror qildik”, — dedi u.

    Yaqin vaqtlarda dilerlar bilan ishlash samaradorligini oshirish uchun mobil qurilmalarda ham ishlaydigan maxsus dastur ishga tushiriladi.

    “Barcha jarayonlar nazorat ostida bo‘ladi, hech kimga navbatsiz mashina berishning imkoni bo‘lmaydi. Shartnoma tuzish uchun arizalar bo‘lmaydi, mijoz darhol shartnoma tuzadi. Har bir mashina xaridorga biriktiriladi va u o‘z avtomobilini qachon olishini aniq biladi. Mijozning o‘zi dilerni tanlay oladi va bu avtosalonlar o‘rtasidagi raqobatni kuchaytiradi, dilerlar xaridorni jalb qilishga harakat qiladi”, — izoh berdi kompaniya rahbari.

    Shavkat Umurzoqov yangi tizim bilan faqatgina “sog‘lom dilerlar” qolishiga ishonch bildirdi. “Bizning avtodilerlar — avtodilerlar emas. Ular o‘z vazifalarini bajarmayapti. Bu yer avtomobillarni tarqatadigan joy. Ular GM Uzbekistan’ga nega kerak o‘zi? Ular mashinalarni ko‘rsatmaydi, test-drayvlar taqdim etmaydi, hech narsa qilmaydi. Bizning qarorimiz ularni o‘z ustida ishlashiga qaratilgan”, — dedi u.

    Soxta navbatlar haqida so‘zlar ekan, “O‘zavtosanoat” rahbari avval bir kunda o‘rtacha 30 ta soxta ariza aniqlangan bo‘lsa, hozir 1000 dan ortiq ekanini ma’lum qildi.

    “Bir kishi 10−20 talab avtosalonda navbatga turgan holatlar ham uchrayapti. Navbat yaqinlashishi bilan u mijoz izlashni boshlaydi, ularning puli bilan mashinani sotib oladi va ishonchnoma bilan ularga sotadi. Bu odamlar dilerlar. Biz bunday odamlarni navbatlardan o‘chiramiz, natijada avtomobillarni yetkazib berish muddatlari qisqaradi va bizda haqiqiy navbatlar, haqiqiy mijozlar bo‘ladi”, — dedi u.

    2019 yilda kompaniya xaridor to‘lovni amalga oshirganidan so‘ng darhol mashinasiga ega bo‘lishi uchun navbatlarni yo‘qotishni maqsad qilgan. “2019 yilning ikkinchi yarmiga qadar bunday ajiotaj bo‘lmaydi. Ha, ayrim avtomobillarni xususiyatlari va talabgirligiga bog‘liq ravishda bir oz muddat bilan kechroq yetkazib berishga to‘g‘ri keladi, biroq bu vaqt chegarasi hozirgidek uzoq bo‘lmaydi”, — deya ishonch bildirdi shavkat Umurzoqov.

    Kompaniya sun’iy taqchillik, katta navbatlar va qimmat avtomobillarni keltirib chiqargan “shapkali tizim”ni yo‘qotmoqda, dedi u.

    ‘Men uchun korrupsiya, bu — o‘zimiz yaratayotgan omillar. Korrupsiyalashgan sxemalar bor, to‘g‘ri ishlash uchun biz ularni yo‘q qilamiz. Bu sun’iy taqchillik, ishlab chiqarish quvvatlaridan to‘liq foydalanmaslik, tan narxni oshirish. Shular sababli odamlar ikki-uch yil haydagan mashinasini salondagi mashinadan ko‘ra qimmatroqqa sota olishdi. Endi ‘shapka’lar bo‘lmaydi, biz buni siqib chiqaramiz’, — deya ta’kidladi ‘O‘zavtosanoat’ raisi.
    Shavkat Umurzoqov qayerda qandaydir imtiyoz va preferensiyalar bo‘lsa, o‘sha yerda katta ehtimol bilan korrupsiya ham bo‘lishini qo‘shimcha qildi.

    “Imtiyozlar turlicha bo‘ladi. Dilerlarni limitlash, bu — ‘shapka’. Bu ayrim dilerlar turli model, har xil rangdagi mashinalarni turlicha hajmda olganda paydo bo‘ladi. Korrupsion tuzilma qanday paydo bo‘ladi: barcha dilerlar bu yil biz qancha mashina ishlab chiqarishimizni bilishadi, shundan kelib chiqib ular xayolida qanday ‘shapka’ni hisoblash kerakligini hisobini qiladi. Endi taqsimlash va ‘imtiyozli dilerlar’ bo‘lmadi, mijozning o‘zi dilerni tanlaydi”, — dedi u.

    23.09.2018, 15:39   Izoh (0)   44375
    Facebook Twitter LinkedIn Telegram Email

    Izoh (0)

    Kirish
    Javob qoldiring Bekor qilish

    Mavzuga doir

    Yarim yil davomida O‘zbekistonga yuborilgan xalqaro pul o‘tkazmalari hajmi 2,3 mlrd dollarni tashkil etdi

    23.09.2018, 15:05

    Qurolli Kuchlar muzeyida bolajonlar o‘rtasida rasmlar tanlovi o‘tkazildi (foto)

    23.09.2018, 14:00

    Foto: Farg‘onada “Avtomobilsiz kun” aksiyasi start oldi

    23.09.2018, 13:20

    Navoiyda yo‘lovchi tashuvchi avtotransportlar texnik ko‘rikdan o‘tkazildi (foto)

    23.09.2018, 12:00

    Jizzaxda MIB tomonidan 8 oyda 371 mln so‘mlik aliment undirildi

    23.09.2018, 11:40

    Toshkent shahar soliq boshqarmasi xronometraj tushunchasiga izoh berdi

    23.09.2018, 11:00
    ×Lightbox Image

    Daryo.uz | Sizning muammoingiz yechimi


    “Kia Go!”: Kia Sonet egalarining uchrashuvi – yil davomida birga


    BI Group va Asakabank O‘zbekistonda tijorat ko‘chmas mulki uchun biznes ipotekasini ishga tushirdi


    Savdo, fintex va “yashil” loyihalar: Octobank Xitoy bilan hamkorlikni qanday yo‘lga qo‘ymoqda


    “Kia Go!”: Kia Sonet egalarining uchrashuvi – yil davomida birga


    “AloqaBank” yoshlar bilan ishlashga oid dasturlarni kengaytirmoqda


    Toshkent va Bangkok o‘rtasida to‘g‘ridan-to‘g‘ri aviaqatnov: Centrum Air yangi xalqaro yo‘nalishni ishga tushiradi 


    Qashqadaryo va Buxoroda amalga oshirilgan quyosh energiyasi loyihalariga 1 yil to‘lishi munosabati bilan rasmiy tadbir bo‘lib o‘tdi


     Navoiy innovatsiyalar universiteti: zamonaviy bilim sari ishonchli qadam 


    Yoz osmonning o‘zidayoq boshlanadi: Silk Avia Toshkentdan Issiqko‘lga kunlik aviaqatnovlarni yo‘lga qo‘ymoqda


    Qashqadaryoning Chimyoni – Miraki haqida siz bilmagan faktlar


    Faqat tekshirilgan foydalanuvchilar: nima uchun to‘lov ilovalari  shaxsni tasdiqlashni so‘raydi


    Toshkentda Sting brendi homiyligida "Formula-1" filmining premyerasi bo‘lib o‘tdi


    Kapitalbank investitsiyalari – O‘zbekiston yoshlari kelajagiga sarmoya


    Qayerga investitsiya kiritish mumkin? Qanday aktiv turlari mavjud? 


    Market Yandex Go Samarqandda ishga tushdi

     

    Tavsiya etamiz

    NATO tarixi – dunyodagi eng qudratli harbiy tashkilotning obro‘si pasaymoqdami?

    26 iyun, 20:31
    Audio Icon

    Joy hammaga yetardi: Jeyms Kemeronga ko‘ra, “Titanik” yo‘lovchilarining omon qolish imkoniyati bo‘lgan

    25 iyun, 23:50

    “Trampning Titanigi to‘xtaydi” — Eron elchisi

    25 iyun, 13:39

    AQSHning Yaqin Sharqdagi harbiy bazalari soni nechta va qayerda joylashgan?

    24 iyun, 19:05
     
     
     

    So‘nggi yangiliklarga o‘tish

    “Daryo” videoreportaji: Ozodbek Nazarbekov Namanganda katta sahnaga qaytdi

    O‘zbekiston | 1 iyul, 00:10

    Tailandda budda rohibi o‘z hamkasbini otib o‘ldirdi

    Dunyo | 30 iyun, 23:55

    Shahrisabzda ikkita do‘kon yonib ketdi (video)

    O‘zbekiston | 30 iyun, 23:40

    Britaniyada ChatGPT tufayli ish o‘rinlari bilan bog‘liq muammolar paydo bo‘ldi

    Dunyo | 30 iyun, 23:25

    Yaponiyada qora ayiq tufayli aeroport faoliyati to‘xtab qoldi (video)

    Dunyo | 30 iyun, 23:10

    “Daryo” dayjesti: 30-iyunning eng muhim xabarlari

    O‘zbekiston | 30 iyun, 23:00

    “Operachi bo‘lish oson emas” — Aqlbek Piyazov italyan tilini o‘rgangani, musofirchilikdagi hayoti va eng ko‘p olgan gonorari haqida gapirdi (foto, video)

    Shou-biznes | 30 iyun, 22:45
    Daryo About Us

    “Daryo” internet-nashrining (O‘zbekiston matbuot va axborot agentligi (O‘zMAA, hozirgi O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti Administratsiyasi huzuridagi Axborot va ommaviy kommunikatsiyalar agentligi) tomonidan 13.03.2015 yil sanasida 0944-sonli guvohnoma bilan ommaviy axborot vositasi sifatida ro‘yxatga olingan. Matnli materiallarni to‘liq ko‘chirish yoki qisman iqtibos keltirishga, shuningdek, fotografik, grafik, audio va/yoki videomateriallaridan foydalanishga “daryo.uz” saytiga giperhavola mavjud bo‘lgan va/yoki “Daryo” internet-nashrining muallifligini ko‘rsatuvchi yozuv ilova qilingan taqdirda yo‘l qo‘yiladi. Chop etiladigan ba’zi ma’lumotlar 18 yoshga to‘lmagan foydalanuvchilarga mo‘ljallanmagan bo‘lishi mumkin. Info@daryo.uz

    Telegram Youtube Facebook Instagram Twitter vkontakte

    © «Simple Networking Solutions» MChJ, 2013–2025

    Yosh bo‘yicha cheklov

    Xato topdingizmi? Ctrl+Enter’ni bosing

    • Foydalanish shartlari
    • Maxfiylik siyosati
    • Reklama
    Nimani qidiramiz?

    Sign In or Register

    Xush kelibsiz!

    Tizimga kiring yoki Roʻyxatdan oʻting.

    Google

    yoki E-Pochta orqali

    Izoh qoldirishingiz, Foydalanish shartlari va Maxfiylik siyosati shartlarini qabul qilganingizni anglatadi

    Roʻyxatdan oʻting

    Roʻyxatdan oʻtganmisiz? Login.

    Google

    yoki E-Pochta orqali

    Sizga parol elektron pochta orqali yuboriladi.

    Izoh qoldirishingiz, Foydalanish shartlari va Maxfiylik siyosati shartlarini qabul qilganingizni anglatadi

    Matnda xato topdingizmi?

    ×

    Rahmat. Biz sizning xabaringizni oldik va xatoni imkon qadar tezroq tuzatamiz.