Fotogalereya: O‘tgan asrning eng yaxshi avtobuslari
Motor nashri o‘tgan asrning 50—60-yillarida ishlab chiqarilgan, xalqaro ko‘rgazmalarda o‘z o‘rniga ega bo‘lgan avtobuslar haqida ma’lumot taqdim etdi.
Skoda 706 RTO
Foto: MotorDizayni Otokar Diblik tomonidan ishlangan 706 RTO Polshaning Karosa kompaniyasi tomonidan 1958—1972-yillar oralig‘ida ishlab chiqarilgan. Bryusseldagi Expo-58 ko‘rgazmasi uchun ichida hojatxonasi, oshxonasi va televizori bo‘lgan versiyasi ishlab chiqarilgan edi.
LiAZ-677A “Sever”
Foto: Motor“Lunoxod”ning “Sever” versiyasi SSSRdagi -30 darajadan past haroratli hududlarda foydalanish uchun ishlab chiqilgan. Buning uchun ikki qavatli oyna, salonni avtonom ravishda isituvchi qurilmalar joylashtirilgan. Avtobus birinchi bor 1967-yilda namoyish etilgan va 1968-yilning boshidan sinovlar silsilasini boshlagan.
“Start”
Foto: Motor“Kavkaz asirasi” filmining yulduzi bo‘lgan ushbu mikroavtobus 1964-yildan 1970-yilga qadar 100—150 dona ishlab chiqarilgan.
“ZiS-127”
Foto: MotorSSSRning birinchi shaharlararo avtobusi nafaqat qulay, balki chiroyli ham bo‘lgan: yo‘lovchilar uchun 32 ta samolyot tipidagi o‘rindiqlar hamda radiopriyomnik bilan jihozlangan “musiqa”ga ega bo‘lgan. Haydovchi ham 180 dizel dvigateliga ega mashinani mazz qilib boshqargan.
ZiL-118 “Yunost”
Foto: MotorUshbu avtobus Nikita Xrushchyov, Genri Ford II’ga va hatto Nitssa ko‘rgazmasidagi hakamlarga ham manzur bo‘lgan. “Yunost” 20 nusxada chiqarilgan.
“PAZ-Turist”
Foto: Motor“Yunost” kabi “PAZ-Turist” ham Nitssadagi avtobuslar ko‘rgazmasida shov-shuvga sababchi bo‘lgan. Avtobus 24 yo‘lovchining kitob yoki gazeta o‘qib ketishida qulaylik yaratish maqsadida har bir o‘rindiq alohida yoritish tizimi bilan jihozlangan.
Ikarus 55
Foto: MotorUshbu avtobusning LUX nomi ostidagi versiyasi 170 ot kuchiga ega dvigatel hamda 32 ta qulay o‘rindiq bilan jihozlangan, oddiy Ikarus 55 ning ko‘rinishi ham chiroyli bo‘lgan. Vengriyada 1953—1972-yillar oralig‘ida ishlab chiqarilgan. Shuningdek, uni dvigateli shovqinli ishlagani sabab “Raketa” va “Pilesos” deb ham atashgan.
“LAZ-697”
Foto: MotorDunyoga mashur “Benzokolonka malikasi” filmida suratga tushgan “LAZ-697 Turist” 1959-yilda 1985-yilga qadar ishlab chiqarilgan. Avvaliga unga 109 ot kuchiga ega “ZiL-158A” dvigateli o‘rnatilgan, biroq 1960-yilda u 150 ot kuchiga ega “ZiL-130”ga almashtirilgan.
“LAZ Ukraina-1”
Foto: Motor“LAZ-697”dan farqli o‘laroq, “Ukraina-1” seriyali ishlab chiqarilmagan, shunga qaramay, “Benzokolonka malikasi” filmida ko‘rinishga ulgurib qolgan. U 1961-yil davomida ishlab chiqarilgan.
Barkas B1000
Foto: MotorO‘z davrida Berlinda eng yaxshi mikroavtobus deb topilgan. Dvigateli old tomonida joylashgan ushbu avtobusdan 1961—1991-yillar oralig‘ida 1000 nusxa ishlab chiqarilgan.
Robur LO 2500
Foto: MotorUshbu avtobus 1961-yildan 1967-yilga qadar 3,3 litrli, 75 ot kuchiga ega dvigatel bilan jihozlangan holda ishlab chiqarilgan. Uning nomida LO — havo yordamida sovutiladigan “Otto” dvigatelini, 2500 esa ortishi mumkin bo‘lgan maksimal og‘irligini bildiradi.
Karosa ŠM11
Foto: Motor
Bu to‘g‘ridan-to‘g‘ri Skoda 706 RTO’ning avlodi hisoblanadi. Nomidagi 11 raqami uning uzunligini bildiradi.
Izoh (0)