Mazkur psixologik dramalarni qayta-qayta ko‘rgachgina, ulardagi yashirin ishoralarni payqash mumkin.
“Jangchilar klubi” — Tayler mashinaning yo‘lovchi eshigidan chiqadi
“Jangchilar klubi”ning oxiriga yaqin Tayler va Hikoyachi mashinada ketadi. Bir payt Tayler rulni qo‘yib yuboradi, natijada mashina jarlikka qulaydi. Keyingi kadrda garchi g‘alati bo‘lsa ham Tayler yo‘lovchi eshigi orqali chiqadi, chunki u yerda bosh qahramon o‘tirgan edi. Shundan keyingina Tayler va Hikoyachi bitta odam ekanligi ma’lum bo‘ladi, shuning uchun yo‘lovchilar eshigidan aslida bosh qahramon chiqqan.
“Tafakkur o‘yinlari” — haddan tashqari xotirjam kaptarlar
“Tafakkur o‘yinlari”da matematik Jon Nesh haqida hikoya qilinadi, uning Uilyam Parcher, Charlz German va Charlzning jiyani qizaloq Marsi kabi tanishlari bor. Film finalida bu qahramonlarning barchasi shizofreniya bilan og‘rigan bosh qahramonning tasavvuri mahsuli ekanligi ma’lum bo‘ladi. Filmda bunga bir necha marta ishora qilingan — ulardan biri kaptarlar orasida yugurayotgan Marsidir. Kaptarlar hurkak qush bo‘lishiga qaramay, qizcha yugursa ham uchib ketmaydi.
“Oltinchi hissiyot” — muloqotning yo‘qligi
“Tafakkur o‘yinlari”dan ikki yil oldin Bryus Uillis ishtirokidagi “Oltinchi tuyg‘u” ekranlarga chiqdi, uning asosiy syujeti “Tafakkur o‘yinlari”da sodir bo‘lgan voqealarga juda o‘xshaydi. Bryus qahramoni Malkolm Krou arvohlarni ko‘rgan Koul Siyer ismli bolaga yordam berishga qaror qiladi. Biroq film so‘ngida Krou o‘zi ham sharpa ekanligini bilib qoladi. Aslida buni avvalroq sezish mumkin edi, chunki butun film davomida Malkolm boshqa odamlar bilan muloqot qilmaydi. Rafiqasi ham uni umuman e’tiborsiz qoldiradi, ammo bu Krouga unchalik ta’sir qilmaydi.
“Psixo” — harakatsiz ona
Merion Kreyn sevgilisini deb jinoyatga qo‘l urib, qochib ketadi. Qiz motelga duch keladi va shu yerda biroz vaqtga qolishga qaror qiladi, chunki uni politsiya qidirmoqda. Motelda Merion kelishgan boshqaruvchi Norman bilan tanishadi va uning onasi motelning egasi ekanligini bilib oladi, ayol doimo baqirar va shikoyat qilardi.
Tez orada Normanning onasi o‘g‘lini Meriondan qizg‘anganligi, shuning uchun o‘zini o‘ldirishga qaror qilganligi ma’lum bo‘ladi. Keyinchalik Leyla Kreyn va Sem Lumis Normanning onasi yo‘qligini bilishadi. Dahshatli qichqiriqlar esa ikkiga bo‘linishdan aziyat chekayotgan Normanning azoblanishi edi. Norma Beyts faqat bir marta — Norman uni zinadan ko‘tarib tushayotganida ko‘rinadi. Ana shundagina uning tirik emasligini tushunish mumkin, chunki ayol qimirlamaydi.
“Qindan chiqqan pichoqlar” — Harlanda hech qanday alomat kuzatilmaydi
Detektiv romanlar yozuvchi Harlan Trombining hamshirasi Marta Karbrera tasodifan unga boshqa dori yuborganini va bu hech qanday yordam bera olmasligini bilib qoladi. Martani o‘z qizidek ko‘rgan Harlan uni qamoqqa olmasliklari uchun nima qilish kerakligini aytadi va o‘z ixtiyori bilan o‘zini o‘ldiradi. Ammo Marta sirni ochadi, keyinchalik u dorilarni Harlanning nabirasi ataylab almashtirganini bilib qoladi.
Ya’ni yozuvchi xavf ostida emasdi, Martaning ham o‘zini hech narsa bo‘lmagandek tutishidan ma’no yo‘q edi. Darvoqe, ular buni o‘zlari ham payqashlari mumkin edi, chunki Marta Trombida kuzatilishi mumkin bo‘lgan alomatlarni sanab o‘tadi, ammo ancha vaqt o‘tganiga qaramay, unda hech qanday simptomlar paydo bo‘lmaydi.
“Yulduzlar jangi: so‘nggi jeday” — Lyuk o‘zidan iz qoldirmaydi
Lyukning Kreytda paydo bo‘lishi tomoshabinlar hayratiga sabab bo‘ladi, ammo u Qudratning sharpasi ekanligini hamma ham tushunmaydi. Aslida buni Kaylo Ren ham bilmagan. Lyuk bir vaqtning o‘zida bir nechta AT-AT hujumiga xotirjam bardosh bergani ham, hatto u sayyorada hech qanday iz qoldirmagani ham hech kimni shubhalantirmaydi.
Rejissyor Rayan Jonson atayin bunga urg‘u beradi: u Kayloning izlarini ko‘rsatib turib, Lyukdan iz qolmayotganini ta’kidlaydi.
“La’natlanganlar oroli” — butun boshli film
“La’natlanganlar oroli” — kamida ikki marta ko‘rish kerak bo‘lgan film, chunki qayta ko‘rilganda ko‘plab sahnalar butunlay boshqacha tushuniladi. Syujetga ko‘ra, ilgari bir-biri bilan tanish bo‘lmagan ikki marshal ruhiy kasalliklar shifoxonasidan qochib ketgan bemorni topish uchun orolga suzib keladi. Biroq film so‘ngida bosh qahramon — klinikadagi bemor ekani, qochib ketgan bemor ishi esa uning ongini qaytarishga mo‘ljallangan o‘yinligi ma’lum bo‘ladi.
Deyarli har bir sahnada Teddining atrofida shubha kezib yuradi. U o‘z sherigidan boshqa hech kimga ishonmaydi, lekin boshida to‘pponchasini g‘ilofdan chiqarolmaganida unga ham olayib qaraydi. Bundan tashqari, “La’natlanganlar oroli”da boshqa ishoralar ham bor: qo‘riqchilar Teddiga nisbatan tajovuzkor munosabatda bo‘lishadi, hamshiralar uni masxara qilishadi yoki undan qo‘rqishadi, klinikadagi bemorlar esa uni tanishadi.
Izoh (0)