• Profilga Kirish
  • 1751972643_633.png 1751972643_245.png 1751959824_218.svg 1751959824_520.svg

  • So‘nggi yangiliklar
  • Asosiy yangiliklar
  • Eng ko‘p o‘qilgan
  • Kolumnistlar
Ўзбекча
Русский
English
  • O'zb
  • Ўзб
  • Рус
  • Eng
  • O'zb
  • Ўзб
  • Рус
  • Eng
  • So‘nggi yangiliklar
  • Asosiy yangiliklar
  • Eng ko‘p o‘qilgan
  • Kolumnistlar
    • USD12658.19
    • RUB161.44
    • EUR14672.11
    • Google play
    • App Store
    • Telegram
    • Toshkentda
      +36°C
      • Andijon
      • Qarshi
      • Buxoro
      • Samarqand
      • Farg‘ona
      • Sirdaryo
      • Jizzax
      • Termiz
      • Namangan
      • Toshkent
      • Navoiy
      • Toshkent vil
      • Nukus
      • Urganch
    • Daryo
      • Internet-nashr
      • Tahririyat haqida
      • Aloqa ma'lumotlari
      • Foydalanish shartlari
      • Maxfiylik siyosati
      • Yangiliklar arxivi
    • Reklama
    • Ijtimoiy tarmoqlar
      • Instagram | Rasmiy
      • Instagram | Lifestyle
      • Instagram | Sport
      • Facebook | Rasmiy
      • OK | Rasmiy
      • YouTube | Daryo
      • YouTube | Daryo Rus tilida
      • YouTube | Daryo Global
    Telegram Youtube Facebook Instagram Twitter vkontakte
    Daryo logo white
    • O‘zbekiston
      • Boshqalar
      • Navoiy
      • Toshkent viloyati
      • Sirdaryo
      • Jizzax
      • Qashqadaryo
      • Surxondaryo
      • Xorazm
      • Buxoro
      • Samarqand
      • Namangan
      • Farg‘ona
      • Andijon
      • Qoraqalpog‘iston
      • Toshkent sh.
      • Mehridaryo
      • Ob-havo
    • Markaziy Osiyo
      • O‘zbekiston (Mahalliy)
      • Afg'oniston
      • Qirg‘iziston
      • Qozog‘iston
      • Turkmaniston
      • Tojikiston
    • Dunyo
    • Pul
      • Biznes
      • Iqtisodiyot
      • Moliya
      • Kripto
    • Madaniyat
      • Kino
      • Kitob
      • Musiqa
      • Shou-biznes
    • Layfstayl
      • Ayollar sahifasi
        • Farzand
        • Go‘zallik
        • Karyera
        • Maslahatlar
        • Moda
        • Retseptlar
      • Texnologiyalar
        • Arxitektura
        • Gadjetlar
        • Ilm-fan
        • Koinot
        • Media
      • Avto
      • Qo‘ziqorin
      • Sayohat
      • Salomatlik
      • Ta’lim
        • Abituriyent
        • Ingliz tilini o’rganamiz
    • Sport
      • Futbol
      • UFC
      • Boks
    infinix
    Daryo.uz - Login
    Daryo.uz Daryo.uz
    Daryo.uz - Login
    Avto

    Yunusobod hokimiyati yonidagi piyodalar yo‘lagida 600 ga yaqin qoidabuzarlik kuzatildi

    Radar.uz loyihasi yo‘llardagi vaziyat yuzasidan ikkinchi monitoringni o‘tkazdi. Bu safargi o‘rganish ishlari “Qozog‘iston” kinoteatri yaqinidagi piyodalar o‘tish joyida olib borildi.

    Foto: Radar.uz

    Foto: Radar.uz

    Radar.uz loyihasi ko‘ngillilari Toshkent shahri yo‘llaridagi vaziyat yuzasidan navbatdagi monitoringni o‘tkazdi. Monitoring ob’ekti sifatida Amir Temur ko‘chasining “Qozog‘iston” kinoteatri va Yunusobod tumani hokimligi oralig‘idagi qismida joylashgan piyodalar o‘tish joyi tanlandi.

    Ushbu piyodalar o‘tish joyining o‘ylab tashkil qilinmagani va ayniqsa xavfli ekanligi haqida xulosa chiqarish uchun bir nigohning o‘zi yetarli (qarama-qarshi qatnov qismlari metall to‘siq bilan ajratib chiqilgan Amir Temur ko‘chasida esa bunday o‘tish joylari ko‘plab topiladi). Volontyorlar obyektda bir soat (18:00dan 19:00gacha) davomida o‘rganish olib borishdi. Natijalar quyidagicha bo‘ldi:
    • Yunusobod tomonga ketishda – 409 avtomobil piyodalarni qo‘yib yubormadi;
    • shahar markaziga ketishda – 180 avtomobil piyodalarni qo‘yib yubormadi.

    “Marshrutka”lar piyodalar o‘tish joyida to‘xtamoqda. Foto: Radar.uz

    “Marshrutka”lar piyodalar o‘tish joyida to‘xtamoqda. Foto: Radar.uz
    Monitoringda ikki kishi ishtirok etib, ularning har biri harakatning alohida bir yo‘nalishini kuzatib bordi. Volontyorlar quyidagi asosiy vaziyatlarni qayd etib o‘tishdi:
    • Piyodalar o‘tish joyiga yaqin chorrahada Yunusobodga ketish yo‘nalishida svetoforning yashil chirog‘i yonganida mashinalarning katta oqimi keladi va piyodalarni deyarli qo‘yib yubormaydi;
    • Alohida holatlarda bitta, chapdagi eng oxirgi bo‘lakdagi avtomobil to‘xtab, piyodaga yo‘l berganida va piyoda yo‘lni kesib o‘tishni boshlaganida, qolgan bo‘laklardagi avtomobillar harakatni davom ettiraverdi. Bu holat piyodani yana ortga qaytib, yo‘l chetida turishga majbur qildi, to‘xtagan avtomobillar esa harakatni davom ettirishdi;
    • Yo‘l o‘rtasida to‘siqlar orasida turgan piyodalarni haydovchilar ko‘rishmayapti. Piyodalar qatnov qismiga chiqib, o‘zlarini ko‘rsatishga hayiqishadi, chunki mashinalar juda tez va to‘siqqa juda yaqin harakatlanishadi;
    • Yunusobod tomonga ketayotgan avtobuslar bevosita piyodalar o‘tish joyi ustida to‘xtaydi (fotoga qarang). Shu sabab piyodalar avtobusni aylanib o‘tgan holda piyodalar o‘tish joyiga chiqishi kerak. Bu holatda ham haydovchilar piyodalarni o‘tkazib yubormayapti;
    • Piyodalar ushbu o‘tish joyida o‘zlarini xavfsiz his qilishmaydi – avtomobillar piyodaga yo‘lni xotirjam kesib o‘tishga ham qo‘ymay, ba’zan piyodadan bir necha santimetr masofada turgani holda harakatni boshlaydi.

    Avtobuslar piyodalar o‘tish joyida to‘xtamoqda. Foto: Radar.uz

    Avtobuslar piyodalar o‘tish joyida to‘xtamoqda. Foto: Radar.uz

    Xulosalar

    Agar o‘quvchi ushbu ma’lumotlarni o‘qib, birinchi navbatda haydovchilarni madaniyatsizlikda va harakatning boshqa ishtirokchilariga nisbatan hurmatsizlikda ayblasa, buning hayron qolarli joyi yo‘q. Bu fikr bilan bahslashish qiyin. Biroq, keling, vaziyatga boshqa tomondan nazar tashlab ko‘ramiz.

    Eng yuqori tezlik soatiga 70 kilometrgacha ruxsat berilgan yo‘lda haydovchi nima qiladi? To‘g‘ri – avtomobili harakatini aynan shu tezlikka olib chiqadi. Bunday tezlikda kelayotgan avtomobilning yo‘lidan kutilmaganda tartibga solinmagan piyodalar o‘tish joyi butun bir piyodalari bilan chiqib qolsa-chi (kunning qorong‘i vaqtida vaziyat yanada og‘irlashadi)? Yo harakatni davom ettirishi, yo keskin tormozlanishi kerak – bunda ba’zan xavfli vaziyatlar ham yuzaga keladi.

    O‘z-o‘zidan, piyodalar o‘tish joylarini tashkil qilish masalasida yondashuvlarni qayta ko‘rib chiqish haqida o‘ylab ko‘rish kerak. Fikrimizcha, bir tomonga qatnov qismi to‘rtta harakatlanish bo‘lagidan iborat va haydovchiga tevarak-atrof ko‘rinishini cheklaydigan to‘siqlari bor ko‘chalarda “xavfsizlik orolchalari”siz tartibga solinmagan piyodalar o‘tish joylarining bo‘lishi mumkin emas.

    Yechimlar

    Ko‘rsatilgan piyodalar o‘tish joyida (shuningdek, Amir Temur ko‘chasining barcha o‘tish joylarida, xususan, vaziyat shunga o‘xshash bo‘lgan Shahrisabz, Navoiy ko‘chalarida ham) xavfsizlikni oshirishga bir qator oddiy choralar yordam bergan bo‘lardi.

    Piyodalar xavfsizligini bir necha bor oshirishi mumkin bo‘lgan eng samarali yechim – ishlash rejimi yaxshi o‘ylab chiqilgan va yo‘l o‘rtasida ham boshqaruv tugmalari bo‘lgan boshqariladigan svetoforlarni o‘rnatishdir.

    Bundan tashqari, quyidagi choralarni ko‘rib chiqish kerak:

    • Haydovchilarni oldinda piyodalar o‘tish joyi borligidan ogohlantiruvchi belgini (1.20 belgisi)ni o‘rnatish;
    • “Piyodalar o‘tish joyi” (5.16.1 va 5.16.2 belgilari) belgilarini yanada ko‘rinarli holatga keltirish. Ko‘pincha o‘tish joyi haqida bitta belgidan boshqa hech narsa ogohlantirmaydi;
    • Piyodalar o‘tish joylarining yoritilishini yaxshilash. Bevosita piyodalar o‘tish joyi ustida qo‘shimcha chiroqlar o‘rnatish;
    • Yozuvli axboroti (masalan, “Diqqat, piyodalar!”, “Tezlikni kamaytir!” va h.k.) bo‘lgan qo‘shimcha yo‘l belgilarini o‘rnatish.

    Qo‘shimcha muhokama, o‘rganish va hisob-kitoblarni talab qiladigan nisbatan jiddiy choralar:

    • Piyodalar o‘tish joyiga yaqinlashishda tezlikni cheklash (3.24 va 3.25 belgilari).
    • Bu kabi o‘tish joylari yaqinidagi metall to‘siq seksiyalarini piyodalarni uzoqdan ko‘rish imkonini beruvchi to‘siqlarga almashtirish.
    • Sig‘imli xavfsizlik orolchalari yoki maydonchalarini tashkil qilish (bunda xorij tajribasi foydali bo‘lishi mumkin).
    • Yo‘l qatnov qismidagi har bir harakatlanish bo‘lagiga yotiq chiziq belgilarini qo‘yish (masalan: “Sekin” yozuvi, “Piyodalar o‘tish joyi” belgisi, “Maksimal tezlik cheklangan” belgisi).

    22.08.2014, 14:24   Izoh (0)   11737
    Facebook Twitter LinkedIn Telegram Email

    Izoh (0)

    Kirish
    Javob qoldiring Bekor qilish

    Mavzuga doir

    Mashina boshqarish vaqtida telefondan foydalanganlik uchun jarima miqdori bo‘yicha Yevropa davlatlari reytingi e’lon qilindi

    22.08.2014, 09:54

    Bir soatda 85 ta qoidabuzarlik kuzatilgan chorrahaga kameralar o‘rnatilmoqda

    13.08.2014, 16:19

    Chevrolet Malibu Rossiyada “hech kimga kerak bo‘lmagan” avtomobillar ro‘yxatiga kiritildi

    13.08.2014, 15:45

    Toshkentning “Rohat” avtosalonidagi narxlar e’lon qilindi

    13.08.2014, 09:32

    2014-yil yanvar—iyulida GM Uzbekistan Rossiyaga avtomobil eksportini 14 foizga qisqartirdi

    11.08.2014, 13:14

    KHAY/Bodomzor yo‘li chorrahasida bir soat: 85 ta qo‘pol qoidabuzarlik

    11.08.2014, 12:00
    ×Lightbox Image

    Daryo.uz | Sizning muammoingiz yechimi


    Katta o‘zgarishlar kichik qadamlar bilan boshlanadi


    Navoiy innovatsiyalar universiteti 2 milliard so‘mlik grant dasturini e’lon qildi 


    Mobiuz — 8 milliondan ortiq abonentlar tanlovi 


    Qulay shartlar bilan yangi ipoteka mahsuloti va xonadon yutib olish imkoniyati


    Ipoteka Bank OTP Group: “Quyosh” — parkentliklar uchun yangi mahalla markazi ishga tushirildi


    “Tadbirkorlikni rivojlantirish kompaniyasi” ISO 9001 va ISO 37001 xalqaro sertifikatlarini qo‘lga kiritdi 


    Mirzo Ulug‘bek tumanida joylashgan yirik ko‘chmas mulk auksionga qo‘yildi


    GETWORK — Yevropada ishlash orzusini amalga oshiradigan ishonchli agentlik


    SQB dan “TEZKOR+” krediti —  biznesingizni rivojlantirish uchun qulay yechim 


    Kia Sonet va ADM Global: O‘zbekiston avtomobil klasterini mahalliylashtirilishiga qariyb 260 mln AQSH dollari miqdorida sarmoya


    President Tech Award tanlovida ishtirok etish uchun arizalar qabuli uzaytirildi 


    Sun’iy intellekt bo‘yicha ikki diplomli ta’lim — UMFT & FAR EAST University hamkorligida


    Mikrokreditbankda omonat karta joriy qilindi


    “InfinBANK” AJ Toshkentda yangi Bank xizmatlari markazini ochdi  


    Osteosarkoma: tashxislash, davolash va fanlararo yondashuv

     

    Tavsiya etamiz

    Kobulda transafg‘on temiryo‘li bo‘yicha uch tomonlama bitim imzolandi

    18 iyul, 09:12

    Toshkentda kichik halqa avtomobil yo‘lining bir qismi 4 kunga yopiladi

    18 iyul, 08:47

    O‘rtoqlik uchrashuvi. “Bashakshehir” Germaniya klubidan ustun keldi. Shomurodovdan assist (video)

    17 iyul, 23:16

    Matriarxat davri qaytadimi: nima uchun qiz farzand tarbiyalash trendga aylanmoqda?

    14 iyul, 13:07
     
     
     

    So‘nggi yangiliklarga o‘tish

    Xitoy dunyodagi eng yirik GESni qurishga kirishdi

    Dunyo | 20 iyul, 08:30

    AQSHda migrantlarni joylashtirish uchun chodir shaharlar quriladi

    Dunyo | 20 iyul, 08:10

    Vyetnamda sayyohlik kemasi ag‘darilishi oqibatida 34 kishi halok bo‘ldi (foto, video)

    Dunyo | 20 iyul, 00:00

    “Kiyev Moskvaga kelasi hafta muzokaralar o‘tkazishni taklif qildi” — Zelenskiy

    Dunyo | 19 iyul, 23:40

    “Ozarbayjon AZAL samolyoti halokati tufayli Rossiyaga qarshi xalqaro da’vo tayyorlamoqda” — Ilhom Aliyev

    Dunyo | 19 iyul, 23:19

    O‘zbekistonda akademik litseylarga kirish test sinovlari qachon o‘tkazilishi e’lon qilindi

    O‘zbekiston | 19 iyul, 23:00

    Xabi Alonso “Chelsi” yetakchisi Koul Palmerni “Real”ga olib kelmoqchi

    Sport | 19 iyul, 22:57

    Air China aviakompaniyasi Pekindan Toshkentga to‘g‘ridan-to‘g‘ri reyslarni yo‘lga qo‘ydi

    O‘zbekiston | 19 iyul, 22:55
    Daryo About Us

    “Daryo” internet-nashrining (O‘zbekiston matbuot va axborot agentligi (O‘zMAA, hozirgi O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti Administratsiyasi huzuridagi Axborot va ommaviy kommunikatsiyalar agentligi) tomonidan 13.03.2015 yil sanasida 0944-sonli guvohnoma bilan ommaviy axborot vositasi sifatida ro‘yxatga olingan. Matnli materiallarni to‘liq ko‘chirish yoki qisman iqtibos keltirishga, shuningdek, fotografik, grafik, audio va/yoki videomateriallaridan foydalanishga “daryo.uz” saytiga giperhavola mavjud bo‘lgan va/yoki “Daryo” internet-nashrining muallifligini ko‘rsatuvchi yozuv ilova qilingan taqdirda yo‘l qo‘yiladi. Chop etiladigan ba’zi ma’lumotlar 18 yoshga to‘lmagan foydalanuvchilarga mo‘ljallanmagan bo‘lishi mumkin. Info@daryo.uz

    Telegram Youtube Facebook Instagram Twitter vkontakte

    © «Simple Networking Solutions» MChJ, 2013–2025

    Yosh bo‘yicha cheklov

    Xato topdingizmi? Ctrl+Enter’ni bosing

    • Foydalanish shartlari
    • Maxfiylik siyosati
    • Reklama
    Nimani qidiramiz?

    Sign In or Register

    Xush kelibsiz!

    Tizimga kiring yoki Roʻyxatdan oʻting.

    Google

    yoki E-Pochta orqali

    Izoh qoldirishingiz, Foydalanish shartlari va Maxfiylik siyosati shartlarini qabul qilganingizni anglatadi

    Roʻyxatdan oʻting

    Roʻyxatdan oʻtganmisiz? Login.

    Google

    yoki E-Pochta orqali

    Sizga parol elektron pochta orqali yuboriladi.

    Izoh qoldirishingiz, Foydalanish shartlari va Maxfiylik siyosati shartlarini qabul qilganingizni anglatadi

    Matnda xato topdingizmi?

    ×

    Rahmat. Biz sizning xabaringizni oldik va xatoni imkon qadar tezroq tuzatamiz.