• Profilga Kirish
  • 1744009905_435.svg 1744009905_642.svg

  • So‘nggi yangiliklar
  • Asosiy yangiliklar
  • Eng ko‘p o‘qilgan
  • Kolumnistlar
Ўзбекча
Русский
English
  • O'zb
  • Ўзб
  • Рус
  • Eng
  • O'zb
  • Ўзб
  • Рус
  • Eng
  • So‘nggi yangiliklar
  • Asosiy yangiliklar
  • Eng ko‘p o‘qilgan
  • Kolumnistlar
    • USD12654.13
    • RUB161.18
    • EUR14817.99
    • Google play
    • App Store
    • Telegram
    • Toshkentda
      +26°C
      • Andijon
      • Qarshi
      • Buxoro
      • Samarqand
      • Farg‘ona
      • Sirdaryo
      • Jizzax
      • Termiz
      • Namangan
      • Toshkent
      • Navoiy
      • Toshkent vil
      • Nukus
      • Urganch
    • Daryo
      • Internet-nashr
      • Tahririyat haqida
      • Aloqa ma'lumotlari
      • Foydalanish shartlari
      • Maxfiylik siyosati
      • Yangiliklar arxivi
    • Reklama
    • Ijtimoiy tarmoqlar
      • Instagram | Rasmiy
      • Instagram | Lifestyle
      • Instagram | Sport
      • Facebook | Rasmiy
      • OK | Rasmiy
      • YouTube | Daryo
      • YouTube | Daryo Rus tilida
      • YouTube | Daryo Global
    Telegram Youtube Facebook Instagram Twitter vkontakte
    Daryo logo white
    • O‘zbekiston
      • Boshqalar
      • Navoiy
      • Toshkent viloyati
      • Sirdaryo
      • Jizzax
      • Qashqadaryo
      • Surxondaryo
      • Xorazm
      • Buxoro
      • Samarqand
      • Namangan
      • Farg‘ona
      • Andijon
      • Qoraqalpog‘iston
      • Toshkent sh.
      • Mehridaryo
      • Ob-havo
    • Markaziy Osiyo
      • O‘zbekiston (Mahalliy)
      • Afg'oniston
      • Qirg‘iziston
      • Qozog‘iston
      • Turkmaniston
      • Tojikiston
    • Dunyo
    • Pul
      • Biznes
      • Iqtisodiyot
      • Moliya
      • Kripto
    • Madaniyat
      • Kino
      • Kitob
      • Musiqa
      • Shou-biznes
    • Layfstayl
      • Ayollar sahifasi
        • Farzand
        • Go‘zallik
        • Karyera
        • Maslahatlar
        • Moda
        • Retseptlar
      • Texnologiyalar
        • Arxitektura
        • Gadjetlar
        • Ilm-fan
        • Koinot
        • Media
      • Avto
      • Qo‘ziqorin
      • Sayohat
      • Salomatlik
      • Ta’lim
        • Abituriyent
        • Ingliz tilini o’rganamiz
    • Sport
      • Futbol
      • UFC
      • Boks
    infinix
    Daryo.uz - Login
    Daryo.uz Daryo.uz
    Daryo.uz - Login
    Avto

    Yunusobod hokimiyati yonidagi piyodalar yo‘lagida 600 ga yaqin qoidabuzarlik kuzatildi

    Radar.uz loyihasi yo‘llardagi vaziyat yuzasidan ikkinchi monitoringni o‘tkazdi. Bu safargi o‘rganish ishlari “Qozog‘iston” kinoteatri yaqinidagi piyodalar o‘tish joyida olib borildi.

    Foto: Radar.uz

    Foto: Radar.uz

    Radar.uz loyihasi ko‘ngillilari Toshkent shahri yo‘llaridagi vaziyat yuzasidan navbatdagi monitoringni o‘tkazdi. Monitoring ob’ekti sifatida Amir Temur ko‘chasining “Qozog‘iston” kinoteatri va Yunusobod tumani hokimligi oralig‘idagi qismida joylashgan piyodalar o‘tish joyi tanlandi.

    Ushbu piyodalar o‘tish joyining o‘ylab tashkil qilinmagani va ayniqsa xavfli ekanligi haqida xulosa chiqarish uchun bir nigohning o‘zi yetarli (qarama-qarshi qatnov qismlari metall to‘siq bilan ajratib chiqilgan Amir Temur ko‘chasida esa bunday o‘tish joylari ko‘plab topiladi). Volontyorlar obyektda bir soat (18:00dan 19:00gacha) davomida o‘rganish olib borishdi. Natijalar quyidagicha bo‘ldi:
    • Yunusobod tomonga ketishda – 409 avtomobil piyodalarni qo‘yib yubormadi;
    • shahar markaziga ketishda – 180 avtomobil piyodalarni qo‘yib yubormadi.

    “Marshrutka”lar piyodalar o‘tish joyida to‘xtamoqda. Foto: Radar.uz

    “Marshrutka”lar piyodalar o‘tish joyida to‘xtamoqda. Foto: Radar.uz
    Monitoringda ikki kishi ishtirok etib, ularning har biri harakatning alohida bir yo‘nalishini kuzatib bordi. Volontyorlar quyidagi asosiy vaziyatlarni qayd etib o‘tishdi:
    • Piyodalar o‘tish joyiga yaqin chorrahada Yunusobodga ketish yo‘nalishida svetoforning yashil chirog‘i yonganida mashinalarning katta oqimi keladi va piyodalarni deyarli qo‘yib yubormaydi;
    • Alohida holatlarda bitta, chapdagi eng oxirgi bo‘lakdagi avtomobil to‘xtab, piyodaga yo‘l berganida va piyoda yo‘lni kesib o‘tishni boshlaganida, qolgan bo‘laklardagi avtomobillar harakatni davom ettiraverdi. Bu holat piyodani yana ortga qaytib, yo‘l chetida turishga majbur qildi, to‘xtagan avtomobillar esa harakatni davom ettirishdi;
    • Yo‘l o‘rtasida to‘siqlar orasida turgan piyodalarni haydovchilar ko‘rishmayapti. Piyodalar qatnov qismiga chiqib, o‘zlarini ko‘rsatishga hayiqishadi, chunki mashinalar juda tez va to‘siqqa juda yaqin harakatlanishadi;
    • Yunusobod tomonga ketayotgan avtobuslar bevosita piyodalar o‘tish joyi ustida to‘xtaydi (fotoga qarang). Shu sabab piyodalar avtobusni aylanib o‘tgan holda piyodalar o‘tish joyiga chiqishi kerak. Bu holatda ham haydovchilar piyodalarni o‘tkazib yubormayapti;
    • Piyodalar ushbu o‘tish joyida o‘zlarini xavfsiz his qilishmaydi – avtomobillar piyodaga yo‘lni xotirjam kesib o‘tishga ham qo‘ymay, ba’zan piyodadan bir necha santimetr masofada turgani holda harakatni boshlaydi.

    Avtobuslar piyodalar o‘tish joyida to‘xtamoqda. Foto: Radar.uz

    Avtobuslar piyodalar o‘tish joyida to‘xtamoqda. Foto: Radar.uz

    Xulosalar

    Agar o‘quvchi ushbu ma’lumotlarni o‘qib, birinchi navbatda haydovchilarni madaniyatsizlikda va harakatning boshqa ishtirokchilariga nisbatan hurmatsizlikda ayblasa, buning hayron qolarli joyi yo‘q. Bu fikr bilan bahslashish qiyin. Biroq, keling, vaziyatga boshqa tomondan nazar tashlab ko‘ramiz.

    Eng yuqori tezlik soatiga 70 kilometrgacha ruxsat berilgan yo‘lda haydovchi nima qiladi? To‘g‘ri – avtomobili harakatini aynan shu tezlikka olib chiqadi. Bunday tezlikda kelayotgan avtomobilning yo‘lidan kutilmaganda tartibga solinmagan piyodalar o‘tish joyi butun bir piyodalari bilan chiqib qolsa-chi (kunning qorong‘i vaqtida vaziyat yanada og‘irlashadi)? Yo harakatni davom ettirishi, yo keskin tormozlanishi kerak – bunda ba’zan xavfli vaziyatlar ham yuzaga keladi.

    O‘z-o‘zidan, piyodalar o‘tish joylarini tashkil qilish masalasida yondashuvlarni qayta ko‘rib chiqish haqida o‘ylab ko‘rish kerak. Fikrimizcha, bir tomonga qatnov qismi to‘rtta harakatlanish bo‘lagidan iborat va haydovchiga tevarak-atrof ko‘rinishini cheklaydigan to‘siqlari bor ko‘chalarda “xavfsizlik orolchalari”siz tartibga solinmagan piyodalar o‘tish joylarining bo‘lishi mumkin emas.

    Yechimlar

    Ko‘rsatilgan piyodalar o‘tish joyida (shuningdek, Amir Temur ko‘chasining barcha o‘tish joylarida, xususan, vaziyat shunga o‘xshash bo‘lgan Shahrisabz, Navoiy ko‘chalarida ham) xavfsizlikni oshirishga bir qator oddiy choralar yordam bergan bo‘lardi.

    Piyodalar xavfsizligini bir necha bor oshirishi mumkin bo‘lgan eng samarali yechim – ishlash rejimi yaxshi o‘ylab chiqilgan va yo‘l o‘rtasida ham boshqaruv tugmalari bo‘lgan boshqariladigan svetoforlarni o‘rnatishdir.

    Bundan tashqari, quyidagi choralarni ko‘rib chiqish kerak:

    • Haydovchilarni oldinda piyodalar o‘tish joyi borligidan ogohlantiruvchi belgini (1.20 belgisi)ni o‘rnatish;
    • “Piyodalar o‘tish joyi” (5.16.1 va 5.16.2 belgilari) belgilarini yanada ko‘rinarli holatga keltirish. Ko‘pincha o‘tish joyi haqida bitta belgidan boshqa hech narsa ogohlantirmaydi;
    • Piyodalar o‘tish joylarining yoritilishini yaxshilash. Bevosita piyodalar o‘tish joyi ustida qo‘shimcha chiroqlar o‘rnatish;
    • Yozuvli axboroti (masalan, “Diqqat, piyodalar!”, “Tezlikni kamaytir!” va h.k.) bo‘lgan qo‘shimcha yo‘l belgilarini o‘rnatish.

    Qo‘shimcha muhokama, o‘rganish va hisob-kitoblarni talab qiladigan nisbatan jiddiy choralar:

    • Piyodalar o‘tish joyiga yaqinlashishda tezlikni cheklash (3.24 va 3.25 belgilari).
    • Bu kabi o‘tish joylari yaqinidagi metall to‘siq seksiyalarini piyodalarni uzoqdan ko‘rish imkonini beruvchi to‘siqlarga almashtirish.
    • Sig‘imli xavfsizlik orolchalari yoki maydonchalarini tashkil qilish (bunda xorij tajribasi foydali bo‘lishi mumkin).
    • Yo‘l qatnov qismidagi har bir harakatlanish bo‘lagiga yotiq chiziq belgilarini qo‘yish (masalan: “Sekin” yozuvi, “Piyodalar o‘tish joyi” belgisi, “Maksimal tezlik cheklangan” belgisi).

    22.08.2014, 14:24   Izoh (0)   11714
    Facebook Twitter LinkedIn Telegram Email

    Izoh (0)

    Kirish
    Javob qoldiring Bekor qilish

    Mavzuga doir

    Mashina boshqarish vaqtida telefondan foydalanganlik uchun jarima miqdori bo‘yicha Yevropa davlatlari reytingi e’lon qilindi

    22.08.2014, 09:54

    Bir soatda 85 ta qoidabuzarlik kuzatilgan chorrahaga kameralar o‘rnatilmoqda

    13.08.2014, 16:19

    Chevrolet Malibu Rossiyada “hech kimga kerak bo‘lmagan” avtomobillar ro‘yxatiga kiritildi

    13.08.2014, 15:45

    Toshkentning “Rohat” avtosalonidagi narxlar e’lon qilindi

    13.08.2014, 09:32

    2014-yil yanvar—iyulida GM Uzbekistan Rossiyaga avtomobil eksportini 14 foizga qisqartirdi

    11.08.2014, 13:14

    KHAY/Bodomzor yo‘li chorrahasida bir soat: 85 ta qo‘pol qoidabuzarlik

    11.08.2014, 12:00
    ×Lightbox Image

    Daryo.uz | Sizning muammoingiz yechimi


    Qashqadaryo va Buxoroda amalga oshirilgan quyosh energiyasi loyihalariga 1 yil to‘lishi munosabati bilan rasmiy tadbir bo‘lib o‘tdi


    Toshkent va Bangkok o‘rtasida to‘g‘ridan-to‘g‘ri aviaqatnov: Centrum Air yangi xalqaro yo‘nalishni ishga tushiradi 


    Market Yandex Go Samarqandda ishga tushdi


    “S&P” O‘zbekiston Milliy Bankining rеyting prognozini “ijobiy”ga ko‘tardi 


    Yoz osmonning o‘zidayoq boshlanadi: Silk Avia Toshkentdan Issiqko‘lga kunlik aviaqatnovlarni yo‘lga qo‘ymoqda


    Qashqadaryoning Chimyoni – Miraki haqida siz bilmagan faktlar


    Qayerga investitsiya kiritish mumkin? Qanday aktiv turlari mavjud? 


    Savdo, fintex va “yashil” loyihalar: Octobank Xitoy bilan hamkorlikni qanday yo‘lga qo‘ymoqda


    “Kia Go!”: Kia Sonet egalarining uchrashuvi – yil davomida birga


    American University of Technology (AUT) 28-iyun - Ochiq eshiklar kuniga taklif etadi


    BYD Astana Motors rasmiy dilerlik tarmog‘i Toshkentdagi barcha beshta dilerlik markazida "Best Buy Day" tadbirini o‘tkazadi


    “Wyndham Garden Charvak” kurort majmuasi qurilishi qanday kechayotganini ko‘rsatdi


     Navoiy innovatsiyalar universiteti: zamonaviy bilim sari ishonchli qadam 


    BI Group va Asakabank O‘zbekistonda tijorat ko‘chmas mulki uchun biznes ipotekasini ishga tushirdi


    Toshkentda Sting brendi homiyligida "Formula-1" filmining premyerasi bo‘lib o‘tdi

     

    Tavsiya etamiz

    NATO tarixi – dunyodagi eng qudratli harbiy tashkilotning obro‘si pasaymoqdami?

    26 iyun, 20:31
    Audio Icon

    Joy hammaga yetardi: Jeyms Kemeronga ko‘ra, “Titanik” yo‘lovchilarining omon qolish imkoniyati bo‘lgan

    25 iyun, 23:50

    “Trampning Titanigi to‘xtaydi” — Eron elchisi

    25 iyun, 13:39

    AQSHning Yaqin Sharqdagi harbiy bazalari soni nechta va qayerda joylashgan?

    24 iyun, 19:05
     
     
     

    So‘nggi yangiliklarga o‘tish

    Ramzan Qodirovning voyaga yetmagan o‘g‘li uylandi

    Dunyo | 29 iyun, 23:40

    Klublar o‘rtasidagi JCH. “PSJ” Messi boshchiligidagi “Inter Mayami” darvozasiga javobsiz 4 ta gol urdi

    Sport | 29 iyun, 23:09

    “Uy oldi-sotdisini naqdsiz shaklga o‘tkazmoqchimiz” — Mubin Mirzayev

    O‘zbekiston | 29 iyun, 23:05

    Ozarbayjon Rossiya bosh vaziri o‘rinbosari tashrifini bekor qildi

    Dunyo | 29 iyun, 23:00

    “Nasiya bozorini davlat tomonidan tartibga solish rejalashtirilgan” — Timur Ishmetov

    Iqtisodiyot | 29 iyun, 22:30

    Superliga. “Buxoro” “Sho‘rtan”ni ishonchli hisobda mag‘lub etdi

    Sport | 29 iyun, 22:15

    Eron MAGATE rahbari uchun yadroviy obyektlarga kirishni yopdi

    Dunyo | 29 iyun, 22:00
    Daryo About Us

    “Daryo” internet-nashrining (O‘zbekiston matbuot va axborot agentligi (O‘zMAA, hozirgi O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti Administratsiyasi huzuridagi Axborot va ommaviy kommunikatsiyalar agentligi) tomonidan 13.03.2015 yil sanasida 0944-sonli guvohnoma bilan ommaviy axborot vositasi sifatida ro‘yxatga olingan. Matnli materiallarni to‘liq ko‘chirish yoki qisman iqtibos keltirishga, shuningdek, fotografik, grafik, audio va/yoki videomateriallaridan foydalanishga “daryo.uz” saytiga giperhavola mavjud bo‘lgan va/yoki “Daryo” internet-nashrining muallifligini ko‘rsatuvchi yozuv ilova qilingan taqdirda yo‘l qo‘yiladi. Chop etiladigan ba’zi ma’lumotlar 18 yoshga to‘lmagan foydalanuvchilarga mo‘ljallanmagan bo‘lishi mumkin. Info@daryo.uz

    Telegram Youtube Facebook Instagram Twitter vkontakte

    © «Simple Networking Solutions» MChJ, 2013–2025

    Yosh bo‘yicha cheklov

    Xato topdingizmi? Ctrl+Enter’ni bosing

    • Foydalanish shartlari
    • Maxfiylik siyosati
    • Reklama
    Nimani qidiramiz?

    Sign In or Register

    Xush kelibsiz!

    Tizimga kiring yoki Roʻyxatdan oʻting.

    Google

    yoki E-Pochta orqali

    Izoh qoldirishingiz, Foydalanish shartlari va Maxfiylik siyosati shartlarini qabul qilganingizni anglatadi

    Roʻyxatdan oʻting

    Roʻyxatdan oʻtganmisiz? Login.

    Google

    yoki E-Pochta orqali

    Sizga parol elektron pochta orqali yuboriladi.

    Izoh qoldirishingiz, Foydalanish shartlari va Maxfiylik siyosati shartlarini qabul qilganingizni anglatadi

    Matnda xato topdingizmi?

    ×

    Rahmat. Biz sizning xabaringizni oldik va xatoni imkon qadar tezroq tuzatamiz.