Ukrainaga urush e’lon qilinganidan bir necha soat o‘tgach, “Aeroflot”ning yuqori rahbariyati Kremlning ro‘parasida joylashgan aviakompaniya bosh qarorgohiga yig‘ilgan, deb yozadi Bloomberg.
Surreal boshqaruv kengashi yig‘ilishining rasmiy qismida ular Rossiyaning eng muhim aviatashuvchisi budjetini urush va u yuzaga keltirishi mumkin bo‘lgan har qanday xavf-xatarni eslatmasdan muhokama qilishgan.
Bir necha haftadan so‘ng esa kompaniyaning top-menejeri, uning quyi bo‘limi rahbari va strategiya direktori o‘z lavozimlarini tark etadi.
So‘nggi yigirma yil ichida “Aeroflot” kommunistik davr xizmatining cho‘qqisidan dunyodagi eng yosh flotlardan birini boshqaradigan xalqaro aviatashuvchiga aylantirishga muvaffaq bo‘ldi.
Endi uning kelajagi sovet o‘tmishiga juda o‘xshash, Boeing va Airbus samolyotlari ehtiyot qismlar va xizmat ko‘rsatishdan uzilgan.
U o‘z e’tiborini ichki yo‘nalishlarga va mahalliy ishlab chiqarilgan samolyotlarga qaratmoqda, chunki iqtisodiy sanksiyalarning Rossiyaga ta’siri yanada yaqqol namoyon bo‘lmoqda.
Aeroflot global standartlarga mos ravishda qurilgan, ammo u faqat dunyoning Rossiya bilan biznes yuritishga tayyor bo‘lgan qismlariga ucha oladi. Bu G‘arb yetakchiligidagi iqtisodiy tizimdan uzilgan Rossiya iqtisodiyoti uchun ko‘zgudir, — dedi Londonda joylashgan TS Lombard konsalting kompaniyasidan Kristofer Granvil.“Aeroflot” davlat kompaniyasi raqobatbardosh xalqaro sayyohlik sanoatida birinchi darajali xizmatni taklif qilishi mumkinligini namoyish etdi. Urush boshlanganidan beri bu muammolar Rossiya yakkalanishining ramziga aylandi.
Mart oyida Yevropaning Rossiya aviakompaniyalari tomonidan ijaraga olingan samolyotlarni qaytarib olish haqidagi buyrug‘iga javoban hukumat ijaraga olingan tijorat samolyotlarini musodara qilishga ruxsat berdi.
“Aeroflot” qisqa vaqt ichida Belarusdan tashqari barcha xalqaro reyslarni to‘xtatdi. O‘shandan beri u ehtiyotkorlik bilan 13 mamlakatga xizmat ko‘rsatishni boshladi, oxirgi paytlarda Maldiv orollariga ham parvozlarni tiklagan.
Ushbu chora-tadbirlar o‘z tasirini ko‘rsatdi: mart oyida “Aeroflot” guruhi tomonidan tashilgan xalqaro yo‘lovchilar soni o‘tgan yilga nisbatan ikki baravar kamayib, 189 ming kishini tashkil etdi.
350 dan ortiq samolyotlarning aksariyati Airbus yoki Boeing modellari bo‘lib, ular yaqinlashib kelayotgan ehtiyot qismlar taqchilligiga duch kelmoqda.
Rossiya aviakompaniyalari uch oy davomida yetarli zaxiraga ega bo‘ladi, shundan so‘ng ular samolyotlarni qismlarga ajratishni boshlashlari mumkin.
Sovet Ittifoqidan keyingi tiklanish
1991-yilda Sovet Ittifoqi parchalanganidan keyin o‘n yil davomida dunyodagi eng yirik aviakompaniya yiliga atigi 3 million kishini tashiydi. “Aeroflot” ko‘plab halokatli baxtsiz hodisalarga duch keldi, jumladan, Moskvadan Gonkongga uchayotgan uchuvchi samolyot boshqaruvini o‘smir o‘g‘liga topshirganidan keyin halokatga uchradi.
2000-yillarning boshlarida Rossiya gullab-yashnagan va mamlakatda ishlab chiqarilgan samolyotlar Yevropada shovqin bo‘yicha qat’iy standartlarga javob bermagani sababli, “Aeroflot” o‘zining Ilyushinlari va Tupolevlarini almashtirish uchun ko‘proq xorijiy samolyotlarga murojaat qildi.
Sheremetevo aeroportini qayta qurdi va boshqa aviakompaniyalar bilan SkyTeam ittifoqiga qo‘shilgan.
So‘nggi ikki yil ichida yo‘qotishlarga olib kelgan COVID-19 pandemiyasiga qaramay, “Aeroflot” Moskvaning Osiyo va Yevropa o‘rtasidagi markaz sifatidagi mavqeidan foydalanib, yo‘lovchilar sonini 2019-yildagi 61 millionlik postsovet rekordidan 2028-yilga kelib 130 millionga oshirishni maqsad qilgan edi.
SkyTeam a’zoligi va sayohatlarni bron qilish firmalarini va Amadeus IT Group shartnomalarini bekor qildi.
“Manchester Yunayted” futbol klubi uzoq muddatli homiylik shartnomasidan voz kechdi.
Izoh (0)