• Profilga Kirish
  • 1744009905_435.svg 1744009905_642.svg

  • So‘nggi yangiliklar
  • Asosiy yangiliklar
  • Eng ko‘p o‘qilgan
  • Kolumnistlar
Ўзбекча
Русский
English
  • O'zb
  • Ўзб
  • Рус
  • Eng
  • O'zb
  • Ўзб
  • Рус
  • Eng
  • So‘nggi yangiliklar
  • Asosiy yangiliklar
  • Eng ko‘p o‘qilgan
  • Kolumnistlar
    • USD12895.55
    • RUB159.38
    • EUR14338.56
    • Google play
    • App Store
    • Telegram
    • Toshkentda
      +26°C
      • Andijon
      • Qarshi
      • Buxoro
      • Samarqand
      • Farg‘ona
      • Sirdaryo
      • Jizzax
      • Termiz
      • Namangan
      • Toshkent
      • Navoiy
      • Toshkent vil
      • Nukus
      • Urganch
    • Daryo
      • Internet-nashr
      • Tahririyat haqida
      • Aloqa ma'lumotlari
      • Foydalanish shartlari
      • Maxfiylik siyosati
      • Yangiliklar arxivi
    • Reklama
    • Ijtimoiy tarmoqlar
      • Instagram | Rasmiy
      • Instagram | Lifestyle
      • Instagram | Sport
      • Facebook | Rasmiy
      • OK | Rasmiy
      • YouTube | Daryo
      • YouTube | Daryo Rus tilida
      • YouTube | Daryo Global
    Telegram Youtube Facebook Instagram Twitter vkontakte
    Daryo logo white
    • O‘zbekiston
      • Boshqalar
      • Navoiy
      • Toshkent viloyati
      • Sirdaryo
      • Jizzax
      • Qashqadaryo
      • Surxondaryo
      • Xorazm
      • Buxoro
      • Samarqand
      • Namangan
      • Farg‘ona
      • Andijon
      • Qoraqalpog‘iston
      • Toshkent sh.
      • Mehridaryo
      • Ob-havo
    • Markaziy Osiyo
      • O‘zbekiston (Mahalliy)
      • Afg'oniston
      • Qirg‘iziston
      • Qozog‘iston
      • Turkmaniston
      • Tojikiston
    • Dunyo
    • Pul
      • Biznes
      • Iqtisodiyot
      • Moliya
      • Kripto
    • Madaniyat
      • Kino
      • Kitob
      • Musiqa
      • Shou-biznes
    • Layfstayl
      • Ayollar sahifasi
        • Farzand
        • Go‘zallik
        • Karyera
        • Maslahatlar
        • Moda
        • Retseptlar
      • Texnologiyalar
        • Arxitektura
        • Gadjetlar
        • Ilm-fan
        • Koinot
        • Media
      • Avto
      • Qo‘ziqorin
      • Sayohat
      • Salomatlik
      • Ta’lim
        • Abituriyent
        • Ingliz tilini o’rganamiz
    • Sport
      • Futbol
      • UFC
      • Boks
    infinix
    Daryo.uz - Login
    Daryo.uz Daryo.uz
    Daryo.uz - Login
    Avto

    Shaxsiy tajriba: YHXB jarimasini bekor qilib, sud orqali ma’naviy kompensatsiya undirish yo‘li

    “Kommersant.uz” toshkentlik avtohavaskorning videoregistrator va “Yo‘l harakati qoidalari” kitobchasi yordamida yo‘l harakati xavfsizligi xodimlarining noqonuniy harakatlariga qarshi tura olish haqida bildirgan fikrlari bilan bo‘lishdi.

    Foto: “Kommersant.uz”

    Foto: “Kommersant.uz”

    Toshkentlik Stanislav Kapustin YouTube’da o‘z kanalini ochgan, unda YHXB xodimlari bilan bahslarini, jumladan, ularning noprofessional harakatlari isbotlari tushirilgan videoroliklarni qo‘yib boradi.

    Kanalda videolar ko‘p emas, lekin Stanislavning so‘zlariga ko‘ra, shaxsiy arxivida bu kabi videolar ancha-muncha yig‘ilib qolgan – u roliklarni davlat organlari ochiqligiga va fuqarolar murojaatlari bilan ishlashning samaradorligiga ishonch hosil qilganidan keyingina e’lon qilishga ahd qilgan.

    Stanislav fuqarolik sudida yutib chiqishga, noqonuniy yozilgan jarimani bekor qilishga va 500 ming so‘m miqdorida ma’naviy kompensatsiya olishga muvaffaq bo‘ldi.

    “Ovozingni o‘chir va tek tur”

    Stanislav Kapustin: “Meni butkul g‘azablantirgan voqea Samarqandda ro‘y berdi. Yo‘l inspeksiyasi xodimlari meni to‘xtatib, tekshirish uchun hujjatlarimni so‘radi. Qonun doirasida ish ko‘rib, men oldin ular o‘zlari hujjatlarini ko‘rsatishlarini so‘radim.

    Bunga javoban ular meni mashinadan tortib tushirishdi, yukxonani ochib, avtomobilni tita boshlashdi. Atrofga 50 ga yaqin kishi yig‘ildi, ulardan yordam so‘ramoqchi bo‘lgandim, “Ovozingi o‘chir va tek tur” degan buyruqni eshitdim. Qarshilik qilish befoyda ekanligini tushundim va videosuratga ola boshladim.

    Mashinadagi hamma narsani oyoq-ustun qilib, YHXB xodimi hujjatlarimni so‘radi – haydovchilik guvohnomasi, “texpasport” va sug‘urta taloni. Ikkinchi xodim shaxsimni tasdiqlash uchun pasportimni talab qildi. Men pasportim Toshkentda ekanligini, haydovchilik guvohnomasi shaxsni tasdiqlovchi kuchga ega hujjat ekanligini aytdim. Bu dalil bee’tibor qoldi. Meni inspektor mashinasiga o‘tkazdilar va uchastkaga olib ketdilar, avtomobilim esa o‘sha joyda qoldi.

    Uchastkada meni qo‘lga olishlarida hozir bo‘lgan bir xodim telefonimni olib, undagi barcha videoyozuvlarni o‘chirib tashladi. 20 daqiqalardan keyin navbatchi menga hujjatlarni qaytarib berdi va ketishim mumkinligini aytdi. Meni qo‘lga olgan inspektorlarning ism-shariflarini aytish, mashinamgacha olib borib qo‘yish yoki kuzatib qo‘yish haqidagi iltimoslarim javobsiz qoldi – indamay eshikni yopib qo‘yishdi.

    Bir amallab, o‘tkinchilardan so‘rab-surishtirib, mashinam qolib ketgan joyga yetib oldim. O‘shanda shaxsiy xavfsizligimni ta’minlash uchun videoregistrator olishga qaror qildim”.

    Oxiri yo‘q bahslar

    Bugungi kunda Stanislav bir vaqtning o‘zida bir qancha sud muhokamalarida qatnashmoqda. U yutib chiqqan ish “Razvodyat na skorost. Uzbekistan GAI DPS” nomli rolikda ko‘rsatilgan.

    Voqea mart oyida, M-39 Toshkent – Samarqand trassasida, Jizzax viloyatida ro‘y berdi. 989-kilometrda haydovchi qoidalarni buzmay, Samarqand tomonga harakatlanardi. Shunda uni YHXB inspektori to‘xtatadi.

    Sababi – go‘yoki u 3.24 “Yuqori tezlik cheklangan” belgisi talablarini buzgan ekan. Holbuki, ushbu belgi tagida 7.1.1. “Manzilgacha bo‘lgan masofa” (belgilangan yo‘lning xavfli joyigacha bo‘lgan masofani, yo‘l harakatiga tegishli cheklovlar kiritilgan joyni yoki harakat yo‘nalishi bo‘yicha oldindagi muayyan joyni ko‘rsatadi) ko‘rsatkichi bo‘lgan. Stanislavning so‘zlariga ko‘ra, ushbu belgilar birgalikda ta’sirga ega bo‘lmaydi, chunki u qayrilish belgisi (bu esa, yuqoridagi tezlikni cheklash belgisi amal qilishi to‘xtashini anglatadi)dan keyin to‘xtatilgandi.

    Stanislav Kapustin: “Men bu yo‘nalishda ko‘p qatnayman va har gal shu belgiga ko‘zim tushadi. Meni bu joyda uch bora to‘xtatishgan (rolikda uchinchi to‘xtatish qayd etilgan). Dastlabki ikki galda o‘zimning aybsiz ekanligimni isbotlab berganimdan keyin, inspektorlar haydovchilik guvohnomamni qaytarib berishgan. Uchinchi gal inspektor, aftidan, qasddan ishni jarimagacha olib borishni istagan. Lekin men taslim bo‘lishni xohlamadim.

    Iltimosimga ko‘ra, inspektor mashinasiga o‘tirdik (“torpedka”sida ikkita rasmiylashtirilgan bayonnoma yotardi) va haligi belgi oldiga bordik. “Manzilgacha bo‘lgan masofa” tablichkasini ko‘rsatdim va bu yerda uning joylashuvi mantiqqa zid ekanligini aytdim. Shu belgi bo‘lmaganda, muammo bo‘lmasdi.

    YHXB xodimi buning teskarisini isbotlashga urindi, lekin bunda men uzatgan “Yo‘l harakati qoidalari” (bu kitobchani doim yonimda olib yuraman)ga qarashdan bosh tortdi. Bu ishi tushunarli edi – kitobchani ochganida, o‘zining kasbiga noloyiq ekanligini tan olishga to‘g‘ri kelardi.

    Bahsni sudda davom ettirishga qaror qildim va undan masalani qonuniy yo‘l bilan hal etish uchun bayonnomani rasmiylashtirishni so‘radim. Menga 750 ming so‘m miqdorida jarima belgilandi. O‘z navbatida, men ShYHXBga ariza yozdim, u meni tuman YHXBga yo‘lladi. Yo‘lning o‘sha qismi uchun bular javob bermasliklari sababli, dalolatnoma tuzdik va ishim Jizzax YHXBga yuborildi.

    Bir qancha vaqtdan keyin meni Toshkentdan Jizzax shahar YHXBga chaqirishdi. Bo‘sh vaqtim bor edi, darhol yo‘lga chiqdim. U yerda haydovchilik guvohnomamni qaytarishdi, o‘zlarining nohaq ekanliklarini tan olishdi va agar da’vom bo‘lmasa, ozod ekanimni aytishdi. Da’vom esa, albatta, bor edi.

    Da’vom, birinchi navbatda, mening nomimga bayonnoma va jarima rasmiylashtirgan xodimlarga qaratilgandi. Ikkinchidan, yo‘lning o‘sha qismidan haydovchilarni adashtiradigan belgilarni olib tashlashlarini istardim. Qolaversa, menga moddiy va ma’naviy zararni qoplashlarini talab qildim, ularni jami 750 ming so‘mga baholadim.

    Faqat bir oy o‘tgach, jarima bekor qilingani, zararning qoplanishi to‘g‘risida esa, fuqarolik sudiga murojaat qilishim kerakligi haqida xat keldi. Men fuqarolik sudiga da’vo kiritdim, unga inspektorning vaziyatga o‘z munosabatini bidirgan tushuntirish xatini ham ilova qildim”.

    Foto: “Kommersant.uz”

    Foto: “Kommersant.uz”

    Belgi olib tashlandi, jarima bekor qilindi

    Stanislav sud qaroriga faqat Prezident virtual qabulxonasiga murojaat orqali erishdi. Sud da’vogarga ma’naviy kompensatsiya sifatida 500 ming so‘m va da’vo arizasini berishda sarflangan davlat boji uchun 75 ming so‘m to‘lash haqida qaror chiqardi. Da’vogar turli idoralarga qatnagani, arizalar topshirgani, kvitansiyalar to‘lagani va bir necha bor Jizzaxga borib-kelganligi fakti aniq ekanligiga qaramay, cheklar bo‘lmagani uchun, moddiy kompensatsiya to‘lanmasligi haqida qaror qabul qilindi. Mojaroga sabab bo‘lgan M-39 Toshkent – Samarqand trassasi 989 kilometridagi yo‘l belgilari olib tashlandi.

    Foto: “Kommersant.uz”

    Foto: “Kommersant.uz”

    Kompensatsiyani sud qaroridan uch yarim oy va inspektor to‘xtatgan sanadan sakkiz oy o‘tgach olishga muvaffaq bo‘lindi. Sud Stanislavning haq ekanligini tan olgan bo‘lsa ham, Jizzax YHXBda u hanuz huquqbuzar sifatida hisobda turadi – agar u, aytaylik, tezlikni 5 km/soatga oshirsa ham, takroriy huquqbuzarlik sifatida EKIXning 5 baravari (861 200 so‘m) miqdorida jarima to‘laydi. Bu masalani Stanislav bosh prokuratura orqali hal etish niyatida.

    Ikki kulfat

    Afsuski, ko‘plab haydovchilar haqiqatdan YHQni, o‘z huquqlari va majburiyatlarini yetarlicha bilmaydilar. Boshqa tarafdan, YHXB xodimlari orasida noprofessional mutaxassislar ham uchrab turadi, ular Stanislav roliklarida ochiq-oydin namoyon bo‘ladi – yo‘l inspeksiyasi xodimi bilan deyarli har bir suhbat mantiqsizlikka olib boradi. Inspektorlar haydovchini to‘xtatganliklarini asoslab bera olmaydilar, huquqbuzarlikni “tirnoq tagidan” qidirishni boshlaydilar, haydovchiga oshnasidek muomala qiladilar va bu bilan noprofessionalliklarini ko‘rsatadilar.

    Yana bir muammo mavjud – ishni oxiriga yetkazish va qog‘ozbozchilikni yengib o‘tishga qancha asab va kuch ketishini bilgan haydovchilarning aksariyati “ishni joyida hal qilish”ni ma’qul ko‘radilar. Bu labirintdan o‘tishga hamma ham rozi bo‘lmaydi: turli muassasalarga qatnash, turli hujjatlar to‘plash, dab-durustdan YHXBga chaqirib qolishlar… Bu – bir muammoning bir necha bosqichda hal qilishni ko‘zda tutuvchi byurokratik tizimning yetuk emasligidir.

    Stanislavning maqsadi – shaxsiy namuna ko‘rsatib, haydovchilarni o‘z huquqlarini chuqur o‘rganish va talab qilish va albatta, YHQni buzmaslikka chaqirish, shuningdek, xodimlarning noprofessionalligiga va xizmat lavozimini suiiste’mol qilish holatlariga YHXBB e’tiborini qaratishdan iborat.

    20.12.2017, 13:35   Izoh (0)   38338
    Facebook Twitter LinkedIn Telegram Email

    Izoh (0)

    Kirish
    Javob qoldiring Bekor qilish

    Mavzuga doir

    Navoiy viloyatida “Kirakash” tadbiri doirasida 55 ta noqonuniy taksi faoliyatiga chek qo‘yildi

    20.12.2017, 09:56

    Chevrolet Silverado yangilanib, “zo‘r va zamonaviy” pikapga aylandi (foto)

    20.12.2017, 07:26

    Video: O‘rmondagi qorda drift qilayotgan “Maybax” yo‘ltanlamasi

    20.12.2017, 06:44

    Fiat Chrysler Rossiyadan 10355 ta Jeep Grand Cherokee avtomobilini chaqirib oladi

    19.12.2017, 07:14

    Garajga sig‘magani uchun, 250 ming yevrolik Gelandewagen kabrioletga aylantirildi

    18.12.2017, 21:08

    Sirg‘ali bozorida sotilayotgan avtomobillar narxlari e’lon qilindi

    18.12.2017, 14:29
    ×Lightbox Image

    Daryo.uz | Sizning muammoingiz yechimi


    “Otang bozor, onang bozor”, qurilish do‘koni ochmoqchi bo‘lsang, Tashkent INDEX’ga bor


    UZCARD SHERDOR premium kartasi endi MKBANKda mavjud


    Mobiuz "MazzaFest"da yangi "Mazza" va "Mazza 2.0" tarif rejalarini taqdim etadi


    O‘zbekistonda token chiqarish bo‘yicha pilot loyihani amalga oshirish rejalashtirilgan


    Kapitalbank 2024-yilgi Brand Awards International mukofotiga sazovor bo‘ldi


    Digital Uzbekistan Toshkentda 28-may kuni o'z ishini boshlaydi! Bozorni o‘zgartirib yuboruvchi PLAS-Forum 


    GWM Auto Shanghai 2025 da o‘zining global strategiyasini taqdim etdi: O‘zbekiston asosiy hamkorlar qatorida 


    Toshkent mineral suvi: Iskandar Zulqarnayndan hozirgi kungacha


    Coca-Cola 139 yillik ilhom, ajoyib kashfiyotlar, mashhur kampaniyalar va butun dunyo sevib qolgan ta’mni taqdim etmoqda 


    BI Group Toshkent BI Botanika Saroyi turar-joy majmuasini belgilangan muddatdan oldin foydalanishga topshirdi va sifat hamda muddatga sodiqligini tasdiqladi


    MAGIC SAFARI — Markaziy Osiyodagi birinchi tematik safari-park 15-may kuni o‘z eshiklarini ochadi!


    OSTIM Global: 100 gektarlik zamonaviy sanoat hududi


    Moliyaviy firibgarlik: murakkab sxemalar bo‘yicha sodda tushunchalar 


    Silk Avia Shahrisabzga ko‘proq parvoz qiladi


    O‘zbekiston Milliy banki “Oltin omonat”ni ishga tushirmoqda

     

    Tavsiya etamiz

    Ular doim dunyoda eng yaxshilaridan bo‘lgan — pokistonlik harbiy uchuvchilar haqida

    12 may, 21:30

    Si va Putin tandemi: Rossiya va Xitoyning “chegarasiz do‘stligi” Markaziy Osiyodagi muvozanatga qanday ta’sir qiladi?

    12 may, 19:00

    “AQSH yordam bermaganida, g‘alabaga erisha olmasdik” — Ikkinchi jahon urushida SSSR yutug‘ini ta’minlagan yashirin haqiqatlar

    10 may, 15:00

    “Ular o‘z vatani mustaqil bo‘lishi uchun kurashgan edi” — Turkiston legionining ayanchli tarixi

    8 may, 15:09
     
     
     

    So‘nggi yangiliklarga o‘tish

    Zominda jarlikka tushib ketgan shaxs qutqarildi

    O‘zbekiston | 13 may, 21:05

    Mobiuz "MazzaFest"da yangi "Mazza" va "Mazza 2.0" tarif rejalarini taqdim etadi

    Reklama | 13 may, 21:00

    O‘zbekiston Kubogi. Toshkentdagi gollar shousida “Paxtakor” “Nasaf”ni mag‘lub etdi

    Sport | 13 may, 20:56

    Toshkentdagi ko‘chalardan biri avtomashinalar harakati uchun 2 kunga yopiladi

    O‘zbekiston | 13 may, 20:50

    O‘zbekistonda anomal issiq bo‘ladi. Qanday xavflar bor?

    O‘zbekiston | 13 may, 20:40

    Jeki Chan xavfli tryuklarni mustaqil bajarishni qachon to‘xtatishini aytdi

    Kino | 13 may, 20:25

    Farg‘onada erkak xotini aliment to‘lamagani uchun ustidan arz qildi

    O‘zbekiston | 13 may, 20:15
    Daryo About Us

    “Daryo” internet-nashrining (O‘zbekiston matbuot va axborot agentligi (O‘zMAA, hozirgi O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti Administratsiyasi huzuridagi Axborot va ommaviy kommunikatsiyalar agentligi) tomonidan 13.03.2015 yil sanasida 0944-sonli guvohnoma bilan ommaviy axborot vositasi sifatida ro‘yxatga olingan. Matnli materiallarni to‘liq ko‘chirish yoki qisman iqtibos keltirishga, shuningdek, fotografik, grafik, audio va/yoki videomateriallaridan foydalanishga “daryo.uz” saytiga giperhavola mavjud bo‘lgan va/yoki “Daryo” internet-nashrining muallifligini ko‘rsatuvchi yozuv ilova qilingan taqdirda yo‘l qo‘yiladi. Chop etiladigan ba’zi ma’lumotlar 18 yoshga to‘lmagan foydalanuvchilarga mo‘ljallanmagan bo‘lishi mumkin. Info@daryo.uz

    Telegram Youtube Facebook Instagram Twitter vkontakte

    © «Simple Networking Solutions» MChJ, 2013–2025

    Yosh bo‘yicha cheklov

    Xato topdingizmi? Ctrl+Enter’ni bosing

    • Foydalanish shartlari
    • Maxfiylik siyosati
    • Reklama
    Nimani qidiramiz?

    Sign In or Register

    Xush kelibsiz!

    Tizimga kiring yoki Roʻyxatdan oʻting.

    Google

    yoki E-Pochta orqali

    Izoh qoldirishingiz, Foydalanish shartlari va Maxfiylik siyosati shartlarini qabul qilganingizni anglatadi

    Roʻyxatdan oʻting

    Roʻyxatdan oʻtganmisiz? Login.

    Google

    yoki E-Pochta orqali

    Sizga parol elektron pochta orqali yuboriladi.

    Izoh qoldirishingiz, Foydalanish shartlari va Maxfiylik siyosati shartlarini qabul qilganingizni anglatadi

    Matnda xato topdingizmi?

    ×

    Rahmat. Biz sizning xabaringizni oldik va xatoni imkon qadar tezroq tuzatamiz.