Markaziy saylov komissiyasi tomonidan tasdiqlangan Saylovchilarning huquqiy madaniyatini yanada yuksaltirish bo‘yicha tadbirlar dasturida fuqarolarning murojaatlariga alohida ahamiyat berilgan. Bu haqda “Xalq so‘zi” xabar bermoqda.
Saylovga tayyorgarlik ko‘rish, uni o‘tkazish chog‘ida qonunbuzilishlarining oldini olish, jismoniy va yuridik shaxslar murojaatlarini o‘z vaqtida ko‘rib chiqish, ular yuzasidan qonunda belgilangan choralarni qo‘llash hamda okrug, uchastka saylov komissiyalari bilan doimiy aloqa o‘rnatishni ta’minlash maqsadida shu yilning 1-noyabridan boshlab O‘zbekiston Respublikasi Markaziy saylov komissiyasida kechayu kunduz ishlab turadigan “Ishonch telefoni” (0 371 239-35-62), shuningdek, faks (0 371 239-42-43) va elektron pochta (ub_saylov@umail.uz) ishga tushirildi.
— “Ishonch telefoni” orqali ko‘plab murojaatlar kelib tushmoqda, — deydi Markaziy saylov komissiyasi kotibiyati mas’ul xodimi Farhod Nasriddinov. — Ularning asosiy qismi muddatidan oldin ovoz berishni o‘tkazish tartibi, vaqtinchalik yashash joyida ovoz berish, xorijda ovoz berish, Prezidentlikka nomzodlar bilan uchrashuvlarda ishtirok etish va saylov bilan bog‘liq jarayonlarga oid savollardir.
Hozirgi vaqtgacha 400 ga yaqin telefon qo‘ng‘iroqlarini qabul qildik. “Ishonch telefoni”ga qo‘ng‘iroq qilgan fuqarolarga malakali mutaxassislar tomonidan o‘zbek, rus hamda qoraqalpoq tillarida maslahat olish imkoniyati yaratildi. Qolaversa, okrug va uchastka saylov komissiyalari faoliyati, saylovga tayyorgarlik ko‘rish hamda uni o‘tkazishni moliyalashtirish, xorijiy davlatlar va xalqaro tashkilotlar kuzatuvchilari faoliyati, shuningdek, siyosiy partiyalar, ommaviy axborot vositalarida saylov kampaniyasini yoritish, saylov qonunchiligi buzilishiga oid masalalarda tushuntirishlar berildi.
Bundan tashqari, Markaziy saylov komissiyasida fuqarolarni qabul qilish kunlari yo‘lga qo‘yilgan. Fuqarolarni qabul qilish O‘zbekiston Respublikasi Markaziy saylov komissiyasi raisi, uning o‘rinbosari hamda kotibiyat boshlig‘i tomonidan amalga oshiriladi. Bu saylov jarayonida yuzaga keladigan turli masalalarni tez va amaliy hal qilishga imkon beradi.
Shu bilan birga, Markaziy saylov komissiyasi rasmiy veb-saytining “Interaktiv xizmatlar” bo‘limida fuqarolarni ko‘proq qiziqtirayotgan savollar hamda ularning javoblari e’lon qilingan. Saylovchilar, shu jumladan, yoshlar va birinchi marotaba ovoz beruvchi yigit-qizlar uchun ularning saylov huquqlariga oid maxsus bo‘lim ochilgan. Saytga kiruvchilar soni ko‘pligi undagi ma’lumotlarning ommabopligi hamda foydalanuvchilar uchun qiziqarliligidan dalolatdir.
O‘zbekiston Respublikasi Oliy Majlisining Inson huquqlari bo‘yicha vakili (ombudsman) idorasida ham saylovchilar uchun “Ishonch telefoni” joriy yilning 14-oktabridan faol ishlamoqda. Hozirgi kunda fuqarolar “Ishonch telefoni” orqali saylov qonunchiligi, qolaversa, muhim ijtimoiy-siyosiy jarayon bo‘yicha malakali yuridik maslahatlar olishmoqda.
— Ayni paytgacha respublikamizning turli hududlaridan “Ishonch telefoni”ga 500 dan ziyod qo‘ng‘iroqlar bo‘ldi, — deydi Ombudsman kotibiyati xodimi Gabit Aydarov. — Fuqarolar, asosan, saylovchilar ro‘yxatini tuzish, O‘zbekiston Respublikasi Prezidentligiga nomzodlar bilan uchrashuvlarda qatnashish, ovoz berish, shu jumladan, muddatidan oldin ovoz berish, saylov byulletenini to‘ldirish tartiblari haqida qiziqish bildirmoqda. Albatta, ular o‘z murojaatlariga to‘la-to‘kis javob olishyapti. 1096 raqamiga dushanbadan jumagacha soat 10:00 dan 18:00 gacha qo‘ng‘iroq qilish mumkin. Qo‘ng‘iroqlar respublika bo‘yicha bepul. 3—4-dekabr — saylov arafasi va saylov kunida “Ishonch telefoni” kechayu kunduz ishlaydi.
Umuman, saylovchilar fikr-mulohazalariga ko‘ra, Markaziy saylov komissiyasi hamda Ombudsman “Ishonch telefon”lari ishi saylovchilarning huquqiy madaniyatini yanada yuksaltirish va ularning faolligini oshirish, ayni paytda fuqarolarning emin-erkin xohish bildirishlarini ta’minlash hamda saylov jarayoni monitoringini yuritishga imkon beradi.
Shu kunlarda O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti saylovini kuzatayotgan YXHT Demokratik institutlar va inson huquqlari bo‘yicha byurosi missiyasi joriy yilning 2-noyabridan 20-noyabrigacha bo‘lgan davrda ushbu muhim siyosiy tadbirga tayyorgarlik ko‘rish jarayonini kuzatish yakunlari bo‘yicha oraliq hisobotini chop etdi. Unda, xususan, Markaziy saylov komissiyasi hamda O‘zbekiston Respublikasi Oliy Majlisi Inson huquqlari bo‘yicha vakilining fuqarolar saylov huquqlarini ishonchli himoya qilish, saylovchilar shikoyatlarini doimiy rejimda qabul qiladigan va ko‘rib chiqadigan to‘g‘ridan-to‘g‘ri “Ishonch telefoni” ishga tushirilgani ijobiy baholandi.
Diqqat, diqqat! “Daryo”ning Telegram’dagi rasmiy kanali — “Toshqin ‘Daryo’”ga obuna bo‘lib, yangiliklardan ovozli ko‘rinishda bahramand bo‘lishingiz mumkin.
Izoh (0)