Britaniyaning RM Technology ta’lim texnologiyalari kompaniyasi tomonidan olib borilgan tadqiqot shuni ko‘rsatdiki, maktab o‘quvchilari sun’iy intellekt (AI)dan tobora ko‘proq foydalanmoqda.
Shu bilan birga, o‘qituvchilar uy vazifasini o‘quvchilarning o‘zlari bajarganmi yoki AI yordamidami har doim ham ajrata olmayaptilar. Bu haqda Sky News xabar bermoqda.
Tadqiqot doirasida 1000 nafar o‘quvchi va 500 nafar o‘qituvchi bilan suhbat o‘tkazildi. Natijalar shuni ko‘rsatdiki, o‘qituvchilarning 66 foizi o‘quvchilar AI tomonidan yozilgan uy vazifalarini muntazam ravishda olib kelishlariga ishonchlari komil. Shu bilan birga, o‘qituvchilarning 9 foizi o‘quvchining ishi bilan AI bajargan vazifani ajrata olmasligini tan oldi.
O‘qituvchilarning 36 foizi o‘quvchilar sun’iy intellektni o‘qituvchilarga qaraganda yaxshiroq tushunishiga ishonishadi. Shu bilan birga, o‘qituvchilarning 89 foizi insonning aql-zakovati, empatiyasi va ijodkorligi o‘rnini hech qanday sun’iy intellekt bosa olmaydi, deb hisoblaydi. Shuningdek, o‘qituvchilarning 12 foizi maktab o‘quvchilariga sun’iy intellektdan foydalanishni butunlay taqiqlash kerakligiga ishonchi komil.
Maktab o‘quvchilari o‘rtasida o‘tkazilgan so‘rov shuni ko‘rsatdiki, ularning 67 foizi ChatGPT kabi chatbotlardan, masalan, insho yozish, fizika va matematika bo‘yicha masalalarni yechish, matnlarni tarjima qilish, she’r yozish va hokazolar uchun foydalanganliklarini tan olishdi.
Shu bilan birga, maktab o‘quvchilarining atigi 38 foizi mustaqil ravishda topshiriqlarni bajarmaganlarida o‘zlarini aybdor his qilishadi. Talabalarning 68 foizi sun’iy intellektdan foydalanish orqali yaxshi baho olganliklarini aytishdi.
Izoh (0)