2022-yil mart oyida O‘zbekistondagi FMCG bozorida yetakchi bo‘lgan Balton Trading Asia kompaniyasi Planingo konsalting kompaniyasi bilan hamkorlikda dunyodagi yetakchi integratsiyalashgan rejalashtirish bulutli platformasi Anaplan asosida sotishni rejalashtirish yechimini muvaffaqiyatli ishga tushirdi.
Balton Trading Asia bir vaqtning o‘zida bir nechta biznes masalalariga duch keldi. Birinchisi, integratsiyalashgan rejalashtirish jarayonini qurish va kompaniya ichida ham, hamkorlar bilan samarali ishlash uchun ham tezkor boshqaruv qarorlarini qabul qilish uchun asos yaratishdir. Ikkinchisi, yaroqlilik muddati cheklangan mahsulotlar bilan ishlashni optimallashtirish, erta bosqichda potensial hisobdan chiqarish xatarlarini aniqlashdan iborat. So‘nggi, ammo muhimligi jihatidan kam bo‘lmagan masala - bu muntazam texnik operatsiyalarni avtomatlashtirish orqali tahlil va muloqot uchun jamoaga vaqt yaratish. Shu bilan birga, kompaniya ko‘plab hamkorlar bilan hamkorlik qilishi hisobga olinishi kerak edi va tizim har birining o‘ziga xos xususiyatlarini inobatga olishi lozim.
Murakkab tizim talablarini inobatga olgan holda kompaniya rahbariyati integratsiyalashgan rejalashtirish bo‘yicha dunyoning yetakchi bulutli platformasi Anaplan foydasiga qaror qabul qildi.
Balton Trading Asia kompaniyasining bosh direktori Filipp Gorbunov shunday dedi: “Investitsion qarorlarni qabul qilishda biz birinchi navbatda ularning qoplanishini baholaymiz va tizimlarda biznes uchun ishonchlilik, soddalik va samaradorlikni qadrlaymiz. Hatto 2000 dan ortiq SKU, 10 ta mintaqaviy ombor va 20 ta turli hamkorlar bilan rejalashtirishni avtomatlashtirish afzalliklarining konservativ hisob-kitoblari ham biz bozordagi eng yaxshi yechimlardan biriga sarmoya kiritishimiz mumkinligini ko‘rsatdi. Natijada, operatsion funksiyalar va hisobotlarni avtomatlashtirish orqali biz mijozlarga xizmat ko‘rsatishni yaxshilash, mahsulot qoldig‘ini kamaytirish va aylanmani ko‘paytirish bo‘yicha tahliliy ishlar uchun jamoaning vaqtini bo‘shatishga muvaffaq bo‘ldik, bu esa savdoning oshishiga, xarajatlarning pasayishiga va investitsiyalarning daromadliligiga olib keladi”.
Loyihaning birinchi bosqichi savdoni rejalashtirish va prognozlash bloki edi. Anaplan platformasi hayotga mutlaqo yangi yondashuvni tadbiq etdi. Savdo tarixini va uni avtomatik tozalashni tahlil qilish, komponentlar yoki “building blocks”dan prognoz yaratish, innovatsiyalarni rejalashtirish va faol mijozlar bazasi va benchmarklarni hisobga olgan holda assortimentni kengaytirish uchun funksionallik yaratildi. Savdo rejalarini hisoblash va tuzatish mantig‘i cheklangan inventarizatsiya sharoitida yuklamalarning ustuvorligini hisobga olgan holda amalga oshirildi. Hisobot bloki bir oy ichida sotish dinamikasini, shuningdek, prognozning kompaniyaning yillik maqsadlariga muvofiqligini kuzatish imkonini beradi. Bu uslub cheklangan inventarizatsiya va qisqa yaroqlilik muddatlari xavfini aniqlash va nazorat qilish uchun barcha zarur funksiyalarga ega. Yangi yechimning imkoniyatlari jamoaga vazifani ko‘paytirmasdan o‘rganish tafsilotlarini va prognozni yaratish shaffofligini oshirishga imkon berdi.
“Balton Trading Asia – O‘zbekistonda Anaplan bulutli platformasi asosida rejalashtirish funksiyasini avtomatlashtirishga qaror qilgan birinchi kompaniyadir. Bu biznes yetukligining yuqori darajasini va uning keyingi o‘sishga tayyorligini ko‘rsatadi. O‘zbekistondagi Planingo kompaniyasi uchun ham birinchi loyiha ekanligini inobatga olgan holda, biz uchun ishni iloji boricha samarali qurish va Anaplan platformasining barcha imkoniyatlarini ko‘rsatish muhim edi. Atigi besh oy ichida sotishni rejalashtirish va prognozlash modulini ishga tushirish biznes tomondan yuqori malakali mutaxassislar va Anaplan maslahatchi-metodistlarining birgalikdagi jamoasi ishi tufayli amalga oshirildi”,– deya ta’kidladi Planingo konsalting kompaniyasining boshqaruvchi hamkori Leonid Trotsenko.
Loyiha 2021-yil oktyabr oyida boshlangan va 2022-yil mart oyida Balton xodimlari yangi platformadagi savdo prognozini kelishish uchun uchrashuvlar o‘tkazdilar. Olti oydan kamroq vaqt ichida biznes talablari uchun yechim yaratish, ma’lumotlarni tayyorlash va jamoani o‘qitish ikki omil tufayli mumkin bo‘ldi. Birinchidan, bu tizim arxitekturasini va yangi vositani kompaniyaning umumiy IT-landshaftiga integratsiya qilish jarayonini birgalikda ishlab chiqqan Balton va Planingo ekspertlaridan iborat yagona loyiha jamoasi edi. Ikkinchidan, Agile yondashuviga rioya qilish va loyihaning ko‘lami va jadvalini qo‘shimcha ehtiyojlarga moslashtirish imkonini beruvchi Anaplan platformasining muhim afzalligi bo‘lgan rivojlanishning tezligi va qulayligidir.
“Demand (talab) ni rejalashtirishning birinchi blokida Anaplan yordamida rejalashtirishni avtomatlashtirish bizga ma’lumotlar bazasi bilan ishlashga va avvallari qo‘lda to‘planishi va yangilanishi kerak bo‘lgan barcha kerakli ma’lumotlarga ega bo‘lgan holda kamida ikki baravar tez va yaxshiroq prognozlarni yaratishga imkon berdi. Bundan tashqari, faqat blokning o‘zini qurish va uni sinovdan o‘tkazish jarayonida biz hozirgi ish tizimidagi hatto gumon qilmagan bir qator kamchiliklarni ko‘rdik. Demand (talab) ni rejalashtirishni Anaplanga to‘liq o‘tkazgandan so‘ng, biz platformaning ulkan salohiyatini va uning imkoniyatlarini angladik, shu sababli dastlabki texnik topshiriqlar bir ovozdan bir yarim baravar kengaytirildi. Oldimizda amalga oshirish uchun yana ikkita asosiy blok turibdi: Savdo marketingi faoliyatini hisobga olish va tahlil qilish va import xaridlar uchun Supply Chain (ta’minot zanjiri) va ularni O‘zbekistondagi barcha omborlarimiz bo‘ylab optimallashtirilgan holda taqsimlashdan iborat. Shubhasiz, kelgusi oylarda ularning muvaffaqiyatli yakunlanishiga ishonamiz”, – deb ma’lum qildi rejalashtirish bo‘limi boshlig‘i va rejalashtirish jarayonini avtomatlashtirish loyihasi rahbari Natalya Li.
Reklama huquqi asosida.
Izoh (0)