Biz aholini ijtimoiy ahamiyatga ega, yuqori samarali xavfsiz dori-darmon va tibbiy vositalar bilan arzon narxlarda ta’minlash, qalbakilashtirilgan va sifatsiz dori-darmonlarning noqonuniy aylanmasiga chek qo‘yish tarafdorimiz. Nafaqat hayotiy zarur medikamentlar aylanmasi va sifati, balki chakana savdoga tushuvchi barcha dorilar ustidan qat’iy davlat va jamoatchilik nazoratini o‘rnatishni taklif qilamiz.
Shu maqsadda biz dorilarning yagona elektron bazasini shakllantirishni va unda barcha dorilarning nomi, narxi, ishlab chiqaruvchisi va savdoga chiqaruvchisi, chet eldan keltirilgan dori-darmonlar uchun esa import qiluvchining ma’lumotlarini ko‘rsatadigan elektron tizimni tatbiq qilamiz. Bu tizim bilan dorilarning narxini barqarorlashtiramiz va sifatini ta’minlaymiz. Biz, shuningdek, umumiy sog‘liqni saqlash xarajatlarida dori vositalari va tibbiyot buyumlari sotib olish uchun xarajatlar ulushini 9,6 foizdan 15 foizgacha oshirish choralarini ko‘ramiz.
Tibbiy faoliyat ustidan davlat-sanitariya nazoratini kuchaytiramiz. Shuningdek, dorilarni shifokor retsepti asosida berilishini yo‘lga qo‘yamiz hamda dorilar reklamasini cheklashga qaratilgan qonunlarni qabul qilish tashabbusi bilan chiqamiz.
Biz uchun barqaror rivojlanishning yana bir muhim sharti, bu milliy farmatsevtika sanoatini qo‘llab-quvvatlash sanaladi. Bu boradagi ustuvor vazifamiz – farmatsevtika sanoatining tezkor rivojlanishi uchun qulay sharoit yaratish, farmatsevtik erkin iqtisodiy zonalarning ish samaradorligini oshirish, dorivor o‘simliklarning sanoat plantatsiyalarini yaratish va ularni chuqur qayta ishlashni tashkillashtirish, dori vositalari va biologik faol qo‘shimchalarni ishlab chiqarishni rag‘batlantirishga yo‘naltirilgan.
Biz sog‘liqni saqlash sohasining xususiy sektorini barqaror rivojlanishning muhim omillaridan biri sifatida e’tirof etish bilan birga, sog‘liqni saqlashning davlat sektorini mustahkamlash, sohada yuqori malakali xorijiy mutaxassislar sonini oshirish va xorijiy investitsiyalarni kengaytirish, kadrlar malakasini oshirish va tayyorlashni samarali tizimini shakllantirish, tibbiy xizmatlar eksportini rivojlantirishga keng e’tibor qaratamiz. Kelgusi besh yillikda sog‘liqni saqlash bo‘yicha davlat xarajatlarini umumiy davlat xarajatlariga nisbatan 15,4 foizdan 17 foizga hamda har 1000 kishiga xizmat ko‘rsatuvchi shifokorlar sonini 2,45 nafardan 5 nafarga, shifoxona muassasalari sonini esa 1135 tadan 1250 taga oshirish – ushbu yo‘nalishdagi asosiy vazifalarimiz hisoblanadi.
Bizning ustuvor vazifamiz – zamonaviy, yuqori texnologiyali, samarali tez tibbiy yordam xizmatini shakllantirish choralarini ko‘rish. Biz shoshilinch tez tibbiy yordam xizmatining tezkorligi xalqaro e’tirof etilgan talablarga mos bo‘lishi, uni boshqarishning axborot tizimini joriy qilish va moddiy-texnika bazasini mustahkamlash tarafdorimiz.
Sog‘liqni saqlash bo‘yicha islohotlarni davom ettirish va yuqori darajaga ko‘tarish orqali bolalar o‘limi ko‘rsatkichini har 1000 nafar tug‘ilgan chaqaloqqa 2017-yildagi 18 tadan 10 tagacha, onalar o‘limi koeffitsentini (har 100 000 tirik tug‘ilgan chaqaloqqa nisbatan) esa 19,7 dan 15 tagacha kamaytirish kelgusi besh yillikdagi muhim vazifamiz hisoblanadi.
“Aqlli tibbiyot” tizimini shakllantirish, tibbiyot sohasiga zamonaviy AKTlarni keng joriy etish, aholini xavfsiz dori-darmon vositalari bilan ta’minlash, ushbu yo‘nalishda deputatlik va jamoatchilik nazoratini kuchaytirish, aholining tibbiy madaniyatini oshirish bo‘yicha ta’sirchan qonunchilik mexanizmlarini ishlab chiqib, amaliyotga joriy qilish choralarini ko‘ramiz.
O‘zbekiston “Adolat” SDP matbuot xizmati
Reklama huquqi asosida.
Izoh (0)