19-noyabr kuni Toshkentdagi Wyndham mehmonxonasida “Bolaning har tomonlama rivojlanishini ta’minlashda innovatsion ta’lim muhitining o‘rni” mavzusida xalqaro anjuman bo‘lib o‘tdi. Bu haqda Maktabgacha ta’lim vazirligi matbuot xizmati xabar berdi.
Anjuman Maktabgacha ta’lim vazirligi, BMT (UNICEF) Bolalar fondi, Jahon Banki guruhi tomonidan tashkil etildi.
Anjumanning asosiy maqsadi – O‘zbekiston Respublikasi maktabgacha ta’lim sohasida innovatsion ta’lim muhitini tadqiq va tatbiq etishdan iborat bo‘ldi.
Xalqaro anjuman O‘zbekiston Respublikasi prezidentining yoshlar, ilm, ta’lim, sog‘liqni saqlash va sport masalalari bo‘yicha maslahatchisi Abdujabor Abduvaxitov, Maktabgacha ta’lim vaziri Agrippina Shin, Jahon Bankining O‘zbekistondagi vakolatxonasi rahbari janob Xideki Mori, UNICEF’ning O‘zbekistondagi vakolatxonasi rahbari Sasha Graumann va boshqalar tomonidan ochib berildi.
“Raqobatbardosh maktabgacha ta’lim tizimini yaratish uchun unga yangicha boshqaruv tamoyillarini kiritish lozim. Ya’ni, bunda axborot, kadrlar, boshqaruv va moliyaviy resurslarining integratsiyalashuvi va hamkorligiga asoslangan tamoyillarni joriy etish talab etiladi. Maktabgacha ta’lim sohasidagi o‘quv muhitini yaratish va shakllantirishning samarali mexanizmlarini joriy yetish nodavlat maktabgacha ta’lim muassasalari tarmog‘ini rivojlantirish, ko‘rsatilayotgan xizmatlarning sifatini yaxshilash va sog‘lom raqobat muhitini tezroq shakllantirishga yordam beradi”, - dedi O‘zbekiston Respublikasi Maktabgacha ta’lim vaziri Agrippina Shin.
Anjumanda innovatsion ta’lim muhiti doirasidagi loyihalarni amalga oshiruvchi xalqaro ekspertlar so‘zga chiqdi. Solford Universitetining faxriy professori, Oksford Universitetining faxriy ilmiy xodimi professor Piter Barrett “aqlli sinf xonalari”ning ta’lim samaradorligiga va sifatiga ta’sir etishini ochib berdi, bu borada u uch asosiy tushunchani: hissiyot, aql va muhitni ajratib ko‘rsatdi.
“Bola huquqlari nuqtai nazaridan, har bir bola jismoniy, hissiy, ijtimoiy va kognitiv rivojlanish uchun yaxlitlik yondashuvi asosida ishlab chiqilgan ta’lim imkoniyatlarga ega bo‘lishi muhim ahamiyatga ega. O‘zbekistonning har bir uchinchi fuqarosi bola xisoblanadi va keyingi 20 yil ichida ular mamlakatning eng katta ishchi kuchiga aylanadilar. Mamlakat o‘z demografik imkoniyatlaridan foydalana olishi uchun bor imkoniyatlarini ishga solib, hozirdanoq yosh bolalar bilimini oshirish uchun investitsiya kiritishi lozim. Xalqaro tajriba shuni qo‘rsatmoqdaki, yosh bolalarning har tomonlama rivojlanishi uchun kerakli shart-sharoitlar yaratish, mamlakatning uzoq muddatli ijtimoiy-iqtisodiy rivojlanishiga kiritlgan oqilona sarmoya sifatida xizmat qilmoqda”, - dedi UNICEF’ning O‘zbekistondagi vakolatxonasi rahbari Sasha Graumann.
“Hukumat 2021-yilga kelib 6—7 yoshdagi bolalarning 100 foizini maktabgacha ta’lim bilan ta’minlashni rejalashtirgan. Bu yuqori va shu bilan birga to‘liq amalga oshirilishi mumkin bo‘lagn maqsaddir. Jahon banki o‘zining global tajribasi va moliyaviy resurslaridan foydalangan holda, O‘zbekiston maktabgacha ta’lim sohasini isloh qilishda sayi harakatlarini ayamasligini bildiradi. Xususan, 2019-yilda Jahon banki bolalarga sifatli ta’lim xizmatlarini ko‘rsatishni ta’minlash va maktabgacha ta’lim tizimini takomillashtirishga, jumladan, qishloq va shaharlarda t’lim olish sharoitlarini yaxshilashga qaratilgan loyiha uchun 55 million AQSh dollari ajratadi”, - dedi Jahon bankining O‘zbekistondagi vakolatxonasi rahbari Xideki Mori.
Anjumanda 400 nafardan ortiq kishi munozaralar va panelli muhokamalarda ishtirok etdi.
Izoh (0)