• Profilga Kirish
  • 1744009905_435.svg 1744009905_642.svg

  • So‘nggi yangiliklar
  • Asosiy yangiliklar
  • Eng ko‘p o‘qilgan
  • Kolumnistlar
Ўзбекча
Русский
English
  • O'zb
  • Ўзб
  • Рус
  • Eng
  • O'zb
  • Ўзб
  • Рус
  • Eng
  • So‘nggi yangiliklar
  • Asosiy yangiliklar
  • Eng ko‘p o‘qilgan
  • Kolumnistlar
    • USD12694.97
    • RUB161.6
    • EUR14878.5
    • Google play
    • App Store
    • Telegram
    • Toshkentda
      +25°C
      • Andijon
      • Qarshi
      • Buxoro
      • Samarqand
      • Farg‘ona
      • Sirdaryo
      • Jizzax
      • Termiz
      • Namangan
      • Toshkent
      • Navoiy
      • Toshkent vil
      • Nukus
      • Urganch
    • Daryo
      • Internet-nashr
      • Tahririyat haqida
      • Aloqa ma'lumotlari
      • Foydalanish shartlari
      • Maxfiylik siyosati
      • Yangiliklar arxivi
    • Reklama
    • Ijtimoiy tarmoqlar
      • Instagram | Rasmiy
      • Instagram | Lifestyle
      • Instagram | Sport
      • Facebook | Rasmiy
      • OK | Rasmiy
      • YouTube | Daryo
      • YouTube | Daryo Rus tilida
      • YouTube | Daryo Global
    Telegram Youtube Facebook Instagram Twitter vkontakte
    Daryo logo white
    • O‘zbekiston
      • Boshqalar
      • Navoiy
      • Toshkent viloyati
      • Sirdaryo
      • Jizzax
      • Qashqadaryo
      • Surxondaryo
      • Xorazm
      • Buxoro
      • Samarqand
      • Namangan
      • Farg‘ona
      • Andijon
      • Qoraqalpog‘iston
      • Toshkent sh.
      • Mehridaryo
      • Ob-havo
    • Markaziy Osiyo
      • O‘zbekiston (Mahalliy)
      • Afg'oniston
      • Qirg‘iziston
      • Qozog‘iston
      • Turkmaniston
      • Tojikiston
    • Dunyo
    • Pul
      • Biznes
      • Iqtisodiyot
      • Moliya
      • Kripto
    • Madaniyat
      • Kino
      • Kitob
      • Musiqa
      • Shou-biznes
    • Layfstayl
      • Ayollar sahifasi
        • Farzand
        • Go‘zallik
        • Karyera
        • Maslahatlar
        • Moda
        • Retseptlar
      • Texnologiyalar
        • Arxitektura
        • Gadjetlar
        • Ilm-fan
        • Koinot
        • Media
      • Avto
      • Qo‘ziqorin
      • Sayohat
      • Salomatlik
      • Ta’lim
        • Abituriyent
        • Ingliz tilini o’rganamiz
    • Sport
      • Futbol
      • UFC
      • Boks
    infinix
    Daryo.uz - Login
    Daryo.uz Daryo.uz
    Daryo.uz - Login
    Avto

    “O‘zbekistonda yo‘l harakati xavfsizligi xizmatining faoliyati samarasiz tashkil etilganini tan olish vaqti kelmadimikan?”

    Toshkentda so‘nggi sakkiz kun ichida inson o‘limi bilan bog‘liq to‘rtta yo‘l-transport hodisasi yuz berdi. Bu hodisalar oqibatida besh kishi halok bo‘ldi. “Gazeta.uz” tahririyati O‘zbekiston poytaxtida inson o‘limi bilan bog‘liq yo‘l-transport hodisalari har yili asosan bir xil joylarda yuz berishini qayd etib, muammo — yo‘llarni loyihalash ishlaridagi uquvsizlik va ochiq muammolarni ko‘rmaslikda ekanini ta’kidladi.

    Yil boshidan beri Toshkent yo‘llarida o‘nlab odamlar halok bo‘ldi. Mamlakat miqyosida bu raqamlar har yili minglarni uradi. Bu yalang‘och raqamlar ortida — minglab oilalarning fojiasi, izdan chiqarilgan taqdirlar, mamlakat uchun o‘rnini to‘ldirib bo‘lmas yo‘qotishlar bor.

    Foto: “GUVD.uz”

    Foto: “GUVD.uz”

    Omma orasida keng tarqalgan fikrlarga qarshi o‘laroq, yo‘l-transport hodisalari (YTH) — tasodif yo muqarrarlik emas. Yo‘llardagi avariyalarning aksariyati uquvsiz loyihalash ishlarining hosilasidir. Bu — butun dunyoda tan olingan yo‘l va ko‘chalar qurish bo‘yicha metodlarning yillar davomida rad etilishi oqibatidir.

    Inson manfaatlari eng oliy qadriyat deb e’lon qilingan, har minbardan bolalar va keksalar haqida qayg‘urish lozimligi haqida bong urilayotgan mamlakatda har bir YTH izchil tahlil etilishi va yangi shunday hodisalar yuz bermasligi uchun shoshilinch choralar ko‘rilishi lozim. Biroq Toshkentda odamlar yillar osha o‘sha-o‘sha tanish joylarda avtomobil g‘ildiraklari ostida qolib ketishda davom etmoqda.

    Bunday vaziyatga nisbatan jamiyatning e’tiroz bildirilmasligi va hukumatning harakatsizligi yo‘llardagi o‘lim holatlari ham aholi tomonidan, ham amaldorlar tomonidan toqat qilsa bo‘lgulik holat sifatida qabul qilinayotganini tasdiqlaydi. Bunda barcha aybni “haydovchilik madaniyati”ga yuklash odat tusiga kirgan, biroq hech kim yo‘l harakatining noto‘g‘ri tashkil etilgani haqida gapirmaydi.

    Yo‘llarda YTHlar yuz berishiga imkon tug‘diradigan sharoitlarni yaratgani uchun kimdir javobgarlikka tortilgani haqida eshitganmisiz? Piyodalar o‘tish joylari va chorrahalarga o‘ylamay o‘rnatilgan ajratuvchi to‘siqlar o‘rnatilgani uchun, svetoforlar va xavfsizlik orolchalari yo‘qligi uchun, chiziqlar noto‘g‘ri chizilgani yoki yo‘l belgilarining yetishmasligi uchun-chi?

    O‘zbekiston yo‘l harakati xavfsizligi xizmatining faoliyati samarasiz tashkil etilganini tan olish vaqti kelmadimikan? Tatbiq etilayotgan metodlar esa allaqachon eskirib bo‘lganini-chi? Yo‘llarda YHXBBning ko‘plab xodimlari xizmatda turishi ham yo‘llardagi avariyaviylik darajasini kamaytira olmasligini balki tan olarmiz?

    Tushunib bo‘lmas sabablarga ko‘ra, O‘zbekiston avariyalar va yo‘llardagi o‘limning asosiy sababi yuqori tezlik ekanini allaqachon tushunib yetgan dunyoning rivojlangan mamlakatlari qatoriga kirishga harakat qilmaydi. Bu mamlakatlarda shahar ko‘chalarida ruxsat etilgan tezlik soatiga 50 kilometrdan, maktab va bolalar bog‘chalari oldida esa so‘zsiz “soatiga 30 kilometr”lik hududlar amal qiladi. Bu mamlakatlarda haydovchilar xohlasa ham tezlikni oshira olmaydigan, harakatni sokinlashtiruvchi sharoitlar yaratiladi.

    “Avvalambor, olimlarimiz tajribalar o‘tkazishi lozim. Tezlikning pasaytirilishi ekologiyaning yomonlashuviga olib keladi. Agar maktab o‘quvchisi yo‘l harakati qoidalariga amal qilmayotgan bo‘lsa, bunga ota-onasi aybdor”, — bu YHXBB vakillarining turli davra suhbatlarida “Gazeta.uz”ning savollariga qaytargan so‘zma-so‘z javoblari.

    Tayyor, har tomonlama tadqiq etilgan va asoslangan takliflar o‘n yillardan beri ko‘plab mamlakatlarda tatbiq etilib, yo‘llardagi o‘lim holatlari soni kamayishiga sezilarli hissa qo‘shib kelmoqda (va bunda gap mushtariylarimiz taklif etayotgan yerosti va yer usti piyodalar o‘tish yo‘llari haqida emas). Shunchaki ochiq-oydin ko‘rinib turgan narsalarga nazar solish va yo‘llardagi o‘lim holatlari sonini nolga tushirishni maqsad qilib qo‘yish kerak, xolos.

    03.10.2017, 20:09   Izoh (0)   93795
    Facebook Twitter LinkedIn Telegram Email

    Izoh (0)

    Kirish
    Javob qoldiring Bekor qilish

    ×Lightbox Image

    Daryo.uz | Sizning muammoingiz yechimi


    Faqat tekshirilgan foydalanuvchilar: nima uchun to‘lov ilovalari  shaxsni tasdiqlashni so‘raydi


    Toshkentda Sting brendi homiyligida "Formula-1" filmining premyerasi bo‘lib o‘tdi


    Market Yandex Go Samarqandda ishga tushdi


    Savdo, fintex va “yashil” loyihalar: Octobank Xitoy bilan hamkorlikni qanday yo‘lga qo‘ymoqda


    “AloqaBank” yoshlar bilan ishlashga oid dasturlarni kengaytirmoqda


    Toshkent va Bangkok o‘rtasida to‘g‘ridan-to‘g‘ri aviaqatnov: Centrum Air yangi xalqaro yo‘nalishni ishga tushiradi 


    BI Group va Asakabank O‘zbekistonda tijorat ko‘chmas mulki uchun biznes ipotekasini ishga tushirdi


    “Kia Go!”: Kia Sonet egalarining uchrashuvi – yil davomida birga


    Qashqadaryoning Chimyoni – Miraki haqida siz bilmagan faktlar


    Yoz osmonning o‘zidayoq boshlanadi: Silk Avia Toshkentdan Issiqko‘lga kunlik aviaqatnovlarni yo‘lga qo‘ymoqda


    Qayerga investitsiya kiritish mumkin? Qanday aktiv turlari mavjud? 


    Kapitalbank investitsiyalari – O‘zbekiston yoshlari kelajagiga sarmoya


    “Kia Go!”: Kia Sonet egalarining uchrashuvi – yil davomida birga


     Navoiy innovatsiyalar universiteti: zamonaviy bilim sari ishonchli qadam 


    Qashqadaryo va Buxoroda amalga oshirilgan quyosh energiyasi loyihalariga 1 yil to‘lishi munosabati bilan rasmiy tadbir bo‘lib o‘tdi

     

    Tavsiya etamiz

    NATO tarixi – dunyodagi eng qudratli harbiy tashkilotning obro‘si pasaymoqdami?

    26 iyun, 20:31
    Audio Icon

    Joy hammaga yetardi: Jeyms Kemeronga ko‘ra, “Titanik” yo‘lovchilarining omon qolish imkoniyati bo‘lgan

    25 iyun, 23:50

    “Trampning Titanigi to‘xtaydi” — Eron elchisi

    25 iyun, 13:39

    AQSHning Yaqin Sharqdagi harbiy bazalari soni nechta va qayerda joylashgan?

    24 iyun, 19:05
     
     
     

    So‘nggi yangiliklarga o‘tish

    “Daryo” videoreportaji: Ozodbek Nazarbekov Namanganda katta sahnaga qaytdi

    O‘zbekiston | 1 iyul, 00:10

    Tailandda budda rohibi o‘z hamkasbini otib o‘ldirdi

    Dunyo | 30 iyun, 23:55

    Shahrisabzda ikkita do‘kon yonib ketdi (video)

    O‘zbekiston | 30 iyun, 23:40

    Britaniyada ChatGPT tufayli ish o‘rinlari bilan bog‘liq muammolar paydo bo‘ldi

    Dunyo | 30 iyun, 23:25

    Yaponiyada qora ayiq tufayli aeroport faoliyati to‘xtab qoldi (video)

    Dunyo | 30 iyun, 23:10

    “Daryo” dayjesti: 30-iyunning eng muhim xabarlari

    O‘zbekiston | 30 iyun, 23:00

    “Operachi bo‘lish oson emas” — Aqlbek Piyazov italyan tilini o‘rgangani, musofirchilikdagi hayoti va eng ko‘p olgan gonorari haqida gapirdi (foto, video)

    Shou-biznes | 30 iyun, 22:45
    Daryo About Us

    “Daryo” internet-nashrining (O‘zbekiston matbuot va axborot agentligi (O‘zMAA, hozirgi O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti Administratsiyasi huzuridagi Axborot va ommaviy kommunikatsiyalar agentligi) tomonidan 13.03.2015 yil sanasida 0944-sonli guvohnoma bilan ommaviy axborot vositasi sifatida ro‘yxatga olingan. Matnli materiallarni to‘liq ko‘chirish yoki qisman iqtibos keltirishga, shuningdek, fotografik, grafik, audio va/yoki videomateriallaridan foydalanishga “daryo.uz” saytiga giperhavola mavjud bo‘lgan va/yoki “Daryo” internet-nashrining muallifligini ko‘rsatuvchi yozuv ilova qilingan taqdirda yo‘l qo‘yiladi. Chop etiladigan ba’zi ma’lumotlar 18 yoshga to‘lmagan foydalanuvchilarga mo‘ljallanmagan bo‘lishi mumkin. Info@daryo.uz

    Telegram Youtube Facebook Instagram Twitter vkontakte

    © «Simple Networking Solutions» MChJ, 2013–2025

    Yosh bo‘yicha cheklov

    Xato topdingizmi? Ctrl+Enter’ni bosing

    • Foydalanish shartlari
    • Maxfiylik siyosati
    • Reklama
    Nimani qidiramiz?

    Sign In or Register

    Xush kelibsiz!

    Tizimga kiring yoki Roʻyxatdan oʻting.

    Google

    yoki E-Pochta orqali

    Izoh qoldirishingiz, Foydalanish shartlari va Maxfiylik siyosati shartlarini qabul qilganingizni anglatadi

    Roʻyxatdan oʻting

    Roʻyxatdan oʻtganmisiz? Login.

    Google

    yoki E-Pochta orqali

    Sizga parol elektron pochta orqali yuboriladi.

    Izoh qoldirishingiz, Foydalanish shartlari va Maxfiylik siyosati shartlarini qabul qilganingizni anglatadi

    Matnda xato topdingizmi?

    ×

    Rahmat. Biz sizning xabaringizni oldik va xatoni imkon qadar tezroq tuzatamiz.