Кроссоверлар ва йўлтанламаслар йўлларда ҳукмронлик қилаётган дунёда шундай автомобиллар борки, улар бизга ўлчам муҳим эмаслигини эслатиш учун яратилганга ўхшайди. Бу ихчам автомобиллар — ҳақиқий санъат асари бўлиб, кичик ўлчамларига қарамай, минимализмни, функционалликни ва услуб яратиш маҳоратини ўзида мужассам этган. Улар жуда оз жойни эгаллайди, аммо ўзига хослиги ва ғайриоддий ечимлари туфайли кўпларнинг эътиборини жалб қилади.
Peel P50
Peel P50 — дунёдаги энг кичик автомобиль сифатида жаҳон рекордини ҳамон сақлаб келаётган транспорт воситасидир. Узунлиги атиги 134 см ва кенглиги 99 см бўлган бу бир ўринли уч ғилдиракли мототцикл 1962 йилда Мэн оролида пайдо бўлган. У 49 куб сантиметр ҳажмли митти двигатель билан жиҳозланган бўлиб, максимал тезлиги соатига 61 километрга етган ва оғирлиги бор-йўғи 59 килограмм бўлган. Бугунги кунда дунёда фақатгина 30 га яқин асл нусхаси сақланиб қолган, бу эса уни коллекционерлар учун чинакам ноёб буюмга айлантиради.
Peel P50 ҳатто Жереми Кларксоннинг “Тоp Gear” шоусида кўрсатилади, шоуда у машинанинг шаҳар шароитидаги имкониятларини намойиш этади.
BMW Isetta
Урушдан кейинги йилларда тежамкорлик ва амалийлик мода бўлган пайтда яратилган BMW Isetta тез орада шаҳар аҳолисининг қалбини забт этди. Бу микромобил ўзининг юмалоқ шакли ва ғайриоддий олд эшиги туфайли “пуфакча” лақабини олди. Isetta’нинг узунлиги 2,29 метр, кенглиги эса 1,37 метрни ташкил этиб, уни шаҳарнинг тор кўчалари учун ихчам ва мукаммал қилади. 1955 йилдан 1962 йилгача ишлаб чиқарилган Isetta 247 куб сантиметрли бир цилиндрли двигатель билан жиҳозланган бўлиб, соатига 85 километр тезликка эришар эди. Isetta — шаҳар транспорти нафис, оддий ва ҳаммабоп бўлган даврнинг рамзидир.
Messerschmitt КR200
Асосан самолётсозлик билан машҳур бўлган Германиянинг Messerschmitt компанияси томонидан яратилган КR200 урушдан сўнг ўзига хос “транспорт келишуви”га айланди. Узунлиги 2,8 метр ва эни 1,2 метр бўлган футуристик аэродинамик кузовли бу уч ғилдиракли транспорт воситаси қирувчи самолёт кабинасини эслатувчи кабинаси билан эътиборни тортарди. Унинг ичига 191 куб сантиметр ҳажмли, автомобилни соатига 90 километргача тезлаштира оладиган двигатель ўрнатилган. КR200 ўзининг митти ўлчамларига қарамай, ҳайдовчиларга тезлик ва эркинлик ҳис-туйғусини бахш этган.
Smart Fortwo
1998 йилда тақдим этилган Smart Fortwo замонавий автомобиль дизайнида инқилоб қолади. Узунлиги 2,69 метр ва эни 1,56 метр бўлган кичик автомобиль нафақат амалий, балки стилистик жиҳатдан ҳам жозибали бўлиши мумкинлигини исботлади. Шаҳарда фойдаланиш учун мукаммал мослаштирилган, у йўловчиларга икки ўриндиқли салон ва кундалик эҳтиёжлар учун етарли даражада кенг юкхона таклиф этади. Fortwo двигателлари тежамкор, бу эса уни энг машҳур автомобиллардан бирига айлантиради.
Heinkel Cabine
Heinkel Cаbine — Heinkel компанияси томонидан яратилган ва шу билан бирга самолётлар ишлаб чиқариш билан машҳур бўлган, у BMW Isetta’нинг асосий рақибларидан бири бўлади. Унинг узунлиги атиги 2,7 метр, эни эса 1,35 метрни ташкил этади. Кабина бир цилиндрли 174 куб см ҳажмдаги двигателга эга бўлиб, автомобилни 90 км/соат тезликка чиқаришга қодир эди. Компакт дизайн ва қулайлик Heinkel Cаbine’ни европалик ҳайдовчилар орасида машҳур қилган.
Daihatsu Midget
Daihatsu Midget 1957 йилда чиқарилган, кичик юк ташиш учун мўлжалланган уч ғилдиракли автомобиль эди. Унинг узунлиги 2,98 метр, эни эса 1,29 метрни ташкил этарди. Ушбу мини-ғилдиракли юк автомобили бир цилиндрли, 250 куб см ҳажмли двигатель билан жиҳозланган бўлиб, максимал тезлиги 50 км/соатга етарди.
Daihatsu Midget Иккинчи жаҳон урушидан кейинги Япониянинг тикланиш рамзи бўлиб, кичик ва тежамкор транспорт воситасини излаган тадбиркорлар учун оддий ва иқтисодий ечим таклиф этди. Бу модел Япониянинг иқтисодий тикланишида муҳим рол ўйнаб, кичик бизнеслар учун юк ташиш ва етказиб бериш ишларини осонлаштиради.
Изоҳ (0)