Ўзбекистонда электрон хизматлар кўрсатувчи 42 та хорижий компания томонидан 2023 йил январь—апрель ойларида 32,4 миллиард сўм солиқ тўланган. Бу ҳақда иқтисодиёт ва молия вазири Шерзод Кудбиев маълум қилди.
Қайд этилишича, бу ўтган йилнинг мос даврига нисбатан 1,6 баробар кўп.
Электрон хизматлар кўрсатувчи чет эл юридик шахслари ўтган чоракдан кейинги ойнинг 20-кунидан кечиктирмай солиқ ҳисоботларини тақдим этади ва солиқларни тўлайди. Бунда, тўланган солиқларнинг 95 фоизи электрон хизматлар кўрсатувчи 10 та хорижий компания ҳиссасига тўғри келади:
- Меtа — 12,1 миллиард сўм;
- Google — 9,3 миллиард сўм;
- Apple — 6 миллиард сўм;
- Vooking.som — 1,1 миллиард сўм;
- Netflix — 1,1 миллиард сўм;
- Xsolla — 632,9 миллион сўм;
- Yandex — 363 миллион сўм;
- Paddle.com — 321 миллион сўм;
- Linkedin — 275,6 миллион сўм;
- Adobe Systems — 221 миллион сўм.
2020 йилнинг 1 январидан кучга кирган янги таҳрирдаги Солиқ кодексида “Google солиғи” кўзда тутилган. Орадан бир ой ўтгач, Давлат солиқ қўмитаси хорижлик интернет компаниялари солиқ тўловчи сифатида рўйхатдан ўтишлари учун ҚҚС-офисини очди. Хорижий интернет-компаниялар 2021 йилда 15 млрд сўмдан зиёд солиқ тўлаган бўлса, 2022 йилнинг 11 ой давомида Ўзбекистондаги хорижий компаниялар қарийб 45 миллиард сўм солиқ тўлаган.
“Google солиғи” бошқа мамлакатларда ҳам мавжуд. Россияда 2016 йилдан бери электрон хизматларни сотишда ҚҚС тўланишини тартибга солувчи қонун ишлаяпти. Солиқ интернет орқали кўрсатиладиган барча хизматлардан, жумладан, дастурлар, ўйинлар, сайт хостинглари, қўшиқлар, фильм ва бошқалар сотувидан ундирилади.
Изоҳ (0)