Tarixiy davrni katta ekranda aks ettirish oson ish emas. Buning uchun film va teleseriallar ijodkorlari tarixiy ma’lumotnomalarni, artefaktlarni o‘rganadilar, o‘sha davrga xos bo‘lgan mato va aksessuarlarni qidirishga ko‘p vaqt sarflaydilar. Bularning barchasi bitta maqsad bilan — tomoshabinlarga tarixiy davr atmosferasini 100 foiz his qilishiga yordam berish uchun qilinadi.
“Zodagonlar hayoti”
Film 1930-yillarda Gollivud va Nyu-Yorkda bo‘lib o‘tadi. Shishgan, yengil matolar, nafis va ajoyib detallar — qahramonlarning kiyimlari davrga mos keladi. Yenglari manjetli, keng bo‘yinbog‘lar, tor chiziqlar va tizzadan past bo‘lgan etaklar moda ayollarga xos bo‘lgan davrni eslatadi. Kundalik kiyimlar ixcham va qulay, kechki liboslar esa haqiqiy hashamatdir. Ranglarning ulkan palitrasi va liboslardagi yorqin ranglar nihoyatda nafis ko‘rinadi.
Kristen Styuart qahramoni XX asrda uslub, hashamat va jozibadorlik timsoli hisoblangan Chanel liboslarini kiyadi. Uning qaymoqrang va pushti shaftoli rangdagi 2 ta vintaj libos brend tomonidan film uchun maxsus yaratilgan.
“Daunton abbatligi”
“Daunton abbatligi” filmidagi kostyumlar hashamatli va tarixiy jihatdan mukammaldir. Koraning qirollik balida kiygan libosi vintaj matodan tikilgan. Tilla barglar, past bel, bo‘ynidagi kristallar shodasi — dizayner Anna Robbins tomonidan ehtiyotkorlik bilan qayta tiklangan.
Qirolicha Marining bal libosi esa 1920-yillarga emas, balki oldingi davrga tegishli. Va bu ajablanarli emas, chunki o‘sha paytda Marining maqomi va uning yoshidagi xonimlar aynan shunday kiyimlarni kiyishgan. Ko‘ylak va ichki kiyimning maxsus bichimi aktrisa Jeraldin Jeymsga haqiqiy malika kabi harakat qilish imkonini berdi. Kembrij zumradlari bilan to‘ldirilgan original kumush rangli matodan tikilgan kostyum tasvirni tarixiylik bilan to‘ldirgan.
“Ikki qirolicha”
Yelizaveta yuziga urg‘u berish uchun sakkiz burmali yoqa kiygan. Bunday yoqani yaratish uchun juda ko‘p ipak to‘r kerak edi. Kartinaning liboslar bo‘yicha dizaynerlari asl nusxaga to‘liq o‘xshashlikka erishmaguncha neylon va boshqa materiallar bilan tajriba o‘tkazishadi Margo Robbi qahramonining yoqasidan biri uch qatlamli shaffof matodan tikilgan bo‘lib, u o‘z shaklini mukammal ushlab turadi va yorug‘likda chiroyli jimirlaydi.
“Makbet”
Liboslar bo‘yicha dizayner Jaklin Dyurant XI asr liboslarini mis o‘ymakorligidagi tasvirlar asosida qayta yaratadi.
Ledi Makbetning toj kiygandagi libosi qo‘l mehnatining estetikani namoyish etadi. Kelinlik fatasi ipakdan qilingan, uslub Yaqin Sharq to‘y madaniyatidan, bezaklar esa turli xalqlarning etnik liboslaridan olingan. Marvaridlar oq palitraga mos keladi va xochlardan foydalanish esa diniy mavzuga ishora qiladi.
“Buyuk Yekaterina”
Xelen Mirren ijrosidagi “Buyuk Yekaterina” seriali tarix darsi uchun yaxshi misol bo‘lishi mumkin. Liboslar bo‘yicha dizayner Mayya Meshede qirolichaning tarjimayi holini batafsil o‘rganib chiqadi va Ermitajga tashrif buyuradi. U 3 hafta davomida Italiyada XVIII asr matolarini qidirishga majbur bo‘ladi. Florensiya, Milan, Rimdan parcha, Venetsiyadan — baxmal qidiradi. Keyin u olti oy davomida korset, katta hajmli yubka va ustki liboslar tikadi. Kashtalar qo‘lda yaratilgan.
“Amerikancha firibgarlik”
“Amerikancha firibgarlik” filmidagi voqealar 1970-yillarda sodir bo‘ladi. Kartinada o‘sha davrning uslubi o‘zining butun shon-shuhrati bilan namoyon bo‘ladi: keng pochalar, yaltiroq shimlar, bezakli kombinezonlar, platformalar va boshqalar. Kostyum dizaynerlari mayda detallargacha alohida e’tibor berishgan: oltin medalyonli marjon, Bredli Kuperning tugmasiz ko‘ylagi, Kristian Beylning kapalaknusxa galstugi. “Amerikancha firibgarlik” filmi 10 ta “Oskar” nominatsiyasini olgan, jumladan, eng yaxshi liboslar bo‘yicha dizayner yo‘nalishida ham.
Izoh (0)