• Profilga Kirish
  • 1751972643_633.png 1751972643_245.png 1751959824_218.svg 1751959824_520.svg

  • So‘nggi yangiliklar
  • Asosiy yangiliklar
  • Eng ko‘p o‘qilgan
  • Kolumnistlar
Ўзбекча
Русский
English
  • O'zb
  • Ўзб
  • Рус
  • Eng
  • O'zb
  • Ўзб
  • Рус
  • Eng
  • So‘nggi yangiliklar
  • Asosiy yangiliklar
  • Eng ko‘p o‘qilgan
  • Kolumnistlar
    • USD12634.34
    • RUB162.37
    • EUR14821.34
    • Google play
    • App Store
    • Telegram
    • Toshkentda
      +33°C
      • Andijon
      • Qarshi
      • Buxoro
      • Samarqand
      • Farg‘ona
      • Sirdaryo
      • Jizzax
      • Termiz
      • Namangan
      • Toshkent
      • Navoiy
      • Toshkent vil
      • Nukus
      • Urganch
    • Daryo
      • Internet-nashr
      • Tahririyat haqida
      • Aloqa ma'lumotlari
      • Foydalanish shartlari
      • Maxfiylik siyosati
      • Yangiliklar arxivi
    • Reklama
    • Ijtimoiy tarmoqlar
      • Instagram | Rasmiy
      • Instagram | Lifestyle
      • Instagram | Sport
      • Facebook | Rasmiy
      • OK | Rasmiy
      • YouTube | Daryo
      • YouTube | Daryo Rus tilida
      • YouTube | Daryo Global
    Telegram Youtube Facebook Instagram Twitter vkontakte
    Daryo logo white
    • O‘zbekiston
      • Boshqalar
      • Navoiy
      • Toshkent viloyati
      • Sirdaryo
      • Jizzax
      • Qashqadaryo
      • Surxondaryo
      • Xorazm
      • Buxoro
      • Samarqand
      • Namangan
      • Farg‘ona
      • Andijon
      • Qoraqalpog‘iston
      • Toshkent sh.
      • Mehridaryo
      • Ob-havo
    • Markaziy Osiyo
      • O‘zbekiston (Mahalliy)
      • Afg'oniston
      • Qirg‘iziston
      • Qozog‘iston
      • Turkmaniston
      • Tojikiston
    • Dunyo
    • Pul
      • Biznes
      • Iqtisodiyot
      • Moliya
      • Kripto
    • Madaniyat
      • Kino
      • Kitob
      • Musiqa
      • Shou-biznes
    • Layfstayl
      • Ayollar sahifasi
        • Farzand
        • Go‘zallik
        • Karyera
        • Maslahatlar
        • Moda
        • Retseptlar
      • Texnologiyalar
        • Arxitektura
        • Gadjetlar
        • Ilm-fan
        • Koinot
        • Media
      • Avto
      • Qo‘ziqorin
      • Sayohat
      • Salomatlik
      • Ta’lim
        • Abituriyent
        • Ingliz tilini o’rganamiz
    • Sport
      • Futbol
      • UFC
      • Boks
    infinix
    Daryo.uz - Login
    Daryo.uz Daryo.uz
    Daryo.uz - Login
    O‘zbekiston

    “Biz halok bo‘lganlar uchun javobgarmiz”. O‘zbekistonda YTH qurbonlari xotirasiga hurmat bajo keltirildi

    Noyabr oyining uchinchi yakshanbasi Butunjahon yo‘l-transport hodisalari qurbonlarini xotirlash kuni sifatida nishonlanadi. 19-noyabr kuni Toshkentda ushbu sanaga bag‘ishlangan va yo‘l harakati xavfsizligiga oid muammolarni bartaraf etish masalalariga qaratilgan davra suhbati bo‘lib o‘tdi. Tadbir davomida O‘zbekistonda birinchi bor YTH qurbonlari xotirasiga hurmat bajo keltirilgan, deb xabar beradi “Gazeta.uz”.

    Foto: “Daryo” /Madina Nurman

    Foto: “Daryo” /Madina Nurman

    Yo‘l harakati xavfsizligi masalalarini muhokama qilish tashabbusini “O‘zbekiston milliy avtomobil klubi” avtomobil sport jamoatchilik tashkiloti (NACU) Xavfsiz va barqaror transport uchun Sharqiy alyansi (EASST) hamda “Vatanparvar” tashkiloti bilan birgalikda ilgari surgan.

    2021-yilning dastlabki 10 oyida O‘zbekistonda YTHlar oqibatida 1964 kishi halok bo‘lgan, 6800 dan ortiq odam jarohat olgan. Dunyo miqyosida har yili yo‘llarda 1,3 million odam halok bo‘ladi va 50 million kishi jarohatlanadi.

    “Biz nafaqat o‘z hayotimiz, balki halok bo‘lganlar uchun ham javobgarmiz”, — deydi NACU vakili Anvar Matkarimov.

    EASTT direktorining dasturlar va barqarorlik bo‘yicha yordamchisi Emili Karrning so‘zlariga ko‘ra, yo‘l harakatining eng zaif foydalanuvchilari bolalar, velosipedchilar va mototsiklchilar hisoblanadi. Uning ta’kidlashicha, alyans 14 yoshgacha bo‘lgan bolalar uchun yo‘l xavfsizligi bo‘yicha ta’lim paketini tayyorlagan bo‘lib, uni milliy maktab dasturiga joriy etish taklif etiladi.

    “Biz o‘qituvchilar bolalarga yoshligidanoq yo‘l harakati qoidalari va yo‘llarda o‘zini tutish asoslarini o‘rgatishga juda qiziqishini aniqladik. Materiallar orasida ota-onalar uchun xatlar, o‘qituvchilar uchun o‘quv qo‘llanmalari, paketlardan to‘g‘ri foydalanish bo‘yicha onlayn gid va ularning xohishlariga qarab bolalar uchun interfaol dastur mavjud”, — deydi Emili Karr.

    Ta’lim paketi o‘zbek va rus tiliga tarjima qilingan. Uni EASST sayti orqali bepul yuklab olish mumkin (havola).

    NACU a’zosi Marat Haydarovning ta’kidlashicha, O‘zbekistondagi bir qancha maktablarda velosportni ommalashtirishga qaratilgan bolalar uchun mashg‘ulotlar allaqachon o‘tkazilgan.

    Dasturda yo‘l harakati qoidalarini velosipedga e’tibor qaratgan holda o‘rganish va ushbu transportni boshqarish bo‘yicha amaliy mashg‘ulotlar o‘rin olgan. Bundan tashqari, bolalar velosiped konstruksiyasini o‘rgangan.

    “Bolalar shu usulda o‘rgatilsa, ular bizning murakkab muhitimizdagi yo‘llarda mustaqil harakatlana oladi”, — deydi Marat Haydarov.

    Tadbir davomida, shuningdek, ko‘plab yerusti piyodalar o‘tish yo‘llari standartlarga javob bermasligi qayd etilgan. Qishloq joylarda tez-tez ajratuvchi panjaradagi tor o‘tish joyiga tayangan, eni 4 metrga teng “zebralar” mavjud.

    Foto: “Gazeta.uz”

    Foto: “Gazeta.uz”

    Shu orqali “bo‘yni ingichka butilka” effekti hosil qilinadi: agar yo‘lni 10 nafar bola kesib o‘tayotgan bo‘lsa, ularning ikkшtasigina o‘tish yo‘liga sig‘adi, qolgani yo‘lning avtomobillar harakatlanish qismida qolib ketadi.

    IIV YHXBB Tashkiliy bo‘limi boshlig‘i Fazliddin Toshkenboyevning ta’kidlashicha, O‘zbekistonda yanvar—oktabr oylarida velosipedchilar ishtirokida 867 ta YTH ro‘yxatga olingan (jami YTHlarning 10 foizdan ortig‘i) bo‘lib, ularning aksariyati viloyatlar hisobiga to‘g‘ri keladi. U ushbu raqamlarni “kechirib bo‘lmas” deb atagan va ichki ishlar vaziri Po‘lat Bobojonovning ko‘rsatmasiga binoan viloyatlarda veloinfratuzilmaning rivojlanishini o‘rganish bo‘yicha ishchi guruhlar tuzilganini ma’lum qilgan.

    “O‘zbekiston velohamjamiyati” vakili Bobur Sirojevning so‘zlariga ko‘ra, Toshkentdagi veloinfratuzilma boshidan xavfsiz bo‘lmagan muhit asosida noto‘g‘ri yaratilmoqda. Har kuni 3 ming odam ish yuzasidan velosipedda harakatlanayotgan Navoiyda u yaratilmayapti.

    Uning ta’kidlashicha, Toshkent shahrida velosiped yo‘laklarining har bir kilometriga katta yo‘ldan dahalar ichiga kirib ketadigan o‘rtacha 5—7 dona yo‘lak bor, bu yerda avtomobillar piyodalar yo‘lagidan o‘tib ketishiga qaramay, piyodalardan ustuvorlik tortib olinadi.

    Foto: “Gazeta.uz”

    Foto: “Gazeta.uz”

    “Bu xuddi avtomobillar yo‘lida har 30 soniyada sun’iy yo‘l to‘siqlari duch kelganga o‘xshaydi. Bu haydovchilarning qulayligi uchun qaratilgan”, — deydi Bobur Sirojev.

    U O‘zbekistonda avtomobil va velosiped yo‘llarini qurish bo‘yicha aniq standart yo‘qligini qo‘shimcha qilib, barcha yo‘l harakati qatnashchilarini jalb qilgan holda standartlarni ishlab chiqishga chaqirgan.

    Bobur Sirojev standartlar yo‘qligidan tashqari, Toshkentda velosiped infrazutilmasi mummolari orasida qurilish normalari nazorat qilinmasligi va loyihalovchilar uchun medotik qo‘llanma yo‘qligini sanab o‘tgan. Natijada loyihalovchilar mavjud normativlarga o‘z xohishiga qarab rioya qiladi.

    “Standartlashtirish juda muhim, chunki shahar muhiti odamlarning yo‘llardagi xatti-harakatlarini shakllantiradi. Ta’lim va madaniyatga qancha kuch sarflamaylik, infratuzilmani o‘zgartirmasak, ushbu harakatlar samarasizligicha qoladi, odamlar atrof-muhitga moslashadi”, — deydi Sirojev.

    Turin politexnika universiteti litseyining direktori Jamshid Sodiqov YTHlarning 57 foizi haydovchining aybi bilan, 27 foizi esa yo‘l sharoiti va haydovchilar sabab yuzaga keladi deb hisoblash qabul qilinganini qo‘shimcha qilgan. Ammo O‘zbekistondagi yo‘llar loyihalanadigan normativ hujjatlar soatiga 100 kilometr tezlikda harakatlanish uchun mo‘ljallangan, bu esa shahar sharoitiga mos kelmaydi.

    Bundan tashqari, normativ-huquqiy hujjatlar bazasida arterial, masalan, piyodalar o‘tish joyi bo‘lgan yo‘llarga bo‘linuvchi shahar ko‘chalarida tasnifi yo‘q. Jamshid Sodiqovning qo‘shimcha qilishicha, Toshkent davlat transport universiteti haydovchilarning xatti-harakatini tahlil qilish maqsadida ilmiy tadqiqot o‘tkazmoqda. Shu munosabat bilan haydovchilardan anonim so‘rovda ishtirok etish so‘ralgan.

    Velojamiyat vakili Sabina Bakayevaning ta’kidlashicha, bugungi kunda yo‘llar barcha uchun qulay emas: piyodalar, velosipedchilar, jamoat transporti va shaxsiy avtotransport, tirbnadliklarda turuvchilar uchun ham.

    “Biz nafaqat veloinfratuzilmasini yaratishimiz, balki ba’zi yo‘l harakati qatnashchilari boshqalarni kamsitmaydigan to‘g‘ri yo‘nalishda rivojlanuvchi jamiyatni yaratishimz ham muhim”, — deydi velohamjamiyat asoschisi Iskandar Ahmedov.

    Mavzuga doir: Toshkent — velosipedchilar uchun xavfli shahar, milliardlarga qurilayotgan veloyo‘laklar esa sifatsiz. “Daryo” velohavaskorlar bilan shu haqda suhbatlashdi

    20.11.2021, 14:27   Izoh (0)   37172
    Facebook Twitter LinkedIn Telegram Email

    Izoh (0)

    Kirish
    Javob qoldiring Bekor qilish

    Mavzuga doir

    Zoir Mirzayev Qarshiga o‘rnatishni to‘xtatgan 1,350 mlrd so‘mlik bayroq shahar hokimi qarori bilan qayta bunyod etiladi

    20.11.2021, 13:25

    Namanganda bir-biriga tutash 4 ta uyda yong‘in sodir bo‘ldi

    20.11.2021, 12:45

    UzAuto Motors Captiva 5 avtomobillarini sotishni to‘xtatdi

    20.11.2021, 11:16

    Uzbekistan Airways’ning Toshkent—Dushanbe reysi Tojikistonda kuzatilayotgan kuchli tuman sabab kechiktirildi

    20.11.2021, 10:58

    Rossiyada vafot etgan o‘zbekistonlik mehnat migrantining oilasiga 1 mln rubldan ortiq mablag‘ undirib berildi

    20.11.2021, 09:54

    O‘zbekiston aholisi sonida 4 yoshgacha bo‘lganlar eng ko‘pligi ma’lum qilindi

    20.11.2021, 09:10
    ×Lightbox Image

    Daryo.uz | Sizning muammoingiz yechimi


    Kia O‘zbekiston bozorini egallamoqda: 2025-yilning birinchi yarmida rekord darajadagi sotuvlar


    InfinBANK’dan VISA kartasi endi Swoo Pay ilovasida


    Central Asian University RUR va THE Impact Rankings 2025 xalqaro reytinglarida o‘z mavqeini mustahkamlamoqda


    Turizmdagi trendlar 2025: Xitoyda Markaziy Osiyoga – Qozog‘iston, O‘zbekiston, Qirg‘izistonga qiziqish o‘smoqda


    Ipotekaga xonadon, sovg‘a sifatida esa — omborxona!


    Ichkaridan nazar: Imzo fabrikasi qanday ishlaydi?


    Ipak Yo‘li Bankdan Tradeloan: xalqaro bitimlarni moliyalashtirish


    Centrum Air 25-iyuldan Toshkent — Seul to‘g‘ridan-to‘g‘ri reyslarini boshlaydi 


    Beeline Uzbekistan hududlarda raqamli rivojlanishni jadallashtirmoqda


    “KAFOLAT sug‘urta kompaniyasi” AJning moliyaviy barqarorlik reytingi “Fitch Ratings” tomonidan “Ijobiy” prognozi bilan “B+” darajasida tasdiqlandi


    Neo Insurance — sug‘urta bozoridagi raqamli o‘zgarishlarning 2 yillik natijasi 


    O‘zbekistonda yangilangan HAVAL H6 rasman ishga tushirildi


    Chiqim va kirim: nazorat sari ilk qadam


    O‘zbekiston Milliy banki xalqaro kapital bozorida 400 mln AQSH dollarlik obligatsiyalarni muvaffaqiyatli joylashtirdi


    BI Sad’O Business loyihasida ochiq eshiklar kuni bo‘lib o‘tdi va CHILLA aksiyasi boshlandi

     

    Tavsiya etamiz

    Kreml soyasidagi jumboqlar: sirli ravishda vafot etgan rossiyalik tadbirkor va amaldorlar

    10 iyul, 20:40

    Isroilning G‘azodagi qirg‘ini yagona emas: Insoniyat tarixidagi eng yirik genotsidlar qanday sodir bo‘lgandi?

    10 iyul, 19:12

    Patriot: Isroil voz kechgan, Ukraina esa ko‘prog‘iga ega chiqishni istayotgan yarim asrlik tizim haqida nimalar ma’lum?

    8 iyul, 20:45

    “O‘lim sharbati”: SSSRda Stalindan so‘ng ikkinchi qudratli shaxs nomi berilgan qurol qanday paydo bo‘lgandi?

    6 iyul, 15:23
     
     
     

    So‘nggi yangiliklarga o‘tish

    Ipotekaga xonadon, sovg‘a sifatida esa — omborxona!

    Reklama | 12 iyul, 19:30

    Bir nafari halok bo‘lgan: Bosh prokuratura Toshkentda yetti bola basseynga cho‘kkani yuzasidan bayonot berdi

    O‘zbekiston | 12 iyul, 19:29

    Hindistonda 270 kishi halok bo‘lgan Air India samolyoti halokatining sababi ma’lum qilindi

    Dunyo | 12 iyul, 19:10

    Xorazmda 7-qavatdan o‘zini tashlagan qizlar jinsiy zo‘ravonlik qurboni bo‘lganmi?

    O‘zbekiston | 12 iyul, 18:55

    “Chelsi” va “Arsenal” “Barselona” futbolchisi uchun kurashmoqda

    Sport | 12 iyul, 18:50

    AQSHda Trampning ruhiyatida yoshga bog‘liq o‘zgarishlar kuzatilayotgani ma’lum qilindi

    Dunyo | 12 iyul, 18:35

    Jazirama kunlarda yuz terisini qanday parvarish qilish kerak? Kosmetolog tavsiyasi

    Go‘zallik | 12 iyul, 18:20

    O‘zbekistonda sentyabrdan sertifikatsiz chet tili o‘qituvchilari ishdan bo‘shatilishi mumkin

    O‘zbekiston | 12 iyul, 18:13
    Daryo About Us

    “Daryo” internet-nashrining (O‘zbekiston matbuot va axborot agentligi (O‘zMAA, hozirgi O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti Administratsiyasi huzuridagi Axborot va ommaviy kommunikatsiyalar agentligi) tomonidan 13.03.2015 yil sanasida 0944-sonli guvohnoma bilan ommaviy axborot vositasi sifatida ro‘yxatga olingan. Matnli materiallarni to‘liq ko‘chirish yoki qisman iqtibos keltirishga, shuningdek, fotografik, grafik, audio va/yoki videomateriallaridan foydalanishga “daryo.uz” saytiga giperhavola mavjud bo‘lgan va/yoki “Daryo” internet-nashrining muallifligini ko‘rsatuvchi yozuv ilova qilingan taqdirda yo‘l qo‘yiladi. Chop etiladigan ba’zi ma’lumotlar 18 yoshga to‘lmagan foydalanuvchilarga mo‘ljallanmagan bo‘lishi mumkin. Info@daryo.uz

    Telegram Youtube Facebook Instagram Twitter vkontakte

    © «Simple Networking Solutions» MChJ, 2013–2025

    Yosh bo‘yicha cheklov

    Xato topdingizmi? Ctrl+Enter’ni bosing

    • Foydalanish shartlari
    • Maxfiylik siyosati
    • Reklama
    Nimani qidiramiz?

    Sign In or Register

    Xush kelibsiz!

    Tizimga kiring yoki Roʻyxatdan oʻting.

    Google

    yoki E-Pochta orqali

    Izoh qoldirishingiz, Foydalanish shartlari va Maxfiylik siyosati shartlarini qabul qilganingizni anglatadi

    Roʻyxatdan oʻting

    Roʻyxatdan oʻtganmisiz? Login.

    Google

    yoki E-Pochta orqali

    Sizga parol elektron pochta orqali yuboriladi.

    Izoh qoldirishingiz, Foydalanish shartlari va Maxfiylik siyosati shartlarini qabul qilganingizni anglatadi

    Matnda xato topdingizmi?

    ×

    Rahmat. Biz sizning xabaringizni oldik va xatoni imkon qadar tezroq tuzatamiz.