O‘zbekiston Respublikasi Tashqi ishlar vazirligi tomonidan “O‘zbekistonning xalqaro maydondagi ijobiy imijini mustahkamlash konsepsiyasi to‘g‘risida”gi qarori loyihasi normativ-huquqiy hujjatlar muhokamasi portaliga muhokama uchun qo‘yildi.
Loyiha shu yilning 21-noyabr kuni normativ-huquqiy hujjatlar muhokamasi portaliga qo‘yilgan, qaror loyihasi muhokamasi 6-dekabrga qadar davom etadi.
Loyihada bir qancha foydali takliflar berilgan.
Jumladan, O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti Administratsiyasi huzuridagi Axborot va ommaviy kommunikatsiyalar agentligi jamoatchilikni O‘zbekiston Respublikasining xalqaro maydondagi ijobiy imijini ilgari surish sohasidagi davlat siyosatini amalga oshirish jarayoni va uning natijalari yuzasidan keng xabardor qiladi.
O‘zbekiston Respublikasi Tashqi ishlar vazirligiga xorijda mamlakatning ijobiy imijini faol ilgari surish bo‘yicha tizimli siyosiy-diplomatik ish olib borilishini ta’minlash yuklatilgan.
O‘zbekistonning xalqaro maydondagi ijobiy imijini mustahkamlash va ilgari surishning asosiy tamoyillari sifatida quyidagilardir ko‘rsatilgan:
- xorijiy davlatlar va xalqaro tashkilotlar, xorijiy nodavlat tashkilotlari, shuningdek, ommaviy axborot vositalari bilan konstruktiv va ochiq muloqot olib borishga tayyorlik;
- xolislik, tizimlilik, doimiylik va izchillik;
- ilmiy jihatdan asoslanganlik;
- o‘zaro ishonch va hurmat, bir-birining manfaatlarini hisobga olish va boshqa davlatlarning ichki ishlariga aralashmaslik;
- ommaviy axborot vositalarining erkinligi va mustaqilligi;
- tinchlik, insonparvarlik, bag‘rikenglik, inson huquqi va manfaati qadriyatlari g‘oyalariga sodiqlik;
- hukumat qarorlarini qabul qilishda mamlakatning ijobiy xalqaro imijini mustahkamlash siyosatining asosiy yo‘nalishlarini har tomonlama inobatga olish.
Madaniy-gumanitar sohada:
— O‘zbekistonning dunyodagi ijobiy imijini shakllantirish va ilgari surishga qaratilgan xalqaro PR-tadbirlarini tizimli tarzda ishlab chiqish va amalga oshirish;
— mamlakatning “tasviriy“ qiyofasini boyitish maqsadida mintaqalar va mamlakatning madaniy va tarixiy merosini jahon aloqa kanallarida ommaviy ravishda namoyish etish;
— O‘zbekistonda xorijiy sayyohlar uchun yaratilgan huquqiy va iqtisodiy sharoitlar to‘g‘risidagi ma’lumotlarni taqdim etuvchi axborot portallarini takomillashtirish;
— raqobatbardosh, sifatli ta’lim tizimini shakllantirish va aholining uzluksiz ta’lim olishi uchun imkoniyatlar yaratish, chet el fuqarolarini O‘zbekiston oliy o‘quv yurtlariga va kasb-hunar ta’limi muassasalariga o‘qishga jalb etish;
— O‘zbekiston oliy o‘quv yurtlarining reytingini oshirish, ularni dunyodagi eng yaxshi 1000 ta universitetlar ro‘yxatiga kiritish;
Axborot sohasida:
— O‘zbekistonning tashqi siyosiy manfaatlarini muntazam ravishda ilgari surish uchun axborot-kommunikatsiya texnologiyalari yordamida milliy raqamli diplomatiyani rivojlantirish va keng targ‘ibot ishlarini olib borish, mamlakatimizning xalqaro nufuzini va ijobiy imijini mustahkamlash;
O‘zbekistonning xalqaro maydondagi imijini ilgari surishning asosiy mexanizmlari quyidagilardir:
Ijtimoiy-siyosiy sohada:
— inson huquqi va erkinliklarini himoya qilish sohasidagi xalqaro konvensiyalar va deklaratsiyalarga qo‘shilish va ratifikatsiya qilish, xalqaro huqukiy hujjatlar doirasida qabul qilingan majburiyatlarni bajarish, xalqaro me’yorlar va standartlarga rioya qilish;
— O‘zbekiston nomzodlarini xalqaro tashkilotlar organlari va tuzilmalariga, shu jumladan rahbarlik lavozimlariga ko‘rsatish va ilgari surish;
— xorijiy jamoatchilik, biznes, ilmiy-akademik, ekspert va media doiralar bilan munosabat va hamkorlik aloqalarini rivojlantirish;
— O‘zbekistonning chet eldagi “do‘stlar doirasi”ni kengaytirish, jumladan, parlamentdagi do‘stlik guruhlari, O‘zbekiston Respublikasining xorijiy mamlakatlar bilan do‘stlik jamiyatlari faoliyati, O‘zbekiston shaharlarining xorijiy shaharlar bilan do‘stona aloqalarini rivojlantirish va respublika viloyatlarining xorijiy mamlakatlar hududlari bilan xalqaro hamkorlik aloqalari orqali;
— chet elda yashayotgan vatandoshlarimizni O‘zbekistonning xalqaro nufuzini mustahkamlash faoliyatiga jadal ravishda jalb etish;
Iqtisodiy va ekologik sohalarda:
— ichki va tashki davlat qarzini past darajada saqlash;
— yuqori texnologiyali sanoat va qishloq xo‘jaligiga ega bo‘lgan ilg‘or mamlakatlar qatoriga qo‘shilish;
— mamlakatning “yashil iqtisodiyotga” o‘tishini jadallashtirish, qayta tiklanadigan va boshqa muqobil energiya manbalarini, ekologik toza, chiqindisiz texnologiyalar va innovatsion yechimlarni joriy etish;
— O‘zbekiston milliy brendini, shuningdek Respublikaning alohida shaharlari va viloyatlarini, shu jumladan “ziyorat-turizm” brendini yaratish va faol targ‘ib qilish;
— O‘zbekiston Respublikasining ijobiy imijini targ‘ib qilish sohasida ilmiy tadqiqotlar uchun grantlar ajratish;
Madaniy-gumanitar sohada:
— O‘zbekiston xalq san’ati markazlari va obyektlarini turistik yo‘nalishlarga kiritish;
— xalqaro ilmiy aloqalarni faol rivojlantirish, shu jumladan qo‘shma ilmiy tadqiqotlar o‘tkazish, O‘zbekiston olimlari va mutaxassislarining xalqaro konferensiyalar, simpoziumlarda ma’ruzachilar sifatida ishtirokini kengaytirish;
— O‘zbekistonning universitetlari va ilmiy-tadqiqot institutlari qoshida ixtisoslashtirilgan ilmiy-eksperimental laboratoriyalar, yuqori texnologiyalar markazlari, texnoparklar tashkil etish;
— milliy va xorijiy ijtimoiy-siyosiy, ekspert, ilmiy va ishbilarmon doiralar ishtirokida tematik va ixtisoslashgan platformalar, forumlar, ilmiy klublar (yetakchi universitetlar bilan) tashkil etish;
— “Imijelogiya“, “Jamoatchilikka yo‘naltirilgan diplomatiya“, “Mamlakat brendi“ kabi ixtisoslashtirilgan dasturlar va fanlarni ishlab chiqish va ularni xodimlarning malakasini oshirish kurslari va oliy ta’lim muassasalarining o‘quv dasturlariga joriy etish;
Axborot sohasida:
— dunyoning yetakchi televideniye, radio va internet ommaviy axborot vositalari bilan hamkorlik o‘rnatish va ular bilan xalqaro maydonda o‘zbek milliy brendlari va O‘zbekistonning ijobiy xalqaro imijini ilgari suruvchi qo‘shma media-mahsulotlar, reklama roliklari, hujjatli filmlar va badiiy filmlarni tayyorlash masalasini ishlab chiqish;
— turizmni yorituvchi xorijiy sayyohlik operatorlari, jurnalistlar va blogerlar uchun mamlakat bo‘ylab muntazam ravishda reklama va axborot-turlarini tashkil etish;
— O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi davlatning imij siyosatini samarali amalga oshirish bo‘yicha amaliy choralarni ko‘radi va chet ellarda mamlakatning ijobiy imijini mustahkamlash va rivojlantirish ishlariga bosh bo‘ladi.
Shuningdek, Tashqi ishlar vazirligi, Turizmni rivojlantirish davlat qo‘mitasi, Prezident Administratsiyasi huzuridagi Axborot va ommaviy kommunikatsiyalar agentligi belgilangan vazifalarni amalga oshiradi.
Konsepsiya va Yo‘l xaritasining sifatli va o‘z vaqtida bajarilishini muvofiqlashtirish va nazorat qilish O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti Administratsiyasi huzuridagi Axborot va ommaviy kommunikatsiyalar agentligi tomonidan amalga oshiriladi.
Izoh (0)