O‘zbekistonda xizmat ko‘rsatgan artist, taniqli suxandon va xonanda Shuhrat Qayumov 22—23-mart kunlari Toshkentdagi “Istiqlol” san’at saroyida yakkaxon konsert dasturini taqdim etdi. Konsertda mehmon bo‘lgan jurnalist Feruz Muhammad o‘z taassurotlari bilan o‘rtoqlashadi.
Shuhrat Qayumovning konsertoldi tayyorgarligida mehmon bo‘lganimizda, konsert bilan bog‘liq barcha sirlarni ochib qo‘ymaylik, deb ko‘p ma’lumotlarni bayon qilmagan edik. Konsert kuni esa bizda bor ma’lumotlar sahnada namoyish qilinganlari oldida deyarli ahamiyatsiz bo‘lib chiqdi.
Shu vaqtgacha qaysi konsertda bo‘lmay, deyarli barchasi yo texnik sabablarga, yo bo‘lmasa noma’lum larga ko‘ra hech bo‘lmasa 10 daqiqa kech boshlanish odat edi. Shuhrat Qayumov bunga qarshi chiqib, konsertni belgilangan vaqtda — 19:00 da boshladi.
Xonanda “Shukrona” deb nomlangan qo‘shiq bilan muxlislar orasidan chiqib keldi. Bu vaqtda muxlislar hali ham joy qidirish bilan ovora edi. E’tiborli tomoni, “joy qidiruvchi”lar orasida taniqlilar ham bor. “Joy qidirish” sahnada kuylangan uchinchi qo‘shiq — “Ayriliq” tugaguniga qadar davom etdi.
Umida Mirhamidovaning “Oq atirgullari” va unga javob tariqasida kuylangan Shuhrat Qayumovning qo‘shig‘ini muxlislar juda yaxshi kutib olishdi.
Qayumov sahnada o‘zini tutishi, madaniyati, o‘ziga ishonchi bilan bugungi ko‘plab san’atkorlarimizga ustoz bo‘lsa arziydigan darajada. Uning ijrosida har bir qo‘shiq yuksak mahorat bilan kuylandi. Ayniqsa, ular orasida onalarga bag‘ishlangan qo‘shiqni alohida takidlash lozim.
Qo‘shiqdan avval monolog o‘qildi — uzun, ta’sirli, mahzun, lekin umidbaxsh monolog. Shu vaqtgacha “Istiqlol” saroyida ona siymosiga bag‘ishlangan monologlarni ko‘p eshitganman, ammo hammasi fonogramma orqali eshittirilgan edi. Qayumovning konsertidagi eng baland pardada, yig‘lab kuylangan va yig‘lab tinglangan qo‘shiq shu bo‘ldi.
Dasturning o‘rtasida bir ayol uni kaltaklayotgan eridan qochib sahnaga chiqdi. Bu dasturning o‘ziga xos sahna ko‘rinishi ekanligi bizga ayon edi. Ba’zi bir oilalarda bo‘ladigan kelishmovchiliklar ustamonlik bilan, qalblarni larzaga keltirar darajada sahnaga olib chiqildi. Ushbu sahna ko‘rinishiga, undan so‘ng kuylangan “Ayoli bor” deb nomlangan qo‘shiq uyg‘unlashib ketdi.
“Xotira” deb nomlangan qo‘shiqda marhum ustozlar — O‘ktam Jobirov, Davron Zunnunov, Mirzohid Rahimov, Rahmatilla Mirzayev, Abdumo‘min O‘tbosarov va Dildora Qayumovalar yodga olindi. Shu vaqtda katta monitorda ularning suratlari ham ko‘rsatib turildi. Bu qo‘shiq ham barchani yig‘latdi.
Konsertda sahnadagi raqqosalarning harakatlariga gap bo‘lishi mumkin emas, ammo zaldagi onaxonlar, ayollar, ta’bir joiz bo‘lsa, ulardan-da chiroyliroq raqsga tushdi. Maromiga yetkazilib ijro etilgan “O‘xshaydi-ku”, “Munojot”, “Bu hayot”, “Ketma yonimdan, ketma” va boshqa taronalarga raqsga tushmaslikning iloji ham yo‘q edi.
Bundan yigirma yillar ilgari kuylangan “Bir diktor” deb nomlangan qo‘shiq, sahnada yana bir bor jarang sochdi. “Shunchaki bir diktor demangiz, shunchaki bir diktor bo‘lsam ham...” misralaridan iborat mazkur qo‘shiq, menimcha, a’lo darajada o‘tgan konsert dasturiga yakun yasadi.
Feruz Muhammad,“Daryo” uchun maxsus
Izoh (0)