• Profilga Kirish
  • 1744009905_435.svg 1744009905_642.svg

  • So‘nggi yangiliklar
  • Asosiy yangiliklar
  • Eng ko‘p o‘qilgan
  • Kolumnistlar
Ўзбекча
Русский
English
  • O'zb
  • Ўзб
  • Рус
  • Eng
  • O'zb
  • Ўзб
  • Рус
  • Eng
  • So‘nggi yangiliklar
  • Asosiy yangiliklar
  • Eng ko‘p o‘qilgan
  • Kolumnistlar
    • USD12892.91
    • RUB160.34
    • EUR14512.26
    • Google play
    • App Store
    • Telegram
    • Toshkentda
      +24°C
      • Andijon
      • Qarshi
      • Buxoro
      • Samarqand
      • Farg‘ona
      • Sirdaryo
      • Jizzax
      • Termiz
      • Namangan
      • Toshkent
      • Navoiy
      • Toshkent vil
      • Nukus
      • Urganch
    • Daryo
      • Internet-nashr
      • Tahririyat haqida
      • Aloqa ma'lumotlari
      • Foydalanish shartlari
      • Maxfiylik siyosati
      • Yangiliklar arxivi
    • Reklama
    • Ijtimoiy tarmoqlar
      • Instagram | Rasmiy
      • Instagram | Lifestyle
      • Instagram | Sport
      • Facebook | Rasmiy
      • OK | Rasmiy
      • YouTube | Daryo
      • YouTube | Daryo Rus tilida
      • YouTube | Daryo Global
    Telegram Youtube Facebook Instagram Twitter vkontakte
    Daryo logo white
    • O‘zbekiston
      • Boshqalar
      • Navoiy
      • Toshkent viloyati
      • Sirdaryo
      • Jizzax
      • Qashqadaryo
      • Surxondaryo
      • Xorazm
      • Buxoro
      • Samarqand
      • Namangan
      • Farg‘ona
      • Andijon
      • Qoraqalpog‘iston
      • Toshkent sh.
      • Mehridaryo
      • Ob-havo
    • Markaziy Osiyo
      • O‘zbekiston (Mahalliy)
      • Afg'oniston
      • Qirg‘iziston
      • Qozog‘iston
      • Turkmaniston
      • Tojikiston
    • Dunyo
    • Pul
      • Biznes
      • Iqtisodiyot
      • Moliya
      • Kripto
    • Madaniyat
      • Kino
      • Kitob
      • Musiqa
      • Shou-biznes
    • Layfstayl
      • Ayollar sahifasi
        • Farzand
        • Go‘zallik
        • Karyera
        • Maslahatlar
        • Moda
        • Retseptlar
      • Texnologiyalar
        • Arxitektura
        • Gadjetlar
        • Ilm-fan
        • Koinot
        • Media
      • Avto
      • Qo‘ziqorin
      • Sayohat
      • Salomatlik
      • Ta’lim
        • Abituriyent
        • Ingliz tilini o’rganamiz
    • Sport
      • Futbol
      • UFC
      • Boks
    infinix
    Daryo.uz - Login
    Daryo.uz Daryo.uz
    Daryo.uz - Login
    O‘zbekiston

    Mijozni ilk satrlardanoq qanday qilib yo‘qotish mumkin? Kopirayterning zararli maslahatlari

    Bunday ish qilish mushkul emas. Bugungi kunga kelib bozorimizdagi reklama agentliklarining hammasi ham o‘z mijozlari uchun sotiluvchi matnlarni yuqori saviyada tuza oladigan malakali kopirayterlarga ega emas. Kompaniya tuzilmasida o‘z potensial auditoriyasi uchun biror bir mahsulot yoki xizmatning sotuvi bo‘yicha sara turdagi taklifni aniq va tushunarli tilda yetkazib bera oladigan mutaxassisni topish g‘oyat murakkab. Albatta, bu ayanchli hol.

    Foto: Be The Change Group

    Foto: Be The Change Group

    Zero reklama matnlari xoh u tijorat taklifi bo‘lsin, xoh reklama varaqasi — bu kompaniyangizning har bir potensial mijozingiz bilan munosabatlarni bog‘lovchi hujjatdir. Ushbu hujjatlarni tuzishga yetarli darajada mas’uliyatli va malakali tarzda yondashilmasa, potensial mijozning haqiqiy mijozga aylanishidan oldin, undan ayrilish mumkin. Bunday qilishning usullari juda ko‘p. Ularning o‘ntaginasini, MDHning eng sara kopirayterlaridan biri Denis Kaplunov tavsiflab bermoqda.

    1-usul: Siyqasi chiqqan va ishonarli bo‘lmagan sarlavha tuzing

    Bu reklama matningizni yo‘qqa chiqarib, shu orqali, mijozingizni yo‘qotishning eng sodda yo‘lidir. Agar siz o‘ta oddiy sarlavha tuzsangiz, matningizning davomini hech kim o‘qishni xohlamaydi ham. Bunday bo‘lsa, yozishning nima keragi bor? Bu bekor sarflangan vaqt bo‘lib qoladi, xolos.

    2-usul: Sarlavha osti matnni umuman nazarga olmang

    Ikkinchi sarlavhalarning vazifasi – o‘quvchining butun matn bo‘yicha o‘ziga xos yo‘ldoshi bo‘lib qolish. Ular matnni aniq tuzilmalashtirishga va o‘quvchining e’tiborini ushlab qolishga yordam beradi. Qolaversa, bu kabi matn bilan tanishish ancha qulayroqdir. Ikkinchi sarlavhalarni olib tashlang va matn o‘z “yo‘lboshchilari”dan ayriladi. Ularsiz esa tunnel oxirida yorug‘likni topish yoki qorong‘i qalin o‘rmonda qandaydir bo‘lsa ham yo‘lakchaga chiqish mushkul bo‘ladi.

    3-usul: O‘z taklifingizning foydali ekanligini namoyon qila ko‘rmang

    Taklifingizning manfaatli tomonlari – bu o‘quvchilarga taklifingizni baholash va uning qay darajada jozibador ekanligini aniqlashga ko‘maklashuvchi matnning asosiy elementlaridan biridir. Manfaatli tomonlarni izohlash orqali siz ko‘pchilik shubhalaringizni tarqatishingiz mumkin. Lekin bunday qilishning nima keragi bor, to‘g‘rimi? Axir siz bu haqda bosh qotirishni istamaysiz va yana bir mijozni qo‘lga kirita olasizmi-yo‘qmi — bu sizga baribir.

    4-usul: Jumlalarni uzun qilib yozing va katta abzatslarni qo‘llang

    O‘quvchini yana bir bor jahlini chiqarish imkoniyatidan foydalanishni istaysizmi? Buning uchun o‘quvchi matn g‘oyasini, uni tushunmay turiboq, yo‘qotishi uchun kattadan-katta abzatslarni va uzundan-uzun jumlalarni qo‘llash kifoya.

    5-matn: Shunchaki gapiring, aslo isbotlamang

    Isbotlar kitobxonlar tomonidan ishonchli munosabatni qo‘lga kiritishga yordam beradi. Muallif nafaqat imkoniyatlar to‘g‘risida so‘zlaydi va balki aniq dalillarni keltiradi. Kitobxonlar unga ishonadi va bu ijobiy holat, albatta. Reklama matningiz, inson havosiz bo‘g‘ilgani kabi, dalillarsiz “nafasi bo‘g‘ilib qoladi”.

    6-usul: Mumkin qadar ko‘proq xatolarga yo‘l qo‘ying

    Matningizda xato qancha ko‘p bo‘lsa, sizning sotiluvchi matnlaringizga va ya’ni mijozlaringizga bo‘lgan beparvoligingiz va tartibsizligingiz namoyon bo‘ladi.

    Kani manga ochuchasiga etinchi, shu gapi o‘qivotganizda maza qildizmi? :)

    7-usul: Kitobxonlarni hurmat qilish kerakmas

    O‘zingizga yoqqan shakldagina yozing va faqat o‘zingiz to‘g‘ringizda gapiring. O‘quvchilaringizga takallufsiz murojaat qiling, o‘zingizni xuddi ko‘chada qo‘lingizda pivo bilan o‘tirib, yirtiq cho‘ntagingizdan tasodifan topilib qolgan chirigan pistani chaqayotgandek “tuting”. Qo‘pol so‘zlarni, “ko‘cha tilini” qo‘llashni unutmang.

    8-usul: O‘ta kichik va to‘yintirilgan shrift

    Matningizni o‘qish uchun kiprigi bilan ekranga yopishib olgunga qadar kelib qolgan kitobxoningizni ko‘z oldingizga keltiring. Undan ham yaxshisi, eng kichik shriftni tanlang va shu ondayoq, o‘quvchilarga lupani eksklyuziv “Porshe” narxida sotishga urining. Bu yutqiziqsiz variant, uning yordamida mijozni qo‘lga kiritmasligingiz turgan gap.

    9-usul: Raqiblar bilan solishtirish yoki umuman yo‘q, yoki aksincha, ular bilan to‘g‘ridan-to‘g‘ri solishtirish mavjud

    O‘z taklifini raqiblari fonida, hech kimning ismini aytmagan va hech kimni haqoratlamagan holda, nazokat bilan ajratib ko‘rsatish – bu iste’dod. Bu yerda tanlashingiz mumkin bo‘lgani quyidagicha: yoki o‘z taklifingizni o‘xshash mahsulotlar bilan solishtirmaslik – buni kitobxonning o‘ziga qo‘yib bering, yoxud raqibni so‘z quroli yordamida ochiqchasiga yo‘q qilish.

    10-usul: Alohida urg‘u bermang

    Urg‘u ostida tagiga chizish, turli xil belgilash, ranglar bilan o‘ynash va hokazolarni nazarda tutmoqdamiz. Matningiz harflar va so‘zlardan iborat balchiqdek ko‘rinishi kerak. Matn o‘zlashtirilishini soddalashtirib nima qilasiz? Axir maqsad butunlay boshqa.

    Siz bu strategiyaga yondashib, hech nimani o‘zgartirmasligingiz mumkin, ammo, bu holda, biznesda muvaffaqiyatga erishmasangiz kerak. Lekin hammasiga qarshi turib, siz malakali sotiluvchi matnlarni tuzish qarori bilan to‘lib-toshgan bo‘lsangiz, Denis Kaplunovning Wyndham Tashkent mehmonxonasida 3—4-noyabr kunlari bo‘lib o‘tadigan ikki kunlik “Sotiluvchi matnning tuzilmasi” va “Biznes-klass turdagi kopirayting” biznes-seminariga xush kelibsiz.

    To‘g‘ri shakldagi kopirayting – bu o‘z Mijozlari bilan samarali aloqaga va bu degan gap, samarali sotuvlarga to‘g‘ri yo‘ldir.

    Barcha tafsilotlarni www.change.uz sayti va +998 (90) 994-12-11, +998 (90) 995-12-11, +998 (90) 994-16-11 telefon raqamlari orqali olishingiz mumkin.

    Reklama huquqi asosida. “Daryo” ushbu tadbirning axborot hamkori hisoblanadi

    02.11.2015, 14:40   Izoh (0)   4898
    Facebook Twitter LinkedIn Telegram Email

    Izoh (0)

    Kirish
    Javob qoldiring Bekor qilish

    Mavzuga doir

    Xorazmda 3D formatdagi kinoteatr ochiladi

    02.11.2015, 13:07

    O‘zbekiston dunyoning eng gullab-yashnayotgan mamlakatlari reytingida 57-o‘rinni saqlab qoldi

    02.11.2015, 12:44

    O‘zbekiston tadbirkorlik faoliyatini tartibga solishning yaxshilanishi bo‘yicha yetakchi mamlakatlar o‘ntaligiga kirdi

    02.11.2015, 12:34

    Hayotni birgalikda qutqaramiz: “Sochnaya Dolina” savdo belgisidan xayriya aksiyasi

    02.11.2015, 09:00

    Markaziy Osiyo — AQSh hamkorligining yangi formati – “S5+1”ni tashkil etish ma’qullandi

    01.11.2015, 18:13

    Toshkentdagi bir qator ko‘chalarga nom berildi

    01.11.2015, 15:34
    ×Lightbox Image

    Daryo.uz | Sizning muammoingiz yechimi


    Ucell: Ustyurt platosining asosiy yo‘l bo‘linmalarida mobil aloqa


    Ishonchli tanlov: Haval M6 va 0 % dan boshlanadigan kredit


    BASHKENT turar joy majmuasida 1 iyun – Bolalarni himoya qilish kuniga bag‘ishlangan mental arifmetika bo‘yicha Chempionat bo‘lib o‘tadi!


    Huawei O‘zbekistondagi “Tech Carnival”da Intellektual dunyo rivojini jadallashtirmoqda


    Jamg‘armalarni qanday ishlatish kerak: ko‘chmas mulk va investitsiya paketlarini solishtiramiz


    TezQR InfinBANK orqali Amirsoydagi shalelarga eshiklarni ochadi


    TBC Uzbekistan o‘zining sun’iy intellektga asoslangan yechimlari orqali samaradorlikni oshirib, o‘sish sur’atlarini tezlashtirmoqda 


    Mobiuz IQAir havo sifati datchigini o‘rnatdi


    “Markaziy Osiyo – Uzbekistan Airways qanotlarida”: Moskvada ilk yillik biznes forum bo‘lib o‘tdi


    APEX BANK Markaziy savdo ofisi va Bosh ofisini ochishga tayyorgarlik ko‘rmoqda: yangi ko‘lam, yangi imkoniyatlar


    AKFA Medline University Hospital AHA rasmiy o‘quv markazi maqomini qo‘lga kiritdi


    Yangi Note 50: metal hoshiyali, super tezkor 90W zaryadlash, MagCharge simsiz zaryad qurilmasi sovg‘a sifatida


    “O‘zbekinvest” Italiya va Ispaniya sug‘urta kompaniyalari bilan hamkorlik bitimlarini imzoladi


    Jahon banki O‘zbekistonda elektr taʼminotini yaxshilash uchun 100 mln dollar ajratdi


    Huawei Cloud TechWave Summit 2025: Yaqin Sharq va Markaziy Osiyoda muvaffaqiyatni oshirish uchun intellektuallikni tezlashtirish 

     

    Tavsiya etamiz

    Ayol ovchilardan ilg‘or samolyotlarga qadar — Ukraina rus Shahed’larini qanday ovlaydi?

    19 may, 20:10

    “Lend-Liz” yordami sovg‘a bo‘lmagan — Britaniya ikkinchi jahon urushida berilgan yordamni qanday qaytargan edi?

    19 may, 15:00

    “Yovuzlik imperiyasi zaminimizga hech qachon qaytmasligi uchun” — jamoatchilik o‘roq-bolg‘ali qizil bayroq va qora-olovrang lentani taqiqlashni so‘ramoqda

    13 may, 22:22

    Ular doim dunyoda eng yaxshilaridan bo‘lgan — pokistonlik harbiy uchuvchilar haqida

    12 may, 21:30
     
     
     

    So‘nggi yangiliklarga o‘tish

    Baydenning sobiq shifokori uning qancha umri qolganini ma’lum qildi

    Dunyo | 21 may, 23:55

    Xitoyda 650 yillik qadimiy Nog‘ora minorasi tomi qulab tushdi

    Dunyo | 21 may, 23:45

    AQSHda xaker aloqa xizmati bazasiga kirib, 60 ga yaqin amaldorning ma’lumotlarini o‘g‘irladi

    Dunyo | 21 may, 23:35

    Shavkat Mirziyoyev Lyublyanaga yetib bordi

    O‘zbekiston | 21 may, 23:20

    Ispaniyada Ukrainaning sobiq prezidenti maslahatchisi otib ketildi

    Dunyo | 21 may, 23:16

    “Daryo” dayjesti: 21-mayning eng muhim xabarlari

    O‘zbekiston | 21 may, 23:01

    Flik “Barselona” bilan shartnomani uzaytirdi

    Sport | 21 may, 22:45

    “Garri Potter” serialini suratga olish uchun Angliyada alohida shahar qurilmoqda

    Kino | 21 may, 22:41
    Daryo About Us

    “Daryo” internet-nashrining (O‘zbekiston matbuot va axborot agentligi (O‘zMAA, hozirgi O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti Administratsiyasi huzuridagi Axborot va ommaviy kommunikatsiyalar agentligi) tomonidan 13.03.2015 yil sanasida 0944-sonli guvohnoma bilan ommaviy axborot vositasi sifatida ro‘yxatga olingan. Matnli materiallarni to‘liq ko‘chirish yoki qisman iqtibos keltirishga, shuningdek, fotografik, grafik, audio va/yoki videomateriallaridan foydalanishga “daryo.uz” saytiga giperhavola mavjud bo‘lgan va/yoki “Daryo” internet-nashrining muallifligini ko‘rsatuvchi yozuv ilova qilingan taqdirda yo‘l qo‘yiladi. Chop etiladigan ba’zi ma’lumotlar 18 yoshga to‘lmagan foydalanuvchilarga mo‘ljallanmagan bo‘lishi mumkin. Info@daryo.uz

    Telegram Youtube Facebook Instagram Twitter vkontakte

    © «Simple Networking Solutions» MChJ, 2013–2025

    Yosh bo‘yicha cheklov

    Xato topdingizmi? Ctrl+Enter’ni bosing

    • Foydalanish shartlari
    • Maxfiylik siyosati
    • Reklama
    Nimani qidiramiz?

    Sign In or Register

    Xush kelibsiz!

    Tizimga kiring yoki Roʻyxatdan oʻting.

    Google

    yoki E-Pochta orqali

    Izoh qoldirishingiz, Foydalanish shartlari va Maxfiylik siyosati shartlarini qabul qilganingizni anglatadi

    Roʻyxatdan oʻting

    Roʻyxatdan oʻtganmisiz? Login.

    Google

    yoki E-Pochta orqali

    Sizga parol elektron pochta orqali yuboriladi.

    Izoh qoldirishingiz, Foydalanish shartlari va Maxfiylik siyosati shartlarini qabul qilganingizni anglatadi

    Matnda xato topdingizmi?

    ×

    Rahmat. Biz sizning xabaringizni oldik va xatoni imkon qadar tezroq tuzatamiz.