Bunday ish qilish mushkul emas. Bugungi kunga kelib bozorimizdagi reklama agentliklarining hammasi ham o‘z mijozlari uchun sotiluvchi matnlarni yuqori saviyada tuza oladigan malakali kopirayterlarga ega emas. Kompaniya tuzilmasida o‘z potensial auditoriyasi uchun biror bir mahsulot yoki xizmatning sotuvi bo‘yicha sara turdagi taklifni aniq va tushunarli tilda yetkazib bera oladigan mutaxassisni topish g‘oyat murakkab. Albatta, bu ayanchli hol.
Zero reklama matnlari xoh u tijorat taklifi bo‘lsin, xoh reklama varaqasi — bu kompaniyangizning har bir potensial mijozingiz bilan munosabatlarni bog‘lovchi hujjatdir. Ushbu hujjatlarni tuzishga yetarli darajada mas’uliyatli va malakali tarzda yondashilmasa, potensial mijozning haqiqiy mijozga aylanishidan oldin, undan ayrilish mumkin. Bunday qilishning usullari juda ko‘p. Ularning o‘ntaginasini, MDHning eng sara kopirayterlaridan biri Denis Kaplunov tavsiflab bermoqda.
1-usul: Siyqasi chiqqan va ishonarli bo‘lmagan sarlavha tuzing
Bu reklama matningizni yo‘qqa chiqarib, shu orqali, mijozingizni yo‘qotishning eng sodda yo‘lidir. Agar siz o‘ta oddiy sarlavha tuzsangiz, matningizning davomini hech kim o‘qishni xohlamaydi ham. Bunday bo‘lsa, yozishning nima keragi bor? Bu bekor sarflangan vaqt bo‘lib qoladi, xolos.2-usul: Sarlavha osti matnni umuman nazarga olmang
Ikkinchi sarlavhalarning vazifasi – o‘quvchining butun matn bo‘yicha o‘ziga xos yo‘ldoshi bo‘lib qolish. Ular matnni aniq tuzilmalashtirishga va o‘quvchining e’tiborini ushlab qolishga yordam beradi. Qolaversa, bu kabi matn bilan tanishish ancha qulayroqdir. Ikkinchi sarlavhalarni olib tashlang va matn o‘z “yo‘lboshchilari”dan ayriladi. Ularsiz esa tunnel oxirida yorug‘likni topish yoki qorong‘i qalin o‘rmonda qandaydir bo‘lsa ham yo‘lakchaga chiqish mushkul bo‘ladi.3-usul: O‘z taklifingizning foydali ekanligini namoyon qila ko‘rmang
Taklifingizning manfaatli tomonlari – bu o‘quvchilarga taklifingizni baholash va uning qay darajada jozibador ekanligini aniqlashga ko‘maklashuvchi matnning asosiy elementlaridan biridir. Manfaatli tomonlarni izohlash orqali siz ko‘pchilik shubhalaringizni tarqatishingiz mumkin. Lekin bunday qilishning nima keragi bor, to‘g‘rimi? Axir siz bu haqda bosh qotirishni istamaysiz va yana bir mijozni qo‘lga kirita olasizmi-yo‘qmi — bu sizga baribir.4-usul: Jumlalarni uzun qilib yozing va katta abzatslarni qo‘llang
O‘quvchini yana bir bor jahlini chiqarish imkoniyatidan foydalanishni istaysizmi? Buning uchun o‘quvchi matn g‘oyasini, uni tushunmay turiboq, yo‘qotishi uchun kattadan-katta abzatslarni va uzundan-uzun jumlalarni qo‘llash kifoya.5-matn: Shunchaki gapiring, aslo isbotlamang
Isbotlar kitobxonlar tomonidan ishonchli munosabatni qo‘lga kiritishga yordam beradi. Muallif nafaqat imkoniyatlar to‘g‘risida so‘zlaydi va balki aniq dalillarni keltiradi. Kitobxonlar unga ishonadi va bu ijobiy holat, albatta. Reklama matningiz, inson havosiz bo‘g‘ilgani kabi, dalillarsiz “nafasi bo‘g‘ilib qoladi”.6-usul: Mumkin qadar ko‘proq xatolarga yo‘l qo‘ying
Matningizda xato qancha ko‘p bo‘lsa, sizning sotiluvchi matnlaringizga va ya’ni mijozlaringizga bo‘lgan beparvoligingiz va tartibsizligingiz namoyon bo‘ladi.Kani manga ochuchasiga etinchi, shu gapi o‘qivotganizda maza qildizmi? :)
7-usul: Kitobxonlarni hurmat qilish kerakmas
O‘zingizga yoqqan shakldagina yozing va faqat o‘zingiz to‘g‘ringizda gapiring. O‘quvchilaringizga takallufsiz murojaat qiling, o‘zingizni xuddi ko‘chada qo‘lingizda pivo bilan o‘tirib, yirtiq cho‘ntagingizdan tasodifan topilib qolgan chirigan pistani chaqayotgandek “tuting”. Qo‘pol so‘zlarni, “ko‘cha tilini” qo‘llashni unutmang.8-usul: O‘ta kichik va to‘yintirilgan shrift
Matningizni o‘qish uchun kiprigi bilan ekranga yopishib olgunga qadar kelib qolgan kitobxoningizni ko‘z oldingizga keltiring. Undan ham yaxshisi, eng kichik shriftni tanlang va shu ondayoq, o‘quvchilarga lupani eksklyuziv “Porshe” narxida sotishga urining. Bu yutqiziqsiz variant, uning yordamida mijozni qo‘lga kiritmasligingiz turgan gap.9-usul: Raqiblar bilan solishtirish yoki umuman yo‘q, yoki aksincha, ular bilan to‘g‘ridan-to‘g‘ri solishtirish mavjud
O‘z taklifini raqiblari fonida, hech kimning ismini aytmagan va hech kimni haqoratlamagan holda, nazokat bilan ajratib ko‘rsatish – bu iste’dod. Bu yerda tanlashingiz mumkin bo‘lgani quyidagicha: yoki o‘z taklifingizni o‘xshash mahsulotlar bilan solishtirmaslik – buni kitobxonning o‘ziga qo‘yib bering, yoxud raqibni so‘z quroli yordamida ochiqchasiga yo‘q qilish.10-usul: Alohida urg‘u bermang
Urg‘u ostida tagiga chizish, turli xil belgilash, ranglar bilan o‘ynash va hokazolarni nazarda tutmoqdamiz. Matningiz harflar va so‘zlardan iborat balchiqdek ko‘rinishi kerak. Matn o‘zlashtirilishini soddalashtirib nima qilasiz? Axir maqsad butunlay boshqa.Siz bu strategiyaga yondashib, hech nimani o‘zgartirmasligingiz mumkin, ammo, bu holda, biznesda muvaffaqiyatga erishmasangiz kerak. Lekin hammasiga qarshi turib, siz malakali sotiluvchi matnlarni tuzish qarori bilan to‘lib-toshgan bo‘lsangiz, Denis Kaplunovning Wyndham Tashkent mehmonxonasida 3—4-noyabr kunlari bo‘lib o‘tadigan ikki kunlik “Sotiluvchi matnning tuzilmasi” va “Biznes-klass turdagi kopirayting” biznes-seminariga xush kelibsiz.
To‘g‘ri shakldagi kopirayting – bu o‘z Mijozlari bilan samarali aloqaga va bu degan gap, samarali sotuvlarga to‘g‘ri yo‘ldir.
Barcha tafsilotlarni www.change.uz sayti va +998 (90) 994-12-11, +998 (90) 995-12-11, +998 (90) 994-16-11 telefon raqamlari orqali olishingiz mumkin.
Reklama huquqi asosida. “Daryo” ushbu tadbirning axborot hamkori hisoblanadi
Izoh (0)