2014-yil 13-noyabr kuni Toshkent shahrida O‘zbekiston Respublikasi Oliy Majlisi Senatining o‘n oltinchi yalpi majlisi ochildi. Unda Vazirlar Mahkamasining taklif etilgan a’zolari, vazirliklar va idoralarning rahbarlari, boshqa tashkilotlar, ommaviy axborot vositalarining vakillari hozir bo‘ldi, deb xabar bermoqda O‘zbekiston Milliy axborot agentligi.
Senatorlar o‘z ishlarini O‘zbekiston Respublikasining 2015-yilgi Davlat byudjeti, davlat maqsadli jamg‘armalarining byudjetlari hamda soliq va byudjet siyosatining asosiy yo‘nalishlarini tasdiqlash to‘g‘risidagi masalani ko‘rib chiqishdan boshladi.
Muhokama asnosida kelasi yilgi soliq va byudjet siyosatining asosiy yo‘nalishlari xo‘jalik yurituvchi subyektlar va aholi uchun soliq yukini yanada kamaytirishdan, soliq solish tizimini soddalashtirishdan, mahalliy byudjetlarning daromadlar qismini mustahkamlashdan hamda soliq ma’muriyatchiligini takomillashtirishdan iborat bo‘lib qolayotganligi ko‘rsatib o‘tildi.
Soliq yukini yanada kamaytirish bo‘yicha eng muhim choralardan biri sifatida yuridik shaxslardan olinadigan foyda solig‘ining bazaviy stavkasini 8 foizdan 7,5 foizga tushirish nazarda tutilmoqda, natijada yuridik shaxslar ixtiyorida qo‘shimcha ravishda 89,4 milliard so‘m qoladi. Mehnatga haq to‘lash fondiga tushadigan soliq yukini kamaytirish maqsadida mikrofirmalar va kichik korxonalar, fermer xo‘jaliklari uchun yagona ijtimoiy to‘lov stavkasini 25 foizdan 15 foizgacha pasaytirish taklif qilinmoqda. Shuningdek, mikrofirmalar va kichik korxonalar bo‘lmish qurilish tashkilotlari uchun yagona soliq to‘lovi stavkasini 6 foizdan 5 foizgacha pasaytirish taklif qilinmoqda.
Bundan tashqari, jismoniy shaxslardan olinadigan daromad solig‘i bo‘yicha soliq solishning to‘rt bosqichli shkalasi joriy etilmoqda. Bu shkala daromadlarning birinchi guruhi (eng kam ish haqining bir baravarigacha) bo‘yicha nol stavkasini belgilashni nazarda tutadi. Mazkur chora o‘rtacha ish haqidan kam yoki o‘rtacha ish haqi darajasida daromad oladigan jismoniy shaxslarga tushadigan soliq yukini kamaytirishga qaratilgan.
O‘zbekistonning bosh moliyaviy hujjatini muhokama qilish asnosida senatorlar tomonidan ijtimoiy soha xarajatlarini ko‘paytirish tamoyili saqlanib qolayotganligi qayd etildi.
Markazlashtirilgan investitsiyalar hisobidan ishlab chiqarish va ijtimoiy infratuzilma obyektlarini barpo etishga, shu jumladan, qishloq joylarda yangi tashkil etilayotgan uy-joy massivlarini suv bilan ta’minlash obyektlari qurilishiga zarur mablag‘lar ajratiladi.
Umuman, 2015-yilgi Davlat byudjetida, davlat maqsadli jamg‘armalarining byudjetlarida hamda soliq va byudjet siyosatining asosiy yo‘nalishlarida aholi daromadlari va turmush darajasini og‘ishmay oshirib borish nazarda tutilmoqda. Bunga ish haqi, stipendiyalar, ijtimoiy nafaqalar va pensiyalar miqdorini inflatsiya sur’atlaridan yuqori darajada oshirib borish yo‘li bilan, byudjet mablag‘laridan foydalanish samaradorligini oshirish, aholini ijtimoiy qo‘llab-quvvatlashning manzilliligini kuchaytirish, byudjetlararo munosabatlar tizimini yanada isloh qilgan holda, mahalliy davlat hokimiyati organlarining byudjetlar daromad bazasini kengaytirishdan hamda resurslardan foydalanish samaradorligini ta’minlashdan manfaatdorligini oshirish yordam beradi.
Muhokama yakunlari bo‘yicha senatorlar O‘zbekiston Respublikasining 2015-yilgi Davlat byudjeti, davlat maqsadli jamg‘armalarining byudjetlari hamda soliq va byudjet siyosatining asosiy yo‘nalishlarini tasdiqladi va tegishli qaror qabul qildi.
Izoh (0)