Жаҳон кино тарихида қайси либослар энг қимматбаҳо экани ҳақида маълумот берамиз.
«Оз мамлакати сеҳргари» (1939)
Бу камтарона кўк ва оқ рангдаги катакли кўйлак кино тарихидаги энг қиммат либослардан бири, деб ким ўйлабди дейсиз. «Оз мамлакати сеҳргари» фильми қаҳрамони Жуди Гарлен либосини машҳур Голливуд либослари дизайнери Адриан Гринберг яратган.
Бундан ташқари, у «Буюк Зигфелд« (1936), «Хонимлар» (1936) ва «Мария Антуанетта »(1938) фильмлари учун ҳам учун либослар яратган. Аммо Доротининг либоси энг эсда қоларли бўлганга ўхшайди. Оддийлигига қарамай, уни яратиш учун дизайнерга уч мингдан ортиқ эскиз керак бўлди. Шу билан бирга, кўпчилик унинг қанчалик ёмон тикилганлигини ҳам айтади.
Яқиндан қаралса, чоклар нотекис эканлиги аён бўлади. Баъзилар буни атайлаб қилинган деб таъкидлаши мумкин, чунки деҳқон қизининг либоси бошқача қилиб тикилиши мумкин эмас эди. Аммо деталлар Адрианнинг кўзидан ўтиб кетган бўлса керак, айниқса оддий костюмда. Унинг севимли актрисалари Кетрин Хепберн ва Жоан Кроуфорд учун яратган ипак халатларидан бутунлай фарқ қилади, деб ёзади дизайнернинг замондошлари.Танқидларга қарамай, либос 2015 йилда 1,5 миллион долларга сотилган.
Фильмдаги Дороти образи учун нафақат кўйлак, балки пойабзал ҳам яратилган – фильм учун махсус тўрт жуфт пойабзал тикилган.
Иккитаси дарҳол шахсий коллекцияларга сотилади. Қолган иккитасидан бири Жуди Гарланд музейидан ўғирланган. Иккинчиси Киноакадемия музейида сақланади.
«Тиффанидаги нонушта» (1961)
Одри Хепберннинг қора либоси француз дизайнери Юбер де Живенши томонидан яратилган. Ва бу кўйлак қаҳрамоннинг характерини жуда яхши очиб берган. Айтишларича, бу кийим бир вақтнинг ўзида 1960 йиллардаги Нью-Йоркнинг ақлдан оздирувчи руҳини ифодалаган. Содда ва эксантрик қиз — Холли Голайтли роли Хепберн учун тоза ҳаводек гап эди — у актрисага жиддий қаҳрамонлар ролидан узоқлашишга имкон берди.
Одрининг ўзи Юбер де Живенши билан дўст эди. Дизайнер Тиффанидаги нонушта» фильми учун либоснинг бир нечта нусхасини яратди. Актрисанинг ўлимидан сўнг дизайнер улардан бирини Хепберн қўллаб-қувватлаган City of Joy Aid хайрия фондига топширади. 2006 йилда яна бир кийим кимошди савдосига қўйилади ва 900 минг долларга сотилади.
«Менинг ажойиб хонимим» (1964)
Биринчидан, Сесил Битон театр учун либослар яратган — у Леди Уиндермернинг фанатининг Бродвей спектаклида, кейин эса «Менинг ажойиб хонимим» мусиқий фильмида ишлаган. Дизайнернинг истеъдоди сезилиб, Голливудда либослар дизайнери сифатида ишлашга таклиф қилинади. Айнан Битон «Менинг ажойиб хонимим» фильмидаги қаҳрамон Одри Хепберн учун ипакдан тўрли кўйлак яратади. Либоснинг туяқуш патлари ва гуллар билан безатилган шляпаси ҳам бўлган. Битон бу иши учун Академия мукофотига сазовор бўлади. Кейинчалик кўйлак коллексионерга 3,7 миллион долларга сотилган.
«Титаник» (1997)
Машҳур Голливуд либослари дизайнери Дебора Лин Скотт жамоаси Роуз (Кейт Уинслет)нинг севимли базм либосини яратган. Дебора ва бошқа дизайнерлар «Титаник» воқеалари қайси даврга тегишли эканлигини ўрганишади. Унинг сўзларига кўра, бу кийим қандай услубда бўлиши кераклигини тушунишга ёрдам берарди. Роуз либоси тўғри силуэт ва узун корсетли Эдвард модасининг намунасидир. Ўша пайтда калта енгли кўйлаклар кийилган. Орқаси — албатта, шлейф бўлган. Мазкур либосни яратиш учун тахминан 1000 соат керак бўлган.
2012 йилда машҳур либосни аноним харидор 330 минг долларга сотиб олган.
«Дюна» (2021)
«Замонамизнинг энг қимматбаҳо либоси» дейди қаҳрамон Ребекка Фергюсоннинг либоси ҳақида «Дюна» фильми ижодкорлари. Аммо нархи ошкор этилмаган.
Жаклин Уэст томонидан яратилган либос учун заргарлик буюмлари бир неча ой давомида қўлда яратилган. Мунчоқлар шодасининг ҳар бири «Дюна» фильмининг либослар бўйича дизайнерларидан бири томонидан тўқилган. Кийимни яратишда Кристобал Баленсиага ишидан илҳомланилган.
Изоҳ (0)