Joriy yilda davlat xizmatlari ko‘rsatish borasidagi ishlar davom ettirilib, 94 ta yangi markaz barpo etiladi. Ularni qurish ishlarini aksar hollarda xususiy sektor bilan sheriklikda amalga oshirish rejalashtirilgan. Bu haqda Prezidenti Shavkat Mirziyoyev boshchiligida 9-yanvar kuni bo‘lib o‘tgan yig‘ilishda ma’lum qilindi.
Davlat rahbari bu dastlabki qadamlar ekani, aholiga qulayliklarni yanada ko‘paytirish zarurligini ta’kidladi.
Avvalo, “yagona darcha” tamoyili to‘liq ishlashi uchun barcha davlat xizmatlari to‘liq elektron shaklga o‘tkazilishi va ma’lumotlar raqamlashtirilishi lozimligi ko‘rsatib o‘tildi.
Hozirgi kunda davlat xizmati ko‘rsatuvchi 80 ta idoradan atigi 27 tasi Davlat xizmatlari agentligi bilan o‘zaro integratsiya qilingan. 53 ta idorada ma’lumotlar raqamlashtirilmagan. Misol uchun, sog‘liqni saqlash, ekologiya, qurilish, arxiv bilan bog‘liq davlat xizmatlari sohasida haligacha elektron ma’lumot bazasi shakllanmagan.
Shunday ma’lumot almashinuvi yo‘qligi sababli 2019-yilda qurilish, tabiiy gaz, issiq suv va ichimlik suvi ta’minoti borasida xizmat ko‘rsatish muddatlari buzilgan.
Shu bois yig‘ilishda Axborot texnologiyalari va kommunikatsiyalarini rivojlantirish vazirligi hamda Adliya vazirligiga barcha idoralarning davlat xizmatlari bilan bog‘liq axborot tizimlari va ma’lumotlar bazasini yaratish bo‘yicha manzilli dastur ishlab chiqish vazifasi topshirildi.
Elektron davlat xizmatlaridan foydalanuvchilar sonini yil yakunigacha kamida 5 baravarga oshirish, 2025-yilgacha to‘liq elektron xizmat ko‘rsatishga o‘tish maqsad qilib qo‘yildi.
Aholining 75 foizi internetga mobil qurilmalar orqali kirayotganini inobatga olib, Yagona interaktiv davlat xizmatlari portalining mobil versiyasini ishga tushirish muhimligi qayd etildi. Uzoq hududlarda yashaydigan aholiga qulayliklar yaratish maqsadida davlat xizmatlari markazining 50 dan ortiq filialini tashkil etishni jadallashtirish zarurligi ta’kidlandi.
Xorijiy tajribani qo‘llagan holda, odamlarga bir murojaat asosida qo‘shimcha kompleks xizmatlar ko‘rsatish hamda fuqaroning murojaatisiz ham unga kerakli xizmat turlarini taklif qilish mumkinligi qayd etildi.
Misol uchun, farzand tug‘ilishi bilan unga tug‘ilganlikni qayd etish, nafaqa belgilash, yashash joyiga ro‘yxatga va tibbiyot muassasasiga hisobga qo‘yish, bolalar bog‘chasiga navbat kabi xizmatlar biryo‘la taqdim etilsa, ota-onalarga g‘oyat qulay bo‘ladi.
Yig‘ilishda ushbu tizimni eksperiment tariqasida Toshkent shahrida, keyinchalik boshqa hududlarda bosqichma-bosqich joriy etish yuzasidan topshiriq berildi.
Izoh (0)