Bugun,

  • USD 11095.31
  • RUB 173.84
  • EUR 10772.44

Ovqatlanish bo‘yicha mutaxassis Stefani Yeyts qish faslining boshida sog‘lom bo‘lishga va jismoniy holatni yaxshi saqlashga yordam beradigan supermarketlardagi eng arzon, foydali mahsulotlarni topish bo‘yicha maslahatlarni taqdim etdi. Stefani mavsumiy mahsulotlarni sotib olishni maslahat beradi, chunki ular nafaqat mazali, balki boshqa yangi mahsulotlarga qaraganda arzonroq, yilning faqat shu davrida uzoqdan olib kelinishi mumkin.

Foto: Marie Claire

Foto: Marie Claire

Yeyts: “Mavsumiylikni tushunish ovqatni oldindan rejalashtirishda yoki haftalik xaridlar uchun budjet tuzishda foydali bo‘lishi mumkin. Biroq mavsumda qaysi mahsulotlar arzonlashishini va qancha vaqt saqlanib turishini aniq bilish qiyin bo‘lishi mumkin. Mavsumdan xabardor bo‘lishning oson yo‘li supermarketlardagi oziq-ovqat narxlarini kuzatib borishdir. Narxlar tushsa, bu odatda mahsulotlarning mavsumda ko‘p iste’mol qilinayotganidan dalolat beradi, yuqori narxlar esa mahsulotlarning mavsumiy emasligining yaxshi ko‘rsatkichi hisoblanadi.

Qish oylaridagi eng yaxshi mahsulot qaysi ekanini bilasizmi? Mutaxassis meva va rezavorlardan  qorag‘at, nok va anorlarni taklif qiladi, chunki ular nafaqat arzon, balki yorqin ko‘rinishga va mazali ta’mga ega bo‘ladi.

Foto: Marie Claire

Foto: Marie Claire

Bulg‘or qalampirining ishtahani bostirish bilan birga metabolizmni kuchaytirishi, 100 grammida atigi 25 kaloriya bo‘lgan rukkola esa past kaloriyali ekani isbotlangan, shuningdek, qovoqcha juda yaxshi tanlov, chunki uning tarkibida ko‘p miqdorda eriydigan va erimaydigan klechatkalar mavjud.

Karam 

Ko‘pgina tadqiqotlar shuni ko‘rsatadiki, karam kabi oziq-ovqatlarni ovqatlanish ratsionida ko‘paytirish qandli diabet, semizlik, yurak kasalliklari va umumiy o‘lim xavfini kamaytiradi. Ushbu mahsulot, shuningdek, sog‘lom teriga, energiyani oshirishga va umumiy vazn yo‘qotishiga yordam beradi. Karamni iste’mol qilish yuqori qon bosimini pasaytirish bilan bog‘liq, chunki uning tarkibida kaliy, mineral va tanaga qon bosimini nazorat qilishda yordam beradigan elektrolit mavjud.

Foto: Marie Claire

Foto: Marie Claire

Qo‘ziqorin

Qo‘ziqorin organizmni D vitamini bilan ta’minlashi mumkin, chunki u D vitaminini o‘z ichiga olgan yagona mahsulot. D vitamini esa suyaklarga yaxshi ta’sir qiladi, ularni mustahkamlash uchun tanaga kalsiyni so‘rishga yordam beradi va quvvatni saqlash uchun muhimdir.

Qovoq

Qovoq ham sabzi kabi beta-karotinga boy bo‘lib, immunitetni mustahkamlovchi vitamin C, E vitamini, temir va foliy kislotasini o‘z ichiga oladi. Qovoqni dietangizga qo‘shish immunitet hujayralariga mikroblarga qarshi yaxshiroq kurashishga yordam beradi va hatto jarohatni davolashni tezlashtiradi.

Tadqiqotlar shuni ko‘rsatadiki, muskat yong‘og‘i tarkibidagi zeaksantin va lutein kabi fitonutrientlar ko‘z sog‘lig‘ini himoya qilishga yordam beradi. Shu bilan birga, qovoqning turli navlarida bo‘lgan beta-karotin ko‘z salomatligi va sog‘lom hujayralar yangilanishida rol o‘ynaydi.

Foto: Marie Claire

Foto: Marie Claire

Bulg‘or qalampiri

Bulg‘or qalampirni iste’mol qilish sog‘liqqa kutilmaganda kuchli ta’sir ko‘rsatishi mumkin. Bulg‘or qalampiri antioksidantlar va C, E vitaminlari va beta-karotinga boy bo‘lib, yurak xastaliklari va boshqa kasalliklardan himoya qiladi.

Nok

Nok nafaqat mazali va past kaloriyali, balki sog‘liq uchun juda ko‘p foyda keltiruvchi meva hisoblanadi. U muhim minerallarga, jumladan, mis va kaliyga boy. Mis immunitet, metabolizm va asab tizimi faoliyatida muhim rol o‘ynaydi, kaliy esa mushaklarning qisqarishi va yurak faoliyatiga ta’sir qiladi.

Olxo‘ri

Olxo‘ri klechatkaga boy bo‘lib, u uglevodlarni iste’mol qilgandan keyin qondagi shakar miqdorining keskin ko‘tarilishini sekinlashtirishga yordam beradi. Shuningdek, ushbu meva organizmda adiponektin gormonini ishlab chiqarishni ko‘paytirish orqali qondagi shakar darajasini tartibga solishga yordam beradi. Quritilgan olxo‘ri ham foydali bo‘lishi mumkin, chunki hayvonlarda o‘tkazilgan tadqiqotlar suyak yo‘qotilishini kamaytirishga va hatto uni qaytarishga yordam beradi.

Qorag‘at

Qorag‘at C vitamini, marganes va K vitaminining ajoyib manbaidir, u sovuq ta’sirga qarshi kurashishda yordam beradigan antioksidantlarga boy. Bundan tashqari, qorag‘at ovqat hazm qilishga yordam beradigan, xolesterolni kamaytiradigan va to‘yimlilik hissini uzaytiradigan klechatkani o‘z ichiga oladi.

Foto: Marie Claire

Foto: Marie Claire

Anor

Anor tarkibida ellagitanninlar mavjud bo‘lib, ular organizmdagi yallig‘lanishni kamaytirishga yordam beradi. Shu sababli, anor miya sog‘lig‘ini oksidlovchi stressni keltirib chiqaradigan sharoitlardan himoya qiladi. Xuddi shu ellagitanninlar ichakda urolitin A deb nomlanuvchi birikma ishlab chiqarishga yordam beradi, bu kognitiv kasallikning kechikishini kamaytirish qobiliyati uchun o‘rganilgan.

Mavzuga doir: 

Izoh
Asosiy yangiliklar
Mahalliy
O‘zbekistonda dollar kursi oshdi
Sport
Kilian Mbappe “Real”ga o‘tmaganidan afsusda. Hujumchi hamon transfer amalga oshishini intiqlik bilan kutmoqda
Sport
“Roma” futbolchisi jamoani sudga bermoqchi