Toshkent—Samarqand yo‘nalishida yo‘nalishida harakatlanuvchi poyezdlar uchun yangi temiryo‘l magistralining texnik-iqtisodiy asoslarini tayyorlashga start berildi. Bu haqda “O‘zbekiston temir yo‘llari” matbuot xizmati xabar berdi.
Ma’lum qilinishicha, 2024-yil 24-dekabr kuni “O‘zbekiston temir yo‘llari” AJ rahbariyati Saman Corporation loyiha menejeri Jin Kanga (Janubiy Koreya) bilan muzokaralar o‘tkazdi. Toshkent—Samarqand yangi yuqori tezlikdagi yo‘lovchi temiryo‘lini qurish bo‘yicha dastlabki texnik-iqtisodiy asoslash bo‘yicha ishlarning boshlanishi muhokamaning asosiy mavzusi bo‘ldi.
Shavkat Mirziyoyev 2024-yilning sentyabrida bo‘lib o‘tgan Osiyo infratuzilmaviy investitsiyalar banki yig‘ilishida Toshkent—Samarqand va Samarqand—Navoiy—Buxoro yo‘nalishlarida tezyurar poyezdlar uchun yangi temiryo‘l qurilishini ma’lum qilgandi. U 2030-yilgacha 30 mlrd dollarlik davlat-xususiy sheriklik loyihalari dasturi doirasida amalga oshiriladi.
“O‘zbekiston temir yo‘llari” xabarida ta’kidlanishicha, prezident tashabbusi bilan amalga oshirilayotgan mazkur loyiha O‘zbekiston transport tizimini modernizatsiya qilishga qaratilgan. Yangi magistral ikki yirik shahar o‘rtasidagi qatnov vaqtini sezilarli darajada qisqartiradi, yo‘lovchilarga qulaylik darajasini oshiradi va transport xizmatlari sifatini oshiradi.
Tomonlar ushbu tashabbusning mintaqalararo aloqalarni yaxshilash, yo‘lovchilar oqimini ko‘paytirish va tezyurar poyezdlar qatnovini ko‘paytirishda muhimligini qayd etgan.
“Loyihaning amalga oshirilishi respublikaning iqtisodiy rivojlanishini mustahkamlashga yordam beradi va O‘zbekiston transport sanoatini yangi bosqichga olib chiqadi”, deyiladi xabarda.
Muzokaralar natijasida loyihaning texnik-iqtisodiy asoslarini tayyorlash jarayonini tezlashtiradigan ishchi guruh tuzishga qaror qilindi.
Yonhab agentligi bergan ma’lumotga ko‘ra, Toshkent va Samarqand o‘rtasidagi yangi tezyurar temiryo‘l qurilishi loyihasi Janubiy Koreya Eksimbankining Iqtisodiy hamkorlik jamg‘armasi (EDCF) hisobidan moliyalashtiriladi.
Texnik-iqtisodiy asoslash ishlari 15 oy, ya’ni 2026-yilning mart oyigacha davom etadi. Korail, shuningdek, Saman va Dongmeong Technology Corporation kompaniyalaridan iborat K-Rail jamoasi jarayonni olib boradi.
Transport vazirligi matbuot xizmatining xabar qilishicha, mazkur tezyurar temiryo‘lni qurishda ishtirok etishga Turkiyaning Rönesans holding kompaniyasi qiziqish bildirgan. Ushbu kompaniya Turkiyadagi eng yirik qurilish va investitsiya kompaniyalaridan biri bo‘lib, Gollandiya, Shvetsariya, Germaniya va boshqa bir qator mamlakatlarda o‘z filiallariga ega.
Izoh (0)