• Profilga Kirish
  • 1744009905_435.svg 1744009905_642.svg

  • So‘nggi yangiliklar
  • Asosiy yangiliklar
  • Eng ko‘p o‘qilgan
  • Kolumnistlar
Ўзбекча
Русский
English
  • O'zb
  • Ўзб
  • Рус
  • Eng
  • O'zb
  • Ўзб
  • Рус
  • Eng
  • So‘nggi yangiliklar
  • Asosiy yangiliklar
  • Eng ko‘p o‘qilgan
  • Kolumnistlar
    • USD12676.11
    • RUB161.56
    • EUR14975.56
    • Google play
    • App Store
    • Telegram
    • Toshkentda
      +37°C
      • Andijon
      • Qarshi
      • Buxoro
      • Samarqand
      • Farg‘ona
      • Sirdaryo
      • Jizzax
      • Termiz
      • Namangan
      • Toshkent
      • Navoiy
      • Toshkent vil
      • Nukus
      • Urganch
    • Daryo
      • Internet-nashr
      • Tahririyat haqida
      • Aloqa ma'lumotlari
      • Foydalanish shartlari
      • Maxfiylik siyosati
      • Yangiliklar arxivi
    • Reklama
    • Ijtimoiy tarmoqlar
      • Instagram | Rasmiy
      • Instagram | Lifestyle
      • Instagram | Sport
      • Facebook | Rasmiy
      • OK | Rasmiy
      • YouTube | Daryo
      • YouTube | Daryo Rus tilida
      • YouTube | Daryo Global
    Telegram Youtube Facebook Instagram Twitter vkontakte
    Daryo logo white
    • O‘zbekiston
      • Boshqalar
      • Navoiy
      • Toshkent viloyati
      • Sirdaryo
      • Jizzax
      • Qashqadaryo
      • Surxondaryo
      • Xorazm
      • Buxoro
      • Samarqand
      • Namangan
      • Farg‘ona
      • Andijon
      • Qoraqalpog‘iston
      • Toshkent sh.
      • Mehridaryo
      • Ob-havo
    • Markaziy Osiyo
      • O‘zbekiston (Mahalliy)
      • Afg'oniston
      • Qirg‘iziston
      • Qozog‘iston
      • Turkmaniston
      • Tojikiston
    • Dunyo
    • Pul
      • Biznes
      • Iqtisodiyot
      • Moliya
      • Kripto
    • Madaniyat
      • Kino
      • Kitob
      • Musiqa
      • Shou-biznes
    • Layfstayl
      • Ayollar sahifasi
        • Farzand
        • Go‘zallik
        • Karyera
        • Maslahatlar
        • Moda
        • Retseptlar
      • Texnologiyalar
        • Arxitektura
        • Gadjetlar
        • Ilm-fan
        • Koinot
        • Media
      • Avto
      • Qo‘ziqorin
      • Sayohat
      • Salomatlik
      • Ta’lim
        • Abituriyent
        • Ingliz tilini o’rganamiz
    • Sport
      • Futbol
      • UFC
      • Boks
    infinix
    Daryo.uz - Login
    Daryo.uz Daryo.uz
    Daryo.uz - Login
    O‘zbekiston

    Shavkat Mirziyoyev metroni rivojlantirish loyihasini oxirigacha yetkazish topshirig‘ini berdi

    O‘zbekiston Prezidenti Shavkat Mirziyoyev 26-dekabr kuni Toshkent metropolitenining Sergeli liniyasiga tashrif buyurib yangi qo‘shiladigan Qo‘yliq liniyasi va metroning kelajakda quriladigan bosqichlariga oid loyihalar bilan tanishdi. “Gazeta.uz” tashrif davomida qanday takliflar bildirilgani, Prezidentning ularga munosabati va qurilish qaysi mablag‘lar hisobiga moliyalashtirilishi to‘g‘risidagi ma’lumotlar bilan bo‘lishdi.

    Foto: “Daryo”

    Sergeli liniyasi bo‘ylab harakatlangan davlat rahbari so‘nggi — “Bekat-5” stansiyasida chiqqan va qo‘llarini antiseptik yordamida dezinfeksiyalagan. Metropolitenning keyingi bosqich qurilishi to‘g‘risida transport vaziri vazifasini bajaruvchi Ilhom Mahkamov ma’lumot bergan.

    Uning ma’lum qilishicha, “O‘zbekiston” liniyasining “Beruniy” stansiyasidan Qoraqamish dahasiga qadar ikkita stansiyani qurish taklif etilmoqda. Prognozlarga ko‘ra, yer osti transportining yo‘lovchilar oqimi bu holda qo‘shimcha 30 ming kishiga ortadi.

    Foto: “Gazeta.uz”

    Ilhom Mahkamov, shuningdek, Chilonzor liniyasini “Buyuk Ipak yo‘li” stansiyasidan TTZ massiviga qadar uzaytirish to‘g‘risidagi rejalarga to‘xtalib o‘tgan. Uzunligi 7,9 kilometrga teng liniya o‘z ichiga to‘rtta stansiyani oladi, loyiha 2021—2023-yillarga mo‘ljallangan. U yo‘lovchilar oqimini kuniga yana 50 ming kishiga ortishiga olib keladi.

    Vazir vazifasini bajaruvchi Mahkamov qurilishni yopiq tarzda amalga oshirish uchun Germaniyaning tunnel burg‘ulash mashinasi borligini eslatib o‘tgan.

    “Ruxsat bersangiz… dastlabki trassamiz bor, hoziroq loyihalash ishlarini boshlaymiz. ‘Buyuk Ipak yo‘li’ metro stansiyasidan Buyuk Ipak yo‘li ko‘chasi, 1-sonli Markaziy poliklinika orqali TTZ massiviga qadar, yonida bo‘sh joy bor, ‘snos’larsiz. Shundan so‘ng, TTZ chorrahasi orqali oxirgi stansiyaga qadar… Bu yerdan ‘elektrichka’ Bo‘stonliq tumaniga qadar boradi, Qibray, Chirchiqning butun aholisi ‘Buyuk Ipak yo‘li’ga keladi, u yerda odamlar zich. Bu yerda (TTZ stansiyasi — tahr.) boshqa liniyaga o‘tish punktini qurish rejalashtiryapmiz”, — deydi u.

     

    “Buyuk Ipak yo‘li” liniyasidan TTZ massiviga qadar bo‘lgan liniya

    “Buyuk Ipak yo‘li” liniyasidan TTZ massiviga qadar bo‘lgan liniya
    Foto: “Gazeta.uz”

    Tadqimotga bosh vazir Abdulla Aripov ham qo‘shilgan.

    “Ushbu loyihaning eng muhim qismi, topshirig‘ingizga ko‘ra — turizmni rivojlantirish. Biz ‘elektrichka’ bilan bog‘lanadigan tizimni qurmoqdamiz, u yerdan barcha Bo‘stonliq tumaniga boradi. Ikkinchidan, yerosti yo‘llarini qurish uchun Germaniyadan tyubing tizimini xarid qilgansiz. U ishlashi kerak… Ruxsat bersangiz, keyingi yil uchun taqdim etilgan investitsiya dasturida biz buning uchun ozgina mablag‘ ajratdik. Ishni boshlash, qurilmalarni ishga tushirish, sozlash mumkin”, — deydi hukumat rahbari.

    “Buyuk Ipak yo‘li” liniyasidan TTZ massiviga qadar bo‘lgan liniya

    “Buyuk Ipak yo‘li” liniyasidan TTZ massiviga qadar bo‘lgan liniya
    Foto: “Gazeta.uz”

    Prezident Mahkamovga murojaat qilib, muddatni belgilab bergan — 15—20-yanvar. Shundan so‘ng, bosh vazir o‘rinbosari Ochilboy Ramatovni yoniga chaqirib, qurilish bilan kim shug‘ullanishi va nemis texnikasi kimning balansida ekanligini so‘ragan. Ramatov qurilish bilan “Ko‘prikqurilish” UK shug‘ullanishi, texnika “O‘zbekiston temir yo‘llari” bosh muhandisi Zafar Mahmatovning balansida ekanligini bildirgan.

    “Mahkamov, Vafoyev (Tiklanish va taraqqiyot jamg‘armasi direktori Shuxrat Vafoyev), sen (Zafar Mahmatov — tahr.) birgalikda 15-yanvarga qadar loyiha qiymatini 30 foizga tushirasizlar, 30 foizga. O‘shanda sizlarga qachon va qancha mablag‘ ajratilishini aytaman. Oldingidek 350 million dollar bo‘lmaydi”, — degan Shavkat Mirziyoyev.

    Ochilboy Ramatov bunday bo‘lmasligiga va’da bergan. “Loyiha 174 million dollarga mo‘ljallangan, biz 150 million dollarga quramiz”, — deya aniqlik kiritgan bosh vazir o‘rinbosari.

    Shavkat Mirziyoyev loyiha qay tarzda moliyalashtirilishini muhokama qilgan. U yaqin vaqtlar ichida O‘zbekiston hukumati Yaponiya kredit liniyasi bo‘yicha “eng arzon foizlarda” 320 million dollar olishini ma’lum qilgan.

    “Shundan olishimiz mumkin. Ammo o‘ylashimcha, imkoni boricha (loyihani moliyalashtirish) kredit hisobidan bo‘lmaydi”, — deydi Prezident.

    Davlat rahbari hukumat loyihaning samaradorligi, sifati, tannarxi bo‘yicha o‘zini ishontirishi lozimligi haqida ogohlantirgan, shundan keyingina moliyalashtirish manbalari muhokama qilinadi. Prezident bu joylarni yaxshi bilishini ta’kidlagan (Shavkat Mirziyoyev 1992—1996-yillarda Mirzo Ulug‘bek tumanining birinchi hokimi bo‘lgan).

    “U yerning past va yuqoridagi narsalarni bilaman. Ammo bu bizga juda kerak. U yerda zich sharoitda yashayotdan odamlarimiz qattiq qiynalyapti. Bu joylarda tibandliklar tobora ortmoqda. Ayniqsa, shanba va yakshanba kunlari harakatlanishning deyarli iloji yo‘q”, — deydi Prezident.

    Foto: “Daryo”/Madina Nurman

    Shavkat Mirziyoyev pul borligini, biroq undan oqilona foydalanish lozimligini ma’lum qilgan.

    “Abdullar Nig‘matovich tahlilni yana bir ko‘rib chiqing… Yer ostida harakatlangan yaxshimi yoki yer ustida? Hozir javob bermang. Qayerda yer ustidan o‘tkazsak arzon bo‘ladi, qayerda yer ostidan o‘tkazsak. Chunki u yerda yirik kommunikatsiyalar joylashgan, juda yirik. Ayniqsa, boshlashni rejalashtirgan joylaringda (‘Buyuk Ipak yo‘li’ — tahr.)”, — deya ta’kidlagan davlat rahbari.

    Prezident loyihani yaxshilab o‘rganib chiqish topshirig‘ini bergan. “Yaxshilab o‘ylab ko‘ringlar. ‘Prezident aytgani uchun yerosti yo‘li bo‘ladi’, demanglar. Men hech qachon bunaqa topshiriq bermayman. Aholining manfaatlaridan, iqtisodiy foyda, sifat va qiymatdan kelib chiqish kerak. Ammo biz buni albatta, bajaramiz”, — deya ta’kidlaydi u.

    Shavkat Mirziyoyev Toshkent metrosidagi yo‘lovchilar oqimini kuniga 500 ming kishidan 1 millionga yetkazish maqsadini qo‘ydi. “Boshlaganimizda, kuniga 120—130 ming kishi edi. 2020-yilga qadar 250 ming edi. Umuman olganda, maqsadim — 1 million. Agarda bunga erishsak, havo ana shunda rostdan tozlanadi, odamlar o‘zgaradi. Hozir esa tahlillaringiga ko‘ra, 500 ming kishi chiqyapti. Bu meni qanoatlantirmaydi”, — deydi davlat rahbari.

    Ochilboy Ramatov metroning qolgan stansiyalari qurib bitkazilishi bilan Prezident tomonidan aytilgan ko‘rsatkichlarga erishilishiga va’da bergan,

    Prezident metropoliten boshlig‘i Oybek Xudoyqulovga murojaat qilib, endilikda yangi rahbar emasligini eslatib o‘tgan (2016-yildan buyon metropoliten boshlig‘i hisoblanadi).

    “Boshqa davlatlar tajribasini o‘rganing, Turkiyanikini. Qaysi loyiha eng qulay, arzon va xavfsiz. Faqat Toshkentda o‘tirish kerak emas… O‘rganishlardan so‘ng, taklif tayyorlang, 15-yanvar bo‘lmasa, 20-yanvargacha, davlat tajrimasini izohlab bering. ‘Nemis texnikamiz bor, kelinglar yer ostini kovlaylik’, deyish kerak emas”, — deya qayd etadi Shavkat Mirziyoyev.

    Mamlakat rahbari, shuningdek, loyihani amalga oshirishda qurilayogan oliy ta’lim muassasalarini ham inobatga olish, talabalarning jamoat transportidan foydalanishiga imkoniyat yaratishi lozimligi bo‘yicha topshiriq bergan.

    Foto: “Gazeta.uz”

    Ilhom Mahkamov tadqimotning keyingi slaydiga o‘tgan — “Toshkent yer usti metropoliteni qurilishining ikkinchi bosqichi”.

    Bu safar rejalar haqida bosh vazir Abdulla Aripovning o‘zi so‘zlab berishga qaror qilgan. Yerusti halqa metro liniyasi qurilishining birinchi bosqichida “Do‘stlik” (sobiq “Chkalov”) stansiyasidan Qo‘yliq bozoriga qadar yettita stansiya qurilgan. Keyingi bosqichda metroni Dadaxo‘jayev ko‘chasi, Sergeli, O‘zgarish, Do‘stlik massivlari orqali Quruvchi massivi tomonga — Minevra City loyihasi yonidagi vagon deposiga qadar yotqizish taklif etilgan.

    “Mazkur liniya ‘snos’larsiz yo‘lning yonidan o‘tadi. Daraxtlarga ham deyarli teginilmaydi”, — deydi u.

    Metroning TTZgacha bo‘lgan liniyasi loyihasi haqida esa Abdulla Aripov uning yer ustidan yoki ostidan bo‘lishi haqida hozircha aniq ayta olmasligini ma’lum qilib, o‘rganishlar uchun vaqt so‘ragan.

    Prezident savol bergan: “Insonlarni eski shahardan markazga qadar yetkazishda yana qanday qulayliklarni yaratish mumkin?”.

    Transport vazirligi rahbari Ilhom Mahkamov boshqa yo‘llardan ajratilib, metroga ulanadigan tezyurar avtobuslarning (BRT) yettita liniyasini yo‘lga qo‘yish rejasi haqida so‘zlagan. Liniyalardan biri “Ippodrom”ni eski shahar bilan (“Chorsu” bozori) bog‘laydi. Yana bir liniyani esa “Beruniy” metro stansiyasidan Qoraqamishga qadar tortish rejalashtirilgan.

    “Qoraqamishdagi odamlarimizning kayfiyati… hozirda ular shaharga faqat avtobusda yetib olmoqda. Ular juda norozi… Ayni vaqtda Qoraqamish masalasini hal eta olmaymiz, ochiq va yopiq metro qursak ham. Qoraqamish uzoqda joylashgan. Loyihalash jarayonidan buni biroz hisobga olmaganmiz… Shuning uchun o‘tirib, muhokama qilib, Qoraqamish tomongan arzon va mos keladigan yerusti metro yo‘lini aniqlanglar, avtobuslarsiz”, — deydi Prezident.

    Abdulla Aripov mas’ul shaxslar taqdimot tayyorlashlarini bildirgan.

    “Hozir Qoraqamish va TTZ masalasini tahlil qilib ko‘ringlar. U yerda odamlar tor sharoitda yashayapti. Bu oldin Shifokorlar shaharchasi deb atalgan joyga (‘Medgorodok’) ham taalluqli. Oldin u yerdan tramvay o‘tardi, endi esa yo‘q. Faqat bitta avtobus qolgan… 30 foiz pullar transport xizmatiga ketyapti. Ko‘pchilik juda norozi”, — deydi Shavkat Mirziyoyev.

    Prezident rahbarlarga birinchi navbatda ushbu ikki tumandagi transport masalalarini hal etish vazifasini topshirgan. U investitsiyalar va tashqi savdo vaziri o‘rinbosari, Tiklanish va taraqqiyot jamg‘armasi direktori Shuxrat Vafoyev hukumat a’zolari taqdimotidagi loyihalarning tannarxini pasaytirish bo‘yicha takliflar tayyorlash bo‘yicha topshiriq bergan.

    Davlat rahbari kelajakda odamlar avtomobillardan faqat dam olish kunlari foydalanishi, kundalik harakatlanishda esa jamoat transportini tanlaydigan sharoit yaratish kerakligini ma’lum qilgan. “Odamlar o‘z xohishi bilan mashinalarini garajda qoldirib, qishda ikki—uch oy avtomobildan foydallanmaydigan qilish kerak”, — deydi Prezident.

    01.01.2021, 10:33   Izoh (0)   25052
    Facebook Twitter LinkedIn Telegram Email

    Izoh (0)

    Kirish
    Javob qoldiring Bekor qilish

    Mavzuga doir

    O‘zbekistonliklar Rossiyaga kiritilmayotgani haqidagi xabarlarga munosabat bildirildi

    01.01.2021, 09:34

    Moliya vazirligi huzuridagi Inqirozga qarshi kurashish jamg‘armasi tugatiladi

    01.01.2021, 09:13

    O‘zbekistonda OTMlarni yirik shaharlar chekkasiga ko‘chirish rejalashtirilmoqda

    01.01.2021, 08:33

    O‘zbekistonda 1-yanvardan ko‘p qavatli uylar avtoturargohiga mashina qo‘ygan fuqarolar soliq to‘laydi

    01.01.2021, 07:14

    Shavkat Mirziyoyev yangi — 2021-yil munosabati bilan O‘zbekiston xalqiga tabrik yo‘lladi

    31.12.2020, 23:57

    O‘zbekistonliklarning qanchasi 2021-yilda turmush darajasi yaxshilanishiga ishonishi ma’lum bo‘ldi

    31.12.2020, 23:37
    ×Lightbox Image

    Daryo.uz | Sizning muammoingiz yechimi


    Fitch Ratings “Biznesni rivojlantirish banki” ATB kredit reytingini oshirdi 


    Qashqadaryo va Buxoroda amalga oshirilgan quyosh energiyasi loyihalariga 1 yil to‘lishi munosabati bilan rasmiy tadbir bo‘lib o‘tdi


    “AloqaBank” yoshlar bilan ishlashga oid dasturlarni kengaytirmoqda


    Toshkentda Sting brendi homiyligida "Formula-1" filmining premyerasi bo‘lib o‘tdi


    Kapitalbank investitsiyalari – O‘zbekiston yoshlari kelajagiga sarmoya


     Navoiy innovatsiyalar universiteti: zamonaviy bilim sari ishonchli qadam 


    Faqat tekshirilgan foydalanuvchilar: nima uchun to‘lov ilovalari  shaxsni tasdiqlashni so‘raydi


    NRG Uzbekistan zamonaviy va keng majmua — Maftun Makon turar joy mavzesini qurish bo‘yicha ulkan loyihani amalga oshirmoqda


    Fitch Kapitalbankning reytingini "Ijobiy" prognoz bilan tasdiqladi


    “Kia Go!”: Kia Sonet egalarining uchrashuvi – yil davomida birga


    Yoz osmonning o‘zidayoq boshlanadi: Silk Avia Toshkentdan Issiqko‘lga kunlik aviaqatnovlarni yo‘lga qo‘ymoqda


    “Kia Go!”: Kia Sonet egalarining uchrashuvi – yil davomida birga


    Qayerga investitsiya kiritish mumkin? Qanday aktiv turlari mavjud? 


    Qashqadaryoning Chimyoni – Miraki haqida siz bilmagan faktlar


    BI Group va Asakabank O‘zbekistonda tijorat ko‘chmas mulki uchun biznes ipotekasini ishga tushirdi

     

    Tavsiya etamiz

    NATO tarixi – dunyodagi eng qudratli harbiy tashkilotning obro‘si pasaymoqdami?

    26 iyun, 20:31
    Audio Icon

    Joy hammaga yetardi: Jeyms Kemeronga ko‘ra, “Titanik” yo‘lovchilarining omon qolish imkoniyati bo‘lgan

    25 iyun, 23:50

    “Trampning Titanigi to‘xtaydi” — Eron elchisi

    25 iyun, 13:39

    AQSHning Yaqin Sharqdagi harbiy bazalari soni nechta va qayerda joylashgan?

    24 iyun, 19:05
     
     
     

    So‘nggi yangiliklarga o‘tish

    Hodie mihi’dan Cras tibi’gacha: “Kalmar o‘yini”ning 3-mavsumida mualliflar tomonidan yashirilgan ishoralar

    Madaniyat | 2 iyul, 12:13

    O‘zbekiston terma jamoasi a’zosi faoliyatini BAA chempionatida davom ettirishi mumkin

    Sport | 2 iyul, 12:10

    AQSHda josuslikda ayblanib Xitoyning ikki fuqarosi ushlandi

    Dunyo | 2 iyul, 12:07

    Buxoroda piyoda sabab kortej yo‘lini to‘sgan haydovchi jarimaga tortildi (video)

    O‘zbekiston | 2 iyul, 11:52

    Instagram: Dilshodbek Kattabekov farzandli bo‘ldi, Munisa Rizayeva Jey Lo bilan duet aytmoqchi, Yulduz Usmonovaning jahlini chiqarishdi

    Madaniyat | 2 iyul, 11:32

    O‘zbekiston prezidenti Ozarbayjonga jo‘nab ketdi

    O‘zbekiston | 2 iyul, 11:27

    “Eron Hormuz bo‘g‘ozini minalashtirishga tayyorgarlik ko‘rdi” — AQSH manbalari

    Dunyo | 2 iyul, 11:14
    Daryo About Us

    “Daryo” internet-nashrining (O‘zbekiston matbuot va axborot agentligi (O‘zMAA, hozirgi O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti Administratsiyasi huzuridagi Axborot va ommaviy kommunikatsiyalar agentligi) tomonidan 13.03.2015 yil sanasida 0944-sonli guvohnoma bilan ommaviy axborot vositasi sifatida ro‘yxatga olingan. Matnli materiallarni to‘liq ko‘chirish yoki qisman iqtibos keltirishga, shuningdek, fotografik, grafik, audio va/yoki videomateriallaridan foydalanishga “daryo.uz” saytiga giperhavola mavjud bo‘lgan va/yoki “Daryo” internet-nashrining muallifligini ko‘rsatuvchi yozuv ilova qilingan taqdirda yo‘l qo‘yiladi. Chop etiladigan ba’zi ma’lumotlar 18 yoshga to‘lmagan foydalanuvchilarga mo‘ljallanmagan bo‘lishi mumkin. Info@daryo.uz

    Telegram Youtube Facebook Instagram Twitter vkontakte

    © «Simple Networking Solutions» MChJ, 2013–2025

    Yosh bo‘yicha cheklov

    Xato topdingizmi? Ctrl+Enter’ni bosing

    • Foydalanish shartlari
    • Maxfiylik siyosati
    • Reklama
    Nimani qidiramiz?

    Sign In or Register

    Xush kelibsiz!

    Tizimga kiring yoki Roʻyxatdan oʻting.

    Google

    yoki E-Pochta orqali

    Izoh qoldirishingiz, Foydalanish shartlari va Maxfiylik siyosati shartlarini qabul qilganingizni anglatadi

    Roʻyxatdan oʻting

    Roʻyxatdan oʻtganmisiz? Login.

    Google

    yoki E-Pochta orqali

    Sizga parol elektron pochta orqali yuboriladi.

    Izoh qoldirishingiz, Foydalanish shartlari va Maxfiylik siyosati shartlarini qabul qilganingizni anglatadi

    Matnda xato topdingizmi?

    ×

    Rahmat. Biz sizning xabaringizni oldik va xatoni imkon qadar tezroq tuzatamiz.