Senatning Mudofaa va xavfsizlik masalalari qo‘mitasi majlisi 10-sentyabr kuni bo‘lib o‘tdi. Bu haqda Senat matbuot xizmati xabar berdi.
Majlisda “O‘zbekiston Respublikasining Maʼmuriy javobgarlik to‘g‘risidagi kodeksiga o‘zgartirish va qo‘shimchalar kiritish haqida”gi qonun dastlabki tarzda muhokama qilindi.
Muhokama qilingan qonun bilan Maʼmuriy javobgarlik to‘g‘risidagi kodeksga yo‘l harakati xavfsizligini taʼminlashda xamon saqlanib qolayotgan tizimli muammolarni hal etish va aholiga qulaylik hamda qonunlarga hurmat xissini shakllantirish maqsadida o‘zgartirishlar kiritilmoqda.
Qonun bilan Maʼmuriy javobgarlik to‘g‘risidagi kodeksga foto va video qayd etish texnika vositalari orqali aniqlangan huquqbuzarliklar haqida o‘z vaqtida fuqaroni xabardor etish va chora ko‘rish bilan bog‘liq yangi norma kiritilmoqda. Bunda yo‘l harakati qoidalari buzilishiga oid maʼlumotlar 48 soat ichida Yo‘l harakati xavfsizligi xizmatiga yuborilishi, aks holda haydovchi maʼmuriy javobgarlikka tortilmasligi belgilanmoqda.
Muhokama qilingan qonun orqali amaliyotga kiritilayotgan o‘zgartirishlarga asosan tez tibbiy yordam va yong‘in-qutqaruv bo‘linmalarining transport vositalari tomonidan kechiktirib bo‘lmaydigan xizmat vazifalarini bajarganlikni tasdiqlovchi hujjatlar taqdim etilishi talabi bekor qilinmoqda.
Shuningdek, skuter, individual harakatlanish vositalari yordamida huquqbuzarlik sodir etganlik uchun, jumladan skuterlar, mopedlar, velosipedlarni hamda ulovli aravani boshqarish, shuningdek individual harakatlanish vositalari va skuterlarning haydovchilari tomonidan odamlarni tashiganlik uchun maʼmuriy javobgarlik belgilanmoqda.
Qonun bilan yo‘l-patrul xizmati xodimlarining xizmatni o‘tash vaqtida yo‘l harakati qoidabuzarligini aniqlagan taqdirda qoidabuzarga joyning o‘zida jarima qo‘llashi mumkinligini nazarda tutuvchi vakolati bekor qilinmoqda.
Vazirlar Mahkamasining 2022-yil 12-apreldagi 172-sonli qarori bilan tasdiqlangan Yo‘l harakati qoidalarida yuk avtomobillariga faqat chapga burilish yoki qayrilib olish uchun yo‘lning chetki chap qatorini egallashga ruxsat etilib, boshqa hollarda chap qatorda harakatlanish taqiqlangan. Ushbu qoidabuzarlik uchun amaldagi qonunchilikda jazo choralari belgilanmaganligi sababli aksariyat hollarda haydovchilar yo‘llarning chap qatorlarida bemalol harakatlanishmoqda va bu holat avtomobil yo‘llarida tirbandliklarga va avariyali holatlari sodir bo‘lishiga sabab bo‘lmoqda.
Jumladan, 2024-yilning o‘tgan 7 oyida yuk avtotransport vositalari bilan bog‘liq 303 ta yo‘l-transport hodisasi sodir etilgani oqibatida 108 nafar fuqaro halok bo‘lgan, 227 nafar fuqaro tan-jarohati olgan.
Aynan shu jihatlarni eʼtiborga olgan holda qonunda yuk avtomobillarida yo‘lning chetki chap qatorida harakatlanganlik (ruxsat etilgan hollar bundan mustasno) uchun maʼmuriy javobgarlik belgilanmoqda.
Shu bilan birga qo‘mita majlisida “Davlat sirlari to‘g‘risida”gi O‘zbekiston Respublikasi qonuni ham ko‘rib chiqildi. Muhokama qilingan masalalar yuzasidan qo‘mitaning tegishli qarori qabul qilindi.
Izoh (0)