• Profilga Kirish
  • 1744009905_435.svg 1744009905_642.svg

  • So‘nggi yangiliklar
  • Asosiy yangiliklar
  • Eng ko‘p o‘qilgan
  • Kolumnistlar
Ўзбекча
Русский
English
  • O'zb
  • Ўзб
  • Рус
  • Eng
  • O'zb
  • Ўзб
  • Рус
  • Eng
  • So‘nggi yangiliklar
  • Asosiy yangiliklar
  • Eng ko‘p o‘qilgan
  • Kolumnistlar
    • USD12456.25
    • RUB158.36
    • EUR14461.71
    • Google play
    • App Store
    • Telegram
    • Toshkentda
      +37°C
      • Andijon
      • Qarshi
      • Buxoro
      • Samarqand
      • Farg‘ona
      • Sirdaryo
      • Jizzax
      • Termiz
      • Namangan
      • Toshkent
      • Navoiy
      • Toshkent vil
      • Nukus
      • Urganch
    • Daryo
      • Internet-nashr
      • Tahririyat haqida
      • Aloqa ma'lumotlari
      • Foydalanish shartlari
      • Maxfiylik siyosati
      • Yangiliklar arxivi
    • Reklama
    • Ijtimoiy tarmoqlar
      • Instagram | Rasmiy
      • Instagram | Lifestyle
      • Instagram | Sport
      • Facebook | Rasmiy
      • OK | Rasmiy
      • YouTube | Daryo
      • YouTube | Daryo Rus tilida
      • YouTube | Daryo Global
    Telegram Youtube Facebook Instagram Twitter vkontakte
    Daryo logo white
    • O‘zbekiston
      • Boshqalar
      • Navoiy
      • Toshkent viloyati
      • Sirdaryo
      • Jizzax
      • Qashqadaryo
      • Surxondaryo
      • Xorazm
      • Buxoro
      • Samarqand
      • Namangan
      • Farg‘ona
      • Andijon
      • Qoraqalpog‘iston
      • Toshkent sh.
      • Mehridaryo
      • Ob-havo
    • Markaziy Osiyo
      • O‘zbekiston (Mahalliy)
      • Afg'oniston
      • Qirg‘iziston
      • Qozog‘iston
      • Turkmaniston
      • Tojikiston
    • Dunyo
    • Pul
      • Biznes
      • Iqtisodiyot
      • Moliya
      • Kripto
    • Madaniyat
      • Kino
      • Kitob
      • Musiqa
      • Shou-biznes
    • Layfstayl
      • Ayollar sahifasi
        • Farzand
        • Go‘zallik
        • Karyera
        • Maslahatlar
        • Moda
        • Retseptlar
      • Texnologiyalar
        • Arxitektura
        • Gadjetlar
        • Ilm-fan
        • Koinot
        • Media
      • Avto
      • Qo‘ziqorin
      • Sayohat
      • Salomatlik
      • Ta’lim
        • Abituriyent
        • Ingliz tilini o’rganamiz
    • Sport
      • Futbol
      • UFC
      • Boks
    infinix
    Daryo.uz - Login
    Daryo.uz Daryo.uz
    Daryo.uz - Login
    O‘zbekiston

    Mehmonxona marketing strategiyasini tuzish uchun 10 taktika

    HotelPro eksperti Dilshod Odilov “Daryo” uchun tayyorlayotgan turkum materiallarida mehmonxona biznesi borasida maslahatlar berishda davom etadi.

    Har bir yangi kalendar yili keyingi yil uchun strategik reja tuzish bilan boshlanishi kerak. Natija berib kelayotgan marketing usullarini saqlab qolgan holda, zamon tezlashayotgani, o‘zgarayotganini hisobga olgan holda, yangi trendlarni o‘rganib, kerakli usullar bilan tuzilayotgan marketing rejasi boyitilishi zarur.

    Foto: Google Photos

    Foto: Google Photos

    Quyida marketing rejasiga kiritilishi tavsiya etiladigan ba’zi taktikalarni keltirib o‘taman:

    • har bir mijozga individual yondashuvni birinchi planga qo‘ying;
    • ijtimoiy tarmoqlarning juda muhimligini unutmang;
    • marketingni “standart sayohatchi”ga mo‘ljallamang;
    • reklama usulingizni ko‘rib chiqing;
    • marketing faoliyatingizning mobil telefonlarda qanday ko‘rinishiga e’tibor bering;
    • elektron pochta orqali marketing qilishni to‘xtatmang;
    • onlayn sayyohlik agentlari takliflarida eng yuqorida o‘rinlarda turishga harakat qiling;
    • marketing strategiyangizni doim kuzatib, baholab boring;
    • raqobatchilaringizni muttasil kuzatib boring;
    • mehmonxonani boshqarishda avtomatlashtirilgan dasturlardan samarali foydalaning.
    Mijozlar siz ularning ehtiyojiga moslasha olishingizni bilsin. Hozirgi imkoniyatlar bilan (internet tarmqolarida mehmonxonangiz haqida qoldirilayotgan fikrlarni o‘qish, xonalarda so‘rovnoma qoldirish, Telegram kabi messenjerlardan mijozlarga so‘rovnoma yuborib fikrini bilish, ijtimoiy tarmoqlarda so‘rovnoma o‘tkazish, qanday postlarga yaxshi reaksiya bo‘layotganini kuzatib borish, “shikoyat va takliflar” kitobini o‘qish) mijozlarning sizdan nima xohlayotganini, qanday xizmatlaringiz ma’qul kelayotganini, qaysi xizmatlar ustida ishlash kerakligini bilib borish qiyin emas.

    Ijtimoiy tadqiqotlar 80 foiz mijoz, agar yaxshiroq taklif tushsa, oldin ishlab turgan partnyorlarini o‘zgartirishga tayyorligini ko‘rsatmoqda. 87 foiz mijoz esa xizmat ko‘rsatuvchi korxonalarning mijozga e’tiborini yanada kuchaytirishi kerak deb hisoblaydi. Yetakchi ish boshqaruvchilarning 94 foizi mijoz sadoqatini qozonishning eng muhim omili har bir mijozga individual yondashuv deb hisoblaydi.

    Demak, yuqorida keltirib o‘tilgan foizlar darajasidagi mijozlarni ularga individual xizmat ko‘rsata olishingizga ishontirib, o‘z mijozingizga aylantirish imkoniyati mavjud.

    Buning uchun mijozlarga ularning sohasini boshqa sohalarga o‘xshamasligini, bu sohaning nozik taraflarini tushunishingizni va kerak bo‘lsa standart xizmatlardan tashqariga chiqa olishingizni yetkazib berishingiz talab etiladi. Har bir taklifingizda “biz sizni tushunamiz va tadbiringizni siz xohlaganday o‘tkazib bera olamiz, mehmoningizni siz xohlaganday kutamiz” degan chaqiriq bo‘lishiga e’tibor qaratish kerak.

    Birgina Facebook ijtimoiy tarmog‘ining o‘zi 2 milliard faol foydalanuvchiga ega va bu ko‘rsatkich kundan kunga ortib bormoqda. Hozirgi paytda 50 milliondan ko‘p biznes sahifalari faoliyat olib bormoqda. Twitter, Instagram kabi tarmoqlar ham dunyo bo‘ylab milliardlab foydalanuvchilarga ega. Kapital salmog‘i bir necha milliard dollarni tashkil etadigan korporatsiyalarning bu tarmoqlarda reklama berayotgani ham ijtimoiy tarmoqlarning naqadar muhimligini yana bir bor ko‘rsatib turibdi. Qisqa, qiziqarli videoreklamalar borgan sari ommalashmoqda. Ijtimoiy tarmoqlar reklamaning kreativ va o‘zgacha bo‘lishiga keng imkoniyat ochib beradi.

    Mijozlarning ham mehmonxona tanlash kanallari yildan yilga ko‘payib bormoqda, o‘sha kanallarda taklif berayotgan mehmonxonalarning o‘zi ham ko‘payib bormoqda. Ko‘pchilik tasavvuridagi standart turist uchun takliflar beradi. Siz boshqalardan ajralib turishingiz uchun mehmonlarni kategoriyalarga ajratib olib, har bir kategoriyaga alohida marketing qilishingiz maqsadga muvofiq bo‘ladi. Masalan, biznes maqsadida keladigan turistlar uchun alohida reklamalar, sayohatchi turistlar uchun alohida takliflar, yoshlar uchun alohida, kattalar uchun alohida, oilaviy sayohatchilar uchun alohida takliflar ishlab chiqish lozim.

    Internet sahifalarida uchraydigan bannerli, rasmli reklamalar foydalanuvchilarning reklamaga nisbatan immuniteti ortib borayotgani tufayli foydalilik darajasini yo‘qotib bormoqda. Ma’lum bir qiziqishga ega foydalanuvchilar yig‘ilgan reklama maydonida beriladigan reklama postlari, PR-maqolalar esa borgan sari muhimroq ahamiyat kasb etib bormoqda. Bir yangilik saytining qaysidir bir qismida banner shaklida turgan, ustiga bosganda saytingizga o‘tib ketishga mo‘ljallangan reklamadan o‘sha yangilik saytida siz haqingizda berilgan PR-maqola yaxshiroq natija beradi.

    Google tadqiqotlariga ko‘ra, sayohatchilarning 51 foizi sayohatni smartfonlardan foydalangan holda rejalashtiradi. Reklamalarni mobil platformasi bor resurslarga joylashga ko‘proq e’tibor qaratish lozim. Mijozlarning smartfonlar orqali xona va xizmatlar bron qilish, ma’lumot olish imkoniyatini kengaytiring. Telegram-botlar, kanallar, mobil dasturlar va sayt mobil ko‘rinishining qulayligi muhim ahamiyatga ega.

    Elektron pochta orqali marketingni amalga oshirish mijozlarni maqsadli tanlash, taklifni to‘liq va chiroyli tarzda yetkazib berish imkoniyatini beradi. Agar elektron pochta orqali marketing to‘g‘ri yo‘lga qo‘yilsa, mijozlaringiz keyingi xatlaringizni ham kuzatib boradigan, takliflaringizni ko‘zdan qochirmaydigan bo‘ladi.

    Oxirgi ikki yil ichida ham mehmonxona saytini, ham onlayn sayyohlik agentlari saytlarini birgalikda ko‘rib chiqadigan mijozlar soni 48 foizdan 30 foizga tushgani, faqat onlayn sayyohlik agentliklari saytini ko‘rib tanlov qiladigan mijozlar soni esa 48 foizdan 60 foizga ko‘tarilgan. Demak, Booking, “Expedia.com”, TripAdvisor kabi resurslarda yuqori o‘rinlarda turish va to‘liq ma’lumot berish nafaqat ko‘proq mijoz kelishiga, balki o‘zingiz haqingizda ko‘proq ma’lumot berib olishga ham imkoniyat yaratadi. Mijozlar siz haqingizda qoldirgan fikrlar qanchalik muhim bo‘lsa, ularga javob yozish ham shunchalik muhim.

    Mehmonxonangizning asosiy raqobatchilarini belgilab oling va ularni kuzatishni to‘xtatmang. Mijozlaringiz raqobatchingizga ketib qolgandan keyin sababini o‘rganib, undan yaxshi taklif qilib qaytarib olishga harakat qilgandan, raqobatchingiz taklif qilgan imkoniyatni taklif qilib, mijozni o‘zingizda ushlab qolish osonroq. Raqiblaringizdan oldinda yurishga harakat qiling, doimiy izlanishda bo‘ling.

    “Kimlar bizning mehmonxonani tanlayapti? Nima uchun bizning mehmonxonani tanlashyapti? Mehmonlar qayerlardan kelyapti?” degan savollani doim o‘zingizga bering. Bu savollarga javob berishda sizga mehmonxona boshqaruvi uchun foydalaniladigan 1C Hotel, iStay, MS Fidelio, Opera kabi maxsus dasturlar asqatadi. Kerakli hisobotlarni muntazam kuzatib borib, yuqoridagi savollarga to‘g‘ri javob topib, to‘g‘ri xulosa chiqargan menejerlarning mehmonxona boshqaruvida yuqori natijalarga erishish imkoniyati anchagina ortadi. Ushbu dasturlar har bir mehmonning individual talablarini ham kiritib borish imkoniyatiga ega bo‘lgani uchun, mijozlar xohishiga mos marketing stategiyalari belgilashni osonlashtiradi va mehnatingiz samarasi ortishiga sababchi bo‘ladi.

    Yuqoridagi taktikalardan to‘g‘ri foydalanib, biznesingizni yanada rivojlantirishingizga tilakdoshmiz.

    Muallif fikri tahririyat nuqtai nazaridan farq qilishi mumkin.

    27.01.2019, 14:01   Izoh (0)   28553
    Facebook Twitter LinkedIn Telegram Email

    Izoh (0)

    Kirish
    Javob qoldiring Bekor qilish

    ×Lightbox Image

    Daryo.uz | Sizning muammoingiz yechimi


    Anorbank va Beelab O‘zbekiston raqamli banking bozorida hamkorlik o‘rnatdi


    Savdo, fintex va “yashil” loyihalar: Octobank Xitoy bilan hamkorlikni qanday yo‘lga qo‘ymoqda


    Market Yandex Go Samarqandda ishga tushdi


    AKFA Group “AKFA Medline Social” nomli tibbiy startap qurilishini boshlanganini e’lon qildi 


    “Mikrokreditbank” ATB IX Germaniya-O‘zbekiston biznes forumi doirasida ODDO BHF bank bilan 50 million dollarlik shartnoma imzoladi


    O‘zbekiston terma jamoasining dunyodagi eng yirik sport tadbiriga chiqishi Kia brendining mavqeini yanada mustahkamlashga xizmat qiladi 


    BYD Astana Motors rasmiy dilerlik tarmog‘i Toshkentdagi barcha beshta dilerlik markazida "Best Buy Day" tadbirini o‘tkazadi


    “Wyndham Garden Charvak” kurort majmuasi qurilishi qanday kechayotganini ko‘rsatdi


    “S&P” O‘zbekiston Milliy Bankining rеyting prognozini “ijobiy”ga ko‘tardi 


    Toshkent shahar hokimligi ko‘magida 2025-yil 2-4-oktyabr kunlari CAEx HoReCa & UzFPT ko‘rgazmasi bo‘lib o‘tadi


    Click & Smart Business (sobiq UZKASSA): biznes muvaffaqiyati va mijozlar qulayligi uchun hamkorlik


    Oqtepa Lavash “Kalmar o‘yini” asosida Dalgona Boksini chiqardi


    "Eco Expo Central Asia 2025" doirasida xalqaro ekologik tashabbuslar birlashmoqda


    American University of Technology (AUT) 28-iyun - Ochiq eshiklar kuniga taklif etadi


    Paynet xizmatlari endi Kapitalbank bankomatlarida mavjud

     

    Tavsiya etamiz

    Vashington Tehronga qarshi harbiy kampaniyadan Xitoy va Rossiyani jilovlashda foydalanmoqchimi? Mintaqamizni nimalar kutadi?

    19 iyun, 22:05

    Chelyabinskka qulagan meteorit — 540 kiloli osmon jismi qanday topilgan edi?

    19 iyun, 13:31

    Qariyb yarim asrlik mehnat yoxud Eron qanday qilib raketa derjavasiga aylandi?

    18 iyun, 20:05

    Raddiyaga raddiya: “Yuksalish” harakati va “O‘zsuvtaʼminot” AJ bir-birini yolg‘on maʼlumot tarqatishda ayblamoqda

    17 iyun, 00:10
     
     
     

    So‘nggi yangiliklarga o‘tish

    Filmlarda boshqa kino yulduzlarini gavdalantirgan zamonaviy aktrisalar

    Layfstayl | 25 iyun, 09:58

    Xitoyda pora olgan amaldor o‘limga hukm qilindi

    Dunyo | 25 iyun, 09:53

    Jaziramada yoqimsiz hidlardan qutulishga yordam beradigan 7 ta layfhak

    Layfstayl | 25 iyun, 09:47

    “Eronga qarshi urush hali tugamagan” — isroillik general

    Dunyo | 25 iyun, 09:32

    Isroil hujumida 80 dan ortiq g‘azolik halok bo‘ldi (video)

    Dunyo | 25 iyun, 08:40

    O‘zbekistonliklar qurilish, logistika, tibbiy xizmatlar bo‘yicha Shvetsiyaga ishga yuboriladi

    O‘zbekiston | 25 iyun, 08:38
    Daryo About Us

    “Daryo” internet-nashrining (O‘zbekiston matbuot va axborot agentligi (O‘zMAA, hozirgi O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti Administratsiyasi huzuridagi Axborot va ommaviy kommunikatsiyalar agentligi) tomonidan 13.03.2015 yil sanasida 0944-sonli guvohnoma bilan ommaviy axborot vositasi sifatida ro‘yxatga olingan. Matnli materiallarni to‘liq ko‘chirish yoki qisman iqtibos keltirishga, shuningdek, fotografik, grafik, audio va/yoki videomateriallaridan foydalanishga “daryo.uz” saytiga giperhavola mavjud bo‘lgan va/yoki “Daryo” internet-nashrining muallifligini ko‘rsatuvchi yozuv ilova qilingan taqdirda yo‘l qo‘yiladi. Chop etiladigan ba’zi ma’lumotlar 18 yoshga to‘lmagan foydalanuvchilarga mo‘ljallanmagan bo‘lishi mumkin. Info@daryo.uz

    Telegram Youtube Facebook Instagram Twitter vkontakte

    © «Simple Networking Solutions» MChJ, 2013–2025

    Yosh bo‘yicha cheklov

    Xato topdingizmi? Ctrl+Enter’ni bosing

    • Foydalanish shartlari
    • Maxfiylik siyosati
    • Reklama
    Nimani qidiramiz?

    Sign In or Register

    Xush kelibsiz!

    Tizimga kiring yoki Roʻyxatdan oʻting.

    Google

    yoki E-Pochta orqali

    Izoh qoldirishingiz, Foydalanish shartlari va Maxfiylik siyosati shartlarini qabul qilganingizni anglatadi

    Roʻyxatdan oʻting

    Roʻyxatdan oʻtganmisiz? Login.

    Google

    yoki E-Pochta orqali

    Sizga parol elektron pochta orqali yuboriladi.

    Izoh qoldirishingiz, Foydalanish shartlari va Maxfiylik siyosati shartlarini qabul qilganingizni anglatadi

    Matnda xato topdingizmi?

    ×

    Rahmat. Biz sizning xabaringizni oldik va xatoni imkon qadar tezroq tuzatamiz.