Bugun,

  • USD 11095.31
  • RUB 173.84
  • EUR 10772.44

Doimiy jismoniy faollik ham jismoniy, ham ruhiy salomatlikni saqlashga yordam beradi. Shu sababli 25-noyabr kuni Jahon sog‘liqni saqlash tashkiloti jismoniy faollik bo‘yicha o‘z tavsiyalarini yangiladi. Yangi tavsiyalar homilador ayollar va o‘ziga xos xususiyatlarga ega kishilarni ham o‘z ichiga olgan. Bu haqda Meduza xabar berdi.

Barcha uchun tavsiyalar

  • Jismoniy faollik — bu nafaqat maqsadga yo‘naltirilgan mashg‘ulotlar, balki odatiy piyoda yurish, uydagi jismoniy ish va faol dam olish.
  • Umuman hech narsa qilmagandan ko‘ra ozgina jismoniy faollik yaxshiroq.
  • Ko‘p o‘tirmaslikka harakat qiling. Kichik jismoniy faollik bilan tanaffus qiling.
  • Yuklamani bosqichma-bosqich oshirish kerak.

Bolalar va o‘smirlar (5-17 yosh), shu jumladan, imkoniyati cheklangan bolalar

Har kuni kamida 60 daqiqa, asosan, aerobika mashqlaridan iborat kichik jismoniy faollik. Yuqori intensivlikdagi aerobika yuklamasiga ega jismoniy faollik — haftada kamida uch marta.

Kattalar, shu jumladan, imkoniyati cheklangan kattalar

Asosiysi:
  • Haftada 150-300 daqiqa kichik intensivlikdagi aerobika yuklamali jismoniy faollik.
  • yoki haftada kamida 75-150 daqiqa yuqori intensivlikdagi aerobika yuklamali jismoniy faollik.
  • Umumlashtirilganda zaruriy jismoniy faollik darajasini beradigan o‘rta va yuqori intensivlikdagi jismoniy faollikni birlashtirish. Yuqori intensivlikdagi bir daqiqalik jismoniy faollik past intensivlikdagi ikki daqiqalik jismoniy faollikka teng ekanligidan kelib chiqish mumkin.
Qo‘shimcha:
  • Ko‘proq shug‘ullanish.
  • Haftasiga kamida ikki marta barcha mushaklar uchun o‘rta va yuqori intensivlikdagi kuch mashqlari.

65 yosh va undan kattalar, shuningdek, turli kasalliklari bor kishilar (onkologik kasalliklarni boshidan o‘tkazganlar, arterial qon bosimi bor kishilar, 2-turdagi qandli diabet bilan og‘riganlar, OITSga chalinganlar)

Agar qarshi ko‘rsatmalar bo‘lmasa, kattalar uchun umumiy tavsiyalar.

Qo‘shimcha

Haftasiga kamida uch marta oddiy jismoniy faollik doirasida muvozanatni saqlash hamda o‘rta va yuqori intensivlikdagi kuch mashqlarini bajarish kerak.

Homiladorlar va yaqinda bolali bo‘lganlar

Qarshi ko‘rsatmalar bo‘lmaganda, haftada kamida 150 daqiqa o‘rta va yuqori intensivlikdagi aerobika yuklamali jismoniy faollik. Homiladorlikkacha yuqori intensivlikdagi faqat aerobika yuklamali bo‘lgan bo‘lsa, bu amaliyotni davom ettirish mumkin.

Izoh
Asosiy yangiliklar
Dunyo
Turkiyada deputatlar davlat budjeti muhokamasida mushtlashdi (video)
Mahalliy
Namangandagi ko‘mir mashmashasi: aholi uchun ko‘mir sotib olish — ovoragarchilik, rahbarlar esa ko‘mirga talab uning sifati yaxshiligidan demoqda (video)
Mahalliy
Toshkentda zo‘ravonlikka qarshi kurash bo‘yicha xalqaro anjuman — suratlarda